Ga naar inhoud
GENEGEERD

Antibiotica bewaren


DQA

Aanbevolen berichten

Met regelmaat kom ik in Rusland voor mijn werk en neem vaak medicijnen mee, want de kwaliteit van medicijnen is uitstekend en veel goedkoper dan vergelijkbare alternatieven in Nederland. Generieke doxycycline kan bijvoorbeeld zonder recept gekocht worden en ik heb dan ook een flink aantal pakjes meegenomen. Aangezien ik vrijwel nooit medicijnen gebruik en het aantal keren dat ik antibiotica heb gebruikt in mijn leven op één hand kan tellen, is deze voorraad bedoeld voor een SHTF-situatie.

 

Mijn vraag is echter hoe lang antibiotica te bewaren zijn en hoe je ze bewaart voor een optimale houdbaarheidsdatum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben ook maar een leek, maar ik heb dit een tijd terug op Wikipedia gelezen.

 

The breakdown products of tetracyclines are toxic and can cause Fanconi Syndrome, a potentially fatal disease affecting proximal tubular function in the nephrons of the kidney. Prescriptions of these drugs should be discarded once expired because they can cause hepatotoxicity.

 

Ook hier staat dat het het syndroom van Fanconi kan veroorzaken. Ik weet alleen niet hoe snel deze giftige afbraakproducten vrijkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook wel eens gelezen, maar dit ook:

 

Fifteen years ago, the U. S. military decided to find out. Sitting on a $1 billion stockpile of drugs and facing the daunting process of destroying and replacing its supply every two to three years, the military began a testing program to see if it could extend the life of its inventory.

 

The testing, conducted by the U. S. Food and Drug Administration, ultimately covered more than 100 drugs, prescription and over-the-counter. The results, never before reported, show that about 90% of them were safe and effective far past their original expiration date, at least one for 15 years past it.

 

______

Stable Molecule

 

One medicine the FDA has endorsed for extensions is ciprofloxacin hydrochloride tablets, an antibiotic marketed by Bayer as Cipro. One batch had an expiration date of March 1989. More than 9 1/2 years later, the FDA found the tablets still good; it then extended some of them for 18 more months and others for 24 more months.

 

Albert Poirier, quality-assurance director for Bayer's pharmaceutical division, says he isn't surprised because Cipro "is a stable drug molecule" in tablet form. "We go for a shelf life that will be safest for patients," he says. "We want the drug to be used up within three years. We wouldn't want a patient to have it for 10 years because they'd have an old package insert" that might omit new information or contra-indications and because "we'd have no control over how they'd store the drug during this time."

 

http://www.terrierman.com/antibiotics-WSJ.htm

 

en:

 

In Cohen’s article on the Shelf Life Extension Program, Many Medicines Are Potent Years Past Expiration Dates, it goes on to state, “Only one report known to the medical community linked an old drug to human toxicity. A 1963 Journal of the American Medical Association article said degraded tetracycline caused kidney damage. Even this study, though, has been challenged by other scientists. Mr. Flaherty says the Shelf Life program encountered no toxicity with tetracycline”.

 

Dr. Bones and Nurse Amy, from The Doom and Bloom Show, when interviewed on TSP, clearly state that tetracycline past it’s expiration date is safe (episode 736, beginning at 43:45). Nurse Amy concludes the topic with “. . . if they can just get that in their heads that tetracycline isn’t going to kill you when it’s past expiration”.

 

Medical evidence supports that tetracycline, past it’s expiration date–especially in the form of doxycycline–is as safe as any other expired antibiotic.

 

http://tracemypreps.com/2011/11/02/expired-or-not-expired-that-is-the-question/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga ik even als microbioloog op reageren .

 

Mijn parade paardjes ressistenties en rare beesten :p

Maar goed:

 

tetracyclines breken idd in 2 stukjes of meerdere stukjes.

die kunnen of lever cellen vergiftigen

ook kan de betalactam ring schock reacties geven.

 

inprincipe komen deze stoffen vrij na :

opening van de varpakking want de stoffen oxideren.

na bij komst van water.

 

het fancosi syndroom is erg nast zeg maar.

het kilt je nieren en dat wil zeggen als je nier faalt dan ben je in ergste geval vrij kort er na (maand of 3 ) dood als er geen arts tussen komt .

 

 

Quinolenen bestaan uit andere stoffen maar geven andere bijwerkingen en rest producten.

 

ligt aan de synthese er van en de verschillende synthetische antibiotica verschillen dus in zijgroep en dus in abraak product.

 

chlooramfenicol moet je nooit nemen.

mag alleen in extreme gevallen in ziekenhuizen gebruikt worden.

en erg kort want dat kilt je ruggenmerg , lever en nieren en dat is minder goed voor je.

 

 

gewoon niks gebruiken na de data ;)

zeg ik als micro bioloog (oke een dag kan geen kwaad maar maanden toch wel ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@timo716: Is er eigenlijk wel een oplossing voor het antibiotica probleem? Ik lees alleen maar bezwaren en nono's.

Gelukkig heb jij, dankzij je werk, veel kennis in huis. Als iemand een oplossing of alternatief moet weten, ben jij het wel!

 

Zelf ben ik erg thuis in middeltjes uit de natuur. Alternatieven voor aspirine zijn talrijk, maar er bestaan geen goede alternatieven uit de natuur voor antibiotica..

 

Als prepper zou ik kijken naar het enige alternatief en dat is voorkomen. Igv snijwonden, e.d. is ontsmetting cruciaal.

Want zijn daar geschikte houdbare middelen voor? Ook betadine heeft een houdbaarheids datum.

Toch maar een paar flesjes strorum in Duitsland inslaan, de volgende trip.

