Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 719
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is meestal de slimste die recht haalt. Strek zijn is zinloos zonder intelligentie. Dat doet me denken aan een "spreuk" in mijn schoolagenda. Kennis is macht, kennissen zijn machtiger

Bitcoingeldautomaat. Zie: https://coinatmradar.com/ 

Ik zou nooit geen bitcoins kopen. wat ik koop wil ik fysiek in de handen kunnen pakken.   stel je voor dat het hele internet finaal terminaal onderuitgehaald gaat worden dan kom je nooi

Posted Images

Voordat ja al je spaargeld belegd in Bitcoin, lees dit artikel op Biflatie.nl maar eens. Het is niet allemaal halleluja. Of ben ik te laat en ben je al overstag?

Het is natuurlijk idioot al je spaargeld op 1 manier aan te houden, en nochtans om een heel groot deel in Bitcoin te steken. Toch een erg matig artikel vol misvattingen, ik heb er een reactie achter gelaten. Hij bekritiseert bijvoorbeeld bitcoins om de instabiele waarde, daarna noemt hij goud als superieur aan fiat, terwijl zowel euro's als dollars de afgelopen jaren toch echt een stuk stabieler dan goud geweest zijn. Zijn stukje over de Oostenrijkse school en Menger is ronduit hilarisch, die man kletst echt uit zijn nek. Wellicht moet hij beter nadenken over wat voor argumenten hij wel en niet wil gebruiken.

En tja, de kernvraag. Als ik hem was zou ik het nog wat meer onderzoeken alvorens te concluderen dat Bitcoin niet nodig is, of goud het beste geld. Hier staat wel meteen het beste stukje uit het artikel. Een sociale structuur zonder fiatgeld, spionerende overheden, de belastingdienst en grensposten. Ja, dan zijn we goed op weg.

Voordat ja al je spaargeld belegd in Bitcoin, lees dit artikel op Biflatie.nl maar eens. Het is niet allemaal halleluja. Of ben ik te laat en ben je al overstag?

Ook een leuk artikel met ook het woord nirwana in de titel:

Why the Web Won't Be Nirvana

By Clifford Stoll

Filed: 2/26/95 at 7:00 PM

After two decades online, I'm perplexed. It's not that I haven't had a gas of a good time on the Internet. I've met great people and even caught a hacker or two. But today, I'm uneasy about this most trendy and oversold community. Visionaries see a future of telecommuting workers, interactive libraries and multimedia classrooms. They speak of electronic town meetings and virtual communities. Commerce and business will shift from offices and malls to networks and modems. And the freedom of digital networks will make government more democratic.

Baloney. Do our computer pundits lack all common sense? The truth in no online database will replace your daily newspaper, no CD-ROM can take the place of a competent teacher and no computer network will change the way government works.

Consider today's online world. The Usenet, a worldwide bulletin board, allows anyone to post messages across the nation. Your word gets out, leapfrogging editors and publishers. Every voice can be heard cheaply and instantly. The result? Every voice is heard. The cacophany more closely resembles citizens band radio, complete with handles, harrasment, and anonymous threats. When most everyone shouts, few listen. How about electronic publishing? Try reading a book on disc. At best, it's an unpleasant chore: the myopic glow of a clunky computer replaces the friendly pages of a book. And you can't tote that laptop to the beach. Yet Nicholas Negroponte, director of the MIT Media Lab, predicts that we'll soon buy books and newspapers straight over the Intenet. Uh, sure.

What the Internet hucksters won't tell you is that the Internet is one big ocean of unedited data, without any pretense of completeness. Lacking editors, reviewers or critics, the Internet has become a wasteland of unfiltered data. You don't know what to ignore and what's worth reading. Logged onto the World Wide Web, I hunt for the date of the Battle of Trafalgar. Hundreds of files show up, and it takes 15 minutes to unravel them—one's a biography written by an eighth grader, the second is a computer game that doesn't work and the third is an image of a London monument. None answers my question, and my search is periodically interrupted by messages like, "Too many connections, try again later."

Won't the Internet be useful in governing? Internet addicts clamor for government reports. But when Andy Spano ran for county executive in Westchester County, N.Y., he put every press release and position paper onto a bulletin board. In that affluent county, with plenty of computer companies, how many voters logged in? Fewer than 30. Not a good omen.

Point and click:

Then there are those pushing computers into schools. We're told that multimedia will make schoolwork easy and fun. Students will happily learn from animated characters while taught by expertly tailored software.Who needs teachers when you've got computer-aided education? Bah. These expensive toys are difficult to use in classrooms and require extensive teacher training. Sure, kids love videogames—but think of your own experience: can you recall even one educational filmstrip of decades past? I'll bet you remember the two or three great teachers who made a difference in your life.

