Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Powerbox

En zo denken ze over preppers

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat een opgeblazen vervelende blaaskaak die Robin van Bloghopper, bah, wat een kwal !!!!

Alsof Pieter van der Meer iemand kwaad doet zeg, laat de man doen wat hij wil.

Die blaaskaak Robin zou eens gedropt moeten worden op een onbewoond eiland voor 14 dagen, kijken hoeveel praatjes hij dan nog heeft.........

• Leuk 1

Deze post delen

Volgens mij zit Pieter van der Meer hier op het forum. Ik weet ff niet meer welke thread maar laatst heb ik gereageerd dat iemand zo'n boot heeft gekocht.

Wijziging Lifeboat

Deze post delen

en dat is precies de reden dat ik niet met m'n bakkes op TV ga

Het lijkt me sowieso niet slim om de hele wereld te vertellen wat je doet. Dan helpt je zelfs geen te klein camouflagenetje! ;)

i5sx0p.jpg

'Pieter voorzag zijn ark van heus camouflagemateriaal, zodat de ark morgen niet door wanhopige mensen in nood, die niet welkom zijn, gevonden kan worden.'

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2012/12/de_ark_van_pieter.html

Maar goed. Straks dus een file richting Kootwijkerbroek.

Deze post delen

Gast Powerbox

Te koop een boot nooit gebruikt heeft mij een hoop geld gekost maar mag nu weg voor weinig ivm ruimte gebrek.

Deze post delen

Yes dit bedoelde ik dus over met je bakkes in de krant, of op tv en internet te staan.

Had wel begrepen dat die nog 15 plekken overhad, dus als je wil dan weet je waar je moet zijn :p

Deze post delen

Te koop een boot nooit gebruikt heeft mij een hoop geld gekost maar mag nu weg voor weinig ivm ruimte gebrek.

De boot loopt op gebeden en zweet. Bij een continue 'onze vader' haalt hij zes knopen, het 'ave maria' zorgt voor zeven knopen. Middels een geheim luik inde bodem van de boot kan geoefend worden met op het water lopen. Tevens hierbij aangeboden de nood voorraad hostie's welke eventueel als voedsel gebruikt kunnen worden. Reeds gezegend. Verder is de boot uitgerust met parkeer sensoren en atheïsten alarm, brand blusser en altaar.

Deze post delen

Gast Jager
De boot loopt op gebeden en zweet. Bij een continue 'onze vader' haalt hij zes knopen, het 'ave maria' zorgt voor zeven knopen. Middels een geheim luik inde bodem van de boot kan geoefend worden met op het water lopen. Tevens hierbij aangeboden de nood voorraad hostie's welke eventueel als voedsel gebruikt kunnen worden. Reeds gezegend. Verder is de boot uitgerust met parkeer sensoren en atheïsten alarm, brand blusser en altaar.

Je vergeet mappen vol pdf jes vol antieke verhalen om de uurtjes door te komen.....

Deze post delen

Wat een opgeblazen vervelende blaaskaak die Robin van Bloghopper, bah, wat een kwal !!!!

Alsof Pieter van der Meer iemand kwaad doet zeg, laat de man doen wat hij wil.

Die blaaskaak Robin zou eens gedropt moeten worden op een onbewoond eiland voor 14 dagen, kijken hoeveel praatjes hij dan nog heeft.........

Mee eens! Ik prep niet voor eenzelfde scenario, en geloof niet dat vandaag 'de dag' is, maar laat die man en zijn gezin aub in hun waarde. Het ergste wat kan gebeuren is dat hij vandaag niet in z'n reddingsloep hoeft te stappen. Het ergste dat de rest van onze preppers kan gebeuren is dat we onze preps, bol etc nooit nodig hebben. Niets mis mee!

Deze post delen

Om eerlijk te zijn snap ik het nut van die boot helemaal - mocht er een stormvloed van tientallen meters hoog over Nederland komen, dan wordt het polyester bootje ongetwijfeld geraakt door allerlei rotzooi dat met die golf gepaard gaat. En wat doe je dan, als een flinke dukdalf een gat in je romp slaat, even met wat duct tape weer dichtplakken?

Deze post delen

Het ergste is dat die man met die boot @#$%^&* verder niemand kwaad doet en dat $%^&*()_ word afgefakkeld om...wat...nou eigenlijk niets maar de rest van NL vind ze dom/dwaas/gek who cares... hij zorgt er tenminste voor dat gezin kan eten, wat er ook gebeurt! Wie is er dan onverantwoordelijk? Ik denk eerder de rest die het nalaat om iets te doen

En die sloepjes zijn nog zo slecht nog niet, lijken op reddingsloep van boortoren die duiken met bemanning als ze zitten het water in en komen dan gewoon weer omhoog. Ook als ze op de kop liggen, draaien deze weer netjes naar boven. Ik zei toch, dis is zo gek nog niet ;-)

Alleen jammer dat niet preppers dat al helemaal nooit zullen begrijpen

• Leuk 1

Deze post delen

Het ergste is dat die man met die boot @#$%^&* verder niemand kwaad doet en dat $%^&*()_ word afgefakkeld om...wat...nou eigenlijk niets maar de rest van NL vind ze dom/dwaas/gek who cares... hij zorgt er tenminste voor dat gezin kan eten, wat er ook gebeurt! Wie is er dan onverantwoordelijk? Ik denk eerder de rest die het nalaat om iets te doen

Ik denk dat hij met zijn Ark van Noach de ellende zelf over zich heeft afgeroepen, door met zijn gezicht in de media te verschijnen en zo kennelijk een voor hem prangende boodschap uit te kunnen dragen. Ik las dat hij en zijn familie de pispaaltjes van het dorp zijn geworden; eigen schuld, de media werkten (graag) als katalysator. Sommige zaken moet je nou eenmaal voor jezelf kunnen houden.

