Ga naar inhoud
GENEGEERD

UK gear


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

we komen wel ins in het zuiden en zuidwesten van Engeland. Heeft er iemand tips voor winkels met gear ed die de moeite van een bezoek waard zijn? Mijn ega ziet ondertussen ook al het nut van goed gereedschap in ;)

 

 

Ook ben ik erachter gekomen dat windbuksen in UK gewoon via een soort boerenbond te koop zijn tussen de 100 en 250 GBP. Alleen hebben ze een max "vermogen" van 30 lbs. de zwaardere buksen die men gebruikt voor de jacht dienen op het Engelse verlof bijgeschreven te worden. Dus die dan toch maar in NL gaan halen. De prijzen zijn vergelijkbaar met de onze (1 euro is ongeveer 1.25 GBP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Iets anders dan je in gedachten had, misschien:

 

http://www.retrofornuis.be/retrofornuis/pagina/Rayburn.arcx

 

[ATTACH=CONFIG]2345[/ATTACH]

 

Hier zijn ze bere-duur. In Engeland voor een schijntje te vinden.

Mijn buurman gaat regelmatig naar Engeland, haalt er een stuk of 4 in een busje, verbouwt ze naar hout-stoken en verkoopt ze met dikke winst.

Op een gegeven moment zijn ze in Engeland omgebouwd naar gas en dat is nou net wat ik nodig had, want in de keuken kan ik geen hout stoken.

Dus de mijne kostte wat minder.

 

Nieuw hier in Nederland: 7000 euro

Omgebouwd naar hout en mooi gereviseerd bij de buurman: 3000 euro

In Engeland: 500 euro

 

Je kan hem als CV-warm-water-installatie gebruiken.

Of je gaat erin handelen.

 

1 probleem: het gewicht.

500 kg of zo

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

we komen wel ins in het zuiden en zuidwesten van Engeland. Heeft er iemand tips voor winkels met gear ed die de moeite van een bezoek waard zijn? Mijn ega ziet ondertussen ook al het nut van goed gereedschap in ;)

 

 

Ook ben ik erachter gekomen dat windbuksen in UK gewoon via een soort boerenbond te koop zijn tussen de 100 en 250 GBP. Alleen hebben ze een max "vermogen" van 30 lbs. de zwaardere buksen die men gebruikt voor de jacht dienen op het Engelse verlof bijgeschreven te worden. Dus die dan toch maar in NL gaan halen. De prijzen zijn vergelijkbaar met de onze (1 euro is ongeveer 1.25 GBP)

 

Inderdaad geen buksen daar halen (Evenals in Duitsland) ivm de de lage maximum joules die daar zijn toegestaan.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Inderdaad geen buksen daar halen (Evenals in Duitsland) ivm de de lage maximum joules die daar zijn toegestaan.

 

Greener

 

In Duitsland zijn de buksen maximaal 7,5 joule en daar schiet je geen deuk mee in een pakje boter. De vrije buksen in Engeland doen maximaal 16 joule en dat is best heel potent. Alleen moet je rekening houden met anti-tamper maatregelen. Vaak is dat een speciaal schroefje op een cruciale plek die breekt als je hem eruit wilt halen omd e kracht op te schroeven. Wil je echter een goede buks die een mooie hoeveelheid energie heeft zonder dat je eraan wilt knutselen (ja die mensen zijn er) dan kun je best in Engeland kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Of gewoon in Nederland.

Geen regelgeving omtrent de kracht dus idealer kan het niet.

 

Greener

 

Eens, maar om dan te zeggen dat je niet in Engeland moet kopen vanwege de powerlimiet is ook weer zo wat.

 

Modbreak Netuyas: off topic! en in strijd met forumregels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, maar om dan te zeggen dat je niet in Engeland moet kopen vanwege de powerlimiet is ook weer zo wat. .

 

Ook mee eens.

Maar waarom dat ding vanuit Engeland mee zeulen en vragende blikken bij de douane krijgen als je ze hier ook volop zonder limiet kunt kopen.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :)

 

Greener (en nee, ik werk niet bij de belastingdienst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Omdat je in Engeland misschien net even wat meer keus hebt, zeker tweedehands. Simpelweg omdat de markt daar vele malen groter is dan in Nederland. Kijk maar eens op de tweedehands sectie van http://www.airgunbuyer.com. Die hebben een hele grote lijst met gebruikte wapens. Het meerendeel 12ft/pnd dus vrij mee de grens over te nemen.

