Ga naar inhoud

athuahalpa

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Mr. Gold en @Dr.Prepper zou het een idee zijn om in de bevestigings-e-mail bij aanmelding direct een aantal tips over hoe het forum te gebruiken te geven? Dus over dat veel vragen al gesteld zijn, de zoekfunctie en haar beperkingen, de google methode om info te vinden alvorens een vraag te stellen en misschien zelf een waarschuwing over bepaalde leden ;) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een kant heeft @Keyser Suze ook wel gelijk natuurlijk,er komen steeds meer herhalio onderwerpen voorbij,waardoor het er zeker niet interessanter op wordt.

Maar wie er,buiten het op het hart drukken vooral eerst zelf goed te zoeken, een oplossing voor weet mag het zeggen,ik neem tenminste niet aan dat de moderaters er op zitten te wachten om eerst ieder topic te bekijken op relevantie alvorens het te plaatsen bv.

 

Nou daar heb je een uitstekend punt. Het zou een idee zijn om alle topic starter van de oude topics eens min of meer te verplichten er goede zoek termen op te plakken. Laten we daar eens een begin mee maken en voor het einde van dit jaar afronden.

Ook het opschonen en samenvoegen van topics zou al heel wat schelen. Zelf denk Ik bijvoorbeeld dat mijn topics over facturen en amputaties prima één draadje kan worden. Zo zijn er talloze. Een prachtig voorbeeld van een draad die al heel lang loopt en die echt goed functioneert is: de economische ondergang van Nederland. Met pluim voor de topic starter.

Een idee zou ook kunnen zijn meer sub topics. Water bijvoorbeeld. Daar is nog geen sub voor. Terwijl er, getuige dit draadje genoeg over te ouwe sexhostessen valt (hè eindelijk heb Koot en Bie's geweldige woordspeling kunnen gebruiken).

 

Allebei de de door mij voorgestelde activiteiten kan ook. Vraag aan @Dr.Prepper -kunnen de top starters hun draadje nog van ssteekwoorden voorzien? Hoe enorm is de klus om draadjes samen te voegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar heb je een uitstekend punt. Het zou een idee zijn om alle topic starter van de oude topics eens min of meer te verplichten er goede zoek termen op te plakken. Laten we daar eens een begin mee maken en voor het einde van dit jaar afronden.

Ook het opschonen en samenvoegen van topics zou al heel wat schelen. Zelf denk Ik bijvoorbeeld dat mijn topics over facturen en amputaties prima één draadje kan worden. Zo zijn er talloze. Een prachtig voorbeeld van een draad die al heel lang loopt en die echt goed functioneert is: de economische ondergang van Nederland. Met pluim voor de topic starter.

Een idee zou ook kunnen zijn meer sub topics. Water bijvoorbeeld. Daar is nog geen sub voor. Terwijl er, getuige dit draadje genoeg over te ouwe sexhostessen valt (hè eindelijk heb Koot en Bie's geweldige woordspeling kunnen gebruiken).

 

Allebei de de door mij voorgestelde activiteiten kan ook. Vraag aan @Dr.Prepper -kunnen de top starters hun draadje nog van ssteekwoorden voorzien? Hoe enorm is de klus om draadjes samen te voegen?

 

 

goed idee! vooral dat van die facturen en amputaties :p ... nee geintje... klinkt zo leuk rekeningen en amputaties samenvoegen...

 

Ik denk inderdaad dat het wel handig zou zijn om draadjes samen te voegen, ik zit ook op een (totaal) ander forum waar de moderaters dat ook doen, het is wat werk maar dan heb je ook wat. Nieuwe leden kunnen soms door de bomen het bos niet zien, dat is best begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan over het waterfilter:

 

Nee ik weet niet zo snel hoe je er 1 kan maken zelf maar wat wij wel deden in het verleden is water in een petfes leggen in een oude regengoot. Door de reflectie van de goot en de zon die erop staat ( moet die wel schijnen natuurlijk) werd de temperatuur in de fles behoorlijk hoog EN werd het water gezuiverd door UV. Dit werkt erg goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan over het waterfilter:

 

Nee ik weet niet zo snel hoe je er 1 kan maken zelf maar wat wij wel deden in het verleden is water in een petfes leggen in een oude regengoot. Door de reflectie van de goot en de zon die erop staat ( moet die wel schijnen natuurlijk) werd de temperatuur in de fles behoorlijk hoog EN werd het water gezuiverd door UV. Dit werkt erg goed!

 

 

Prachtig voorbeeld van piroska, zo is ook een koolstof waterfilter redelijk makkelijk te maken. Genoeg filmpjes op youtube te vinden hierover! Nog beter een combinatie van verschillende filters zoals uv/ozon, rietfilter & zand/koolstof filter. Uiteindelijk altijd het water nog voor de zekerheid even koken natuurlijk. Opzich zijn filters zoals life straws niet zo heel erg duur;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar heb je een uitstekend punt. Het zou een idee zijn om alle topic starter van de oude topics eens min of meer te verplichten er goede zoek termen op te plakken. Laten we daar eens een begin mee maken en voor het einde van dit jaar afronden.

Ook het opschonen en samenvoegen van topics zou al heel wat schelen. Zelf denk Ik bijvoorbeeld dat mijn topics over facturen en amputaties prima één draadje kan worden. Zo zijn er talloze. Een prachtig voorbeeld van een draad die al heel lang loopt en die echt goed functioneert is: de economische ondergang van Nederland. Met pluim voor de topic starter.

