Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Weet er zelf nog niet zoveel vanaf, maar het lijkt me wel een goed alternatief voor eur/usd e.d.

In tegenstelling tot de meeste valuta is Bitcoin niet afhankelijk van het vertrouwen in een centrale uitgevende instelling. Dit elektronische geld maakt gebruik van een database verspreid over knooppunten van een peer-to-peer-netwerk om transacties te journaliseren, en maakt gebruik van cryptografie om te voorzien in de nodige beveiliging, zoals dat Bitcoins alleen kunnen worden uitgegeven door de persoon die er eigenaar van is, en nooit meer dan één keer uitgegeven kan worden door die eigenaar.

De peer-to-peertopologie van Bitcoin en het ontbreken van centrale administratie maakt het praktisch onmogelijk voor een overheid, of ieder ander, om de waarde van Bitcoins te manipuleren of meer inflatie te induceren dan er van tevoren is vastgelegd. Het ontwerp zorgt voor anoniem eigendom en overdracht van waarde.

Alleen jammer dat het praktisch bijna nergens gebruikt kan worden.

• Leuk 1

En jammer dat het afhankelijk is van geavanceerde, stroom slurpende technologie. Zelfs een beginner als ik snap dat goud/zilver een betere investering is, of ben ik nu bot? Sorry, dat is niet de bedoeling, @Lone_Wolf.

Ik denk dat dit meer zin heeft pre SHTF. Vanwege die beperktheid, zou ik er geen cent in steken.

Bitcoin minen loont niet meer (en zeker niet zonder speciale fpga hardware)

Je kan het wel genoeg vertrouwen voor een transactie (een paar uur)

Ik zou er echter geen lange termijn kapitaal in opslaan, hooguit als diversificatie met hoog risico profiel.

Bitcoin is namelijk afhankelijk van internet, design flaws in de software, en overheden etc.

Soms kan het echter je enige manier zijn voor buitenland transacties, zoals recentelijk in Argentinie bewezen, ook in europa kan het interessant worden naarmate cash transactie limieten steeds kleiner worden. 500€ in sommige landen?

bitcoin is een piramide spel niet met geld maar met vertrouwen. De personen die al het langs 'vertrouwen' hebben in dit systeem worden er het rijkst van.

@hakin9, wel gedurfd om zo de naam op je te nemen van een van de grootste hacking tijdschriften.

Daarbij is een van de gebruikte algoritmes door bitcoin SHA256. En ik heb een donkerbruin vermoeden dat met de huidige technologische sprongen dit snel genoeg gekraakt zal worden. Met de huidige grafische kaarten zit je al bijna aan de 1 miljard brute-force aanvallen per/sec.

Ook maakt bitcoin geen enkele melding over het aantal iteraties.

Ik heb wel bitcoins, niet zoveel, maar gewoon om te kijken wat er gebeurt. Ik hou er namelijk wel van het principe dat het ongrijpbaar is voor de banken en belastingdienst. En stel je voor dat het uiteindelijk toch heel groot wordt? Dan ben ik al tegen een laag tarief goedkoop ingestapt. Wordt het niets, dan ben ik gewoon een paar honderd euro kwijt.......

Haha.

Hier is het nog wat kleinschaliger.

Mijnen via de CPU is niet snel.

Met wat gokken gaat het wat harder maar echt rijk word je er niet van.

Ik freubel nog om de GPU aan de gang te krijgen t.b.v. de coins.

Ik heb wel bitcoins, niet zoveel, maar gewoon om te kijken wat er gebeurt. Ik hou er namelijk wel van het principe dat het ongrijpbaar is voor de banken en belastingdienst. En stel je voor dat het uiteindelijk toch heel groot wordt? Dan ben ik al tegen een laag tarief goedkoop ingestapt. Wordt het niets, dan ben ik gewoon een paar honderd euro kwijt.......

Juist het concept van een piramide spel. De massa denk nu nog dat ze goedkoop kunnen instappen, de early adopters zitten al een tijdje en die hopen dat jij ook meedoet :)

Om die reden heb ik het +/- 1 jaar geleden niet gedaan.

