Ga naar inhoud
GENEGEERD

CombiBar 50 x 1 gram goud (in detail)

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

De in kleine baartjes deelbare CombiBar van Valcambi, met 50 x 1 gram .9999 zuiver goud is hier al eerder ter sprake gebracht, maar kom nu een mooi artikel tegen met meer achtergrondinfo en allerlei mooie foto's van het productieproces.

Zie het artikel "Fancy a chunk? No, it's not chocolate... It's a solid gold bar you can break up (and could be the future of money if there's economic meltdown)"

article-2251757-169BEF22000005DC-972_634x443.jpg

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leuk, het schijnt in Duitsland heel populair te zijn onder de welgestelde als 'appeltje voor onzekere tijden" !

Ik vind goud nog steeds te duur om echt als betaalmiddel te gaan funtioneren.

Maar goed stel dat zilver nog eens verdubbeld dan is een ounch toch ook alweer snel mee dan 50 euro en dus eigenlijk te groot geld voor alle daagse zaken?

Hmm dat is toch eigenlijk nog wel iets waar ik me geen voorstelling van kan maken hoe straks, naast uren-werk ruilhandel en fysieke ruilhandel de "nieuwe geld eenheid" eruit gaat zien. Grammen goud/zilver of munten?

Grt

Kans

Link naar reactie

Leuk, het schijnt in Duitsland heel populair te zijn onder de welgestelde als 'appeltje voor onzekere tijden" !

Maar goed stel dat zilver nog eens verdubbeld dan is een ounch toch ook alweer snel mee dan 50 euro en dus eigenlijk te groot geld voor alle daagse zaken?

Hmm dat is toch eigenlijk nog wel iets waar ik me geen voorstelling van kan maken hoe straks, naast uren-werk ruilhandel en fysieke ruilhandel de "nieuwe geld eenheid" eruit gaat zien. Grammen goud/zilver of munten?

Grt

Kans

Ik zie goud en zilver ook nooit een geschikt betaalmiddel worden, wel een spaarmiddel.

En in uitzonderlijke situaties, zoals een shtf event, gelden natuurlijk andere regels en dan kan je een spaarmiddel uitstekend als betaalmiddel gebruiken. Maar dat geldt ook voor een blik bonen, een zakmes, een slaapplaats en een rol wc papier.

Link naar reactie

Het echte goud dat als betaalmiddel fungeert bij rampen? Schoon drinkwater. Met een Katadyn pomp je tijdens een shtf goud op.

Totdat iemand die Katadyn van je afpakt.

Goud en zilver is makkelijker te verstoppen. Je hoeft alleen wat je nodig hebt mee te nemen naar de ruilmarkt. Als je bestolen wordt ben je alleen wat je meegenomen hebt kwijt, als je Katadyn gestolen wordt heb je niks meer.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Goud en zilver is makkelijker te verstoppen. Je hoeft alleen wat je nodig hebt mee te nemen naar de ruilmarkt. Als je bestolen wordt ben je alleen wat je meegenomen hebt kwijt, als je Katadyn gestolen wordt heb je niks meer.

Hoe ga ik dit vriendelijk zeggen, terwijl ik nog nooit zo'n belachelijke onzin op deze site heb gelezen..... Voor een ounce goud koop je al vier Katadyn's. Laat ook maar.....

Link naar reactie

@Raycoupe Goud heeft wel zeker een doel, net als een goed waterfilter en net als rek met voedsel.

Niemand heeft een rek met alleen voedsel of alleen water of filters. En dus ook niet alleen goud.

Met preppen is niet alles zwart/wit.....het enige dat zwart is, is de SHTF gebeurtenis en wit is je gezicht als het gebeurt...........maarja iedereen leert nog elke dag bij (hopelijk?).

Link naar reactie

Totdat ze ze zien dat meneer de Lannister elke keer met voedsel thuiskomt er niets voor hoeft te doen dan alleen even naar de markt lopen.....ook dan zijn er echt nog wel boefjes hoor....en als je goud gestolen wordt is dat ook weg, net als een Katadyn die gestolen wordt. Snap je verhaal niet zo eigenlijk....

Link naar reactie

Hoe ga ik dit vriendelijk zeggen, terwijl ik nog nooit zo'n belachelijke onzin op deze site heb gelezen..... Voor een ounce goud koop je al vier Katadyn's. Laat ook maar.....

Van mij kreeg je een plus Dick, ik vond het een scherpe opmerking om ipv een ounce goud vier Katadyn's aan te schaffen. Als je dan nog steeds geld over hebt (en alle andere preps zijn in orde) dan kun je prima investeren in edelmetalen.

Link naar reactie

Wat mensen vergeten is dat goud zeer compact is en dus makkelijk mee te nemen is naar het buitenland mocht een echt SHTF uitbreken in Nederland. Stel je voor dat je 10kg aan goud hebt liggen, dat is makkelijker te vervoeren dan 400.000 euro aan waterfilters en preps :rolleyes:.

EDIT:

Mooi artikel over een mooi product.

