Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Amerika financiert Chinese bewapening

Recommended Posts

Briljante video op zerohedge van een Canadese parlementariër die in zeven minuten een geweldig pleidooi afsteekt. Het vergt wel wat van je vermogen het Engels te beheersen, maar wat een speech zeg.... http://www.zerohedge.com/news/2012-12-26/canadian-summarizes-americas-collapse-everyone-takes-nobody-makes-money-free-and-mon

Hij schetst hoe de inkomsten van de Chinezen die massaal Amerikaanse obligaties in de staat hebben gekocht lachend van de rente op de staats papieren hun wapen programma kunnen betalen. Als ik Obama was, liet ik de dollar klappen....

En hij vertelt verder hoe Amerika en Europa in de shit zijn gekomen en waar zijn land niet naartoe moet. Voor de mensen die zich niet interesseren voor macro ontwikkelingen: piss off, er zijn zat mensen hier die dit wel waarderen dus mocht je een min uit willen delen, wees dan zo goed even je naam te posten, dan gaat je kop er af.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Briljante video op zerohedge van een Canadese parlementariër die in zeven minuten een geweldig pleidooi afsteekt. Het vergt wel wat van je vermogen het Engels te beheersen, maar wat een speech zeg.... http://www.zerohedge.com/news/2012-12-26/canadian-summarizes-americas-collapse-everyone-takes-nobody-makes-money-free-and-mon

Hij schetst hoe de inkomsten van de Chinezen die massaal Amerikaanse obligaties in de staat hebben gekocht lachend van de rente op de staats papieren hun wapen programma kunnen betalen. Als ik Obama was, liet ik de dollar klappen....

En hij vertelt verder hoe Amerika en Europa in de shit zijn gekomen en waar zijn land niet naartoe moet. Voor de mensen die zich niet interesseren voor macro ontwikkelingen: piss off, er zijn zat mensen hier die dit wel waarderen dus mocht je een min uit willen delen, wees dan zo goed even je naam te posten, dan gaat je kop er af.

Kom maar op;)

• Leuk 1

Deze post delen

Ik denk dat niemand precies weet hoe groot de economisch macht van china is.

Als dat land morgen hun credit op zou eisen in wat ze in waarde papieren hebben uitstaan gaat er veel failliet

En KS de dollar zal toch wel klappen met of zonder hulp van buiten.

Deze post delen

En hij vertelt verder hoe Amerika en Europa in de shit zijn gekomen en waar zijn land niet naartoe moet.

Check ook de comments, blijkbaar is die man en z'n partij ook niet helemaal goed bezig geweest de afgelopen tijd. Z'n verhaal is goed, maar jammer dat het blijkbaar niet met daden ondersteund is.

Deze post delen

China's verdienmodel is gebaseerd op export van haar goedkoop geproduceerde goederen. Dat loopt nu terug door de crisis maar gaat nog steeds lekker.

Met dat geld kopen ze gigantisch veel goud.

Mijn gok: China perst de Westerse wereld uit zolang het kan; laat dán de valuta's klappen en wordt daarmee in één keer de nieuwe wereld economie met een goldbacked yuan en dan zijn het de Amerikanen en Europeanen die voor een hongerloontje produceren voor de Chinezen.

Ok; beetje gedramatiseerd; maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

Deze post delen

China's verdienmodel is gebaseerd op export van haar goedkoop geproduceerde goederen. Dat loopt nu terug door de crisis maar gaat nog steeds lekker.

Met dat geld kopen ze gigantisch veel goud.

Mijn gok: China perst de Westerse wereld uit zolang het kan; laat dán de valuta's klappen en wordt daarmee in één keer de nieuwe wereld economie met een goldbacked yuan en dan zijn het de Amerikanen en Europeanen die voor een hongerloontje produceren voor de Chinezen.

Ok; beetje gedramatiseerd; maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

Gedramatiseerd? Ik denk dat we blij mogen zijn als we een hongerloontje gaan krijgen....

Grt

Kans

Deze post delen

Waarom zou het westen dan een goldbacked yuan nog willen?

Als iemand zich zo onbetrouwbaar gedraagt, wie wil dan nog geld uit zo'n land aannemen?

Wat als ze dat geintje nog eens doorvoeren?

Wie gelooft de Chinezen dan nog?

En waarom zouden "wij" een gold backend yuan willen?