Haha.

Hier is het nog wat kleinschaliger.

Mijnen via de CPU is niet snel.

Met wat gokken gaat het wat harder maar echt rijk word je er niet van.

Ik freubel nog om de GPU aan de gang te krijgen t.b.v. de coins.

Heb je de winst wel eens afgewogen tegen de (extra) electra kosten die je maakt?

Ik lees mijn eigen posts nu terug en die zijn toch wel zeer negatief. Ik heb eigenlijk niets tegen bitcoins. Een erg interessante ontwikkeling waarin ik iedereen aan wil bevelen zich eens in te lezen (iig in het concept). Maar blijf kritisch...

Heb je de winst wel eens afgewogen tegen de (extra) electra kosten die je maakt?

Zeker wel.

Alleen met een moderne videokaart gaat/ging het net vlot en efficient genoeg.

Maar anders heb ik nix en om er geld in te stoppen voelt wat raar vergeleken met fysiek metaal.

Zeker wel.

Alleen met een moderne videokaart gaat/ging het net vlot en efficient genoeg.

Maar anders heb ik nix en om er geld in te stoppen voelt wat raar vergeleken met fysiek metaal.

De aanschaf van een dure videokaart win je er echt niet mee terug op korte termijn als je ook de electra die je voor je mining inzet moet meerekenen.

Mogelijk als je veel gamed en alles al hebt liggen kan het uit om dit er bij te doen... voor nu... als eea. schaarser wordt zal dat moeilijk worden.

Ik weet niet wat electra kost in China...

Ik lees net dat op 7 december het Franse Bitcoin-Central.net aankondigde dat het als eerste Bitcoin wisselkantoor officieel erkend is als Payment Service Provider. Klanten krijgen binnenkort een uniek IBAN-nummer toegewezen voor de euro’s die ze aanhouden bij Bitcoin-Central. Daarnaast wordt het mogelijk om een debet-kaart te bestellen waarmee ze kunnen pinnen of betalen met bitcoin of euro als onderliggende waarde. Hm..... dat lijkt me een stap voorwaarts voro wat betreft de Bitcoins. Ergens anders (weet helaas niet meer waar) las ik dat Wordpress ook iets met bitcoins gaat doen.

Tja, de Bitcoins doen vandaag de dag bijna 35 euro.

Had er ooit paar gekocht voor tussen de 4 en 9 euro en een gigagrote winst natuurlijk.

Maar te weinig. En nu durref ik nie meer.

Tja, de Bitcoins doen vandaag de dag bijna 35 euro.

Had er ooit paar gekocht voor tussen de 4 en 9 euro en een gigagrote winst natuurlijk.

Maar te weinig. En nu durref ik nie meer.

Zou ze vasthouden. Max Keiser zegt dat 1 bitcoin op termijn tussen de $100,000 en $1miljoen per stuk waard zullen zijn als de handel in Bitcoin's 1% van de Forexmarkt uitmaakt.

Nou kan Max wel eens overdrijven en hij heeft zelf ook een hoop Bitcoins, naar eigen zeggen is hij Bitcoinmiljonair dus heeft hij op z'n minst $1 miljoen aan Bitcoins.

Maar de prijs kan zeker verder stijgen. De Ierse bookmaker Paddy Power geeft een 9/4 kans dat Bitcoin's tegen het eind van dit jaar $500 per stuk waard worden.

http://www.finextra.com/News/FullStory.aspx?newsitemid=24665&topic=retail

Ik volg bitcoins al vanaf het begin (nee ik heb ze niet :( ), vanuit prepper standpunt denk ik dat ze minder waardevol zijn dan goud, met name het verkopen van je bitcoins ten tijden van echte crisis zal nog niet zo makkelijk zijn, en als je ze al verkoopt, wat krijg je er voor terug?

Ja, ik ben begin juli 2012 door iemand overgehaald om er wat te kopen. Begonnen op 6 euro en bij 11 euro gestopt. Dat vond ik echt teveel.