Douane zou geen probleem moeten zijn en vanuit Engeland betaal je geen belastingen over zaken die je invoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Iets anders dan je in gedachten had, misschien:

 

http://www.retrofornuis.be/retrofornuis/pagina/Rayburn.arcx

 

[ATTACH=CONFIG]2345[/ATTACH]

 

Hier zijn ze bere-duur. In Engeland voor een schijntje te vinden.

Mijn buurman gaat regelmatig naar Engeland, haalt er een stuk of 4 in een busje, verbouwt ze naar hout-stoken en verkoopt ze met dikke winst.

Op een gegeven moment zijn ze in Engeland omgebouwd naar gas en dat is nou net wat ik nodig had, want in de keuken kan ik geen hout stoken.

Dus de mijne kostte wat minder.

 

Nieuw hier in Nederland: 7000 euro

Omgebouwd naar hout en mooi gereviseerd bij de buurman: 3000 euro

In Engeland: 500 euro

 

;)

 

Te koop bij dezelfde soort boerenbond in UK (mole valley) die ook de windbuksen verkoopt; prijs was of 4932 of 5932 GBP Wet niet meer precies, geschrokken van prijs hahaha). Kan het zijn dat je buurman gebruikte opkoopt voor om te bouwen? Het prijsverschil lijkt me nogal groot tov een winkelketen.

 

De maat en afmetingen zou zo te zien geen probleem moeten geven om er eentje mee te nemen de volgende keer, alleen is ons huis er niet voor geschikt :( Zal toch bij het volgende bezoek aan mole valley eens beter kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Wil je echter een goede buks die een mooie hoeveelheid energie heeft zonder dat je eraan wilt knutselen (ja die mensen zijn er) dan kun je best in Engeland kopen.

 

Alleen verkrijgbaar indien je in bezit bent van een UK verlof, dat is tenminste wat de gunsmith me in zijn winkel vertelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Te koop bij dezelfde soort boerenbond in UK (mole valley) die ook de windbuksen verkoopt; prijs was of 4932 of 5932 GBP Wet niet meer precies, geschrokken van prijs hahaha). Kan het zijn dat je buurman gebruikte opkoopt voor om te bouwen? Het prijsverschil lijkt me nogal groot tov een winkelketen.

 

De maat en afmetingen zou zo te zien geen probleem moeten geven om er eentje mee te nemen de volgende keer, alleen is ons huis er niet voor geschikt :( Zal toch bij het volgende bezoek aan mole valley eens beter kijken

 

Ja, tweedehands natuurlijk, voor die prijs. Mooie ouderwetse kleuren, maar hij laat ze soms ook stralen en opnieuw emailleren. Dat is dan weer wat duurder natuurlijk. Kaal laten kan ook. Zwart maken met kachelpoets, ook erg mooi.

Weet waar je aan begint, want ze staan vaak 2 hoog, ingebouwd in een nis.

2 man met lange koevoeten, spanbanden, katrollen, handlier, plateau-wagen, pallet, oprij-platen. Dat is wat ze bij zich hebben.

 

Hoezo is je huis niet geschikt? Past niet in de keuken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je in Engeland misschien net even wat meer keus hebt, zeker tweedehands. Simpelweg omdat de markt daar vele malen groter is dan in Nederland. Kijk maar eens op de tweedehands sectie van http://www.airgunbuyer.com. Die hebben een hele grote lijst met gebruikte wapens. Het meerendeel 12ft/pnd dus vrij mee de grens over te nemen.

Douane zou geen probleem moeten zijn en vanuit Engeland betaal je geen belastingen over zaken die je invoert.

 

Je springt van de hak op de tak, maar ik doe met je mee.

Nu kijk je weer naar tweedehandsjes, kan.

De prijzen die ze daar voor die wapens vragen zijn helaas niet goedkoper dan in Nederland.

En al zouden ze dat wel zijn zijn in sommige gevallen, dan zijn ze ook nog geknepen qua kracht.

 

Wat betreft je douane verhaal.

Geloof mij op mijn woord dat je langer bezig bent.

Vaak genoeg mee gemaakt.

Mocht je mijn ervaringen willen weten mag je mij pm-en.

 

Ik blijf derhalve van mening dat je een luchtbuksje hier beter gewoon in ons koude kikkerlandje kan kopen.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...