Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te doen bij een zombie attack?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Ah, weer wat te kijken vanavond, thanx!

 

Verder geef je super tips, alleen een beetje flashy, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

 

Flashy als zijnde opzichtig? Komt waarschijnlijk omdat veel vragen die ik zie voor mij bekende materie zijn waar een antwoord eigenlijk redelijk simpel voor te formuleren is.

Daarbij heb ik er uiteraard ook begrip voor, dat niet iedereen een zelfde mate van kennis heeft als menig prepper die ik hier al heb gescreend op dit forum.

Dat is, als ik mag hopen (aannemen) dat mensen uit hun "eigen" kennis en/of achtergrond antwoorden en oplossingen hier op het forum plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou allereerst met mijn auto zo snel mogelijk uit de stad vertrekken, wellicht gevolgd door wat andere mensen die op tijd konden vluchten. Dan zou ik naar een of ander antivirus centrum rijden om te kijken of daar al een medicijn is gevonden. Mocht dat niets opleveren dan zouden we verder rijden naar een plek die goed beveiligd is, misschien een gevangenis. Goede omheining, wel even de zombies in de gevangenis uitroeien, maar als dat is gebeurd, wellicht kunnen we het daar dan een tijdje uithouden. Het biedt ook goede bescherming tegen ongewenste mensen, bijvoorbeeld een groepje mensen die elders een kleine beschaving hebben opgebouwd en koste wat kost niet willen delen. Mochten we door hen lastig gevallen worden zijn we dusdanig goed bewapend, vuurwapens, honkbalknuppels, hell, eentje van de groep heeft een hele krachtige kruisboog. Dus dat komt wel goed. Als we het echt niet meer uit kunnen houden in deze gevangenis door allerlei bedreigingen dan proberen we een stad te bereiken waarvan we hebben gehoord dat deze zombievrij is. Wellicht komen we daar nog een oude bekende tegen, maar dat weten we pas vanaf februari dit jaar want dan gaan de laatste afleveringen van het 3e seizoen in.

Tsja zombies, leuk om naar te kijken als tv serie, maar verder neem ik het niet zo serieus.(maar ik gooi voor alle zekerheid mijn kapmes en honkbalknuppel nog niet weg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou allereerst met mijn auto zo snel mogelijk uit de stad vertrekken, wellicht gevolgd door wat andere mensen die op tijd konden vluchten. Dan zou ik naar een of ander antivirus centrum rijden om te kijken of daar al een medicijn is gevonden. Mocht dat niets opleveren dan zouden we verder rijden naar een plek die goed beveiligd is, misschien een gevangenis. Goede omheining, wel even de zombies in de gevangenis uitroeien, maar als dat is gebeurd, wellicht kunnen we het daar dan een tijdje uithouden. Het biedt ook goede bescherming tegen ongewenste mensen, bijvoorbeeld een groepje mensen die elders een kleine beschaving hebben opgebouwd en koste wat kost niet willen delen. Mochten we door hen lastig gevallen worden zijn we dusdanig goed bewapend, vuurwapens, honkbalknuppels, hell, eentje van de groep heeft een hele krachtige kruisboog. Dus dat komt wel goed. Als we het echt niet meer uit kunnen houden in deze gevangenis door allerlei bedreigingen dan proberen we een stad te bereiken waarvan we hebben gehoord dat deze zombievrij is. Wellicht komen we daar nog een oude bekende tegen, maar dat weten we pas vanaf februari dit jaar want dan gaan de laatste afleveringen van het 3e seizoen in.