Een idee zou ook kunnen zijn meer sub topics. Water bijvoorbeeld. Daar is nog geen sub voor. Terwijl er, getuige dit draadje genoeg over te ouwe sexhostessen valt (hè eindelijk heb Koot en Bie's geweldige woordspeling kunnen gebruiken).

 

Allebei de de door mij voorgestelde activiteiten kan ook. Vraag aan @Dr.Prepper -kunnen de top starters hun draadje nog van ssteekwoorden voorzien? Hoe enorm is de klus om draadjes samen te voegen?

 

Mijn ervaring met forums in het algemeen is dat Howto's of FAQ's altijd wel fijn werken om dingen na te zoeken, Verder valt mij hier ook weer heel erg op dat je de oude rotten van het forum hebt die voor een groot deel van de antwoorden verantwoordelijk zijn(en bij wie dat wellicht gaat vervelen?) en je hebt een aanwas van nieuwe leden Die in korte tijd veel beginners vragen stellen en dan inactief raken. Ik denk dat je de simpele vragen niet echt kunt voorkomen. Wat je ook wel eens ziet is dat er speciale beginners subfora opgericht worden. Wat je dan ziet is dat dit een heel levendig subforum wordt waar beginners en mensen die net een basiskennis hebben veel vragen naar elkaar kwijtspelen. Dan krijg je minder beweging in de onderwerp specifieke subfora maar dat is misschien ook weer jammer? Ik denk dat voor veel forum mensen de beginners vragen ook leuk kunnen zijn om te beantwoorden. Als iemand mij nou wat ingewikkelds zou vragen zou ik geen antwoord weten maar als iemand nou een makkelijke vraag heeft waar ik toevallig eergisteren zelf een antwoord op gevonden heb is dat leuk om te delen.

 

Verder als de vraag nou iets anders gesteld zou zijn kan je bijvoorbeeld vragen of iemand ervaring heeft met het maken van een filter om zo te achterhalen wat voor dingen wel en niet werken en hoe het eindresultaat eruit ziet. In een youtube tutorial is alles makkelijk en snel en reffereren ze natuurlijk snel naar winkels als Home Depot maar die hebben we natuurlijk niet hier ;) ik zou dan bijvoorbeeld nieuwsgierig M.B.T. water filteren wat het minimale is wat je nodig zou hebben qua mechanische filtering als je nog wilt gaan koken. Of als je van relatief schoon Nederlands rivier water uitgaat wat je dan nodig zou hebben om water te filteren volgens platteland standaard (is natuurlijk een verschil tussen stad en land mensen ;) )

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zelf een soort van lifestraw te maken.. ik zou er toch mee oppassen...

 

Ik heb geëxperimenteerd met een basic filter uit pvc buizen 100mm diameter bestaande uit 3 of 4 stukken van 25cm en 3 of 4 koppelpunten waartussen een stuk fijn wit katoen gespannen wordt. Op die katoenen stof voeg je per laag materiaal toe; ik gebruikte bovenaan eerst gras, daaronder wit zand en daaronder enkele witte stukken filter voor de dampkap. Het werkte wel ok maar het was belangrijk om niet te veel water ineens bovenaan te gieten omdat dan de koppeling begon te lekken en het ongefilterde water rechtstreeks langs de buitenkant in de eindsectie liep. Om de filter te reinigen heb ik de stukken katoen en de watten ff laten koken met een druppeltje bleek.

 

De raad dat ik veel teruglees op sites van mensen die weten waar ze mee bezig zijn is dat zo'n basisfilter vooral dienst doet om de groffe deeltjes, de troebelheid en eventuele geurtjes eruit te krijgen maar om het 100% veilig te maken dat men het best altijd eens moet koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 10 maanden later...

Ik heb ook eens ergens gelezen dat je het ook met een sok kunt doen door onderin kool te leggen , daar zand bovenop doet en als topping gras gebruikt.

Het gras word gebruikt om de grove stukken te filteren, het zand om de fijne stukken te filteren en het kool zou een werking hebben dat het het zuivert van bepaalde stoffen.

 

Als ik het fout heb verbeter mij graag want het is altijd handig om te weten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb ook eens ergens gelezen dat je het ook met een sok kunt doen door onderin kool te leggen , daar zand bovenop doet en als topping gras gebruikt.

Het gras word gebruikt om de grove stukken te filteren, het zand om de fijne stukken te filteren en het kool zou een werking hebben dat het het zuivert van bepaalde stoffen.

 

Als ik het fout heb verbeter mij graag want het is altijd handig om te weten !

 

Lijkt me geen goed plan: het vuile water gaat langs de buitenkant door de sok heen en vervuild het gefilterde water. Zinloos dus.

Met een gewone opengesneden PET-fles werkt het wel.

 

En welkom Dinand. Doe me denken aan Dinant, mooie buurt. :)

 

Hier nog een leuke link:

 

http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me geen goed plan: het vuile water gaat langs de buitenkant door de sok heen en vervuild het gefilterde water. Zinloos dus.

Met een gewone opengesneden PET-fles werkt het wel.

 

En welkom Dinand. Doe me denken aan Dinant, mooie buurt. :)

 

Hier nog een leuke link:

 

http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde

 

Nu ik dit zo lees is het ook logisch , een momentje van mij van niet 'zuiver' nadenken !

 

Bedankt voor je reactie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hoi junior preppers

 

heb al verschillende pmetjes (bestaat dit woord wel??) gehad met allerlij vragen.

Een tip voor allen klik op mijn onderschrift ga dan naar pdf documenten dan naar DIY zoek naar MIJN PREPPERSBIJBEL en download deze de inhoud zal bij de meeste van jullie alle vragen beantwoorden.

 

greetzz Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...