Then there's cyberbusiness. We're promised instant catalog shopping—just point and click for great deals. We'll order airline tickets over the network, make restaurant reservations and negotiate sales contracts. Stores will become obselete. So how come my local mall does more business in an afternoon than the entire Internet handles in a month? Even if there were a trustworthy way to send money over the Internet—which there isn't—the network is missing a most essential ingredient of capitalism: salespeople.

What's missing from this electronic wonderland? Human contact. Discount the fawning techno-burble about virtual communities. Computers and networks isolate us from one another. A network chat line is a limp substitute for meeting friends over coffee. No interactive multimedia display comes close to the excitement of a live concert. And who'd prefer cybersex to the real thing? While the Internet beckons brightly, seductively flashing an icon of knowledge-as-power, this nonplace lures us to surrender our time on earth. A poor substitute it is, this virtual reality where frustration is legion and where—in the holy names of Education and Progress—important aspects of human interactions are relentlessly devalued.

http://www.newsweek.com/clifford-stoll-why-web-wont-be-nirvana-185306

• 3 weeks later...

Het wordt steeds stiller rond BC.

We staan nu weer dicht bij de 300 euro en er is weinig echt nieuws de laatste tijd.

In China wordt de BC weer eens onder vuur genomen en daalt weer even 15%:

http://www.zerohedge.com/news/2014-04-27/bitcoin-tumbles-btc-china-halts-funding-amid-concerns-pboc-about-get-serious

Het valt me wel op dat nu de koers daalt en er geen spectaculaire berichten meer zijn de 'diehard' BC fans ook zo stil worden...

De hele encrypted currency gemeenschap is eigenlijk verdacht stil..

K a n s

Ik heb best wel even getwijfeld of ik er zou kopen of niet. Er zijn in het bitcoinverhaal een aantal positieve en negatieve punten. De negatieve hebben de doorslag gegeven waardoor ik er geen kocht. Wat niet betekent dat ik niet zou geloven dat er een nieuwe vorm van geld aankomt. Alleen betwijfel ik of overheden zomaar de controle uit handen zullen geven. Daar geloof ik dus niets van.

De pro's : geen banken nodig, geen transactiekosten, relatief snel, relatief 'veilig'

De cons : eerdere diefstallen, verbod en tegenwerking door overheden, link met criminele activiteiten

Ik wens nu (en in de toekomst) niet gelieerd te worden aan criminele activiteiten. Op geen enkele manier. Bitcoin blijkt een middel te zijn dat wordt gebruikt door mensen die wat te verbergen hebben. Bovendien heeft bitcoin (met het débacle van MtGox) bewezen dat er wel degelijk een derdenrisico aan vastzit.

Het zal allicht wel een feit zijn dat enkelingen gigantisch veel verdienden met bitcoin (denk maar aan de wonderboys) maar wellicht gaat dat ten koste van veel anderen die er geld mee verloren. Ik geloof nog altijd niet in een 'free lunch', er is altijd een prijs in de vorm van een hoog risico, een nadeel, ... of wat dan ook. Misschien mis ik de kans om rijk te worden. Een beetje vervelend maar niet erg. Rijk worden is geen doel dat ik nastreef. Ik vind het behoud van mijn huidige welvaart veel belangrijker (en misschien ook nét iets haalbaarder).

Als er een nieuwe munt en/of betalingssysteem komt is de kans groot dat het iets electronisch zal zijn, wellicht uitgegeven door een overheid of door een gecontroleerd orgaan. Het zal nog veel gemakkelijker worden om ons te 'sturen', te manipuleren, te ruineren desnoods. Geldstromen zullen getraceerd, onderschept, gestopt kunnen worden. De kans is groot dat overheden nagenoeg volledige controle over ons leven en onze relaties (zakelijke, vriendschappelijke, ...) zullen krijgen door de controle/regulering van onze uitgaven en inkomsten.

Het beetje zelfstandigheid, de waan van vrijheid die ik nu heb wil ik graag nog even houden. Dus ondanks het feit dat ik er niet beter van word, laat ik deze beker toch maar aan me voorbij gaan. Met de huidige stand van zaken heb ik liever 'hard assets', dingen die ik kan vastpakken en waar ik zelf enige controle op heb.

Het wordt steeds stiller rond BC.

We staan nu weer dicht bij de 300 euro en er is weinig echt nieuws de laatste tijd.

In China wordt de BC weer eens onder vuur genomen en daalt weer even 15%:

http://www.zerohedge.com/news/2014-04-27/bitcoin-tumbles-btc-china-halts-funding-amid-concerns-pboc-about-get-serious

Het valt me wel op dat nu de koers daalt en er geen spectaculaire berichten meer zijn de 'diehard' BC fans ook zo stil worden...

