Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kerstinkopen en de massa


Sneard

Aanbevolen berichten

Gisteravond (let wel, zondag!) ging ik nog een aantal kleine inkopen doen omdat een vriend onverwachts op bezoek kwam. Even naar de Albert Heijn zou je denken.

 

Totdat die hele winkel stampvol gehaaste mensen stond, die allemaal nog "even" voor de kerst inkopen moesten doen en waardoor het zodanig druk was dat je met moeite normaal kon manoeuvreren. Ik werd er zelf nogal gestresst van. En angstig. Waarom?

 

1. Waarom denken deze mensen niet wat eerder aan het op tijd inkopen doen? Het beangstigd mij dat mensen gewoon niet vooruit denken.

2. Als het nu al zo druk is met gestresste mensen die allemaal snel snel inkopen moeten doen, hoe gaat het dan als er echt iets aan de hand is? Als SHTF? Dan wordt het letterlijk matten in de supermarkt.

 

Ik vond het echt een nogal beangstigende ervaring.

 

Wat zijn jullie ervaringen en hoe denken jullie hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee hoor, ik heb voor 2 personen een maand aan eten. Maar mijn voorraad is niet zodanig dat ik voor een week aan kaasfondue op voorraad heb (we aten kaasfondue gisteren).

 

Maar inderdaad, dit was zeker weer een nieuwe stimulans om extra voedsel in te slaan. Dit wil je niet meemaken als er echt eten nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vanochtend even snel nog wat melk halen, nou die supermarkt was bomvol mensen die inkopen kwamen doen. Gelukkig hadden ze alle kassa's open en ging het vrij vlot, maar ik kan mij zo voorstellen dat vandaag een hele druk dag gaat worden qua winkelen.

 

Overigens denk ik dat mensen steeds meer verplichtingen krijgen op zaterdag (sporten, werken, sociale contacten) en zondag steeds meer de boodschappendag wordt, (want de winkels zijn toch altijd open :rolleyes:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,

 

Ik raak ook al lichtelijk gestrest op een gewone dag in de Appie.

Heb niets met al die mensen om me heen die als zombies in een noodgang hun kar volgooien.

Helemaal erg vind ik de supermarkten in de wat grotere steden, daar moet ik bijna altijd duwen en trekken om een plekje in een kassarij te bemachtigen.

Daar denkt niemand meer aan elkaar en is het alleen maar ikke ikke ikke.

Dat zal wat worden als shtf begint..

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zo ook nog even naar de AH. Ik baal er echt van dat ik te weinig wijn heb gekocht vorige week. Deze specifieke wijn is enkel daar verkrijgbaar.

Op normale dagen vind ik het trouwens ook niet prettig om bij de AH boodschappen te halen. Gestresst publiek, nonchalante vakkenvullers die, als je niet uitkijkt, zo de kar tegen je aan rijden. Een vervelende winkel maar ja, voor sommige producten is er helaas geen alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier was een koopzondag.

Ook hier koop ik niet op zondag.

Ook hier verbaas ik me over de noodzaak van zoiets.

N.b. het weekend was vlak ervoor. Plant men echt niet verder dan 3 a 4 dagen vooruit?

Dan ga ik goudgeld verdienen als er echt iets mis gaat. (!!)

Zaterdag a.s. weer winkelen, voordat de meute wakker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan vroeg en het viel wel mee hier, druk dat wel.

Ik heb wel een keer in de zomer vorig jaar bij AH boodschappen gedaan en toen was er een uurtje of 2 geen water, de vakken waar water stond waren binnen een mum van tijd leeg.

Karretjes vol met flessen water gingen weg.

En er heerste een vreemde sfeer die ik niet prettig vond, zelf had ik toen al enkele flessen staan, sindsdien heb ik er voor gezorgd dat wij voldoende water hebben.

Vooral als het langer gaat duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even snel geweest, was toch wat niet houdbare dingen vergeten.

