Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Het plussen en minnen van posts (helpful posts)

Wat heeft je voorkeur?  

79 leden hebben gestemd

1. 1. Wat heeft je voorkeur?

• Huidige systeem: anoniem plussen en minnen
      14
    • Enkel plussen uitdelen (tevens anoniem) dus geen minnen meer
      14
    • Plussen en minnen, maar niet anoniem.
      41
    • Systeem van Helpful Posts uitzetten, dus helemaal geen plussen en minnen meer
      10

Recommended Posts

Beste prepvrienden, een tijdje terug* introduceerden we de (+) en (-) optie van het Helpful Posts systeem. Tijd voor een groepsevaluatie en hoe we verder gaan ermee. Vandaar deze poll, gelieve je voorkeur aan te geven. Het heeft overigens geen zin om andere scenario's aan te geven, want andere opties zijn niet beschikbaar.

Mijn voorkeur is om - hoe laf misschien ook - de min-button te verwijderen en enkel met de (anonieme) plussen te werken. Zodat je wel ziet wat de juweeltjes zijn. De minnen mogen van mij weg, want ik vermoed dat er regelmatig trollgedrag achter schuil gaat. En het wordt regelmatig een punt van (zinloze) discussie.

Ben ook gecharmeerd van de optie mét minnen, maar dan niet meer anoniem, echterrr dat kan ik alleen aanzetten als ik de huidige historie compleet wis en fris opnieuw start, vanwege privacy.

Maak graag je voorkeur kenbaar.

* http://preppers.nl/forum/threads/899-Raten-van-individuele-posts

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom niet gewoon plussen en minnen houden maar dat je kan zien wie het doen, het zou mijn gedrag niet veranderen en het zou voor mij ook waarde hebben om te zien wie plust of mint.

Deze post delen

Van mij mag het helemaal weg,tevens het kudo systeem meer laten werken dus niet dat je zo lañg moet wachten voordat je weer n punt kunt geven

Deze post delen

Gast IsaBo

Ik heb toch gestemd voor Wel plussen en minnen maar niet meer anoniem.

Zelf plus en min ik veel en heb er geen bezwaar tegen als anderen kunnen zien wat ik stem. Moet wel zeggen dat ik ook wel eens plus om de minnetjes van anderen te verzachten. Dat wil niet zeggen dat ik het met de post mee eens ben. Alleen dat ik de minnetjes overdreven vind.

Deze post delen

Er werken 2 systemen langs elkaar heen.

Het helpful post systeem en het reputatie systeem is het niet makkelijker om 1 van beide te kiezen?

Deze post delen

Ik vind het juist fijn, die 2 systemen.

+- voor de beoordeling van de post, en kudo's voor de beoordeling van de poster. Er zijn zat posters die ik enorm waardeer, maar die af en toe ook een slechte of off-topic post hebben. Door de plusjes en minnetjes kun je de aandacht vestigen op individuele posts en door de kudos op de poster.

Wel zou ik het gebruik van het driehoekje(rapporteer bericht) willen promoten. Niet alleen voor echt kwalijke posts, maar ook voor onzinposts en off topic posts.

Als moderator kun je dan beter begeleiden en bijsturen, en kom je niet op de koffie als de soep al te heet gegeten is.:)

Ik ben wel voorstander van het open vizier, dus graag inzichtelijk maken van wie een plusje en wie een minnetje geeft.

Dit samen met een goede uitleg waar de plusjes en minnetjes voor bedoeld zijn(+ goede post, het lezen waard - slechte,onzinnige,off topic post) @Dr.Prepper . Is het mogelijk om draadjes automatisch sterretjes te geven aan de hand van het aantal positieve posts?

Deze post delen

Ik vind het toch wel leuk en handig ondanks mijn eerste sceptische houding.

En aangezien we ons hier niet door een paar 'dwarsliggers' laten opkloten maar wel proactief willen aanpakken heb ik voor handhaven maar niet meer anoniem, dat voorkomt hopelijk notaire min stemmers en te snel stemmen.

Omdat het niet vaak genoeg gezegt kan worden: dank aan de effort van alle moderatoren!

Goed werk!

Grt

Kans

Deze post delen

Ik vind de +- beoordeling voor de post ook een fijn systeem en van mij mag die gewoon openbaar, zodat iedereen kan zien wie jou een + of een - beoordeling geeft.

Daarnaast lijkt het mij ook handiger als het kudo systeem meer gebruikt kan worden.

Als je nu vaker op één dag negatieve of postieve kudo's geeft en je zit aan je limiet dan kan je voor 24 uur niets meer doen. Daarnaast duurt het dan weer 20 kudo's voordat je één zelfde persoon weer een kudo kan geven. En daar kan soms dagen overheen gaan.

Deze post delen

Gast Jager

Ik zie geen reden waarom ik anoniem zou willen plussen of minnen, dus wat mij betreft mag dat gewoon openbaar zijn...

Deze post delen

Beste prepvrienden, een tijdje terug* introduceerden we de (+) en (-) optie van het Helpful Posts systeem. Tijd voor een groepsevaluatie en hoe we verder gaan ermee. Vandaar deze poll, gelieve je voorkeur aan te geven. Het heeft overigens geen zin om andere scenario's aan te geven, want andere opties zijn niet beschikbaar.

