Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fjallraven


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Naar aanleiding van een eerder draadje hier me net eens tussen onze Duitse vrienden gemengd in de Fjallraven outlet.

Now i'm lost. Ik had begrepen te gaan voor G1000, nu blijkt dit een soort serie te zijn en weet ik nog niet wat te kopen.

 

Ik zag een Timberland jas, mooie jas,geruisloos, waterdicht en met losse voering. Ideaal zou je denken, alleen de stof (lijkt op alcantara) lijkt me niet zo duurzaam bij een sprintje naast een bramenstruik. Wel ideaal als jager op post bij een drijfjacht. Er waren ook zomerjassen van een soort zeildoek, die lijken me veel beter geschikt voor het ruwe werk.

 

Wie kan me iets verder helpen, de Fjallraven website, een uitgebreide folder en een bezoek aan een outlet heeft nog niet geleid tot aankoop. Ik zoek eigenlijk een soort jas + broek die niet mis zou staan bij menige commando leger.

 

Prijsoverzicht van de Roermondse outlet: Timberland €179, de zomerjassen van de geweven stof €60; geen idee wat de "normale"prizen zijn van de 2012/2013 modellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf al jaren kleding van Fjallraven.

Kwaliteit is uitstekend en de winterjas (g1000) draag ik nu dan ook al 3 jaar zonder enige problemen.

T-shirts ook perfect, pasvorm en katoen van hoge kwaliteit!

Broeken kan ik je (nog niet) mee helpen maar staat hoog op m'n verlanglijst.

 

Tip voor als je van plan bent een jas of iets dergelijks te kopen; ga even langs een Bever winkel en pas het.

Vervolgens op internet vaak veel voordeliger te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

G1000 is de beste stof die ik ken!

 

Heb er 3 broeken van en die zijn echt super! Abisko, Karl winter, Karl hydratic.

 

De Karl winter heeft al menig misbruik doorstaan en nog steeds is ie heel mooi..

Vooral icm de greenlandwax!

Zelfs het garen waar de broeken mee genaaid worden is van betere kwaliteit dan ik ooit gezien heb.

Ruime handig geplaatste zakken en ook in het kruis zitten de broeken lekker..

Ook vind ik het heel handig dat ze de broeken heel lang leveren zodat je de broek zelf (precies) op maat kunt laten maken.. (Bij sommige winkels gratis)

 

Een kennis van mij draagt al ruim 15 jaar fjallraven G1000 en zijn eerste broek begint eindelijk te slijten..

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ie z'n broeken ook ver boven gemiddeld verzorgd maar er toch ook ruig mee omgaat als dat zo uitkomt..

 

Kortom.. Ik ben om..

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Naar aanleiding van een eerder draadje hier me net eens tussen onze Duitse vrienden gemengd in de Fjallraven outlet.

Now i'm lost. Ik had begrepen te gaan voor G1000, nu blijkt dit een soort serie te zijn en weet ik nog niet wat te kopen.

 

Zoals @Dakhaas al zegt, G1000 is een stof waar jassen en broeken van gemaakt worden. Het is dus geen serie maar het materiaal. Deze stof is ooit ontwikkeld om gebruikt te worden als tentstof, he waar kennen we dat verhaal van, maar deed het ook heel goed met kleding.

 

Het leuke van G1000 is dat je het kan behandelen met Greenland wax. Hierdoor wordt het waterdicht. Je hoeft niet het hele kledingstuk te behandelen. Bij mijn jas doe ik bijvoorbeeld alleen de schouderstukken en bij een broek kan je er voor kiezen alleen de onderkant van de pijpen te doen voor het lopen door nat gras. Je smeert het kledingstuk in met het blokje was en dan even de fohn erop zodat de was smelt en in de stof trekt. Om de was wee weg te halen kun je het kledingstuk wassen.

 

G1000 is inderdaad heel sterk en in in verschillende diktes te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...