Ga naar inhoud
GENEGEERD

"Informatievoorziening" door overheid

Gast Pretletter
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Mooi he hoe dat werkt. Toendertijd hier ook met Chemiepak. Dikke zwarte rookwolken maar nog voordat de overheid zich meldde wist je al dat er geen gevaar voor de volksgezondheid zou zijn. Stel je eens voor als ze wel roepen dat het gevaarlijk is. Dan begint iedereen in paniek te rennen en te vluchten. Wordt een enorme bende, en dan heb je altijd figuren die van de gelegenheid gebruik maken om even de nieuwste flatscreen te hamsteren voor slechtere tijden.

Link naar reactie

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21181301/__Zwavelzuur_in_kanaal__.html

Even recupereren, er is 200 ton zwavelzuur het kanaal van Gent naar Terneuzen gelekt.

Als door een goddelijke interventie blijft de PH neutraal,

En het allerbelangrijkste: Natuurlijk is er GEEN gevaar voor de volksgezondheid!

Dus we doen niks.

Hee, daar weet ik niks van, en is vlakbij.

Telegraaf link krijg ik niet open, ga ik eens uitzoeken allemaal, bedankt voor je post

Link naar reactie

Gast Pretletter

Telegraaf link krijg ik niet open, ga ik eens uitzoeken allemaal, bedankt voor je post

Zwavelzuur gelekt in Kanaal Gent-Terneuzen GENT - Door een lek in een tank van het bedrijf PVS Chemicals in de Belgische stad Gent is dinsdagmorgen 200 kubieke meter zwavelzuur in de lucht gelekt en deels in het Kanaal Gent-Terneuzen terechtgekomen. Het Havenbedrijf Gent zei dinsdag dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.

Mail Print

Foto: Peter Schoonen

Proefabonnement,

10 weken € 30,-!

Ads door Google

The Silver Mountain

Online Zilverbaren Kopen. Puur zilver, discreet geleverd

http://www.thesilvermountain.nl

Het lek ontstond in de inwendige wand van een tank op het bedrijfsterrein, waardoor het goedje in de lucht oploste. Een deel kwam in het water van het kanaal terecht. Volgens het havenbedrijf waren de dampen „op dat moment hinderlijk en gevaarlijk in een straal van 10 meter”.

De brandweer voerde onder meer metingen uit bij de grens bij Sas van Gent in Nederland. Volgens de onderzoekers waren de PH-waarden in het water neutraal en was er geen gevaar voor de volksgezondheid.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland is uit de Belgische metingen geen gevaar gebleken. Het lek heeft geen gevolgen voor Nederland en de hulpdiensten zullen voorlopig dan ook geen actie ondernemen.

Ps ow ja, ze liegen ook over verdampen, bij 20 graden C is verdamping van zwavelzuur verwaarloosbaar, het is nu kouder dus het is minder als verwaarloosbaar ......;-)

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Mooi he hoe dat werkt. Toendertijd hier ook met Chemiepak. Dikke zwarte rookwolken maar nog voordat de overheid zich meldde wist je al dat er geen gevaar voor de volksgezondheid zou zijn. Stel je eens voor als ze wel roepen dat het gevaarlijk is. Dan begint iedereen in paniek te rennen en te vluchten. Wordt een enorme bende, en dan heb je altijd figuren die van de gelegenheid gebruik maken om even de nieuwste flatscreen te hamsteren voor slechtere tijden.

ik snap nog steeds niet dat tijdens wtshtf situatie's mensen lopen te plunderen met nieuwste tv's en andere elektronica ik zie totaal geen verband met overleven tv of blik soep of iets anders eetbaars?

Link naar reactie

ik snap nog steeds niet dat tijdens wtshtf situatie's mensen lopen te plunderen met nieuwste tv's en andere elektronica ik zie totaal geen verband met overleven tv of blik soep of iets anders eetbaars?

Zij die dan lopen met elektronica op de schouder zijn dan zover nog niet.

Link naar reactie

Ook vlak bij mij, wat er verder nog vanuit de indusrie de lucht in komt en in de doofpot wordt gestopt...

Gezonde plaatelandslucht is het hier in elk geval niet...

Link naar reactie

Ook vlak bij mij, wat er verder nog vanuit de indusrie de lucht in komt en in de doofpot wordt gestopt...

Gezonde plaatelandslucht is het hier in elk geval niet...

Wie weet waar ze al jaren nog meer over gelogen hebben en wat er verzwegen wordt.

Tis niet anders, wanneer je reageert op bepaalde zaken, word je al snel voor gek versleten.......:(

Link naar reactie

Waarschijnlijk ken je deze wel, zo zullen er tal van voorbeelden zijn.http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=73900&cHash=cf5f40a342ea754b4b87c6afc3829e4a

Opvallend: de naïeve golfdames die, volgens mij, in een suikerzoet wereldje leven wat door absoluut niemand verstoord mag worden.

Daarnaast het intervieuw met een zekere wethouder lyckzak (!!what's in a name!) het toenemende zweet op deze meneer zijn bovenlip was bijna amusant...

Link naar reactie

Er is nooit gevaar voor de volksgezondheid, er is nooit gevaar voor de omgeving....toch.

Maar vraag jezelf eens af, hoe zou je reageren als er gevaar was, en als er wel door de overheid werd gezegd: Maak dat u wegkomt.

Merendeel van de mensen raakt in paniek, gaan rare dingen doen, en gaan massaal op de vlucht.

Ooit wel eens een "massa-paniek" meegemaakt.

Op dat moment is het god voor ons allen, en ieder voor zich. Daar gebeuren ongelukken bij, wegen slippen direct dicht en mensen gaan elkaar te lijf voor de kortste route, of dat laatste flesje spa.

Daarbij is het overheids protocol niets kenbaar te maken (neem nu Chemiepack) aangezien nooddiensten niet kunnen rijden OVER een file aan voertuigen, of door een meute mensen.

Dus het standaard verhaal in dit land is: Er Is Geen Gevaar.....logisch toch?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...