Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoezo niet meer preppen?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja, in de VS wordt het echt menens. Ik vermoed dat de Federale Overheid donders goed weet hoe de zaken ervoor staan en dat het een kwestie van tijd is dat de dollar valt, dat de boel failliet gaat, dat er massale werkeloosheid dreigt, tekorten, honger met als gevolg...RIOTS! Ik heb gelezen dat het Department of Homeland Security (DHS), welke toch bedoeld lijkt de burgerbevolking te beschermen, een order heeft geplaatst voor de aanschaf van 250 miljoen .38 patronen. Dat op een bevolking van 300 miljoen! Ook schijnen er op een aantal plaatsen 10 duizenden plastic doodskisten op gestapeld te staan. Daar zijn beelden van op internet.

Houdt men rekening met een soort van burgeroorlog? In dat geval geldt hoe beter de mensen zich voorbereiden, des te zwaarder wordt de strijd. Dus ontneem ze van zoveel mogelijk middelen, zodat het allemaal sneller te beheersen is. Alleen de wapens zijn een probleem, daar krijgen nooit geen vat meer op.

 

Bij toeval kwam ik laatst een trailer tegen van de HUNGER GAMES. Dat sprak me aan. Ik ontdekte dat er een trilogie aan voorafging, geschreven door Suzanne Collins. Ik besloot het eerste deel te kopen en heb het in een adem uitgelezen. Vervolgens las Amazing Dre het ook in een keer uit (vandaar haar avator). Afgelopen zaterdag hebben we de film gezien, maar die haalt het niet bij het boek.

Het verhaal speelt in een het Amerika van de toekomst. De wereld (as we know it) is ten onder gegaan. In de VS zijn nog 13 districten waar mensen leven, welke bestuurt worden door het Capitool. Deze staan voor de 1% die dus ook in de nieuwe situatie de dienst uitmaken. Het komt erop neer dat de districten moeten kromliggen om het Capitool van alle luxe te kunnen voorzien. Na een opstand en het winnen van de strijd door het Capitool, wordt 1 district vernietigd en krijgen de overige 12 een straf opgelegd: de hongerspelen.

 

Op zich lijkt het een vergezocht scenario, maar ik denk dat het niet eens zo vergezocht is. De allerrijksten der aarde zien ook wel dat de boel uit de hand dreigt te lopen. Er wordt openlijk gesproken over reductie van de wereldbevolking, gynaecologen die openlijk voorstander zijn van postnatale abortus!

Ik heb soms het gevoel dat ze het er bewust op aan laten komen, de val van de dollar en de euro. De wereldeconomie ten gronde richten, de verschillende naties elkaar laten uitroeien om voedsel, om water. Honger en ziekte zal de rest doen en zij die tenslotte overblijven (een 500 miljoen lijkt ze wel genoeg als wereldbevolking) kunnen ze dan knechten en gecontroleerd weer een zekere mate van welstand geven. Gechipt en wel, keurig in een strak keurslijf van totale overheidscontrole en braaf je leven lang werken om de elite in al hun behoeften te voorzien.

 

We staan minder ver van zo'n werkelijkheid dan we denken. Er zijn plannen om mensen te chippen, zodat je identiteit gewaarborgd is en al je medische gegevens altijd beschikbaar zijn. Handig! In de VS worden nu al Drones gebruikt om de bevolking te volgen en te observeren.... Moet ik nog verder gaan?

 

-------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zozo Charlie, ik zie dat je goed op de hoogte bent van wat er zich in de wereld afspeelt. Ja ik denk inderdaad ook dat Amerika een beetje aan het doordraaien is(altans de regering dan) en dan heb ik het nog niet over de rest van de wereldregeringen. En dat van die US Department of Homeland Security and the Immigrations and Customs Enforcement Office heb ik gelezen. Ja daar schrik je wel van. Dit is vast bedoeld voor een komende burger oorlog. Dit kan nog spannend worden want één op de twee amerikanen heeft een vuurwapen(en dan praat ik niet over die kleine waterpistoltjes).Ja Charlie is nog maar een kwestie van tijd dat er iets gaat gebeuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Dat in de us preppers worden geopserveerd is oud nieuws. Maar denk vooral niet dat dat in nederland niet gebeurt. Deze site word ongetwijfeld met grote intresse gevolgd door bepaalde veiligheidsdiensten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je echt denken urbanprepper? Ik kan me niet voorstellen dat deze veiligheidsdiensten geinteresseerd zijn in rugzakken, tenten, slaapzakken, messen, zwaarden en vele andere prepper dumpspullen die je op elke hoek van de straat kan kopen. Of misschien zijn ze wel geinteresseerd in onze intellectuele wereldvisie en oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar preppers worden wel als nut case beschouwt.. en er zijn preppers die behoorlijk radicale gedachtes hebben.. over "overleven"

maar ik denk dat de meeste van ons gezond zijn in het hoofd (gezonder dan de meeste mensen) en willen helpen met herbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Ik denk niet in de oplossingen. Maar wel geintresseert in ons wereldbeeld en ook zeer benieuwd of hier niemand extreem gedrag vertoont. Onze regering is weinig anders dan die in de US. Ze lopen er hier alleen niet mee te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Heb jij ooit het idee gehad dan dat democratie bestond?? (hmm bijzonder). Wanneer heeft bv iemand in de politiek echt naar jouw stem(of de stem van een groep) geluistert??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