Tsja zombies, leuk om naar te kijken als tv serie, maar verder neem ik het niet zo serieus.(maar ik gooi voor alle zekerheid mijn kapmes en honkbalknuppel nog niet weg)

 

Aha, een "walking dead" fan, ik mag je nu al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou allereerst met mijn auto zo snel mogelijk uit de stad vertrekken, wellicht gevolgd door wat andere mensen die op tijd konden vluchten. Dan zou ik naar een of ander antivirus centrum rijden om te kijken of daar al een medicijn is gevonden. Mocht dat niets opleveren dan zouden we verder rijden naar een plek die goed beveiligd is, misschien een gevangenis. Goede omheining, wel even de zombies in de gevangenis uitroeien, maar als dat is gebeurd, wellicht kunnen we het daar dan een tijdje uithouden. Het biedt ook goede bescherming tegen ongewenste mensen, bijvoorbeeld een groepje mensen die elders een kleine beschaving hebben opgebouwd en koste wat kost niet willen delen. Mochten we door hen lastig gevallen worden zijn we dusdanig goed bewapend, vuurwapens, honkbalknuppels, hell, eentje van de groep heeft een hele krachtige kruisboog. Dus dat komt wel goed. Als we het echt niet meer uit kunnen houden in deze gevangenis door allerlei bedreigingen dan proberen we een stad te bereiken waarvan we hebben gehoord dat deze zombievrij is. Wellicht komen we daar nog een oude bekende tegen, maar dat weten we pas vanaf februari dit jaar want dan gaan de laatste afleveringen van het 3e seizoen in.

Tsja zombies, leuk om naar te kijken als tv serie, maar verder neem ik het niet zo serieus.(maar ik gooi voor alle zekerheid mijn kapmes en honkbalknuppel nog niet weg)

 

Idd marco, het is leuk TV en film materiaal.

"De lopende doden" nee ik zie dat niet gebeuren, een wereldwijde epidemie zie ik als een veel realistischer scenario.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd marco, het is leuk TV en film materiaal.

"De lopende doden" nee ik zie dat niet gebeuren, een wereldwijde epidemie zie ik als een veel realistischer scenario.

@Mrfallie, en dan ben je er klaar voor? Ik bedoel, die epidemie, jij staat thuis in butyleen T-fec overall, volgelaatsmasker, en ABEK filter klaar om bij te springen.

 

Ti's maar een vraag uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrfallie, en dan ben je er klaar voor? Ik bedoel, die epidemie, jij staat thuis in butyleen T-fec overall, volgelaatsmasker, en ABEK filter klaar om bij te springen.

 

Ti's maar een vraag uiteraard.

 

Ja, volgelaatsmasker met best mogelijke biofilter van mijn werk.

Wegwerp overalls met capuchon, rubber handschoenen en schoenenhoesjes.

En natuurlijk genoeg sterilon, handalcohol en dettol om half nederland te desinfecteren.

verder heb ik via webwinkels diverse kuurtjes Amoxicilline ingeslagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duur film 6.37

 

Amerikaanse Marine maakt filmpje tegen zombie-drug badzout

Ik weet alleen niet wie aan de drugs is de gene die raar doet of degene die in zombie's gelooft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Zombies, kom op mensen.

Neerleggen, vierendelen, omhakken, onthoofden en opstappelen en de fik er in.

Daarbij prima compost voor de shtf moestuin van velen.

 

Zombies...lachen dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zombies, kom op mensen.

Neerleggen, vierendelen, omhakken, onthoofden en opstappelen en de fik er in.

Daarbij prima compost voor de shtf moestuin van velen.

 

Zombies...lachen dit.

 

Rob, stay focused, er zijn mensen die dit als een serieus scenario zien.

Dus geven we serieus antwoord. Zal niet altijd het juiste antwoord zijn, of het antwoord wat ze zochten: zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar we zijn er om elkaar te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Rob, stay focused, er zijn mensen die dit als een serieus scenario zien.

Dus geven we serieus antwoord. Zal niet altijd het juiste antwoord zijn, of het antwoord wat ze zochten: zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar we zijn er om elkaar te helpen.

 

Ik zal het in gedachten houden.

 

O, en als ze er nog vers uitzien, blond haar etc.....mag ik ze dan wel binnen laten? LMAO :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het in gedachten houden.

