Ga naar inhoud
GENEGEERD

Revolutie! (?)

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 227
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Over de macht van de overheid en de graaicultuur daarachter gesproken, we leven sinds 14 dec. jl in een vreselijke politiestaat waarin onze vrijheid van meningsuiting sterk wordt beperkt. Een deel van de Codex Alimentarius is toen stilletjes ingegaan, met grote gevolgen voor de Nederlandse bevolking die wat verder denkt dan zijn/haar neus lang is:

Lees dit eens: http://www.earth-matters.nl/offline/offline.php

• Leuk 1
Link naar reactie

Mag je oproepen tot een geweldloze revolutie of ben je dan strafbaar? Waarbij wel, alhoewel die bank boeven en de incompetente Hagenezen worden ook niet aangepakt. Of zullen we gewoon zeggen mei-juni 2013? Lekker weer, zonnetje der bij, beetje met blikjes bier en jointjes in je hand de samenleving plat leggen? Oh wacht, de bel gaat.....hallo meneer agent....wat? Ik? Opruiende teksten? Nee joh, jij wil toch ook dat het anders gaat? Mooi...mooi, kom, dan gaan we samen demonstreren. Oh, belasting betalen hoeft ook niet meer, misschien dat er dan iemand luistert....oh, de bel gaat weer...zeg agent, vertel jij die luitenant met zijn clubje soldaten die ons komt halen even dat ze niet meer hoeven te vechten voor de olie- en wapen industrie en dat ze hun helm verruilen voor een bloem in hun haar.

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter

Het probleem is dat er altijd mensen zullen blijven , die bevelen van hogerhand zullen opvolgen . En dat zijn er meer dan vrijwilligers om zich voor de goede zaak neer te laten schieten of knuppelen .

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Het probleem is dat er altijd mensen zullen blijven , die bevelen van hogerhand zullen opvolgen . En dat zijn er meer dan vrijwilligers om zich voor de goede zaak neer te laten schieten of knuppelen .

Tot dat de massa inziet dat het, verhoudingsgewijs, maar een paar knuppels zijn....

Nee, ik ben niet uit op een revolutie.

Kan je nog even wachten tot we Shelter Camping draaiende hebben, @Keyser Suze?

;)

Link naar reactie

Als die Chinezen niet zo geïndoctrineerd waren, was die held die zich door een tank liet plat rijden genoeg om het juk van het totalitaire systeem omver te gooien. Die man had geen vertrouwen meer in het systeem. De Europeanen (en de Nederlanders) laten zich langzaam ringeloren, knechten...en vinden de helden van Anonymous maar schurken, want dat maakt de media er van.

Vroeger ging de schillen boer bij de huizen langs met paard en wagen, ik herinner het me nog, tegenwoordig kappen we regen woud om soya te planten om de mega stallen varkens te voeren. Dat is geen groei, dat is geen vooruitgang. We meten in cijfers, we meten niet in duurzaamheid. Wat is er voor nodig omde wereld wakker te schudden? Om de gelden die verdient worden door Shell en BP met het plunderen van de Nigeriaanse olie velden, toe te doen komenaan het volk? Om niet extrabelast te worden als je zonnepanelen of een windmolen met een stel mensen aanschaft? Om niet eerst 21% BTW te moeten betalen en dan vervolgens nog eens de helft van je zuurverdiende geld af te dragen? Vroeger nam je oma en opa in huis, nu zijn weer zo 'sociaal' dat we daar een legertje zusters voor in het leven hebben geroepen, inclusief een overhead aan managers en directeuren die bakken geld verdienen. Vroeger....het was prima, zonder gemanipuleerd voedsel, zonder de 'en het weekend begint bij Plus al op vrijdag-gevulde koeken en plofkippen' en IK BEN HET WEL BEU. Fuck the system, daar is niets mis mee. Zijn we het niet verplicht aan ons, aan onze kinderen? Aan moeder Aarde?

Link naar reactie

viva la revolution ,viva,viva,viva.

revolutie genoeg en een aantal gaat ook tijdje goed ,daarna worden wij weer dom en blind en heeberig .En dan is het weer tijd voor een revolutie.

Ik denk dat mensen lijden onder een onvermogen om in grote verband te denken en te organiseren, mischien moeten wij meer in klein schallen federatie denken.

Groot ideallen lijden tot nog groteren rampen.