En je mag bijna alles zeggen in dit land maar dat wil niet zeggen dat sommige woorden geen gevolgen kunnen hebben. Wees heel bewust wat je post en dan komt het wel goed denk ik. Maar voor alles wat je zegt denk je na en verzwijg je 3 dingen.lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat in de us preppers worden geopserveerd is oud nieuws. Maar denk vooral niet dat dat in nederland niet gebeurt. Deze site word ongetwijfeld met grote intresse gevolgd door bepaalde veiligheidsdiensten.

 

Ik weet wel zeker dat 'onze' site gevolgd wordt....je kunt gemakkelijk lid worden, en een beetje cyberidioot kan zonder dat iemand het weet ook braaf meelezen. Ik weet niet of iedereen braaf inlogt via een anonymous proxy, ik niet, heb niets te verbergen, maar als je er bang voor bent dan is dat wel een tip. Ze weten mijn telefoonnummer, mijn facebook, ze weten mijn werk, mijn computer activiteiten, daar hoef je allemaal niet heel slim voor te zijn. Als ze je telefoonnummer weten, dan weten ze waar je bent, wat je koopt, wat je op internet besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Charlie is nog maar een kwestie van tijd dat er iets gaat gebeuren.

 

Ja, Cyberbeer, we better hurry. Het waren trouwens 450 miljoen kogels, ipv 250 miljoen. Awel, ze zullen ook wel eens misschieten.

 

Wat die bewering betreft omtrent preppen en de terroristische zaak daaraan, die uitspraak komt van een US senator Rand Paul. Hij zei letterlijk:

"...Someone missing fingers on their hands is a suspect according to the Department of Justice. Someone who has guns, someone who has ammunition

that is weatherproofed, someone who has more than seven days of food in their house can be considered a potential terrorist...."

 

Misschien moeten we dit soort berichten ook met een korreltje zout nemen. Het zijn wel weer Amerikanen die dit zeggen. Dit bovenstaande citaat komt van The End of the American Dream.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Obama heeft al Amerikaanse burgers zonder proces laten vermoorden, en met de NDAA kunnen Amerikaanse burgers slechts op basis van verdenkingen voor onbepaalde tijd opgesloten worden.

 

Want als je niet kan zeggen wat je denkt, dan leef je niet in een democratisch land.

Als een democratisch gekozen politicus besluit dat je bepaalde dingen niet mag zeggen, dan mag je niet zeggen wat je denkt maar leeft desalniettemin in een democratisch land.

 

Heb jij ooit het idee gehad dan dat democratie bestond?? (hmm bijzonder). Wanneer heeft bv iemand in de politiek echt naar jouw stem(of de stem van een groep) geluistert??

Volgens de principes van een parlementaire democratie hoeven politici zich niet perse aan verkiezingsbeloftes te houden of de wensen van hun stemmers vervullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast ghostwhiper
Ik weet het niet maar goed voorbereid zijn lijkt me wel handig

 

Al weer een heel oud topic omhoog geschopt.

Even op de datum van het laatste bericht Letten wat dit is al de 5de die je omhoog schopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Laat em nou. Ik doe dat zelf ook wel eens.;)

 

Als het nuttige informatie is dan kan ik me er nog wat bij voorstellen.

Ik mis overigens nu ik voorstellen zeg ook een voorstellen topic van @Maritimesurvival?

 

hij leest iig het forum

 

Dit topic is recent door mij ook nog gelezen maar ik trap hem niet omhoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar het onderwerp dan maar. Toen ik de programma's over preppen in Amerika op Discovery Channel en National Geographic bekeek heb ik heel wat keren bijna onder de tafel gelegen van het lachen. Logisch dat zulke gekken door de overheid in de gaten worden gehouden. Het is echt niet gezond als een gezin genoeg wapens in huis heeft om een halve compagnie mee te bewapenen. Maar Nederland is gelukkig Amerika niet en daar ben ik erg blij mee. Ik zie meer heil in het vergroten van de voorraad voedsel, water, warme dekens, closetpapier en wat spulletjes van campingaz voor licht en warmte in huis. Kaarsen, zakklampen en wat gereedschap ontbreken uiteraard niet. Daarmee kom ik de eerste maanden wel door. Oh ja, en de tank van de auto wordt regelmatig bijgevuld.

 

Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat dit forum voor de overheid interessant zou kunnen zijn. Een groep brave doch bezorgde en sociaal betrokken burgers met grote voorraadkasten waarvan een deel het leuk vindt om te camperen en met bushcraft bezig te zijn. Nou, poeh, staatsgevaarlijk hoor. Echt iets om in de gaten te houden. Stel je voor dat we het Binnenhof gaan overvallen met onze Zwitserse zakmessen, esbitbrandertjes en blikken ravioli. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...