Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepvoedsel uit Frankrijk


Coco

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment in Frankrijk op vakantie en naast het feit dat ik op vakantie ben draai ik over uren in de Franse supermarkt. Er is hier zoveel in blik en glas te verkrijgen.

Wat is nou een het ultieme wat ik uit de Franse supermarkt moet meenemen om aan mijn prepvoorraden toe te voegen?

 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben op dit moment in Frankrijk op vakantie en naast het feit dat ik op vakantie ben draai ik over uren in de Franse supermarkt. Er is hier zoveel in blik en glas te verkrijgen.

Wat is nou een het ultieme wat ik uit de Franse supermarkt moet meenemen om aan mijn prepvoorraden toe te voegen?

 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

 

In Frankrijk hebben ze veel vlees en gevogelte in pot en blik. Daarnaast veel complete maaltijden in blik zoals zuurkool met aardappelen, spek en worst, e.d.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ze allemaal niet zo geweldig vind.

Loop gewoon eens de paden met blikken en potten door en probeer er een paar tijdens de vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ganzenvet (Graisse d'Oie) in blik.

 

Ganzenvet is ideaal als je rillettes voor je prep-voorraad wilt maken. Afgedekt met ganzenvet zijn rillettes maanden houdbaar op een koele plaats. Ganzenvet wordt ook in een aantal Franse, Duitse, Zweedse en Hongaarse recepten gebruikt. Het heeft als voordeel dat het ook bij zeer hoge temperatuur veilig bakt, en als een van de weinige dierlijke vetten een cholesterol verlagende werking heeft (volgens voedingsdeskundigen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van aardappelen in pot? Gewoon bij de Franse Lidl, kost een schijntje en is nagenoeg eeuwig houdbaar. Dit in tegenstelling tot verse aardappelen.

 

En voor de liefhebber: canard in blik... Voor als de dierenboerderij leeg is. Ontzettend lekker!

 

 

Die aardappelen in pot kun je ook bij de jumbo krijgen€1,09. Geloof ik.. Het is ook nog eens energie zuinig! 10 min opwarmen niet koken! Beter kan toch niet?

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aldie France;4 a 5 eendenpoten in blik voor een euro of 6 met veel vet wat weer voor rilette geschikt is,of om in te bakken.

Verder leuk om eens te proberen is "casolette";kilo blikken witte bonen met divers vlees vanaf nog geen euro per blik,oplopend tot een paar euro per blik;ideaal prep voer!

Ook te krijgen in de uitvoering met linzen trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur naar struik een berichtje en je kunt hele pallets krijgen voor weinig. het punt is wel dat je dit in grote partijen af moet nemen. heb daar pas met iemand over gehad die contact had gehad met die firma en die willen best meewerken maar alleen grote partijen ivm instellen machines ed. mischien wat om dit in de prepwinkel te zetten met voor inschrijving af te nemen. moet alleen iemand een inschatting maken hoeveel af te nemen en prijs opvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das niet te zeggen. ik kon met een partij mee bestellen van 2000 stuks en ik vond toen de prijs nog niet zo bere interessant en ik weet niet zeker of die blikken ook met opwarmfunctie waren. maar je zult zoiets echt in collectief moeten doen want anders heeft dit totaal geen zin en kun je net zo goed bij de aldi je bus volladen en een brandertje kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur naar struik een berichtje en je kunt hele pallets krijgen voor weinig. het punt is wel dat je dit in grote partijen af moet nemen. heb daar pas met iemand over gehad die contact had gehad met die firma en die willen best meewerken maar alleen grote partijen ivm instellen machines ed. mischien wat om dit in de prepwinkel te zetten met voor inschrijving af te nemen. moet alleen iemand een inschatting maken hoeveel af te nemen en prijs opvragen.

 

Stuur dit soort tips ook naar @Dr.Prepper :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crème de Marron, ofwel gepureerde tamme kastanje. Het zit in blikjes. Je kunt het op brood smeren of als toetje eten en er zit heel veel vitamine B1 en C in. B. is goed voor je zenuwstelsel. Het smaakt heerlijk zoet, is nergens mee te vergelijken, een beetje caramel-achtig, fruit met caramel, zoiets.

 

http://www.fruitpluktuin.nl/fruit/Fruitsoort/tamme-kastanje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy: 'k Heb laatst nog een verrukkelijk soepje gemaakt van tamme kastanjes uit het bos. Maar wat een werk om die dingen te koken en te pellen! 'k Heb nog vijf kilo liggen, hier op wandelafstand geraapt.

 

Voor de prep, sla ik die niet in, 'k haal ze zelf wel uit het bos. 't Is dus wel handig, om te weten, waar je ze, in jouw omgeving kunt vinden. Voor het preppen is dan alleen de kennis genoeg. Elk jaar nieuwe voorraad!

 

Link voor het recept: http://www.smulweb.nl/recepten/921980/Kastanjesoep-met-schwarzwalder-ham

 

Tip, niet te veel swarzwalder schinken in de soep, liever op broodje erbij en iets meer tamme kastanje gebruiken. Ik gebruik kippenbouillon, vegetariers kruidenbouillon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy: 'k Heb laatst nog een verrukkelijk soepje gemaakt van tamme kastanjes uit het bos. Maar wat een werk om die dingen te koken en te pellen! 'k Heb nog vijf kilo liggen, hier op wandelafstand geraapt.

 

Voor de prep, sla ik die niet in, 'k haal ze zelf wel uit het bos. 't Is dus wel handig, om te weten, waar je ze, in jouw omgeving kunt vinden. Voor het preppen is dan alleen de kennis genoeg. Elk jaar nieuwe voorraad!

 

Link voor het recept: http://www.smulweb.nl/recepten/921980/Kastanjesoep-met-schwarzwalder-ham

 

Tip, niet te veel swarzwalder schinken in de soep, liever op broodje erbij en iets meer tamme kastanje gebruiken. Ik gebruik kippenbouillon, vegetariers kruidenbouillon.

 

Ziet er heerlijk uit. Ook die combinatie van zoet en hartig lijkt me lekker.

 

Heb ook even gespeurd naar het verschil tussen tamme en wilde kastanjes en kwam uit op deze blog, met nog meer recepten.

 

http://bushmanswildhiking.blogspot.nl/2012/11/recepten-tamme-kastanjes.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy: Die twee hou je makkelijk uit elkaar, zowel de kastanje zelf als de boom.

 

Tot op de dag van vandaag wordt het ook veel gebruikt om koekjes en banquet van te bakken.

Ik vind de aangeraden kooktijd, wat aan de lange kant. 10-15 minuten voor hele en 20 tot 25 voor puree is mijn ervaring. Misschien ligt dat ook wel aan het formaat van de kastanjes en had 'ie gewoon hele grote!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...