Bovendien, als er een goldbacked yuan komt, dan MOET de import/export van china in balans blijven. Gebeurt dat niet, dan krijgen ze of meer goud binnen (en succes daarmee!) of ze verliezen goud tot de yuan breekt.

Hoe je dat ook wendt of keert, China kan niet winnen door zich op die manier te gedragen.

Deze post delen

Waarom zou het westen dan een goldbacked yuan nog willen?

Als iemand zich zo onbetrouwbaar gedraagt, wie wil dan nog geld uit zo'n land aannemen?

Wat als ze dat geintje nog eens doorvoeren?

Wie gelooft de Chinezen dan nog?ragen.

Wie gedraagt zich eigenlijk onbetrouwbaar en heeft van de economie een puinhoop gemaakt? Wie voert er altijd wel een oorlog? Wie bemoeit zich met alles en iedereen en zelfs met wetten van andere souverijne staten?

Deze post delen

Wie gedraagt zich eigenlijk onbetrouwbaar en heeft van de economie een puinhoop gemaakt? Wie voert er altijd wel een oorlog? Wie bemoeit zich met alles en iedereen en zelfs met wetten van andere souverijne staten?

Euh... Wie bedoel je nou toch? Doe je altijd zo vaag en geheimzinnig? /sarcasme...

Deze post delen

Klinkt over dreven maar wie weet wat hun intenties zijn ?

want hoe je wendt of keert ze hebben best wel veel in de melk te brokkelen.

zijn denk ik een van de grootste spelers op wereldniveau wat betreft bewoners aantal,economie en veel vrienden

Deze post delen

Euh, dus je bedoelt dat de chinezen amerikaans staatspapier kopen (voor 100%) en vervolgens de rente ontvangen (3%) en voor de rente wapens kopen, en op de een of andere manier wordt dat zo gedraaid dat de chinezen DANKZIJ de amerikanen wapens kunnen kopen???

Sorry maar die logica mist toch iets :)

Deze post delen

Van een miljard aan elektronisch geld kun je redelijk rente vangen. Dat was de gedachte erachter. Heb je hem al bekeken?

Maar je kunt nog veel meer kopen als je die miljard direct gebruikt om wapens te kopen.

Ik heb geprobeerd te kijken, maar heb het opgegeven na een paar minuten. Ik erger me er te veel aan :-( (Een probleem dat ik heb met de meeste politici...)

Deze post delen

Waarom staat dit bij wapens en niet bij Marco Internationaal ?

Omdat het (weeral eens) voornamelijk over vuurwapens gaat misschien?

Deze post delen

ht je een min uit willen delen, wees dan zo goed even je naam te posten, dan gaat je kop er af.

Moet het nog bekijken of ik het met je eens ben of niet (denk het wel) maar zo'n uitdaging ga ik graag aan! -1

Ik zou eind januari komen, dan zijn de tickets het goedkoopst :p

• Leuk 1

Deze post delen

verdorie, al twee waaghalzen die een minnetje hebben gegeven ( @Lekker ?)....ik zal mijn curare pijltjes vast klaarleggen want hand-to-hand-combat is niets voor mij...

Deze post delen

@Keyser Suze,

Heb hem net even bekeken, man heeft wel een punt, dat er teveel geld en schulden gemaakt worden van lucht. De mensen worden aangespoord door overheid en banken om (onbetaalbare) schulden te maken.

Maar ik vind zijn keuze om het noemen van wapens weer erg doorzichtig, je kan ook stellen dat de rente het gehele ziektekosten systeem in China onderhoud, klinkt al weer vriendelijker.

Deze post delen

verdorie, al twee waaghalzen die een minnetje hebben gegeven ( @Lekker ?)....ik zal mijn curare pijltjes vast klaarleggen want hand-to-hand-combat is niets voor mij...

Een plusje voor je om het goed te maken ;-)

Deze post delen

Ik las laatst ergens dat de Chinezen een heleboel JSF plannen hebben gejat destijds en dat er daar al eentje rondvliegt.

Deze post delen

Als supermachten elkaar militair te lijf gaan blijven er door de huidige wapensystemen alleen verliezers over.

De USA heeft de Koude Oorlog tegen de USSR gewonnen door de tegenstander economisch op de knieën te krijgen, de USSR ging kapot aan het defensiebudget. Daar hebben de Chinezen van geleerd...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...