Link naar reactie

The greed for money is the root to evil ( Chin anno 2012 ) 6000 jaar terug, jawel die primitieven met hun velletje rondom hun lenden, spendeerde ongeveer 3 a 4 uur om te voorzien in hun basis behoefte. Heden spenderen we min 8 uur, dat moet toch vragen oproepen of niet? Ik hoor non stop mensen spreken over "Dat is goed voor de economie" En denk steeds " Wie zijn economie"

Wanneer welvaart primeert over welzijn dan kom je in een vacuüm terecht van onwerkelijkheid, ik moet een ipad want mijn buur heeft dat ook en die is er overvol van. Dat geluk wil ik ook.

Nu ik wil die luxe niet maar als ik morgen mijn patella of femur breek wil ik wel dat het betaalbaar is om dat te herstellen. Ik wil ook dat mijn basis noden betaalbaar zijn, water, verwarming, eten en huisvesting. Nu de conclusie is heel eenvoudig, dat is niet zo. Als je onze welvaart tijd vergelijkt met de middeleeuwen Sorry hoor we zijn er echt niet op vooruitgegaan. We willen dat wel geloven en op medisch vlak en infrastructuur is dat wel zo maar op gebied van welzijn en een goed gevoel hebben is dat niet. Een voorbeeld hier van is mamma en pappa gaan uit werken om hun veel te dure woning te kunnen afbetalen en kleine Maria moet dan maar naar de kinderopvang? Ik begrijp dat niet. Je wil toch geen kinderen om die te laten opvoeden door vreemde en er nog voor moeten betalen ook. Vroeger zorgde ons voor ons .Tot in de jaren 70 bestond er vorm van sociaal contact waarbij ieder in zijn straat of omgeving wel wist wat de ander deed. En twee generaties later is dat bijna zo goed als verdwenen en hebben we kinderen die zo apathisch zijn dat elke vorm van norm besef gereduceerd wordt tot nul. Was het vroeger dan beter ? Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat er een band was gebaseerd op wie je was en niet op wat je hebt. Als mensen blijven in het gareel lopen van het destructieve wonderland dan vrees ik dat er nog vele zwarte sneeuw zullen zien.

Groetjes Chin

• Leuk 1
Link naar reactie

Er zal nooit een revolutie zijn in deze ikke ikke ikke en de rest kan stikken maatschappij. Zolang IK het maar goed heb en kan kopuh kopuh KOPUH kan de ander fijn kreperen.

Is er nog wat leuks op televisie?

Zolang het maar goed gaat....ja....dus, het is een evenwicht waarbij er nu nog voldoende tevredenheid is, met nog te weinig werkelozen, te weinig mensen die niet meer betaald worden door hun baas, te weinig mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. Als de weegschaal doorslaat, of de dollar en dus de euro vallen, DAN slaat de weegschaal om. Dan staat iedereen ineens op zijn achterste benen. Als Spanje en Griekenland de EU VERLATEN, of er moet zoveel geld ingepompt worden om hun BANKEN overeind te houden....

Link naar reactie

Zolang het maar goed gaat....ja....dus, het is een evenwicht waarbij er nu nog voldoende tevredenheid is, met nog te weinig werkelozen, te weinig mensen die niet meer betaald worden door hun baas, te weinig mensen die moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. Als de weegschaal doorslaat, of de dollar en dus de euro vallen, DAN slaat de weegschaal om. Dan staat iedereen ineens op zijn achterste benen. Als Spanje en Griekenland de EU VERLATEN, of er moet zoveel geld ingepompt worden om hun BANKEN overeind te houden....

Ik ben bevreesd dat het volk dan de overheid gaat vragen om ze te redden met alle mogelijke middelen. Wat we dan nog over hebben aan vrijheid zal dan verdampen als sneeuw voor de zon. Er zijn genoeg mensen die een leven als slaaf zouden verkiezen zolang ze een minimum aan comfort wordt geboden en net voldoende te eten krijgen om niet te verhongeren en ze in ruil daavoor alleen maar moeten doen wat hun meesters wensen. 40 jaar onderwijsvernieuwing (vernieling) heeft een volk opgeleverd dat nooit vragen stelt en leiders altijd blindelings volgt.

Het is niet voor niets dat Hitler de macht greep nadat de Duitse middenklasse verarmd werd door de hyperinflatie in de Weimarrepubliek.

Link naar reactie

Ik had het vandaag nog met een ouder iemand over vroeger.

Zelf ben ik 43 en in mijn jeugd grotendeels opgevoed door mijn opa en oma want mijn ouders waren ondernemer.

