Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk sterretjes als vuurstarter/rooksignaal


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Vandaag wat sterretjes gekocht, van dat kindervuurwerk.

Deze zijn goed te gebruiken om een vuurtje mee te starten. Ze branden vreselijk heet en krijgen zelfs vochtig materiaal aan.

 

Nu heb ik een PVC buisje afgezaagd op de lengte van de sterretjes en aan beide kanten waterdicht afgesloten met een afsluitdopje.

Blijven ze mooi droog en kunnen ze niet knikken.

 

Nu kun je er ook nog iets anders meedoen dat een vuurtje aanmaken!

 

Als je PVC pijpje nog redelijk vol zit, heb je namelijk een kant en klare rookbom in handen.

 

Steek 1 sterretje aan en schuif dat terug het pijpje in. De andere sterretjes gaan nu ook branden en door de PVC krijg je een gigantische rookontwikkeling, handig om je locatie duidelijk te maken als je, in geval van nood, hulp nodig bent. Let wel, de rook is giftig, niet inademen!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vandaag wat sterretjes gekocht, van dat kindervuurwerk.

Deze zijn goed te gebruiken om een vuurtje mee te starten. Ze branden vreselijk heet en krijgen zelfs vochtig materiaal aan.

 

[zeik modus aan]

Goh......echt? Hoe krijg je ze dan aan, die sterretjes? Ooohh...met een aansteker.....Nou als ik een sterretje aan kan steken met een een aansteker dan gaat me dat ook lukken met vochtig materiaal en een aansteker. Volgens mij heb jij een oplossing gevonden voor een probleem dat er niet is......:D [zeik modus uit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel of de PVC buisjes vroeger van een veel betere rook ontwikkelend kwaliteit waren als nu.

Of zou het liggen aan onze kleine onschuldige kinderoogjes van toen ????;)

 

Ah, die goeie oude tijd :) Doet me denken aan een fles wasbenzine, een reageerbuisje uit het scheikunde lokaal, en een strijker...

Oja, en heel hard wegrennen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hier heb ik een lol aan gehad vroeger :p

Het beste is een witte pvc pijp die geeft namelijk veel witte rook > je maakt 1 kant dicht van de pijp door middel van een dop of verhitten en dubbel vouwen.

Dan prop je hem vol met sterretjes hoe meer hoe beter, je kan altijd nog de stokjes er van af knippen.

Aansteken je neemt een sterretje en propt hem in de open kant, je kan dit het beste doen als die op de grond ligt.

Maar pas op voor de steekvlam die er aan 1 kant uit klapt, en daarna raad ik je aan om hem te smeren :p

En de rook ja :p die is heel handig om weg te komen ;)

 

Bij deze sta ik niet in voor schade of de gevolgen er van ;)

Onthoud het is je eigen verantwoordelijkheid !

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg weer iets voor de knutsel middag, en 25cm diameter grijze pijp

 

25 cm ?!!?

Daar moeten wel een paar duizend sterretjes in dan ... :D

 

Wat ze bedoelen zijn die (gele) electra-buisjes van 16mm ...

 

( maar die wat je nu hebt kun je wel mooi hiervoor gebruiken : http://preppers.nl/forum/threads/965-Lucht-Water-dichte-PVC-Prep-Buizen-™-om-te-begraven )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Advivo: Lengte 25 cm, neem ik aan.

 

Trouwens, vandaag van die grote sterretjes gekocht, maar die krijg ik niet aan!

Pas nadat ik het brandbare materiaal van het stokje heb geschraapt, wil het in de fik met de magnesiumstick. Soort flitspoeder dus, maar dan kan ik net zo goed een paar rotjes slopen voor het kruit.

 

Mijn probleem is namelijk dat ik, zelfs met een magnesium stick, moeite heb de boel te laten fikken. Goeie, droge tondel improviseren is vaak best lastig. 'k Zocht dus eigenlijk een oplossing die me iets meer tijd geeft dan de sparks van de magnesium stick. Oude binnenband is dan niet de oplossing. Aanstekers en survival lucifers raken het eerste op.....

 

Met alleen een droog stokje en plankje, is het mij, tot nu toe (dertig jaar dus), nog nooit gelukt een vuurtje te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs, dank je. Door het materiaal van de sterretjes af te schrappen, of gewoon te breken, lukt het mij in 1 enkele keer.

@prepass: Ben benieuwd hoeveel mensen het echt in de praktijk kunnen, zonder dat het juiste type hout en tondel klaar ligt. Maar ik zou ook gewoon meer kunnen oefenen, 'k heb niet echt krom gelegen om het te leren, tot nu toe altijd een alternatief kunnen vinden als de aanstekers op waren, naast de magnesiumstick. Bv suiker, kaliumpermanganaat en een beetje koelvloeistof uit de auto, ontbrand spontaan. Ook een stukje staalwol en een auto (accu) of batterij (4,5 of 9 volt), instant vuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEY MENSEN julie kunnen beter een kas suikerbom maken ik heb er al 5 gemaakt in geval van nood dat ding brand 15 minuten lang met heel veel rook een pvc rookbom brand hooguit 15 seconden hier een link:

hopelijk kunnen jullie hier wat mee en voor de productie ervan gewoon bij de gamma voor 15 euro 20 kilo kunstmes vermeng je me suiker en wat water en dep je in toilet papier laat je het drogen en vervolgens stop je het in folie met sterretjes hier is de handleiding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...