Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gewoon..grappig dat survival skills normaal ook te gebruiken zijn!


Wolf

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik op vakantie in Zweden...heel mooi, alles voor handen.

Ja...leuk, kerst! Vriendin van mij wou naar het natuur park takken knippen voor kerst stukjes te maken. Dus wij stappen lekker in de auto,en rijden naar het park -half uur rijden-. We lopen het park in,en kwartiertje later kwam ze eindelijk een paar bomen tegen waarvan ze een paar takken wou...mooie naaldbomen...lekker scherp en zo.

Ze grijpt in haar zakken, en trekt ze weer leeg er uit.....mes of schaar vergeten! Ik niets bij mij, haar vriend ook niet.

Ik dus rond kijken...ligt er flint (een bewerkbaar soort steen) op de grond bij de rotsen. Survival kennis schiet door mijn kop als een kogel met vleugeltjes. begin lekker weg te chippen van een stuk flint, en ze kijkt verbaast naar wat ik doe. Dacht dat een boom op mijn kop was gevallen of zo. ik zei dat ze moest wachten...5 minuten later had ze een steen scherp genoeg en toch sterk genoeg om de -niet zo dikke- takken er af te snijden. Grote lach op haar gezicht!

Wij lopen door....en ik zie haar om de minuut de takken van ene hand naar de andere over brengen. Moeilijk doen met haar mouw.....dus ik vraag wat er is....de naalden deden haar pijn, maar ze wilde absoluut niet dat ik de takken over nam.

Dus alweer kijk ik rond. En ja hoor,alweer survival kennis......ik bukte mij hier en daar,plukkend....en ze kijkt alweer vreemd op. Ik begin een glimlach -ze rende gelukkig niet weg hierdoor-.

Wat ik geplukt had waren half droge lange grassen, kon je gewoon zonder moeite pakken. Paar keer draaien...toen zag ze het. Ik was een touwtje voor haar aan het maken!

Touwtje vastgemaakt aan de takken....probleem opgelost!

Half uurtje later weer terug naar de auto via een andere route. Kwamen we op een stuk waar het pad bevroren was. Hun liepen schuin achter mij, maar ik kwam op mijn wandelschoenen veel sneller vooruit dan hun met hun sneeuwlaarsen. ik steeds wachten.

Op een gegeven moment werd ik ongeduldig...dus ik zei hun...om sneller vooruit te komen, loop niet op de paden, waar het ijs mooi plat gestampt is. Loop naast de paden,kijk waar er sneeuw ligt, of waar er uitsteeksels van rotsen zijn waar je je voeten neer kunt zetten zonder weg te glijden. Ze keken mij aan alsof ik gek was, en ploeterde zo nog minuten voort, en zag toen eindelijk dat ik prcies liep zoals ik zei dat ze moesten lopen. Toch maar proberen dus. Toen konden ze mij wel bijhouden, en ik kon lekker zonder klagen terug naar mijn lekker warm logeer plekje.......zonder klagen!

 

vond toch grappig hoe simpel kennis zo makkelijk blijft steken, en zelfs nu VOOR shtf gebruikt kan worden!

:-)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Momenteel ben ik op vakantie in Zweden...heel mooi, alles voor handen.

Ja...leuk, kerst! Vriendin van mij wou naar het natuur park takken knippen voor kerst stukjes te maken. Dus wij stappen lekker in de auto,en rijden naar het park -half uur rijden-. We lopen het park in,en kwartiertje later kwam ze eindelijk een paar bomen tegen waarvan ze een paar takken wou...mooie naaldbomen...lekker scherp en zo.

Ze grijpt in haar zakken, en trekt ze weer leeg er uit.....mes of schaar vergeten! Ik niets bij mij, haar vriend ook niet.

Ik dus rond kijken...ligt er flint (een bewerkbaar soort steen) op de grond bij de rotsen. Survival kennis schiet door mijn kop als een kogel met vleugeltjes. begin lekker weg te chippen van een stuk flint, en ze kijkt verbaast naar wat ik doe. Dacht dat een boom op mijn kop was gevallen of zo. ik zei dat ze moest wachten...5 minuten later had ze een steen scherp genoeg en toch sterk genoeg om de -niet zo dikke- takken er af te snijden. Grote lach op haar gezicht!

Wij lopen door....en ik zie haar om de minuut de takken van ene hand naar de andere over brengen. Moeilijk doen met haar mouw.....dus ik vraag wat er is....de naalden deden haar pijn, maar ze wilde absoluut niet dat ik de takken over nam.

Dus alweer kijk ik rond. En ja hoor,alweer survival kennis......ik bukte mij hier en daar,plukkend....en ze kijkt alweer vreemd op. Ik begin een glimlach -ze rende gelukkig niet weg hierdoor-.

Wat ik geplukt had waren half droge lange grassen, kon je gewoon zonder moeite pakken. Paar keer draaien...toen zag ze het. Ik was een touwtje voor haar aan het maken!

Touwtje vastgemaakt aan de takken....probleem opgelost!

Half uurtje later weer terug naar de auto via een andere route. Kwamen we op een stuk waar het pad bevroren was. Hun liepen schuin achter mij, maar ik kwam op mijn wandelschoenen veel sneller vooruit dan hun met hun sneeuwlaarsen. ik steeds wachten.

Op een gegeven moment werd ik ongeduldig...dus ik zei hun...om sneller vooruit te komen, loop niet op de paden, waar het ijs mooi plat gestampt is. Loop naast de paden,kijk waar er sneeuw ligt, of waar er uitsteeksels van rotsen zijn waar je je voeten neer kunt zetten zonder weg te glijden. Ze keken mij aan alsof ik gek was, en ploeterde zo nog minuten voort, en zag toen eindelijk dat ik prcies liep zoals ik zei dat ze moesten lopen. Toch maar proberen dus. Toen konden ze mij wel bijhouden, en ik kon lekker zonder klagen terug naar mijn lekker warm logeer plekje.......zonder klagen!

 

vond toch grappig hoe simpel kennis zo makkelijk blijft steken, en zelfs nu VOOR shtf gebruikt kan worden!

:-)

 

als je het jezelf niet makkelijk, dan maakt ben je pas echt lui

leuk om te lezen dat je je skills zo kon gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kennis die je op doet is nooit weg. Nooit een verspilling van je tijd.

 

En alle spullen die je ondertussen verzameld hebt is prima kampeerspul waar je ook veel plezier mee kunt hebben met vakanties.

 

Niet meer dure vakanties boeken, nee, gewoon lekker erop uit en levenservaring op doen wat je je leven bij blijft. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me precies voorstellen wat je voelde. Heerlijk, zoiets van euforie! Ik heb dat tenminste wel altijd als de eenvoudige oplossingen van mij komen en iedereen ziet denken: Waarom heb ik dat niet bedacht :-) Voor mij is dat toch wel een beetje de bevestiging dat ik het wel ga redden als het erop aan komt. Of op zijn minst geeft het me zelfvertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal!

:) Dacht gelijk aan mijn onderschriften. ;)

 

"Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft een verdieping van het 'gewone' leven.

Kennis geeft je macht over je omstandigheden.* Bij het overleven kun je humor goed gebruiken. Is dat niet lachen?"

 

 

Geniet van jullie vakantie.

(Enigszins jaloers op jullie huidige locatie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas, ik heb tot mijn schaamte nog geen mes gevonden dat bij mij past, maar ik kijk er wel naar uit. maar het beste mes is dat er is als je het nodig hebt, en dat mes was op dat moment daar...moest het alleen aanpassen naar herkenbaar :-)

Bedankt voor de goede wensen en commentaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...