Mensen wat waren mijn opa en oma simpel en gelukkig .Volkstuintje voor de groente en aardappels van de boer,s'avonds een schaaltje pelpinda' s en een glas ranja en lekker naar Nederland 1 of 2 kijken.

Suddervlees stond twee dagen te pruttelen en smaakte echt naar vlees en niet naar groeihormonen.

In de winter lekker onder de gestikte dekens met een warme kruik en s'ochtends met knalrooie konen wakker worden van de kou.

Mijn oma had een langzaamwasser en een wringer en dat ging prima,deze mensen waren gewoon gelukkig!

Soms verlang ik hier echt naar terug,die ouderwetse simpele oprechte eerlijkheid en gezelligheid waarbij je die hedendaagse shit echt niet nodig had.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk dat de basis van een gezonde werkende gemeenschap sowieso ligt bij kleinschaligheid. Iemand die een constructie wil met 1000 werknemers is een parasiet die een waanbeeld creëert.

Zoals Ford deed " Jullie kunnen ook een auto kopen " Het resultaat was dat hij zijn werkvolk binden en in schuld stak. Banken idem, leen maar voor een huis dat in werkelijkheid nooit van jou is.

Maar waar je wel grond taks mag op betalen. Hmmm even nadenken Ik koop grond en dan moet ik belasting betalen omdat ik grond heb. Hahaha. Begrijp je nu waarom de gevestigde waarde New age mensen zo verafschuwd? Heb daar zelf niks mee hoor maar ik zie het conflict wel. Allez ik weet ook niet hoe je uit deze blubber geraakt wat ik wel weet is dat ik deze naast mij informeer, en de keuze maken zij.

Chin

Link naar reactie

Ik had het vandaag nog met een ouder iemand over vroeger.

Zelf ben ik 43 en in mijn jeugd grotendeels opgevoed door mijn opa en oma want mijn ouders waren ondernemer.

Mensen wat waren mijn opa en oma simpel en gelukkig .Volkstuintje voor de groente en aardappels van de boer,s'avonds een schaaltje pelpinda' s en een glas ranja en lekker naar Nederland 1 of 2 kijken.

Suddervlees stond twee dagen te pruttelen en smaakte echt naar vlees en niet naar groeihormonen.

In de winter lekker onder de gestikte dekens met een warme kruik en s'ochtends met knalrooie konen wakker worden van de kou.

Mijn oma had een langzaamwasser en een wringer en dat ging prima,deze mensen waren gewoon gelukkig!

Soms verlang ik hier echt naar terug,die ouderwetse simpele oprechte eerlijkheid en gezelligheid waarbij je die hedendaagse shit echt niet nodig had.

Dat was ook de tijd dat er per gezin maar een kostwinnaar was. Nu werken man en vrouw vaak samen, alleen maar om een veel te duur huis en luxe spulletjes af te betalen. Het leven draait om tevredenheid, en juist dat gevoel hebben we verleerd.

Link naar reactie

Inderdaad ries,mijn oma zorgde voor het huishouden en als mijn opa thuiskwam na een dag buffelen stond het eten stipt om zes uur op tafel.

Gewoon lekker vlees,groenten en aardappels met jus en op je schoongeschraapte bord "echte" vanillevla.

In de weekends gingen we naar de volkstuin ,off grid met een 12v accu verlichting en met mazzel ontvangst op de zwart/wit tv.

Alles was puurden simpel,echte aardbeien,boontjes en sla dus geen bespoten rotzooi .

Ook met verjaardagen zat de woonkamer stampvol familie en vrienden ,nu heeft niemand meer tijd voor elkaar en de controle elkaar is weg.

Kortom: toen was geluk heel gewoon.

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter
Inderdaad ries,mijn oma zorgde voor het huishouden en als mijn opa thuiskwam na een dag buffelen stond het eten stipt om zes uur op tafel.

Gewoon lekker vlees,groenten en aardappels met jus en op je schoongeschraapte bord "echte" vanillevla.

In de weekends gingen we naar de volkstuin ,off grid met een 12v accu verlichting en met mazzel ontvangst op de zwart/wit tv.

Alles was puurden simpel,echte aardbeien,boontjes en sla dus geen bespoten rotzooi .

Ook met verjaardagen zat de woonkamer stampvol familie en vrienden ,nu heeft niemand meer tijd voor elkaar en de controle elkaar is weg.