 

In de natuur zijn diverse middelen te vinden voor ontsmetting. De meest krachtige is het gebruik van mieren. Niet de mieren zelf, maar je duwt een doekje in een mierenhoop en na een paar uur verbind je daarmee de wond. Mieren scheiden van nature een complexe mix chemicalien af, die schimmels en ziektekiemen doden. Dit komt nog het dichts in de buurt van antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
@timo716: Is er eigenlijk wel een oplossing voor het antibiotica probleem? Ik lees alleen maar bezwaren en nono's.

Gelukkig heb jij, dankzij je werk, veel kennis in huis. Als iemand een oplossing of alternatief moet weten, ben jij het wel!

 

Zelf ben ik erg thuis in middeltjes uit de natuur. Alternatieven voor aspirine zijn talrijk, maar er bestaan geen goede alternatieven uit de natuur voor antibiotica..

 

Als prepper zou ik kijken naar het enige alternatief en dat is voorkomen. Igv snijwonden, e.d. is ontsmetting cruciaal.

Want zijn daar geschikte houdbare middelen voor? Ook betadine heeft een houdbaarheids datum.

Toch maar een paar flesjes strorum in Duitsland inslaan, de volgende trip.

 

In de natuur zijn diverse middelen te vinden voor ontsmetting. De meest krachtige is het gebruik van mieren. Niet de mieren zelf, maar je duwt een doekje in een mierenhoop en na een paar uur verbind je daarmee de wond. Mieren scheiden van nature een complexe mix chemicalien af, die schimmels en ziektekiemen doden. Dit komt nog het dichts in de buurt van antibiotica.

 

hey

ja hoor oplossingen genoeg :p

het is allemaal complex duurt weken en maanden voor we achter nieuwe stoffen komen er komen nu sneller ressistentie problemen dan nieuwe antibiotica

nog steeds 3 of 4 nieuwe per jaar. maar voor dat dat door de klinische en proefdier testen heen is , ben je maanden verder

 

ik weet geen natuurlijk alternatief

er zijn speculaties over geen harde feiten dus daar distangeer ik me van.

 

en mijn werk is nog mijn studie :p ben nog even bezig ;) het is gewoon een super gaaf e breed vak ;).

wij hebben hele dikke boeken over hoe antibiotica in werken op de bacterien en natuurwondermiddelen zouden erwel bestaan.

 

als we naar de aller eerste penicilline kijken hoe die ontdekt is : als vervuiling van een kweek de schimmel dreef bacterien weg .

 

ik sla veel ethanol doekjes is of flesjes (niet voor consumptie gebruiken echt noit zit methanol in niet schadelijk vor de wond ofzo maar als je het drinkt gaat het in receptoren op zenuwcellen zitten net zo als ethanol alleen gaat niet weg en dus verlies je zenuwfunctie en zicht .

 

 

klopt mieren worden er van verdacht antibiotica te produceren bepaalde planten ook

rupsen ook

hoe weten we niet.

 

zie microbiologie als een wetenschapellijke puzzel maar veel stukjes zijn er niet.

 

 

misschien zorgendat je immuunsysteem goed blijft werken zowiezo dat is heel effectief

die vormen met een hele eiwitcascade een Membrane Atack Complex net zo als AB doen

dus de bacterien gaan lek :p

 

 

ethanol 70 is als je het soms even schud bij mijn weten onbeperkt houdbaar ;)

maarja kom jij als consument niet zo goed aan

 

 

sorry voor het late antwoord

 

druk aan leren en stage lopen en alles :p

heb je hier wat aan ? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
@timo716: Is er eigenlijk wel een oplossing voor het antibiotica probleem? Ik lees alleen maar bezwaren en nono's.

Gelukkig heb jij, dankzij je werk, veel kennis in huis. Als iemand een oplossing of alternatief moet weten, ben jij het wel!

 

Zelf ben ik erg thuis in middeltjes uit de natuur. Alternatieven voor aspirine zijn talrijk, maar er bestaan geen goede alternatieven uit de natuur voor antibiotica..

 

Als prepper zou ik kijken naar het enige alternatief en dat is voorkomen. Igv snijwonden, e.d. is ontsmetting cruciaal.

Want zijn daar geschikte houdbare middelen voor? Ook betadine heeft een houdbaarheids datum.

Toch maar een paar flesjes strorum in Duitsland inslaan, de volgende trip.

 

In de natuur zijn diverse middelen te vinden voor ontsmetting. De meest krachtige is het gebruik van mieren. Niet de mieren zelf, maar je duwt een doekje in een mierenhoop en na een paar uur verbind je daarmee de wond. Mieren scheiden van nature een complexe mix chemicalien af, die schimmels en ziektekiemen doden. Dit komt nog het dichts in de buurt van antibiotica.

 

Leuk om te zien dat een jonkie als jij een manier van het Korps Mariniers kent, meegekregen van je vader misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje luchtig geschreven dus ik begreep het super goed voor de leek ook begrijp baar.

 

staan leuke weetjes in over hoe je je normaale microbiologische flora vernield als je ab in neemt.

 

goh vaak komen mensen met langdurige infectie in ziekenhuis met uitdroging door diarree

want als je beestjes dood zijn dan loop je beetje leeg zeg maar of idd schimmel/gist in je mond.

 

 

en dat van TB nou als jij TB hebt dan zit je heel leuk in erasmus 6 maanden aan zware medicatie in isoleer

want je bent soms enorm besmettelijk en die beesten vinden het leuk anders te zijn

(hun bouw is anders dus normale ab werken niet in )

 

en virussen ja die zijn levenloos en Anti -Biotica zijn tegen levende cellen als je het vertaald

dus idd werkt nooit.

 

 

behalve als je bacteriofaag hebt maar die kan een mens niet oplopen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...