Ga naar inhoud
GENEGEERD

Warm water


JohnVonSchutz

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om dit systeem te bouwen in/op mijn garage.

 

http://www.wot.utwente.nl/nl/demonstratieterrein/zon/waterverwarming/het-deuss-systeem-2

 

Ik wil het aan de binnenkant via een gewone woning radiator laten lopen of een auto radiator laten lopen met een werkende fan zodat de warmte eraf wordt geblazen.

 

Voor mij hoeft de garage niet heel erg warm te worden maar als ik het maar vorst vrij kan houden ben ik al blij.

 

Waarschijnlijk zet ik 2 tonen neer, een voor de verwarming en eentje maar dan alleen met een kraan zodat ik in geval van een shtf situatie over warm water kan beschikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ken die systemen.

 

Dat kun je ook doen door een lange zwarte tuinslang op je dak te leggen, gevuld met water en dan na een zonnige dag lekker jezelf kunnen wassen met verwarmd water. (op zijn goedkoopst dus he) Maar hetzelfde systeem als wat jij hebt in principe.

 

 

Of een grote ton vol met water en bovenop die ton een lens. En die lens is gewoon een stuk plastic transparante folie met daarop wat water en eventueel daaroverheen nog een stuk transparante folie, alleen mag die geen contact maken met het water dat onder zich bevind. Dat is voor tegen verdamping. Als de zon erop schijnt (zult waarschijnelijk de hoek van die ton moeten kunnen verdraaien ivm de stand van de zon) en de lens zou ook verstelbaar moeten zijn ivm het brandpunt en zo kun je water kokend heet maken. Even filmpje zoeken ter verduidelijking wat ik bedoel...

 

 

En voor verwarming van een ruimte, zwart rubberen gordijnen voor het raam (mits de zon schijnt op die ramen) zou ook die ruimte kunnen verwarmen. Warmte stijgt op en koude lucht word onder het gordijn voor het raam gezogen en wederom verwarmd etc etc etc... (daar is het filmpje helaas van verwijderd)

 

Mja, je bent dan wel afhankelijk van direct zonlicht.

 

Maar toch gaaf dat systeem wat jij voor ogen hebt, ziet er erg professioneel en uitgewerkt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Je doelstelling was toch je garage vorstvrij houden en lukt dat met dit systeem ook tijdens de lagere nacht/vorsttemperatuur en op momenten als overdag de zon achter de wolken zit terwijl het buiten onder 0 is? Je hebt namelijk geen backup waterverwarming en loopt wellicht de kans dat je systeem op het dak be/kapotvriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...