Mmmmmmm, het klinkt idillisch , bijna als een paradijs. Helaas zaten er aan die idille ook de nodige haken en ogen . Daarmee wil ik niet zeggen dat het slecht was, of slechter dan nu . Maar een hoop dingen zijn nu toch wel iets beter dan toen . Ik heb nu tenminste een radiator op de wc en geen houten huisje in de tuin waar je eerst het ijs af moet bikken . En met mijn rug en lamme poot hoef ik niet meer te werken als ik niet wil . Ach , ut hep allemoal zien veur en teugus .

Link naar reactie

Ik word wel een klein beetje moe van "vroeger was alles beter" en "de jeugd is niet tevreden" ikzelf ben 29 jaar, heb inderdaad een koophuis en een ipad. En daar houd de vergelijking op. Ons huis was erg goedkoop en is met1 salaris en met eventueel wegvallen van hypotheekrente te betalen. Ja, wij hebben een lief zoontje. Maar ons kind gaat niet naar de opvang, maar wordt opgevangen door opa en oma. Waarom ik werk, omdat ik gestudeerd heb. Ik wil mijn steentje bijdragen aan de samenleving. Ik merk dat ik daardoor een betere moeder ben. Mijn loon gaat niet op aan luxe dingen, maar aan ondersteuning van famile. En die ipad... Die is van het werk van mijn man

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik word wel een klein beetje moe van "vroeger was alles beter" en "de jeugd is niet tevreden" ikzelf ben 29 jaar, heb inderdaad een koophuis en een ipad. En daar houd de vergelijking op. Ons huis was erg goedkoop en is met1 salaris en met eventueel wegvallen van hypotheekrente te betalen. Ja, wij hebben een lief zoontje. Maar ons kind gaat niet naar de opvang, maar wordt opgevangen door opa en oma. Waarom ik werk, omdat ik gestudeerd heb. Ik wil mijn steentje bijdragen aan de samenleving. Ik merk dat ik daardoor een betere moeder ben. Mijn loon gaat niet op aan luxe dingen, maar aan ondersteuning van famile. En die ipad... Die is van het werk van mijn man

Kortom, leeft als vroeger alleen pluk je zelf geen aardbeien.

Link naar reactie

Niet voor niets heb ik in mijn onderschrift voor een gevleugelde uitspraak van mijn held, Jacobus Kooiman, buschauffeur lijn 52 en bedrijfsfilosoof der Rotterdamse Elektrische Tram NV, gekozen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles vroeger beter was. Maar toen werkten de mensen nog niet voor de banken, maakten ze bijvoorbeeld zelf hun toetjes die lekkerder en veel goedkoper waren. De uitvinding van de vlaflip was toen een revolutie, om dat woord nog maar eens te gebruiken.

Ikzelf ben al jaren bezig te downsizen. Daarbij probeer ik terug te grijpen op wat eenvoudiger middelen.

Een andere mooie uitspraak waarmee Jaap Kooiman regelmatig komt is ‘daar waar de man woon, draagt hij de kroon’. Sinds de vrouwen stemrecht kregen, is het eigenlijk misgegaan…;)

Ik heb nu tenminste een radiator op de wc en geen houten huisje in de tuin waar je eerst het ijs af moet bikken . En met mijn rug en lamme poot hoef ik niet meer te werken als ik niet wil . Ach , ut hep allemoal zien veur en teugus .

Natuurlijk heb je daar gelijk in. Maar zoals het nu soms gaat, de verharding en de vereenzaming, dat is toch een verkeerd ingeslagen weg. Het komt voort uit egoisme, materialisme en het gebrek ook op andere vlakken tevreden te kunnen zijn.

Link naar reactie

Gast Pretletter

Verlangen geeft vaak aanleiding tot onenigheid, ruzie en strijd. (Boeddha)

Dus als je minder "moet" hebben wordt je gelukkiger door bijvoorbeeld tijd voor de opvoeding van je kind, of contact met je partner.

Link naar reactie

Hoe kunnen wij de spiraal doorbreken? De graai cultuur, de absurde bewapening, de geld pers doen stoppen, de macht van overheid en supra overheden (EU, IMF, WTO) verminderen? Een ex CIA agent licht een tipje van de sluier op.

Zelfs indien succesvol (zeer onwaarschijnlijk), dan vervang je enkel de oude elite door een nieuwe.

Echte vrijheid komt van binnenuit. Zowel voor de enkeling als ook de maatschappij als geheel.

Vrijheid kun je niet afdwingen, op geen enkele manier.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...