De hele encrypted currency gemeenschap is eigenlijk verdacht stil..

K a n s

De spectaculaire berichten zijn (zover ik weet) nooit afkomstig geweest van de "encrypted currency gemeenschap" maar van diverse speculanten die bitcoin zien/zagen als een manier van beleggen.

Het systeem bitcoin is (naar mijn idee) geniaal, maar staat nog steeds in de kinderschoenen.

Als we kijken naar de koers van het afgelopen jaar:

chart.png.99490b98599011e8b8aaf4131de5c91d.png

En we kijken naar goud 1 jaar:

gold_1_year_k_eur.png.131a0aed8ff1505557582355d31ae0f1.png

Dan zou ik me meer zorgen maken om goud, dan om bitcoins.

Maar ook aan het goudfront is het stil, niemand die nog een verband kan vinden tussen realiteit en koersschommelingen.

Bitcoin lijkt in ieder geval te stabiliseren, en dat lijkt me positief.

Ook de val van Mtgox heeft (naar mijn idee) een minimaal effect gehad op de koers, dus ook dat is positief.

Kijk eens een jaartje terug op dit forum en zie hoe men zenuwachtig werd toen hij rond 70 euro stond en ging dalen.

We zullen zien hoe het er over 1 jaar uitzie, ik persoonlijk denk ruim 1000 euro/BTC maar uiteraard kan hij ook op 10 eurocent uitkomen.

Ik wens nu (en in de toekomst) niet gelieerd te worden aan criminele activiteiten. Op geen enkele manier. Bitcoin blijkt een middel te zijn dat wordt gebruikt door mensen die wat te verbergen hebben.

Net zoals cash. Dus mag ik aannemen dat je ook weigert cash te gebruiken?

Bovendien heeft bitcoin (met het débacle van MtGox) bewezen dat er wel degelijk een derdenrisico aan vastzit.

Het debacle met Mt. Gox heeft bewezen dat er een derdenrisico zit aan je bitcoins aan derden afgeven. Als jouw goud uit de kluis van een bank verdwijnt, bewijst dat dan dat er een derdenrisico aan goud zit of dat er een derdenrisico zit aan je goud aan derden afgeven?

Als er een nieuwe munt en/of betalingssysteem komt is de kans groot dat het iets electronisch zal zijn, wellicht uitgegeven door een overheid of door een gecontroleerd orgaan. Het zal nog veel gemakkelijker worden om ons te 'sturen', te manipuleren, te ruineren desnoods. Geldstromen zullen getraceerd, onderschept, gestopt kunnen worden. De kans is groot dat overheden nagenoeg volledige controle over ons leven en onze relaties (zakelijke, vriendschappelijke, ...) zullen krijgen door de controle/regulering van onze uitgaven en inkomsten.

Het beetje zelfstandigheid, de waan van vrijheid die ik nu heb wil ik graag nog even houden.

Juist dit is bij uitstek iets waar Bitcoin een uitkomst kan bieden.

• Leuk 1

@Rothbard

Ik begrijp je redenering, wat mij betreft mag je zelfs gelijk hebben. Anderzijds kunnen we niet ontkennen dat Bitcoin (en zijn marktplaats want je hebt die nodig) ook zijn kinderziektes, problemen, misbruiken kent. Het is een nieuw medium waarmee we moeten leren omgaan. Zelf heb ik liever dat anderen de fouten maken zonder dat ik daar het slachtoffer van word. Het kan inderdaad zijn dat ik een mooie kans laat liggen om zonder werken rijk te worden. Dat is dan maar zo. Ik troost me met het idee dat de meeste mensen op de wereld het een stuk minder hebben dan ikzelf.

• 4 weeks later...

Yep, heb 't ook gezien de laatste paar dagen. Ik heb er niet veel geld in zitten (400 euri), maar op het ogenblik heb ik een klein beetje winst. Ik heb met mezelf afgesproken dat als 't mocht verdubbelen ik ze verkoop en er wat preps voor mag kopen. :)

Ik vind het niet erg hoor.......

Maar jullie beseffen toch ook wel dat, zie laatste reacties, jullie er voornamelijk voor de potentiele winst, dus speculatie, in BC zitten?

Eigenlijk wel jammer, want ondanks mijn 'negatieve' uitlatingen over BC zit ik met grote hoop te wachten op de perfecte opvolger.

Een opvolger waar speculatie dus 'onmogelijk' is.

Dan heb ik eindelijk een redelijke waardehouder en een ultiem transportmiddel ( als ze te koppelen zijn).

Helaas heeft de speculatie in BC dus mijn ultieme transportmiddel mede onmogelijk gemaakt.

K a n s

Ik vind het niet erg hoor.......

Maar jullie beseffen toch ook wel dat, zie laatste reacties, jullie er voornamelijk voor de potentiele winst, dus speculatie, in BC zitten?

