Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Aangezien het einde van het jaar nadert en er niets noemenswaard op 21 december is gebeurd, is het misschien tijd eens vooruit te kijken. Ik vond een stukje op de Daily Sheeple met voorspellingen over 2013. Niet gebaseerd op enig geloof of filosoof, maar gewoon door het doortrekken van het nieuws van alle dag.

Het is, uiteraard, wel weer een beetje Amerikaans, maar er staan ook een paar punten in die zeker betrekking op ons hebben. Voor wat het waard is:

De 10 voorspellingen voor 2013.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

8. West attacks Iran, starts WW3: The toppling of Syria will leave Iran as the only nation in the Middle East not controlled by the West. Besides having vast oil reserves, Iran also has the last strategic public central bank not run by the international banking cartel – and they want it. It is the endgame written about by many think tanks.

The war with Iran has been years in the making and has already technically begun with crippling economic sanctions and strategic military bases surrounding it. Indeed, World War 3 already began as well when America invaded Afghanistan and Iraq, but this decade-plus-long war is about to get much more intense. Additionally, the establishment will need a distraction from the economic crisis of 2013, and only a large new war will effectively serve that purpose.

The West has been goading Iran into an attack for years to justify further aggression. Iran, to their credit, has failed to take the bait. But once Syria falls, the full force of pressure will become too much for Iran to bear and they’ll be forced to defend themselves. The West will portray it as aggression against them and launch their attack. The question will be how other super powers like China and Russia react to this aggression against their ally?

Deze post delen

Nou, dat valt mee, vergeleken met 2012! :D De de wereld vergaat eens een jaartje niet.

Maak me ook echt zorgen over punt 5, ahum, niet dus.

Raar, dat punt 4, 'k verwacht echt niet dat we volgende jaar al een EU krijgen die op de VS lijkt. Als er iets traag is, dan is het de EU wel!

Deze post delen

Mwaoh, moet je niet zeggen. 2013 zal niet meevallen vergeleken met 2012. Iran is inmiddels volledig ingesloten, barst van de olie en lijkt klaar om door de USA en consorten geplukt te worden. Dat kan een flinke knal worden, waar we ons echt niet aan kunnen onttrekken.

Deze post delen

Dat soort globaal gekonkel, heb ikzelf geen enkele invloed op. 'k Hou het in de smiezen, maar lig er niet echt wakker van.

Veel belangrijker vind ik, zeker in prepping opzicht, wat het gaat betekenen voor mij hier. Vandaar de, beetje gekscherende, opmerking dat ik van die twee golfoorlogen ook niets gemerkt heb.

Deze post delen

Ok, heel begrijpelijk en blij dat er mensen zijn die nog steeds verontwaardigd zijn, terecht!

Ikzelf was vroeger super idealistisch, echter, waar ik me zorgen over maakte toen ik 16 was, is allemaal uitgekomen! Milieuschade, overbevolking, honger, uitsterven van dieren, steeds meer geld in handen van steeds minder mensen, etc, etc, behalve een nucleaire oorlog.

De onmacht om er wat aan te doen, maakte mij veel te boos van binnen.

Dus ik hou me er nu niet zo erg meer mee bezig en slaap een stuk beter.

Het enige wat ik kan doen is stemmen (dat schiet op, ahum) en iets bewuster mijn producten uit de supermarkt selecteren. Dus geen keniaanse boontjes, plofkip, israelische groeten, etc.

Luisteren doen ze toch niet naar me, de machthebbers. En zolang we niet met een miljoen man naar Den Haag gaan, blijf ik thuis. Ik pas ervoor om nog met 30 man en een bordje in de regen te gaan staan demonstreren.

Zucht, klinkt alsof ik mijn idealisme hebt opgegeven...

Deze post delen

Ok, heel begrijpelijk en blij dat er mensen zijn die nog steeds verontwaardigd zijn, terecht!

Ikzelf was vroeger super idealistisch, echter, waar ik me zorgen over maakte toen ik 16 was, is allemaal uitgekomen! Milieuschade, overbevolking, honger, uitsterven van dieren, steeds meer geld in handen van steeds minder mensen, etc, etc, behalve een nucleaire oorlog.

De onmacht om er wat aan te doen, maakte mij veel te boos van binnen.

Dus ik hou me er nu niet zo erg meer mee bezig en slaap een stuk beter.

Het enige wat ik kan doen is stemmen (dat schiet op, ahum) en iets bewuster mijn producten uit de supermarkt selecteren. Dus geen keniaanse boontjes, plofkip, israelische groeten, etc.

Luisteren doen ze toch niet naar me, de machthebbers. En zolang we niet met een miljoen man naar Den Haag gaan, blijf ik thuis. Ik pas ervoor om nog met 30 man en een bordje in de regen te gaan staan demonstreren.

Zucht, klinkt alsof ik mijn idealisme hebt opgegeven...

Boontjes uit Kenia worden met de hand geplukt en zijn ondanks transport vaak nog milieu vriendelijker dan de boontjes uit Frankrijk of zelfs die van om de hoek. Ik ga nu even die voorspellingen lezen.

Deze post delen

Australische professor, Hugh White, waarschuwt voor een mogelijke oorlog tussen China en Japan. En dat over een paar onbewoonde rotsachtige eilandjes.

Dat er een conflict was over de Senkaku of Diaoyu eilandjes, was al bekend. Alleen horen we er niets meer van. Maar het broeit nog steeds. Amerika zal in een conflict betrokken raken. Interessant artikel op Business Insider.

