Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rijst in jerrycans?


12gauge

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het teken is gemaakt om aan te tonen hoe het te recycelen is en wat de hardheid van het materiaal is, in principe zou het goed moeten zijn als er slechts water in heeft gezeten. Maar koelwater bevat vaak andere chemische stoffen die je niet in je eten wilt vinden en daarom zou ik het niet gebruiken slechts emmers die nieuw zijn of gebruikt voor etenswaren. Gebruikelijk is om het eten eerst in en mylar zak te doen en dan is de emmer uiteraard gewoon goed, aangezien het geen contact met de emmer maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt dat ik wil maken, is dat ik mij afvraag in hoeverre je vertrouwen zou moeten hebben in een labeling "food grade" als onze "regeltesmakers" er geen enkele moeite mee hebben ons op duizend andere manieren te vergiftigen, 99% van de schapen denkt dat die mensen wel weten wat goed voor ons is en vertrouwt daar blindelings op....

 

je hebt helemaal gelijk hoor! Leg maar eens een fles bronwater een uurtje of wat in de zon en proef het daarna maar eens. Niet te drinken, smaakt naar kunststof en er wordt zelfs gewaarschuwd dit niet te drinken. deze flessen zijn zogenaamd food-grade.... we worden daarmee gewoon gefuckt, net hoe het uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foodgrade is een verzonne term, die komt af van de hardheid van het plastic en de recyclebaarheid. Je kan het identifeceren door het tweede symbool aan te treffen op de emmer van dit plaatje resin-identification-symbols2.jpg.085d4e1010f66ea1dc7793264c1551b5.jpg ofwel het gaat om HDPE plastic.

 

Onzin. Die iconen zijn voor recyleren/identificeren van materiaal. Foodgrade is een andere logo (vork en mes) en omvat niet alleen bepaalde materialen, maar ook het productieproces (Puurheid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

let er wel op dat als je het vult dat je telkens even hetgeen je gebruikt goed schud en even op de ''tafel '' stampt , (want dan blijkt dat je er veel meer in kan doen .)

je haalt op deze manier de lucht eruit die tussen de korrels zit .Lucht waar je vanaf wilt

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Rijst grote vooraad heb ik in tonnen met rode deksel gevuld met CO2 en zuurstofvangers, en in de keuken gebruik ik frisdankflessen, dit is voor dagelijks/ wekelijks gebruik.

omspoelen met soda, en drogen laten.

 

Grt Deerhunter

 

Ik wil ook tonnen gaan kopen om rijst en pasta ed op te slaan, dus uit de verpakking halen ookal ben ik daar een beetje huiverig voor.

 

Ik heb gezocht op C02 en zuurstofvangers zoals hierboven wordt vermeld, maar ik kan niets vinden.

Kan iemand mij vertellen wat dit zijn, waar je het kan kopen en hoe je dit moet toepassen nadat je de ton hebt gevuld met rijst?

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik wil ook tonnen gaan kopen om rijst en pasta ed op te slaan, dus uit de verpakking halen ookal ben ik daar een beetje huiverig voor.

 

Ik heb gezocht op C02 en zuurstofvangers zoals hierboven wordt vermeld, maar ik kan niets vinden.

Kan iemand mij vertellen wat dit zijn, waar je het kan kopen en hoe je dit moet toepassen nadat je de ton hebt gevuld met rijst?

 

Alvast bedankt :)

 

Kijk naar het verhaal over zuurstof-adsorbtie door @vheeswijk:

 

http://preppers.nl/forum/threads/5935-Review-Zuurstof-adsorbers-i-h-b-van-Ageless?highlight=zuurstof

 

Hij heeft ook recepten om het zelf te maken en ook droogmiddelen.

 

Doe het ook maar bij die rijst in jerrycans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar het verhaal over zuurstof-adsorbtie door @vheeswijk:

 

http://preppers.nl/forum/threads/5935-Review-Zuurstof-adsorbers-i-h-b-van-Ageless?highlight=zuurstof

 

Hij heeft ook recepten om het zelf te maken en ook droogmiddelen.

 

Doe het ook maar bij die rijst in jerrycans.

 

Dank je wel Heksenboot voor je reactie!

Ik ga dat topic meteen lezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar het verhaal over zuurstof-adsorbtie door @vheeswijk:

 

http://preppers.nl/forum/threads/5935-Review-Zuurstof-adsorbers-i-h-b-van-Ageless?highlight=zuurstof

 

Hij heeft ook recepten om het zelf te maken en ook droogmiddelen.

 

Doe het ook maar bij die rijst in jerrycans.

@Nonkel Jones heeft ervaring met de opslag van rijst in food-grade containers. Vul deze echt tot de nok en schop of stomp er een paar keer tegen om de dichtste stapeling te bereiken (=weinig lucht in de container). Bij halverwege vullen de zuurstofadsorber toevoegen. Schrik niet als de container iets gaat indeuken na een nacht of zo. Dat komt door de zuurstof-adsorber! Ik heb goede ervaringen met Ageless (zie mijn review) maar ook met de zuurstofadsorbers die je bij conserva.de kunt kopen waarover ik binnenkort rapporteer in dit forum. Witte rijst als product gaat in principe niet uit zichzelf achteruit als je het (steriel) zonder zuurstofadsorber bewaart, maar de toepassing van zuurstofadsorbers gaat wel de ontwikkeling van ongedierte (torren, maden) uit niet steriele witte rijst tegen. Ik zelf bewaar rijst in wijnflessen met schroefdop. Voor bewaren van prepvoer algemeen zie ook mijn website of een downloadable e-book. @vheeswijk (chemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk, super bedankt voor je toelichting want ik snapte helemaal niet hoe dat nou werkte met die mylar zakjes in een food-grade container.

Dus de rijst gaat eerst in de container, halverwege gaat er dus een zuurstofadsorber in (zonder mylar zakje) en dan vullen met rijst tot de container vol is, toch?

 

Dat is ook een goede tip, om de rijst te bewaren in wijnflessen (hoe krijgt je ze schoon trouwens?).

 

Ik zal zeker de website gaan bekijken voor meer adviezen over het bewaren van eten, nogmaals veel dank hiervoor en de geweldige review!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk, super bedankt voor je toelichting want ik snapte helemaal niet hoe dat nou werkte met die mylar zakjes in een food-grade container.

Dus de rijst gaat eerst in de container, halverwege gaat er dus een zuurstofadsorber in (zonder mylar zakje) en dan vullen met rijst tot de container vol is, toch?

 

Dat is ook een goede tip, om de rijst te bewaren in wijnflessen (hoe krijgt je ze schoon trouwens?).

 

Ik zal zeker de website gaan bekijken voor meer adviezen over het bewaren van eten, nogmaals veel dank hiervoor en de geweldige review!

 

Hallo @Isanne, je bent er op tijd bij want het gaat binnenkort goed uit de hand lopen in het Midden Oosten. Je kunt goed voedsel bewaren in wijnflessen en zelfs PET-flessen (zie links). De flessen ontsmet je door ca. 10 druppels dunne bleek (chloorwater) in de fles te doen en deze tot aan de dop op te vullen met water. 1 uur laten staan, leeggooien (niet naspoelen) en te drogen leggen. Je kunt je gericht ook hier snel inlezen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...