Deze post delen

Ik denk dat hij met zijn Ark van Noach de ellende zelf over zich heeft afgeroepen, door met zijn gezicht in de media te verschijnen en zo kennelijk een voor hem prangende boodschap uit te kunnen dragen. Ik las dat hij en zijn familie de pispaaltjes van het dorp zijn geworden; eigen schuld, de media werkten (graag) als katalysator. Sommige zaken moet je nou eenmaal voor jezelf kunnen houden.

tjah, niet de media opzoeken, heb je gelijk, maar verder, doen ze niemand kwaad, iets met leven en laten leven is voor vele moeilijk (niet persoonlijk gericht Ries, algemene zin)

Deze post delen

tjah, niet de media opzoeken, heb je gelijk, maar verder, doen ze niemand kwaad, iets met leven en laten leven is voor vele moeilijk (niet persoonlijk gericht Ries, algemene zin)

Ze doen ook niemand kwaad, behalve hun kindjes indoctrineren. Middeleeuwse bang makerij. Hel en verdoemenis. Maar ja, je bent vrij om je kinderen te indoctrineren of te mutileren uit naam van het geloof.

Deze post delen

Ze doen ook niemand kwaad, behalve hun kindjes indoctrineren. Middeleeuwse bang makerij. Hel en verdoemenis. Maar ja, je bent vrij om je kinderen te indoctrineren of te mutileren uit naam van het geloof.

We zullen wel te nuchter zijn hier wederom KS, ook indoctrineren is niet mijn idee. Afwijken van de mainstream gedachte hoeft niet slecht te zijn. Maar zoiets afkondigen en dan gebeurt er niets..tjah, dan rolt de media er graag overheen

Deze post delen

We zullen wel te nuchter zijn hier wederom KS, ook indoctrineren is niet mijn idee. Afwijken van de mainstream gedachte hoeft niet slecht te zijn. Maar zoiets afkondigen en dan gebeurt er niets..tjah, dan rolt de media er graag overheen

Klopt...het out of the box denken is prima. Daarom zijn we hier:D

Wij komen tezamen,

Onder het Preppers blinken,

We zijn dan ook stoere binken,

En IJz'ren meiden.

Preppers en Wijzen,

Komen @Mr. Gold prijzen.

Komt laten wij aanbidden (drie keer)

Deze gouden peer.

Deze post delen

Klopt...het out of the box denken is prima. Daarom zijn we hier:D

Wij komen tezamen,

Onder het Preppers blinken,

We zijn dan ook stoere binken,

En IJz'ren meiden.

Preppers en Wijzen,

Komen @Mr. Gold prijzen.

Komt laten wij aanbidden (drie keer)

Deze gouden peer.

LOL, leuk bedacht haaha :cool:

Deze post delen

Wel een item op zich: Imago van preppers.

Het is net als een verzekering, je betaalt ervoor maar weet pas achteraf of het nuttig was.

Het voordeel van een programma als Doomsdaypreppers is natuurlijk dat het meer mensen aan het denken zet, in mijn geval tenminste, en dat meer mensen gaan zoeken naar sites over preppen en dan hier terecht komen, zo ook bij mij.

Maar het nadeel is dat er toch ook wel veel mensen zijn die daar een andere ideevorming bij hebben. Die lachen wat, vinden het maar gek en overdereven...

De vraag is of dat een probleem is. Dat is het niet als je als prepper jezelf wilt voor bereiden op wat misschien gaat komen, maar het toch aan niemand vertelt. Dat is wat meer een probleem als de mensen die je dierbaar zijn en graag wilt helpen je voor gek verslijten.

Maar eigenlijk is het een groot probleem als je ervan uitgaat dat daardoor een groot aantal mensen zich niet gaan voorberijden. Dat zijn in de toekomst allemaal mogelijke kandidaten om even bij jouw deur langs te gaan en je af te nemen wat je voor je gezin en naasten hebt gedaan. Dan heb ik het even niet over het feit dat het verstandig kan zijn om voorraaden te verspreiden enz, maar puur over het feit dat.

Je zou dus kunnen stellen dat het in ons aller voordeel is om mensen mee te krijgen in de gedachtengang dat enige vorm van preppen best verstandig is. De overheid doet dat al een beetje, maar is dat genoeg?

Wie zouden kunnen bijdragen aan een beter imago voor prepping? Ik denk natuurlijk de overheid zelf, al gaat dat over zeer beperkte dingen. Daarnaast de bedrijven die handel doen in deze branche.

Maar wellicht is het ook het overwegen waard om te denken aan een andere naam. Hoop niet dat ik nu op tenen ga staan want is absoluut niet mijn bedoeling, maar survival klinkt bij een hoop mensen toch serieuzer in de oren. Zet er dan een woordje voor of achter zodat wel helder wordt dat dit verder gaat dan een weekendje kamperen in het bos met wat activiteiten daaromheen....

Hoe denken jullie daarover?

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...