Nu doen ze 65. Ik ben dus beloond. Maar dat is niet mijn verdienste.

Ik bekijk het nu een tijdje en ik geloof in Bitcoins.

Ik heb er wat en houd ze achter de hand of gebruik er wat als ik iets wil kopen.

Bitcoins is eerlijker en transparanter als het huidige geldsysteem.

Stel je woont in Cyprus en je hebt het geld niet op de bank staan maar wel bitcoins....

Maakt niet uit hoe veel of hoe weinig.

Reken maar dat daar digitaal een ontwikkeling van bitcoins gaat onstaan, naast ruilhandel en edelmetalen.

Als je sluiten van banken hebt meegemaakt en je kan niet bij je eigen geld... Ik denk dat je gaat flippen!

Helemaal als ze je geld afpakken..

Driehart

Oh... en stel je hebt behoorlijk wat geld en je wilt vluchten over de grens. Maak er bitcoins van en ga de grens over.

Je kan ze opnemen waar je maar wilt. Het enige wat je nodig hebt is een computer en internet verbinding.

Hele lading goud en zilver over de grens meenemen is ook geen optie.

Niet wedden en werken met een paard. Dit is gewoon een zeer interessante too

Daarnaast frustreert en ondermijnt het het geldsysteem wat bijna dood is.

De overheid heeft er ook geen grip op. Een interessante optie dus voor degene die op wat voor een manier dan ook soeverein willen leven.

Driehart

Oh... en stel je hebt behoorlijk wat geld en je wilt vluchten over de grens. Maak er bitcoins van en ga de grens over.

Je kan ze opnemen waar je maar wilt. Het enige wat je nodig hebt is een computer en internet verbinding.

Hele lading goud en zilver over de grens meenemen is ook geen optie.

Niet wedden en werken met een paard. Dit is gewoon een zeer interessante too

Daarnaast frustreert en ondermijnt het het geldsysteem wat bijna dood is.

De overheid heeft er ook geen grip op. Een interessante optie dus voor degene die op wat voor een manier dan ook soeverein willen leven.

Driehart

kijk maar eens op

https://bitcoin-24.com/market

en download een portemonnaie op multibit.org

maar eerst oefenen hoor. Het is (nog) redelijk ingewikkeld.

Maak paar tientjes over aan bit 24 hierboven.

koop eerst een halve of nog kleinere bitcoin voor drie tientjes of zo.

maak een wallet op android om extra mee te spelen.

fun.

en het wordt i e d e r e. dag meer waard.

en het wordt i e d e r e. dag meer waard.

Tuurlijk, bitcoins kunnen niet dalen :-) :-)

Ik denk dat er binnenkort een heel aantal mensen behoorlijk gedesillusioneert zullen raken mbt bitcoins.

Kan een kwestie van uren zijn, maar ook van weeken.

Ik gok op voor het begin van de zomer.

Maar toch, bitcoins zijn een leuk idee, en het is ideaal om trading ervaring op te doen.

Ik denk dat er binnenkort een heel aantal mensen behoorlijk gedesillusioneert zullen raken mbt bitcoins.

Kan een kwestie van uren zijn, maar ook van weeken.

Ik gok op voor het begin van de zomer.

Maar toch, bitcoins zijn een leuk idee, en het is ideaal om trading ervaring op te doen.

Als dat gaat gebeuren is het voor Bitcoins van tijdelijke aard, voor het gewone geld permanent einde oefening.

Bitcoins zal hoe dan ook overeind blijven. Waarde onbekend, maar altijd meer dan echt geld.

Als er enorme fluctuaties komen bij Bitcoins als SHTF, dan is dit een logisch maar tijdelijk gevolg.

Eigenlijk had en zal dit met het echte geld ook zo moeten zijn. Dit wordt alleen als jaren gemanipuleerd...

Driehart

Als dat gaat gebeuren is het voor Bitcoins van tijdelijke aard, voor het gewone geld permanent einde oefening.

