Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dat was even schrikken

zilver
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Al weet ik niet wat hedentendage het effect zou zijn, maar het kan dus weer gebeuren....

( ook Zilver)

1) Ook toen werd er niet veel goud ingeleverd. Ten miste vrijwillig. Ook vonden er geen huiszoekingen plaats om goud te confiskeren.

2) Wetten zijn er voor de burgers, niet voor de overheden. Een overheid kan alles en zal alles ondernemen om zichzelf in stand te houden. Ongeacht de lasten die daaruit vloeien voor de burgers. Vergeet niet dat het de overheid is die de wetten maakt, en verwerpt, en wijzigt.

3) Back in the days was er een goudstandaard. Nu niet. Er is dan ook geen enkele reden om goud te confiskeren vandaag de dag. Het zou een historische vergissing zijn die de boeken in zou gaan als de grootste economische blunder ooit. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet zal gebeuren...

• Leuk 1
Link naar reactie

Waarom die fixatie op edelmetalen? Je kunt ze niet eten, je kunt ze niet zaaien, of praktisch gebruiken en zijn pas bruikbaar als na SHTF de boel weer op orde is en mensen aan luxe en vergaande toekomst gaan denken.

En lerend van hoe het nu gaat, zijn de mensen die nu flink goud en zilver hebben ingeslagen de monarchen van morgen?!

Alcohol, wietzaden, voedselzaden en skills zijn ook prima opties. Allen al wel te gebruiken als de SHTF.

Al dat zilver/goud spaar gedoe, ik ben er nog niet uit, of het echt nuttig is... kijk, koper en lood, daar kan ik wat mee! Of RVS plaatmateriaal, daar kun je dingen van bouwen die decennia meegaan.

Link naar reactie

Waarom die fixatie op edelmetalen? Je kunt ze niet eten, je kunt ze niet zaaien, of praktisch gebruiken en zijn pas bruikbaar als na SHTF de boel weer op orde is en mensen aan luxe en vergaande toekomst gaan denken.

En lerend van hoe het nu gaat, zijn de mensen die nu flink goud en zilver hebben ingeslagen de monarchen van morgen?!

Alcohol, wietzaden, voedselzaden en skills zijn ook prima opties. Allen al wel te gebruiken als de SHTF.

Al dat zilver/goud spaar gedoe, ik ben er nog niet uit, of het echt nuttig is... kijk, koper en lood, daar kan ik wat mee! Of RVS plaatmateriaal, daar kun je dingen van bouwen die decennia meegaan.

Ten eerste is goud altijd geld geweest door de eeuwen heen. Doordat het deze status heeft is er altijd vraag naar en in moeilijke tijden zelfs gigantisch veel vraag naar. Dit maakt het in een SHTF makkelijker om het land te vluchten en in het buitenland je bestaan weer heel makkelijk op te bouwen gezien het een compacte manier is om veel waarde mee te nemen.

Koper en lood zijn op dit moment nog nuttig maar over 100 jaar misschien wel door de technologische vooruitgang nutteloos. Een goed voorbeeld hiervan is dat er bijna geen koperen draden meer worden gebruikt voor datakabels (worden vervangen door glasvezel), of loden pijpen als regenpijp of loden buizen voor water in huis (gebruikt men tegenwoordig plastic voor).

Link naar reactie

Als je een onbeperkt prepping budget hebt, is jouw eerste reden heel terecht. Maar het zou voor mij wel het laatste zijn waar ik m'n geld aan zou besteden. De rest heb ik nog lang niet op orde, vandaar. Zou eerder een katadyn pocket pro willen aanschaffen.

Als the SHTF, dan denk ik niet dat we nog veel gebruik maken van glasvezel ;-)

Link naar reactie

Als je een onbeperkt prepping budget hebt, is jouw eerste reden heel terecht. Maar het zou voor mij wel het laatste zijn waar ik m'n geld aan zou besteden. De rest heb ik nog lang niet op orde, vandaar. Zou eerder een katadyn pocket pro willen aanschaffen.

Als the SHTF, dan denk ik niet dat we nog veel gebruik maken van glasvezel ;-)

Hoe denk je dat de beelden uit Noord Afrika en Syrië kwamen? Ergens moet een bruikbare glasvezelkabel liggen om deze data te versturen. Al ben ik het wel met je eens dat de staat zich steeds meer begint te bemoeien met internet. We moeten zelfs al een "telecomwet" aannemen om ons internet "vrij" te houden.

Link naar reactie

Even ter info, elke PM handelaar houd heel netjes bij wie wat koopt.

Alleen een beperkte inkoop in een echte winkel met cash betaald zal niet achterhaalbaar zijn.

Elke internet aankoop blijft helaas tot in de loop der dagen beschikbaar voor de overheid en dus opeisbaar..

Het is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat je het nog hebt, maar reken maar dat de grote bulk echt wel een persoonlijk bezoek zal krijgen van onze overheid om voor een 'eerlijke' herverdeling te zorgen.

Natuurlijk zijn de echte grote vissen slimmer en spreiden zij het over een aantal landen, banken, prive opslag enz...

Het zou zomaar een reden kunnen zijn om je vaste woon en verblijfplaats in geval van een shtf toch maar achter te laten...

Grt

Kans

Link naar reactie

@jobs: Daar hebben we deze jongens voor: http://www.dares.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=42&Itemid=64

Wat voor incident kan DARES inzet noodzakelijk maken?

Gelijktijdige uitval van C2000 en GSM netwerken door:

■Significante stroomuitval van één dag of langer.

■Significante overstroming van een regio of provincie.

■Cyber aanval met grootschalige uitval van kritieke telecommunicatie infrastructuur tot gevolg.

■Terroristische aanval met grootschalige uitval van kritieke telecommunicatie infrastructuur tot gevolg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...