Wat zag ik?:

 

- schappen met vlees was voor 60% leeg

- schappen met vis was 75% leeg

 

Toch leuk om te zien dat het zo snel gaat rond de kerstdagen.

Moet je je voorstellen dat er een shtf aan de gang is...

 

Greener (die weer eens met de neus op de feiten is gedrukt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja standaard taferelen zo rond kerst...

 

Maar goede constatering: wat moet dat wel niet worden als....

En inderdaad dat zal menigeen nog wel verbazen dat de mens een bijzonder intelligent beest is wat hem uitermate gevaarlijk maakt.

Het is niet prettig om beesten met elkaar te zien vechten maar als je ziet wat mensen elkaar aan kunnen doen wordt je heel stil.

 

En juist omdat deze generatie geweld veelal van tv, games enz kent denk ik dat er wel veel spontaan zullen omvallen als ze er rechtstreeks mee in aanraking komen.

Ik ben dus ook bang voor die mogelijk korte maar zeer heftige escallatie mocht het echt fout gaan.

Veel mensen zitten vol opgekropte woede kijk naar verkeer agressie enz.

Als dat door een trigger ineens allemaal los komt en de controlerende macht een vacuum blijkt te zijn, maak je borst maar nat!

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik heel eerlijk ben, was ik ook zo'n figuur die dan toch nog op het laatste moment allerlei kerst inkopen moest doen. :mad: Mezelf afvragende of ik dit ECHT niet netjes eerlijk had kunnen regelen allemaal haha. Sommige dingen schuif ik toch nog voor me uit, ondanks dat ik een prepper ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat een paar jaar geleden, toen zat er een bacterie (coli-E) in het drinkwater, dus ik uit mijn werk netjes naar de winkel voor wat flessen water. AL het water was al op, zelfs het schap met de frisdranken was bijna leeg. Echt een rare gewaarwording was dat, zo'n leeg schap. Misschien was deze ervaring wel de aanzet om me voor te bereiden zoals ik nu doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier veel lege schappen... Ben vandaag ook nog even in de super geweest, voor komkommers, (tzaziki zonder komkommer is geen succes... ;) ) Maar echt, zelfs de rekken met blikvoer waren half leeg... Ik dacht bijna dat er een ramp was gebeurd, en ik net t nieuws gemist had. Gelukkig nog wel komkommers! ;)

 

Maar het lijkt wel of mensen denken dat ze voor 3 weken inkopen moeten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat hier op zondag altijd wel anders dan anders boodschappen doen. Op een van de manier drukker en hektischer.

Dit keer heben we zaterdag boodschappen gedaan, niet drukker dan normale zaterdag. Maar toch altijd bizaar dat meeste mensen altijd op het laatst hun dingen doen. Uitstellen en uitstellen.

Neem als voorbeeld; Opstaan. men laat tig keer de wekker op snooz en op het laatste moment gaan haasten. Ik moet wel eerder opstaan voor mijn kids, maar de bus halen doe ik dan weer op het laastst met risiko dat ik die bus niet haal. :confused:

 

Wellicht kicken we er van op. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Nee hoor, ik heb voor 2 personen een maand aan eten. Maar mijn voorraad is niet zodanig dat ik voor een week aan kaasfondue op voorraad heb (we aten kaasfondue gisteren).

 

Maar inderdaad, dit was zeker weer een nieuwe stimulans om extra voedsel in te slaan. Dit wil je niet meemaken als er echt eten nodig is.

 

Dus eigenlijk waren al deze mensen preppers die toevallig gingen kaasfonduen :-D

 

Ik ben gisteren twee keer in de supermarkt geweest. Een keer in Oudenbosch. Daar was de helft van de kassa's open en bij een kassa stonden geen klanten. Ik kon dus meteen afrekenen. De tweede, later op de middag was in Zegge. Hier had ik een klant voor me, maar dat wasniet zo gek want er was maar een kassa open. Verder was de winkel uitgestorven. Wat mij betreft viel het nogal mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...