Bitcoins zal hoe dan ook overeind blijven. Waarde onbekend, maar altijd meer dan echt geld.

Als er enorme fluctuaties komen bij Bitcoins als SHTF, dan is dit een logisch maar tijdelijk gevolg.

Eigenlijk had en zal dit met het echte geld ook zo moeten zijn. Dit wordt alleen als jaren gemanipuleerd...

Driehart

Wel, Bitcoins flucturen al enorm. Veel te veel om te kunnen gebruiken als betaalmiddel.

Bovendien is het op dit moment vrijwel onmogelijk om normale daagelijkse dingen te betalen met bitcoins.

De waardestijging van bitcoins is op dit moment dan ook enkel toe te schrijven aan de instroom van geld.

En deze is afhankelijk van de berichtgeving omtrend bitcoins.

Ik vermoed dat wanneer over een poosje de berichtgeving weer afneemt ook de instroom van nieuw geld afneemt en de bitcoins behoorlijk in waarde zullen vallen.

Tot het mogelijk wordt om bij de groenteboer met bitcoins te betalen zal imo de waarde van bitcoins vooral afhankelijk zijn van de berichtgeving.

Maar 1 ding staat voorlopig vast: je kunt bitcoins niet naked-short verkopen. ;)

.

Zekers, ze zijn zelfs ooit ingestort van 15 naar 1. Dus een crash is goed mogelijk.

Maar nu mijn bitcoinverwachting voor de komende paar dagen:

Bitcoins stijgen vaak pas na paar dagen. Het storten van je spaarcentjes kost nu eenmaal tijd. Vooral voor nieuwe klanten kan het even duren.

Dus je ziet na het Cyprus nieuws de stijging pas gisteren en vandaag.

Zeker als het het nieuws van gisteren goed doordringt bij de Britten, die ook niet al te blij met het Pond zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=aaOsM3RUNG8

Er is het belachelijk kleine getal van 700 miljoen euro in omloop. Dus als op deze aardbol meer mensen erachter komen. (Inwoners van Zimbabwe, Cyprus, en Banalandia.....) gaat het knallen.

Ik acht een Bitcoin van 1000 euro helemaal niet onmogelijk.

En wat is er mis om een beetje mee te spelen, of er een klein potje op te zetten voor als het overal helemaal misgaat.

Denk eens aan het waterhoofd Luxemburg. Dat klapt ook ooit een keer, dus we zijn nog niet klaar.

Als er iemand een Bitcoinadres heeft maak ik er graag, als proef, een ietsepietsie aan over.

Ik zelf ontvang graag uw donaties op 1GdrHAy3R5WBuEqdBhJRacR2KGYoRankMW

Dat is mijn Bitcoin wallet op mijn Samsung.

Alvast dank, mede namens vrouw en kinderen in de "bunker" in Roemenie

Er is het belachelijk kleine getal van 700 miljoen euro in omloop. Dus als op deze aardbol meer mensen erachter komen. (Inwoners van Zimbabwe, Cyprus, en Banalandia.....) gaat het knallen.

Ik acht een Bitcoin van 1000 euro helemaal niet onmogelijk.

De hoeveelheid geld die nu in de bitcoins vloeien zijn maar druppeltjes. Een fijne mist, nauwelijks waarneembaar.

Als het ooit eens gebeurt dat er "echt" geld naar de bitcoins gaat, dan zijn de huidige prijzen lachwekkend laag.

En dit is imo de reden dat mensen in de bitcoins "vluchten". De hoop op enorme winsten. Helaas vertelt de geschiedenis ons dat dit vrijwel nooit werkt.

Bitcoin is op zich een prima alternatief, het probleem is echter dat de prijs op dit moment bepaald is op basis van speculatie, dat maakt het op dit moment nog relatief instabiel, maar dat zou je ook voor goud kunnen stellen, goud heeft namelijk nauwelijks functionele waarde, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zilver welke industrieel zeer veel toegepast word.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...