Ga naar inhoud
GENEGEERD

Volg het grote geld ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Reguliere lezers weten dat ik spreiden een goede zaak vind en dus ook wat PM koop af en toe.

Ikzelf heb aardig wat tijd in PM gestopt en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik zilver de meeste kansen geef:

Op een grote stijging

Op de mogenlijkheid dat met zilver makkelijk betaald kan worden

Dat zilver een redelijke bescherming tegen mogelijke inflatie geeft

Enz.

Dus ik ben zeker niet objectief !

Dit stukje is dan ook naar mijn hart:

http://www.zerohedge.com/news/2012-12-24/eric-sprott-why-are-investors-buying-50-times-more-physical-silver-gold

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb weinig verstand van edelmetalen maar heb begrepen dat de zilver-goud ratio altijd ongeveer 16:1 was, nu blijkbaar rond de 50:1. Dat kan meerdere dingen betekenen:

1. Goud zit in een bubbel

2. Zilverprijs wordt gedrukt, en moet gaan stijgen

3. Zilver is minder populair dan goud tegenwoordig

4. Er wordt naar verhouding veel meer zilver geproduceerd dan goud, vergeleken met jaren geleden

Link naar reactie

Ik ben ook al een tijdje aan het nadenken over het omzetten van een deel van mijn spaargeld naar edelmetaal. Ik denk dan hierbij vooral aan zilver, want ik ben van mening dat daar het minste risico en de meeste potentiële "winst" te behalen valt. Ik ben er echter nog niet uit. Het feit dat het slot van mijn brandkast de geest heeft gegeven helpt hierbij ook niet overigens :)

Link naar reactie

Ik heb weinig verstand van edelmetalen maar heb begrepen dat de zilver-goud ratio altijd ongeveer 16:1 was, nu blijkbaar rond de 50:1. Dat kan meerdere dingen betekenen:

1. Goud zit in een bubbel

2. Zilverprijs wordt gedrukt, en moet gaan stijgen

4. Er wordt naar verhouding veel meer zilver geproduceerd dan goud, vergeleken met jaren geleden

1) dat weet natuurlijk niemand we staan heel hoog maar dat wil niet zeggen dat het niet nkg veel hoger kan (kans op veel lager lijkt groter?)

2) heel veel geruchten, nog niemand op veroordeeld ben zelf overtuigd dat dit het geval is.

3) er wordt momenteel veel meer zilver dan goud gekocht zie de link in mijn post

4) wordt in het kort aangetipt, het stikt van de websites met informatie hierover.

Dan heb je redelijk de basis argumenten van de zilver markt gehad...

Zilver wordt ook meer verbruikt door de industrie dan goud.

En dan zijn er nog een paar basis mechanismes..

Trek je conclusie en handel daar naar :cool:

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Diversificatie is meestal een goede zaak en ook in dit geval lijkt het me goed om in zowel zilver als goud te gaan. Je kunt je ook afvragen wat je doel is. Het beschermen van je geld, winst maken of allebei. Een feit is dat er meer zilver dan goud is in de wereld. Wanneer zilver behoorlijk gaat stijgen springen veel bedrijven hierin om meer zilver te ontginnen waardoor er meer op de markt komt en de prijs weer gaat dalen. Een stijging van zilver is m.i. dan ook van kortere duur dan wanneer goud stijgt omdat hier gewoon minder van is in de wereld.

Link naar reactie

Vergeet ook niet dat zilver bij het mijnen een bijvangst is.

Als je je verdiept in de mijnbedrijven die naar metaal delven dan geven zij elke keer aan dat er minder en minder mee naar boven komt.

Zie het maar zoals ze nu bij olie aan het doen zijn, ze gaan nu boren op plaatsen die 5 jaar geleden niet eens rendabel waren.

Ik ben een groot fan van edelmetalen maar ook ik blijf nuchter onder het geheel, het blijft altijd speculatie.

Als beginnende PM investeerder moet je dat altijd onder ogen blijven houden.

Ik weet nog goed dat toen zilver op 50$ zat er gigantisch veel mensen gingen kopen.

Dat bleek op dat moment de top te zijn en er zijn vele verliezen geleden.

Greener

Link naar reactie

Ik ben ook al een tijdje aan het nadenken over het omzetten van een deel van mijn spaargeld naar edelmetaal. Ik denk dan hierbij vooral aan zilver, want ik ben van mening dat daar het minste risico en de meeste potentiële "winst" te behalen valt. Ik ben er echter nog niet uit. Het feit dat het slot van mijn brandkast de geest heeft gegeven helpt hierbij ook niet overigens :)

Niet denken maar doen goodiebag.

de prijzen zijn recentelijk flink gezakt,volgens my een mooi koopmoment.

Je geld op de bank word zeker minder waard.....ik denk dan altijd aan het verhaaltje dat je 100 jaar geleden voor 1 oz goud een herenmaatpak kon kopen en nu voor dezelfde 1oz ook.

Alleen was het toen 5/10$ en betaal je nu 1650$...

Link naar reactie

Reguliere lezers weten dat ik spreiden een goede zaak vind en dus ook wat PM koop af en toe.

Ikzelf heb aardig wat tijd in PM gestopt en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik zilver de meeste kansen geef:

Op een grote stijging

Op de mogenlijkheid dat met zilver makkelijk betaald kan worden

Dat zilver een redelijke bescherming tegen mogelijke inflatie geeft

Enz.

Ik ga helemaal met je idee mee. Denk zelf dat zilver in de komende 5 jaar zal verdubbelen in waarde. Lees ook eens http://www.zilverenlach.nl/Waarom_Zilver_Kopen.htm. Leuke informatieve site.

Link naar reactie

Zilver wordt hoe dan ook duurder, zeker tegen 2020.

Erst bevat voortduend minder zilver.

Brandstofprijzen stijgen.

Ergo: de kosten om e.e.a. te verkrijgne stijgen.

Daarnaast de manipulatie. De LBMA, Comex, etc.

Misschien wordt er nog wel een killer-toepassing gevonden voor zilver. Dan stijgt het industriele verbruik nog wat...

Link naar reactie

Zilver wordt hoe dan ook duurder, zeker tegen 2020.

Erst bevat voortduend minder zilver.

Brandstofprijzen stijgen.

Ergo: de kosten om e.e.a. te verkrijgne stijgen.

Daarnaast de manipulatie. De LBMA, Comex, etc.

Misschien wordt er nog wel een killer-toepassing gevonden voor zilver. Dan stijgt het industriele verbruik nog wat...

Killer toepassing gevonden?

Wat denk je wat er momenteel in de zonnepanelen zit en waar een steeds grotere vraag naar is?

Greener

Link naar reactie

Killer toepassing gevonden?

Wat denk je wat er momenteel in de zonnepanelen zit en waar een steeds grotere vraag naar is?

Is dat killer? Misschien wel.

Killer definieer ik als iets dat wijd toegepast wordt en ook betaalbaar is.

Panelen zijn nog steeds een aardige investering ondanks de fijne 'hulp' van de subsidies.

Maar je zou gelijk kunnen hebben!

Link naar reactie

Ik heb weinig verstand van edelmetalen maar heb begrepen dat de zilver-goud ratio altijd ongeveer 16:1 was, nu blijkbaar rond de 50:

Dit is niet correct de Amerikaanse gegevens wijzen erop dat er net zoveel zilver als goud gekocht in geld uitgedrukt. Er wordt dus 50 keer zoveel zilver verkocht als goud.

Daarom is het inderdaad raar dat de zilverprijs niet stijgt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...