Ga naar inhoud
GENEGEERD

Als het onze tijd is dan gaan we toch wel....


athuahalpa

Aanbevolen berichten

Dat zei mijn vriendin enkele dagen geleden toen ik begon over onze aan te leggen noodvoorraad. Nu weet ik wanneer het moment om te stoppen daar is, en dat was nu het geval. Een dag of 2 later weer even geprobeerd de discussie wat nuttiger te voeren.

 

Mijn vriendin had nog steeds zoiets van, nou als het dan zover is dan houdt het gewoon op. Nou ja zeg, dat is toch een beetje vloeken in de kerk van mijn zojuist aangemeten prepperkerk.

 

Ik heb haar toen toch maar uitgelegd dat het prima is als zei dat echt meent, ik dat dan ook wel erg jammer zou vinden. Maar als dat water komt, een van de dreigingen die ik het meest relevant vind, en zei zou echt besluiten het erbij te laten, ik het op een bepaald moment toch op een (spreekwoordelijk) zwemmen zou zetten. mij zijn namelijk niet zo van de opgeverige (zei kluk-kluk)

 

Dit snapte ze en eigenlijk was het ook niet zo dat ze het er ook zomaar bij zou laten, ze wilde gewoon niet preppen! Ah, kijk dan heb je wat om het even over te hebben.

 

Iets te vaak Preppers gezien op NatGeo en we gaan toch geen schuilkelder maken??? Nee, natuurlijk niet, die hebben we immers al. Alleen hebben we daar niks aan als er een paar meter water boven komt te staan. Maanden eten in huis en op locaties verstopt zie ik ook niet als erg nuttig voor die dreiging, alles staat dan immers onder water en kunnen we er niet bij.

 

Dat is een hele geruststelling voor haar en ze stemt in met een voorraadje eten en drinken van een week of zo. Nou dat is inmiddels al voor een maandje of zo :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat zei mijn vriendin enkele dagen geleden toen ik begon over onze aan te leggen noodvoorraad. Nu weet ik wanneer het moment om te stoppen daar is, en dat was nu het geval. Een dag of 2 later weer even geprobeerd de discussie wat nuttiger te voeren.

 

Mijn vriendin had nog steeds zoiets van, nou als het dan zover is dan houdt het gewoon op. Nou ja zeg, dat is toch een beetje vloeken in de kerk van mijn zojuist aangemeten prepperkerk.

 

Ik heb haar toen toch maar uitgelegd dat het prima is als zei dat echt meent, ik dat dan ook wel erg jammer zou vinden. Maar als dat water komt, een van de dreigingen die ik het meest relevant vind, en zei zou echt besluiten het erbij te laten, ik het op een bepaald moment toch op een (spreekwoordelijk) zwemmen zou zetten. mij zijn namelijk niet zo van de opgeverige (zei kluk-kluk)

 

Dit snapte ze en eigenlijk was het ook niet zo dat ze het er ook zomaar bij zou laten, ze wilde gewoon niet preppen! Ah, kijk dan heb je wat om het even over te hebben.

 

Iets te vaak Preppers gezien op NatGeo en we gaan toch geen schuilkelder maken??? Nee, natuurlijk niet, die hebben we immers al. Alleen hebben we daar niks aan als er een paar meter water boven komt te staan. Maanden eten in huis en op locaties verstopt zie ik ook niet als erg nuttig voor die dreiging, alles staat dan immers onder water en kunnen we er niet bij.

 

Dat is een hele geruststelling voor haar en ze stemt in met een voorraadje eten en drinken van een week of zo. Nou dat is inmiddels al voor een maandje of zo :-)

 

Gewoon rustig aan doen, ze heeft vast even tijd nodig om aan het idee te wennen. En misschien is het een idee als je haar het boekje van Dick geeft? Ik gebruik zelf vaak het argument van de reis- of brandverzekering. We hebben toch ook verzekeringen voor dit en dat? Dus waarom niet verzekeren door je op een andere manier voor te bereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig, mijn man legde laatst zelf wat ingekochte dingetjes op de trap, zodat ik ze mee kon nemen naar de prepkast. We noemen het de "voorraadkast " trouwens...... terwijl hij er een tijdje geleden niet echt zelf mee aan de slag wilde. Hij ziet nu inmiddels ook wel in dat het best verstandig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man had er ook moeite mee,het is ook wat om ineens na te denken over ''wat als.......en wat doen we dan?'''

Maar sinds ik ontdekte wat ik deed preppen heette en info gaf aan hem,begon hij langzaam erover open te staan.

Hij ziet nu ook in dat ik niet die extreme kant op zal gaan zoals op dommsday preppers maar dat ik gewoon wat meer zekerheid wil voor het gezin.

Geef haar tijd en op den duur zal het wel gaan begrijpen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig, mijn man legde laatst zelf wat ingekochte dingetjes op de trap, zodat ik ze mee kon nemen naar de prepkast. We noemen het de "voorraadkast " trouwens...... terwijl hij er een tijdje geleden niet echt zelf mee aan de slag wilde. Hij ziet nu inmiddels ook wel in dat het best verstandig is.

Hier ook. Eerst werd ik een beetje meewarig aangekeken maar nu wordt er toch wel meegedacht. Vooral ook omdat het toch wel handig is wat te snacken te hebben vanuit de prephoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua subject:

Dat zijn dezelfde mensen die, als het over privacy vraagstukken gaat, zeggen:

Ik heb toch nix te verbergen...!

 

Dat zijn dus mensen zonder enig inzicht in perspectief, de veranderlijkheid daarvan of simpelweg goedgelovigheid (in de realiteit, de mens, etc).

Darwin zorgt daar wel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua subject:

Dat zijn dezelfde mensen die, als het over privacy vraagstukken gaat, zeggen:

Ik heb toch nix te verbergen...!

 

Dat zijn dus mensen zonder enig inzicht in perspectief, de veranderlijkheid daarvan of simpelweg goedgelovigheid (in de realiteit, de mens, etc).

Darwin zorgt daar wel voor.

 

ik heb niks te verbergen, dat wil niet zeggen dat ik op alles gecontroleerd wil worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het ook heel langzaam opbouwen, mijn man weet nu wel dat ik elke dag op jullie forum ben. Ik heb het al jaren over een houtkachel, en misschien al wel 12 jaar over kippen geitjes en een koe, maar ja in een rijtjes huis is dat niet echt een mogelijkheid. Nu begin ik dus voedsel te preppen, Vind hij onderhand prima, als het maar niet te veel kost, ik verstop dus nog wel veel. De 40 kilo rijst die onder het bed ligt daar weet hij niet van. Maar van de messen de machette de ingepakte tassen, petroleumstellen en waterfilters zijn door de keuring. Mijn devies af en toe ter sprake brengen en je wensen laten vallen. Soms lekker discusieren over wat er allemaal kan gebeuren. Rusland nu met de kou en GB met al het water, hoe zouden wij dat doen als het hier zou gebeuren?

Ik ben op dit moment positief gestemd dat ik op termijn mijn wensen (op BOL na) wel kan vervullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...