Eigenlijk wel jammer, want ondanks mijn 'negatieve' uitlatingen over BC zit ik met grote hoop te wachten op de perfecte opvolger.

Een opvolger waar speculatie dus 'onmogelijk' is.

Dan heb ik eindelijk een redelijke waardehouder en een ultiem transportmiddel ( als ze te koppelen zijn).

Helaas heeft de speculatie in BC dus mijn ultieme transportmiddel mede onmogelijk gemaakt.

K a n s

Ben ik 't mee eens. Ik ben er inderdaad ook ingestapt met als hoofdreden dat ze op dat ogenblik laag waren en ik hoopte op winst. Vandaar ook een relatief klein bedrag omdat ik besef dat het eigenlijk een gok is en 't geld gewoon kan verdwijnen.

Een andere reden die een beetje meewoog is dat ik zo het idee had een beetje de grote banken tegen te werken. Niet dat een bedrag zoals ik erin heb zitten ook maar iets uitmaakt maar 't gaf even een goed gevoel.

Als er een alternatief komt, dat puur bedoelt is om anoniem en gemakkelijk virtueel geld te transporteren en/of te gebruiken voor de aan- en verkoop van goederen zou ik dat ook veel liever hebben. Maar of 't zover komt weet ik niet. Ik denk niet dat de banken dat erg leuk zouden vinden.

...........

...........

Het is meer de kick. Van het ergens bij betrokken zijn dat weliswaar nog in de kinderschoenen staat, maar grote potentie heeft.

Money 2.0 en zo. Ik duik er net in, maar zie al dat er veel moois gebeurd.

Veel onduidelijkheden ook, maar is dat niet onderdeel van de kick ervan?

Dit is weer zo'n stukje 'breaking ground', waar nog van alles gebouwd en gewonnen kan worden.

En dat niet alleen financieel.

Ik ben al benieuwd wat de volgende coin wordt. De opvolger van de btc zeg maar.

En hoe serieus die wereldwijd door burgerij bedrijf en politiek genomen gaat worden.

BTC's heb ik nog niet. Kopen zal ik ze ook niet.

Maar ik ben best bereid eens btc's te factureren ipv. euro's. Of 50/50 oid.

Of eens wat stroom te spenderen aan het zelf minen.

Waar ik nog niet genoeg van weet.

Voor mij is het niet het een of het ander. Als de btc staat op een plek dat ik er geen verlies mee maak, ben ik wel van plan ze ook uit te geven. Maar dat ik daarnaast op winst uit ben lijkt me niet meer dan logisch. Buitenlandse valuta koop ik ook als ze laag staan. De beste manier om een valuta geaccepteerd en stabiel te krijgen is toch door hem te gebruiken.

Ik hoor veel mensen zeggen dat ze wachten op een "nieuwe" bitcoin. Naarmate de tijd verstrijkt geloof ik hier steeds minder in, want het probleem van bitcoin is dat er eigenlijk geen groot probleem is.

Bitcoin werkt eigenlijk best wel goed.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ook eBay gaat binnenkort betalingen met bitcoins accepteren. (Bron Coindesk).

Doe er mee wat je wilt..

eBay ziet waarschijnlijk een mooi verdienmodel in de te hanteren wisselkoersen, iets waar ze nu - naast paypal - al enorm goed op verdienen. Bij de transacties waarin met paypal wordt betaald worden kosten in rekening gebracht van 3 a 4.5%. De winstgevendheid van Paypal is inmiddels dusdanig groot dat overwogen wordt om Paypal zelfstandig te maken en dus los te koppelen van veilingplatform eBay.

Ik zou dus in ieder geval adviseren goed te kijken naar de wisselkoersen want waarschijnlijk is het veel goedkoper om via een bankoverschrijving het bedrag te voldoen.

• 4 weeks later...

Ik vind het geweldig om te zien.

Na de extreme prijsstijgingen en mooie verhalen brak er een tijdelijke hype uit.

Gelukkig is die nu aan het wegebben, wat een goede valuta heeft niks hype-igs aan zich, moet redelijk stabiel zijn en het lieftst heel makelijk te verplaatsen zijn (en nogwat van die saaie dingen).

Dus nu de hype aan het wegzakken is komen weer meer serieuze mensen kijken.

En ook ik blijf BC in de gaten houden.

Na de eerste vreemde houding van overheden, BC leek omarmt te worden....., zijn er nu weer berichten die ik beter kan plaatsen bij een digitale munt waar ik mijn geld in wil stoppen: wantrouwen van die overheid en regels:

http://www.silverbearcafe.com/private/07.14/fail.html

BC staat dus weer even scherper op mijn radar..

Prep ze,

K a n s

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...