Jammer, ik vond die Thanks optie (zie bijv survivalistboards.com) veel beter. Aangezien plus/min maar niet anoniem daar het meest op lijkt heb ik daarvoor gekozen.

Deze post delen

Gewoon kenbaar maken waarom je plust of mint, niet anoniem!

Als je een min zet weet je ook waarom en dat kun je uitleggen aan de ontvanger.

Deze post delen

de bedoeling van plussen is duidelijk toch?

maar als mensen je een min geven, dat is prima we hoeven niet hetzelfde te denken, maar geef dan aan waarom je iets mint

• Leuk 1

Deze post delen

Ben voorstander van plussen en minnen maar dan niet meer anoniem.

Dacht eigenlijk ook dat de gene die er 1 kreeg kon zien van wie,haha.

enne kuddo's hoe werkt dat?

• Leuk 1

Deze post delen

@Dr.Prepper,

Ik had de poll ingevuld als wel +/- anoniem.

Ik kom hier op terug, van mij mag er gerust de naam erbij, maar ik heb geen zin in om dan elke keer ellenlange discussie met mensen te moeten voeren waarom ik nou zo nodig de + dan wel - in gedrukt heb.

Ik gebruik het redelijk vaak als ik het ergens mee eens ben of niet, maar gezien de (soms) lange tenen die er rond lopen op het forum ben ik bang dat elke keer als ik een - geef ik verplicht wordt daar uitleg over te geven, daar heb ik absoluut geen behoefte aan!

Ik lees meer als ik post, dit wil ik graag zo houden...

*Edit* Mee eens kan zijn: een goede stelling, een goed product of handige link of wat al niet meer.

Deze post delen

Ik zie het anders. Van alle berichten die er geschreven worden, springen er een aantal uit waar je veel aan hebt, daar kun je op plussen. Dat doe je dan als het ware om anderen er even op te attenderen: let op, hier komt een tip waar je iets aan kunt hebben.

Wat is het nut om aan de andere posten een min toe te kennen. De posten hoeven toch niet beoordeeld te worden. De een heeft hier iets aan en de ander heeft daar iets aan.

Vanuit deze gedachte vind ik de min-knop niet nuttig en kan hij weg.

Deze post delen

Ik vind de +- beoordeling voor de post ook een fijn systeem en van mij mag die gewoon openbaar, zodat iedereen kan zien wie jou een + of een - beoordeling geeft.

Daarnaast lijkt het mij ook handiger als het kudo systeem meer gebruikt kan worden.

Als je nu vaker op één dag negatieve of postieve kudo's geeft en je zit aan je limiet dan kan je voor 24 uur niets meer doen. Daarnaast duurt het dan weer 20 kudo's voordat je één zelfde persoon weer een kudo kan geven. En daar kan soms dagen overheen gaan.

Hier kan ik mij helemaal bij aan sluiten. Ik wil vaker kudo's geven die dan niet kunnen.

En zou graag het + en - systeem openlijk willen zien.

Deze post delen

Wat maakt het nou uit dat er eens iemand een minnetje bij je post zet. De S zal echt niet HTF, en het is niet TEOTWAWKI!

:D

Ook ik merk dat ik vaak geen kudo's kan geven als ik er één wil uitdelen, maar ook daar zit ik niet mee. Moet je er ook maar eens eentje uitdelen aan wie je dat anders misschien niet zo snel zou doen. Is die ook weer blij! :D

• Leuk 1

Deze post delen

Gewoon blijven plussen en minnen met het huidige systeem, en dus anoniem. we hebben al discussies genoeg. plus min is simpel over de post en hoeft geen naampje bij, kudo's met comment zeggen logischerwijs meer met een naampje zoals het huidige systeem.

Daarnaast kan een min voor een mod rede zijn om iets persoonlijk te spelen, een mod reageert op een post, nooit op de man of op een min. Als een mod op een min gaat reageren is er sprake van belangen verstrengeling en op verkeerd motief handelen. En bestrijd je de mening van een ander, dit kan logischerwijs niet de bedoeling zijn en dient te worden vermeden.

En boeit het mij wie de min uitdeelt? niet echt, het is de mening van een ander, en dat is altijd te betwisten ;-)

Deze post delen

Goed punt. Minnetjes zijn niet echt nodig. Een in jou ogen slecht bericht kun je ook gewoon negeren.

Deze post delen

Is het mogelijk om draadjes automatisch sterretjes te geven aan de hand van het aantal positieve posts?

Nee, die twee functies zijn gescheiden, zou custom gemaakt moeten worden.

@iedereen: zie dat tot nu toe meeste stemmen opgaan voor huidige systeem, maar niet meer anoniem. Zoals ik in mijn intro aangeef, kan dit alleen door de complete bestaande historie van ratings weg te gooien (vanwege privacy) want het kan niet enkel ingevoerd worden voor nieuwe ratings. Daar moeten we dan ook eerst even heeeeel goed over nadenken of dat het waard is .....

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...