Ook dit artikel is nog interessant. Het gaat over het feit dat Iran het enige land is dat nog een eigen Centrale Bank heeft, dus geen private. Dat alleen is al reden om het land de oorlog te verklaren.

Deze post delen

Hier nog wat voorspellingen in het Nederlands en over NL, van paragnost vd Heiden, voor wie er wat mee heeft:

Citaat: De Nederlandse economie glijdt gestaag steeds verder af. Mensen komen in opstand tegen de renteslavernij, door de bank en overheid genomen financiële wurgmaatregelen/knevelwetten/voorschriften. Figuurlijk een nationale watersnood in heel Nederland omdat alle huizen onderwater staan en de bewoners worden gekielhaald door de bankiers en overheid. De tijd is in aantocht dat ‘de nieuwe armen’, AOW-ers, werklozen, bijstandtrekkers voedselbonnen krijgen uitgereikt om ze niet te laten verhongeren. De inflatie neemt monsterachtige vormen aan…, een rugzak vol bankbiljetten om een brood te kunnen kopen ligt in het verschiet. Horror of werkelijkheid? De toekomst zal het uitwijzen.

Lees verder:

http://jancvanderheide.com/component/content/article/35-voorpagina/331-voorspellingen-2013

Deze post delen

@Richa: Geweldige humor om te lezen, maar nee ik heb er niets mee. ;)

Tja, hij schrijft ook dingen die bijna elke gek al letterlijk kan zien aankomen (zonder helderziend te zijn, vind ik) en daarnaast ook dit:

-Raadzaam is dat iedere burger een noodpakket in huis heeft om 3 x 24 uur vooruit te kunnen. In dat pakket voor nood dient voorradig te zijn: eten in blik, water, zeep, lucifers, lampenolie, kaarsen, batterijen. Binnen handbereik: warme jassen, dekbedden. Niet te hard lachen om het voorgaande. Stagnatie gas, water, licht behoort tot de meer dan serieuze mogelijkheden in de nabije toekomst. (Ter herinnering. Eén van de voorspellingen in het verleden was, dat er voedselbanken zouden worden opgericht. Men lachte wat meewarig… Inmiddels valt het voedsel niet aan te dragen, en is er een tekort, voor de talloze noodlijdenden en crepeergevallen…!)

Deze post delen

Aangezien het einde van het jaar nadert en er niets noemenswaard op 21 december is gebeurd, is het misschien tijd eens vooruit te kijken. Ik vond een stukje op de Daily Sheeple met voorspellingen over 2013. Niet gebaseerd op enig geloof of filosoof, maar gewoon door het doortrekken van het nieuws van alle dag.

Het is, uiteraard, wel weer een beetje Amerikaans, maar er staan ook een paar punten in die zeker betrekking op ons hebben. Voor wat het waard is:

De 10 voorspellingen voor 2013.

Gaat er iets in 2013 gebeuren dan?

Wat weten zij allemaal dat wij niet weten?

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=3804:waarom-vluchten-bankiers-naar-de-heuvels&catid=20:het-complot&Itemid=33

Deze post delen

Gast Riesie

2013, en wat dan nog?

Dan gebeurd "het" toch....daar zijn we toch voor bezig. Of is het een uit de hand gelopen hobby voor sommige hier, not me.

Prima, dan gaat die bom los, dan stort die economie in, dan gaat China met who-ever aan de rol, en dan komen de gaar-keukens uit het vet.

En dan ga je reageren, of acteren. Je gaat dat doen waar je (soms met angst en beven) voor bezig was en/of bent.

Je schat je situatie in, je kijkt hoe het zich ontwikkeld, en je acteert erna.

Deze post delen

Wat weten zij allemaal dat wij niet weten?

Dat is een mooi stukje, zo van: we gaan gewoon op de oude voet verder. En als je altijd maar blijft roepen dat er rampspoed gaat komen, dan krijg je vroeg of laat wel een keer gelijk. :confused:

Deze post delen

@Nonkel-Ries

Ik ben iig nergens verantwoordelijk voor, behalve mijn eigen daden dan.

Stemmen op die volksverlakkers in Den Haag doe ik al jaren niet meer. Niemand daar mag in naam van mij al die streken uithalen. (verpakt in mooie fabeltjes) en oorlog voeren.

Decentralisatie van de macht wat mij betreft en lekker je dingetje doen voor jezelf en je omgeving. Als iedereen dat doet dan kost het bijna niets en vaart iedereen er wel bij.

Makkelijk praten?..... Nou als de SHTF dan gebeurt dit automatisch

Misschien is het eens nodig om dit te kunnen bereiken.

Driehart.

Deze post delen

owh,

en de maya's hebben gelijk wat mij betreft.

Als er in 2013 wat gebeurd (wat we nu op verschillende vlakken zien groeien), dan zijn ze in de long count cyclus van 16.200 jaar nog verekkes nauwkeurig met 21-12-2013.

Ik zie eind 2012 wel als een marker. het grootste deel van de bevolking hobbelt nog door maar zien wel dat bepaalde dingen MOETEN veranderen omdat het niet meer te repareren zijn.

Ik doel dan even op maatschappelijke en financiele zaken.

Met die verschuiving in bewustwording is dus wel degelijk een nieuwe tijd in gegaan voor de meeste mensen denk ik.

Driehart

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...