Link naar reactie

Kom mensen niet de al lang gevoerde discussie oprakelen:

1) lucht/zuurstof, en sorrie als dat niet zomaar beschikbaar is dan houd het voor mij snel op geloof niet in dagenlang met gasmasker enz overleven...

2) water, hopelijk is filteren op ziekte verwekkers genoeg, chemische verontreiniging kun je tijdelijk opvangen, anders wordt het snel einde oefening.

3) eten, zelfvoorzien is uitgangspunt, dus om een winter/ startperiode te overbruggen hebben we een voorraad

4) onderdak/warmte

5) spullen om bovenstaand rijtje aan te kunnen vullen.

6) spullen voor ruilhandel en kapitaal/koopkracht verzekering.

7) de rest

Met als:

1,5) samenwerking ( op persoonlijke titel :cool: )

Hoeveelheden enz is gewoon afhankelijk van je scenario koopkracht enz.

Het is geen wet of absolute zekerheid dus als je het gewoon lekker vind on een gouden munt op zak te hebben terwijl je nog geen week eten op voorraad hebt geen probleem, ik zou toch het advies van Dick dan ter harte nemen een eenst een KP aanschaffen :p

Maar nogmaals niks geeft garanties dus denk en doe vooral waar je jezelf lekker bij voelt!

Grt

Kans

Link naar reactie

...

Goud als betaalmiddel is altijd fout gegaan in de geschiedenis.

Goud als ruilmiddel is nog nooit fout gegaan.

Het essentiële verschil zit hem in "betaalmiddel".

Een betaalmiddel moet per definitie aangewezen worden, normaal gesproken door een overheid. Een betaalmiddel krijgt nummertjes opgedrukt. Het eigenlijke betalen vind dan plaats door het uitwisselen van nummertjes. Het materiaal waarop deze gedrukt staan is irrelevant. Te proberen om de uitgifte van nummertjes te beperken door de hoeveelheid beschikbaar materiaal is nog nooit gelukt. We hebben niet voor niets fiat geld :)

Link naar reactie

De in kleine baartjes deelbare CombiBar van Valcambi, met 50 x 1 gram .9999 zuiver goud is hier al eerder ter sprake gebracht, maar kom nu een mooi artikel tegen met meer achtergrondinfo en allerlei mooie foto's van het productieproces.

Ik denk nog steeds dat een gouden ketting handiger is, maar een grammetje afbreken en dan op iedere gram nog steeds ingeprent hebben hoeveel goud en welke puurheid is toch ook wel leuk.

Link naar reactie

Ik denk nog steeds dat een gouden ketting handiger is, maar een grammetje afbreken en dan op iedere gram nog steeds ingeprent hebben hoeveel goud en welke puurheid is toch ook wel leuk.

En dat is net iets wat me opviel, niet elk blokje heeft zon kenmerk alleen het geheel.

Zullen we een perfecte variant gaan produceren.

De eerste prepper goud en zilver combibars!

Grt

Kans

Link naar reactie

En dat is net iets wat me opviel, niet elk blokje heeft zon kenmerk alleen het geheel.

Onjuist, elk grammetje heeft wél een opdruk, zie alle pix op http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2251757/Fancy-chunk-No-chocolate--Its-future-money-euro-goes-under.html.

Om nog één ding te verduidelijken: Goud is natuurlijk nooit te vergelijken met de andere basisbehoeften die Kans hierboven mooi op een rijtje zette. Ik zet het primair uit tegen spaartegoeden op de bank. Stel je hebt 25.000+ euro op de bank staan, en je weet dat je die voorlopig niet nodig hebt voor je vaste lasten etc, en je hebt je preps ook al op orde. Ga je dan dat geld daar laten sudderen in de hoop dat de banken er dondersgoed voor zorgen, of koop je er goud/zilver voor wat je onder je eigen spreekwoordelijke matras legt ...

• Leuk 1
Link naar reactie

Moet het toch even kwijt....

Ondanks mijn lijstje, zou ik persoonlijk pm nu iets hoger zetten..

De volgorde blijft intact maar omdat er nu een enorme discrepantie is tussen de pm beweging en de risico's zie ik dit als een mooi koopmoment.

Maar ja ik heb het lijstje dan ook redelijk op orde, dus dat is makkelijk praten.

Natuurlijk ben ik als pm koper totaal bevooroordeeld anders zou ik geen pm kopen...

En eerlijk is eerlijk ik vermoede dat zilver al aan de langverwachte rally was begonnen en we zijn nu weer op mijn start moment terug....

De fundamentals zijn echter niet veranderd alleen maar versterkt, dus of pm zit nu op zijn top, of pm gaat door het dak.

Fijn 'advies' dus :confused: :rolleyes:

Grt

Kans

Link naar reactie

Qua kleine zilver/goud dingetjes:

Het gaat om:

- de herkenbaareid (soort metaal, omvang stukje)

- deelbaarheid (hoe klein/groot)

- meerkosten bovenop een baar of munt van de totale omvang aan metaal

Kleine stukjes edelmetaal zijn relatief duurder dan de grotere stukken. Maar dit deelbare grote stuk is ook relatief duur. :-/

Alternatieven zijn dus welkom!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...