 

O, en als ze er nog vers uitzien, blond haar etc.....mag ik ze dan wel binnen laten? LMAO :p

 

Als de vrouwen weg zijn, en ze zijn met zijn tweeën...ja, maar uiteraard puur voor onderzoek naar een mogelijk geneesmiddel

 

Mafkees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
[ATTACH=CONFIG]2602[/ATTACH]

En de correcte handleiding in geval van een uitbraak.

 

En ik ben de mafkees? Humor man, ik print het uit voor in de instructie ruimte, lachen dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tsja. Zombies zijn niet realistisch. Zeker niet als wij als prepper zijnde kijken naar welke rampen mogelijkheid zouden kunnen worden.

Desondanks is het wel erg populair in de media ( zie het veelbesproken the walking dead). Dit kan worden gebruikt als "scenario" om mensen voor te bereiden.

Want: mensen vinden een aardbeving etc. eng, en de kans dat het gebeurt is toch "verwaarloosbaar klein, dus waarom voorbereiden?" Maar mensen vinden zombies wel leuk, interessant en mysterieus. Hier zouden ze wel voor willen preppen. Dit is in ieder geval naar mijn beleving zo. Ik moet heel eerlijk zijn: ik ben hierom ook begonnen met preppen ( ja, ik was jong, vond het spannend. Nu ben ik serieus) Gewoon omdat het kon, het boekje van Max Brooks gelezen over zombies, the dawn of the dead en [rec] gekeken. Erover praten met vrienden van "hoe zou jij het doen?".

 

Blijft gewoon leuk om over te discussiëren, deels omdat je het als serieus kan opvatten voor iets anders, deels omdat je er gewoon een lolletje over kan hebben.

 

Mijn idee ( ik moet on topic blijven hé): de trappen kapot maken zodat ze niet omhoog kunnen komen, en daar alles maar uitzitten met mijn voorraad want die dingen verhongeren ook, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt zombies ook anders zien (ja ik ga er kort serieus op in).

Mocht er nu echt een paniek/puin/bagger oorlog uitbreken, is het na het plunderen, de steden branden en alle andere ellende al snel een ding.......HONGER bij iedereen.

Als er dan toch zombies zouden zijn, dan zijn het mensen die op het laatste beetje lichaamsvet uitgemergeld op zoek zijn naar iets eetbaars.

Dat soort mensen komt redelijk zombie op mij over.

 

Het fantasieverhaal van een gereanimeerde dode die "BRAIIIIINNNNSSSS" door de straat schuffelend jou hoofd zoekt.

Nog go, en mocht het op een goede dag een totale vergissing zijn en het gebeurd.

 

Leve de Parang, de .22, en mijn Wetterlings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, om nog maar te zwijgen van allerlei rare beestjes en stofjes die worden gekweekt in laboratoria... niks sci-fi! as we speak worden er allerlei rare dingen uitgevonden zoals bio-wapens en weet ik het wat voor een onzin. pep middeltjes voor soldaten, super-mest! kan nooit eeuwig goed gaan! en volgens mij hoef je idd niet letterlijk dood te zijn om een zombie te zijn... denk aan-"I am legend" enz. die zijn niet dood, alleen raar, misvormd (tenzij je houdt van flappige, pezige ledematen, rechthoekige, frankenstein hoofden en monden die heeeel ver open kunnen.) en bovenal HEEEEL ERG PISSED! tja... zelfde regel wat mij betreft, hakken waar ik hakken kan en maken dat ik/we weg kom(en)!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je kunt hakken tot je een ons weegt, maar die krengen duiken overal op. Ik heb een aardig uithoudingsvermogen maar ik ken mijn grenzen en constant rennen, verstoppen, wakker blijven, dat houdt een keer op.

Beter een plek te vinden dat ontworpen is om mensen binnen te houden en tegelijkertijd het haast onmogelijk maakt om binnen te komen.

Een gevangenis lijkt me dan toch de meest geschikte plek.

Ik kijk nog een keer naar the walking dead, tips in overvloed(ook wat je niet moet doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...