Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag


Achilles

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Achilles: Rambo waardig, dat ding, maar realiseer je wel, je kunt hem nooit buiten gebruiken, hij is langer dan toegestaan.

Wil je er mee in de praktijk oefenen, dan zou ik voor een legaal model gaan. Bovendien heb je zo'n joekel niet vaak nodig, wel handig om een boompje te kappen!

 

Hallo aan de lengte van een vast mes zijn geen restricties gesteld in de WWM alleen het dragen wordt benoemd.

Tevens de leeftijd waarop het voorhanden hebben wordt benoemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PRVI: Geldt alleen voor inklapbare messen, die lengte van 28cm, klopt, of is dat ook niet goed?

 

Plaats maar een linkje naar de WWM waar het in staat, PRVI, scheelt welles nietes discussies.

 

Mijn mening is dat hij niet alleen beter een legaal model kan aanschaffen, maar eentje die je het meest gebruikt en mag meenemen naar het bos. Bomen kappen doe je niet zo vaak en gaat toch beter met een bijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Achilles: Een simpel, inklapbaar zakmes, zonder lock mechanisme (is weer verboden) en vooral geen zwitsers zakmes met 80 functies.

 

Ik zelf heb al meer dan twintig jaar iets dergelijks en gebruik die verreweg het meest. Lemmet van mij is 9cm (ws vroeger een paar mm langer, maar ja slijpen he), totale lengte 21,5cm

Mooiste is Chroom Molybdeen staal, is lekker hard, maar wel duurder. Ik zelf hou van een stevig handvat, niet van die hele platte grepen, die liggen niet lekker in de had.

 

Vroeger ook opinel gehad, maar die roestte, vergt dus onderhoud, voor de rest een fijn mes en niet te duur: http://www.sportxl.nl/merk/opinel/opinel-no-08-carbon-staal-zakmes-lemmet-8-5-cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rambo mes:

 

Of andere survival messen met schroefdop op handvat met er in survival stuff. Hebben een zwakpunt aan de verbinding tussen lemmet en handvat. De angel (verlengstuk van het blad) zit maar in deze soort messen, een paar centimeter in het heft. Tijdens het hakken kan dit dus bij het heft breken. Bovendien een zaagsnedes op de rug van het mes wordt ook wel een gezien als dubbel snijkant (als dolk), verboden.

 

Opinel:

Voor €7 heb je Opinel van koolstofstaal, die eerder roest en ruikt ijzirig als je appel schilt. Maar snij lekkerder. Opinel heeft ook Inox (rvs) model. Heb ik ook en gebruikt dagelijks op het werk. Koop beide zou ik zeggen en zorg voor ze. Ik heb mijn koolstof opinel nog nooit zien roesten, altijd droog houden.

 

Victorinox:

Goede merk. Ik zou wel kiezen voor een SAK (soldier Army Knife) of DAK (dutch army knife)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Achilles: Een simpel, inklapbaar zakmes, zonder lock mechanisme (is weer verboden) en vooral geen zwitsers zakmes met 80 functies.

 

Ik zelf heb al meer dan twintig jaar iets dergelijks en gebruik die verreweg het meest. Lemmet van mij is 9cm (ws vroeger een paar mm langer, maar ja slijpen he), totale lengte 21,5cm

Mooiste is Chroom Molybdeen staal, is lekker hard, maar wel duurder. Ik zelf hou van een stevig handvat, niet van die hele platte grepen, die liggen niet lekker in de had.

 

Vroeger ook opinel gehad, maar die roestte, vergt dus onderhoud, voor de rest een fijn mes en niet te duur: http://www.sportxl.nl/merk/opinel/opinel-no-08-carbon-staal-zakmes-lemmet-8-5-cm

 

Hoi ray sorry maar weer even een corectie.,vouwmessen met een lock zijn gewoon toegestaan,vouwmessen mogen maa1snijkant hebben,niet groter zijn als 28cm in gesloten toestand en een open assist is toegelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat ik zou doen als ik terug 14 was .

Lijsten maken (op papier ) of in een boekje .

Lijsten met alles wat je denkt nodig te hebben bij een shtf ,

Maar ook waar ik ze halen kan of kopen kan ( niet waar ik ze bestellen kan want daar voor is het dan te laat )

Lijsten van eten en van uitrusting .

Maar ook wat het allemaal kost .

Loop door de supermarkt en kijkt wat een blik bonen kost of een kg rijst en schijf dat op .

Verzamel uw eigen kennis op papier .

En als de nood aan de man komt ,

Kan je met ouders praten .

Ma pa dit hebben we nodig als we met ons gezin 3 /4 weken maanden of langer willen overleven , en zoveel gaat dit kosten .

Doe aan een soort werk voorbereiding .

En als er niet iets erg gebeurt voor je op eigen benen kan staan .

Ben je al half voorbereid om het aan teschaffen .

 

Geert

 

O ja camouflage is zien zonder gezien te worden .

Op het marktplein lopen met een groen gevlekt pak aan ben je gezien

met een jeans en een sweater val je veel minder op .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...