Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houten keukengerei


chrisprep

Aanbevolen berichten

zelf in staat zijn bruikbare dingen te fabriceren op eenvoudige wijze vind ik evengoed een manier van preppen

hier wat houten spullen die ik gemaakt heb voor in de keuken, om het hout ietwat te beschermen, en omdat het in de keuken gebruikt wordt smeer ik het in met enkel een laagje olijfolie

 

PICT0002.jpg.bd27f59f411013a10b7b79994e1369c1.jpg

 

nog een prettige kerst aan iedereen gewenst !!!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooi gemaakt. Wat voor een hout gebruik je?

deze zijn gemaakt van eik, zijn restjes van een houtverwerkingsbedrijf in de buurt.

 

Hoe lang ben je bezig met zo'n beker?

moeilijk te zeggen, ik werk er af en toe aan als ik beetje tijd over heb, denk toch wel een uur of 3, deze is ook in eik, heb er al gemaakt in berk, en dat snijdt toch makkelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg mooi!

Al druk aan het verkopen in de garage zeker?

Zo niet.. Jammer.. Ik denk dat je hier een echt oerdegelijk kwaliteitsproduct in handen (foto) hebt.

Volgens mij moet je wel je best doen wil je die beker "per ongeluk" kapot maken.

 

Kortom... Dit ziet eruit alsof je heel handig bent met hout...

Mag ik vragen wat voor beroep je uitoefend?

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkopen doe ik niet, dit setje is cadeau voor collega, iemand zo blij maken geeft veel meer voldoening,

ben mss handig , maar heb absoluut geen neus voor zaken doen :D,:), en dat hoeft ook niet

 

Dat is idd vele malen mooier!

Dat is jammer.. Maar het is jouw keuze dus ik kan niet anders dan dat respecteren..

 

 

Fijne dagen toegewenst...

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stukje ijzerdraad, de kern langzaam eruit peuteren. Steel is van Berk, de kop zelf van Berkenburl (de vergroeiingen op een berk)

Kop zit verlijmt met hars en kool. De kleine pijp is uit een stuk burl, wat veel werk is.

Alles ziet er op de foto nog heel blank uit, aangezien e.e.a. nog niet in de olie was gezet toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf in staat zijn bruikbare dingen te fabriceren op eenvoudige wijze vind ik evengoed een manier van preppen

hier wat houten spullen die ik gemaakt heb voor in de keuken, om het hout ietwat te beschermen, en omdat het in de keuken gebruikt wordt smeer ik het in met enkel een laagje olijfolie

 

PICT0002.jpg.bd27f59f411013a10b7b79994e1369c1.jpg

 

nog een prettige kerst aan iedereen gewenst !!!!!

 

Dat zite er goed uit @chrisprep.

 

Ik maak zelf ook wel eens een lepeltje of een botermesje uit een stukje hout.

 

Ik gebruik dan echter geen olijfolie maar lijnzaadolie. Lijnzaadolie conserveert het hout beter.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijnzaadolie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vakmanschap!

Pijp? huh ik dacht aan een soort pollepel, maar het is een pijp dus? Valt daar een beetje uit te roken?

 

In feite kun je van veel houtsoorten een pijp maken, zelfs van hele zachte aangezien ze vroeger dan met witte klei een binnen-liner deden maken die het hout beschermde. En ja, door de lange steel is prima te roken. Korte pijp is een standaard model. Mondstukken zijn overigens gesneden uit olijfbomenhout, in Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
@Riesie

Geweldig ik ben er gewoon jaloers op,ik heb het wel eens gezien op een middeleeuwse markt geweldig:D

ik wil het zelf ook graag gaan doen berken genoeg bij me in de tuin, heb je nog begginners tips b.v moet ik een specaal mes?:confused:

 

Ik zou sowieso een 'bushcraftmes' en een lepelmes aanschaffen, daarmee kan je makkelijk het hout bewerken. Mora is een goed merk daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie

Geweldig ik ben er gewoon jaloers op,ik heb het wel eens gezien op een middeleeuwse markt geweldig:D

ik wil het zelf ook graag gaan doen berken genoeg bij me in de tuin, heb je nog begginners tips b.v moet ik een specaal mes?:confused:

 

Frost Mora levert elk mes wat je nodig hebt voor houtbewerking in deze. Zelf ooit eens begonnen met een 162 BK, en van daaruit elke keer wat bijgekocht.

http://www.moosecampwebshop.nl/c-1863642/houtsnijmessen/

Kijk maar hier op de website, binnen 2 dagen geleverd.

Succes, en er is maar een tip, met de draad meesnijden, tegen de draad resulteert vooral in het begin in het splijten van je hout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie

Geweldig ik ben er gewoon jaloers op,ik heb het wel eens gezien op een middeleeuwse markt geweldig:D

ik wil het zelf ook graag gaan doen berken genoeg bij me in de tuin, heb je nog begginners tips b.v moet ik een specaal mes?:confused:

 

En koffie drinken op deze manier heeft toch net dat beetje extra, trust me.

A7W4OfrCYAE90SG.jpg-large.jpg.495c7a3233265f7aa5bb023608a4cac1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf gemaakt allemaal.

 

O.T. mijn houten keukengereedschap (in de winkel gekocht) heeft laatst dienst gedaan als tandenflosser voor een van de honden (de spatels smaakten kennelijk nog lekker naar lasagna en de aanrecht is niet zo hoog. Les: je zooi achter je reet opruimen en niet tot de volgende dag laten wachten). Erna functioneerde het geheel nog prima als aanmaakhout. En nee, wij waren niet blij. Welke hond het was kunnen we alleen raden, ze waren alledrie erg schuldig vonden ze zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...