Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alcohol brander van WC verfrisser


Bandoeng

Aanbevolen berichten

Eindelijk is ie af, de foto's en filmpje dan want de brander zelf had ik in de zomer al.

Hier dus mijn alcohol stove van WC verfrisser. Het is niet echt een filmpje,maar een soort dia.

Ik laat hier niet zien hoe ik het heb gedaan, maar beetje foto's hoe ongeveer is gegaan.

Handige handen die maken het gewoon na. Doen.

 

Veel kijk plezier...

 

Burn!!

 

 

Bedankt,

Bandoeng

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooi gedaan @Bandoeng! Zowel de dia-show met leuk muziekje, als het project.

Dat ga ik ook eens doen.

 

Ik schrok me rot man! Eerst dacht ik dat je wc-verfrisser in de fik wou steken en ik vind die zooi al zo stinken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

@Heksenboot

 

Dat dacht ik ook. Of zo'n blokje wat je in de pot kan hangen gebruiken om een blik soep me op te warmen. Dit is "gewoon" een alcoholbrander gemaakt van een blikje, maar dat mag ieder willekeurig blik zijn als de vorm maar klopt. Frisdrankblikjes worden het meest gebruikt volgens mij voor dit soort branders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk is ie af, de foto's en filmpje dan want de brander zelf had ik in de zomer al.

Hier dus mijn alcohol stove van WC verfrisser. Het is niet echt een filmpje,maar een soort dia.

Ik laat hier niet zien hoe ik het heb gedaan, maar beetje foto's hoe ongeveer is gegaan.

Handige handen die maken het gewoon na. Doen.

 

Veel kijk plezier...

 

Burn!!

 

 

Bedankt,

Bandoeng

 

Leuk gedaan! Ik heb er eentje van een blikje, daar gaat veel alcohol in en kan je lang op stoken. Deze lijkt me zo uitgefikt, want veel alcohol gaat er niet in lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk gemaakt hoor!,

ik heb zelf ook van die branders gemaakt, maar alleen als ik de pan er op zet en het vuur door de zijgaatjes komt houd dit na 50 seconden op en valt die stil??

heb je nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

k ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen?

 

Castaway

 

WP_000478.jpg.57360f554712ac9da328fd6ab8c4d64b.jpg

 

WP_000485.jpg.c76e1bd4bc9a7832a96756b76f2da05e.jpg

 

WP_000488.jpg.f694f6611312c2249c54951e0a342e89.jpg

 

WP_000489.jpg.ffd3da7e2d5d148f27a8ef2b3f56ace8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
k ben naar aanleiding van een artikel wat ik ooit ergens gelezen heb alcohol brandertjes gaan maken van bier/limonade blikjes. De achterliggende gedachte bij dit artikel was dat je tijdens een wandeling de moeite neemt om blikjes die je langs de weg tegenkomt met je meeneemt. Na een nuttige wandeling kan je dan in zo'n drie kwartier je brandertje van blikjes maken. De brandertjes werken volgens hetzelfde principe als een gewone trangia spiritus brander en wegen maar een paar gram. Ik gebruik ipv spiritus bio ethanol wat nagenoeg reukloos is en fantastisch werkt. Op het internet zijn allerlei links te vinden om dit zelf te doen en met een mes,schaar en priem of boortje of punaise kom je een heel eind. In Amerika doen ze met dit soort zelfbouw brandertjes wedstrijden wie het snelst een bepaalde hoeveelheid (0.4 ltr) water kan koken. Misschien een aardig idee voor een toekomstig treffen?

 

Castaway

 

WP_000478.jpg.57360f554712ac9da328fd6ab8c4d64b.jpg

 

Ha, topic gevonden en foto gelukt!

En idd een goed idee voor een meeting zoiets. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de complimenten

 

@Castaway het is weer wat anders en iets steviger, das het idee. Ik heb ook mn bierblik brander gemaakt, heb ik achter gelaten bij mijn oom in Java. Dus binnenkort nieuwe maken ;)

Mooie foto's trouwens.

 

Dank u..en bij voorkeur met gevonden blikjes als het kan. niet dat er aan het milieu nog veel te redden valt maar toch...

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...