Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Duct tape, waar the real stuff te koop?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Ondertussen zijn er diverse winkels die brede grijze type verkopen die lijkt op de bekende duct tape. De bouwmarktversie is echt maar een slap aftreksel van de tape die ik nu heb.Alleen weet ik niet meer waar ik die destijds gekocht heb.

 

Iemand een idee waar the real stuff te koop is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zijn veel verschillende soorten & merken duckttape van evenzovele kwaliteiten.

Veel hangt van de lijm en het linnen af.

Je kan van een TOP merk als 3M ook een goedkope versie krijgen.

En de ene lijm heeft weer een sterke begin aanhechting, andere lijmen worden pas sterker na een tijdje.

 

Waar je op kan letten:

Dikke stugge tape is vaak beter dan een dunne plakkerige tape, plakt vaak in begin goed maar is snel uitgewerkt en dunne rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Als het grijze plakband geheel uit plastic bestaat met een laagje lijm is het niet de enige echte duct tape. Maar als er linnen in zit, dan wel. Daar herken je ze aan.

 

Niet helemaal waar, er is genoeg sh*tzooi te krijgen met linnen.

 

Waarom ik dat weet? Ik heb bij technische groothandelsbranche gewerkt en dit verkocht/ingekocht en me er daardoor in verdiept. (zucht, van alle belangrijke dingen weet ik van zoiets onzinnigs als Ducktape weer wat..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar, er is genoeg sh*tzooi te krijgen met linnen.

 

Waarom ik dat weet? Ik heb bij technische groothandelsbranche gewerkt en dit verkocht/ingekocht en me er daardoor in verdiept. (zucht, van alle belangrijke dingen weet ik van zoiets onzinnigs als Ducktape weer wat..)

 

Onzinnig, ducktape is geweldig! En we hebben een expert, had ik eerder moeten hebben. Die van de Lidl is prima alleen karton wil niet zo na lange tijd, in het begin wel. Voor die prijs (en bij bij mij waren ze met isolatie tape erbij) heb ik er tien gekocht, ik ben er blij mee. Ik heb ook ducktape van gorilla, dat is super tape, maar wel 8 keer zo duur en die van de Lidl doet het voor dagelijks gebruik super.

 

Ps: of ik word oud(wat ik ook hoop) of deze vraag is al behandeld. Ik heb dit al eerder geschreven dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je hebt het merk DUCK-TAPE =zie http://www.duckbrand.com/Products/duck-tape.aspx De oorspronkelijke defensie variant, was de Duct-tape van Duck.

In later stadium hebben 3M en enkele andere producten ook rechten gekregen om dit produceren..

 

Het essentiële verschil tussen Duct-Tapes, en Gaffa-tapes, is dat Duct-Tape niet eenvoudig te verwijderen zijn, en Gaffa Tapes bedoeld zijn voor zeer tijdelijk gebruik, en eenvoudig te verwijderen zonder lijmresten achter te laten. Gaffa-Tape is metname ontwikkeld en word veel gebruikt, in de licht en geluid en theater/podium technieken.

 

Er zijn voor de verschillende tapes zoveel verschillende kwaliteiten. Vaak is even uitproberen het enige wat werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Je hebt het merk DUCK-TAPE =zie http://www.duckbrand.com/Products/duck-tape.aspx De oorspronkelijke defensie variant, was de Duct-tape van Duck.

In later stadium hebben 3M en enkele andere producten ook rechten gekregen om dit produceren..

 

Het essentiële verschil tussen Duct-Tapes, en Gaffa-tapes, is dat Duct-Tape niet eenvoudig te verwijderen zijn, en Gaffa Tapes bedoeld zijn voor zeer tijdelijk gebruik, en eenvoudig te verwijderen zonder lijmresten achter te laten. Gaffa-Tape is metname ontwikkeld en word veel gebruikt, in de licht en geluid en theater/podium technieken.

 

Er zijn voor de verschillende tapes zoveel verschillende kwaliteiten. Vaak is even uitproberen het enige wat werkt..

 

Helemaal mee eens, klopt als een bus.

 

Maar gaffer-tape is ook topspul.

Plakt overal op, ook op stoffige, zanderige podia en het houdt de boel goed vast en gaat pas los als je het eraf haalt.

Goede ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Voor wie er iets aan heeft: dit is de tape waar Lidl € 3.49 voor vraagt:

 

 

 

De tape is op basis van textiel (Gewebe) en na een stukje geprobeerd te hebben, ben ik in ieder geval overtuigd.

 

Op naar de Liddl.

Thanx ome Ries :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...