Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 719
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is meestal de slimste die recht haalt. Strek zijn is zinloos zonder intelligentie. Dat doet me denken aan een "spreuk" in mijn schoolagenda. Kennis is macht, kennissen zijn machtiger

Bitcoingeldautomaat. Zie: https://coinatmradar.com/ 

Ik zou nooit geen bitcoins kopen. wat ik koop wil ik fysiek in de handen kunnen pakken.   stel je voor dat het hele internet finaal terminaal onderuitgehaald gaat worden dan kom je nooi

Posted Images

Einde van de hype lijkt eraan te komen als het vertrouwen weg is. 365 miljoen dollar aan BTC verdwenen.

http://www.nu.nl/tech/3712124/mt-gox-en-andere-bitcoinpartijen-plegen-grootschalige-fraude.html

Volgens mij zou het net andersom kunnen uitpakken.

Zodra men gaat begrijpen dat bitcoin niets te maken heeft met Mt gox, en het niet de munt is, maar de exchange waar het is misgelopen, zou deze ontwikkeling het startsein kunnen zijn van een explosieve stijging ipv daling.

Of verlies jij ook het vertrouwen in goud, zodra er iemand 1000 kilo heeft gestolen uit een kluis?

Of verlies jij ook het vertrouwen in goud, zodra er iemand 1000 kilo heeft gestolen uit een kluis?

Fijn dat je zo scherp, onbedoeld, een van de verschillen tussen bv goud en BC weet bloot te leggen :cool:

K a n s

Na het Gox debacle nu de volgende....

Flexcoin een kleine speler in de BC markt is ook wat BC kwijt, 896 stuks maar, jammer dat het genoeg is om ook deze exchange de das om te doen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-04/another-bitcoin-bank-loses-its-deposits

Prep ze,

K a n s

Dat is goed voor het vertrouwen dus voor de BC, maar niet heus. Ze kunnen al hacken bij individuen en nu worden de BC "banken" dus ook bestolen.

Dat is goed voor het vertrouwen dus voor de BC, maar niet heus. Ze kunnen al hacken bij individuen en nu worden de BC "banken" dus ook bestolen.

In principe ben ik het met @martin eens dat dit niet een eigenschap van bitcoin an sich is maar een gebrek in de beveiliging van hoe mensen met bitcoins omgaan en de beveiliging van de wisseldiensten.

Helaas is dit domein vele malen complexer dan fysiek goed dat inderdaad ook gestolen kan worden en waar goudbaren vervalst kunnen zijn etc.

Maar het feit dat die digitale wereld en de technologie achter BC zelfs voor expert redelijk moeilijk te doorgronden is, wie gaat de source code bekijken van een wisseldienst als je die al mag inzien bv?, geeft aan dat dit voor de gewone burger niet te doen is.

Die zal dus of moeten gokken, of moeten wachten tot de technologie stabiel is en alle mindere diensten omgevallen zijn.

Maar aangezien we in een speculatie fase zitten is wachten tot die speculatiefase over is voor de speculanten niet interessant !

Het is dan ook geen veroordeling van mij maar een constatering.

Mijn probleem is dan ook dat ik een waardeopslag zoek en een goede transportdienst.

Goud is perfect als opslag voor mij en een digitale munt kan een perfect transport middel worden.

Heel eerlijk denk ik dat PM in geval van een monetaire crisis, die ik zie komen, nog verder zal stijgen en dus speculeer ik ook wel een beetje :cool:

Het gaat dus ook helemaal niet over goud vs BC of wat beter is, het gaat erom dat je snapt waar je het over hebt, waar je het voor wilt gebruiken, en wat de potentiele risico's zijn.

Ik denk dat die risico's bij goud best duidelijk zijn en bekent, bij BC twijfel ik heel erg of de mensen wel objectief genoeg zijn om de risico's in te schatten. Veel mensen worden redelijk gek gemaakt door de mooie verhalen en behaalde resultaten.

Die behaalde resultaten zijn echt, voor diegene die hun winst ook genomen hebben, veel is nog speculatief omdat ze nog in BC zitten, maar of al die mooie verhalen, toekomstige (stabiele)waarde, wereldwijde algemene acceptatie en gebruik, enz., echt zijn dat moet nog blijken.

En voordat BC in de beurt komt van de eeuwen gekende geschiedenis zoals van goud zullen we toch nog even moeten wachten....

Voor een transportmiddel is die termijn denk veel te lang om zich waar te maken, dan zou enkele jaren voldoende moeten zijn, maar als waarde opslag mag/moet je best conservatief zijn......

K a n s

Als ik geld op de bank heb staan en er wordt geld van mijn rekening gehaald (zonder dat ik daarbij schuld heb), dan moeten zij mij dat vergoeden. Als je BC op je computer, usb stick of bij een BC bank hebt staan, ben je dus je vermogen kwijt. Het is maar een constatering en hiermee wil ik niet aangeven of een elektronische valuta goed of slecht is.

Bij een SHTF heb je toch weinig aan geld.:cool:

Als ik geld op de bank heb staan en er wordt geld van mijn rekening gehaald (zonder dat ik daarbij schuld heb), dan moeten zij mij dat vergoeden.
De banken dekken zich enorm in tegen vergoeden. Nieuwe regels per 1 januari 2014.

Verder gaat het vergoeden van bv skimmen en phishing niet op bij de Rabobank.

De banken dekken zich enorm in tegen vergoeden. Nieuwe regels per 1 januari 2014.

Verder gaat het vergoeden van bv skimmen en phishing niet op bij de Rabobank.

Phishing is meestal eigen schuld dikke bult. Bij skimmen kun je de ondernemer aansprakelijk stellen en bij de bank altijd goed het apparaat checken voordat je er een pas in doet. In Spanje is het veel beter geregeld. Zodra ik met de pinpas betaal of geld uit de muur trek, dan krijg ik van de bank direct een sms met het bedrag. Als ze dat hier ook zouden doen dan is een eventuele fraude direct opgemerkt.:cool:

Als hem dat al daadwerkelijk is, hoe kom je erbij dat hij in dienst van de CIA was?

According to Goodman, he’s worked on a host of highly classified projects for the U.S. military including the development warship and aircraft technology, but details about his career are sparse.

Als het hem is inderdaad. Er is een soort offensief gaande met negatieve publiciteit aangaande bitcoins.

According to Goodman, he’s worked on a host of highly classified projects for the U.S. military including the development warship and aircraft technology, but details about his career are sparse.

Als het hem is inderdaad. Er is een soort offensief gaande met negatieve publiciteit aangaande bitcoins.

Ik snap niet hoe je daaruit haalt dat hij in dienst was van de CIA. In de eerste plaats wordt de CIA niet genoemd, in de tweede plaats betekent dat hij aan een aantal projecten gewerkt heeft niet dat hij in dienst was.

Ik snap niet hoe je daaruit haalt dat hij in dienst was van de CIA. In de eerste plaats wordt de CIA niet genoemd, in de tweede plaats betekent dat hij aan een aantal projecten gewerkt heeft niet dat hij in dienst was.

Als je weet dat het gaat om een complex dan is `militair` al genoeg info. (militair-industrieel-complex dat de zichzelf in alle ook-niet-voor-jouw-hand-liggende opzichten dient)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...