Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het belang van ontsmetting na een overstroming; Ben ik Ready & Wat moet ik opslaan


Tom

Aanbevolen berichten

Het belang van Decontaminatie (ontsmetting) na een overstroming; Ben ik voorbereid & wat moet ik opslaan?

 

Waar veel mensen niet aan denken als het gaat om zich voor te bereidingen op besmetting van water na een overstoming, immers ziekte's kunnen makkelijk uitbreken door organen of karkassen van dode dieren (en mensen)

Dit zijn zeer belangrijke dingen om te overwegen wanneer het gaat om het behoud van gezondheid in een tijd wanneer u mogelijk niet kunt beschikken over de juiste voeding waardoor je immuunsysteem zwak is.

 

Overstromingen zijn de nummer 1 natuurrampen in de Verenigde Staten en de EU, vooral in NL zal dit ook de eerste ramp kunnen worden, bij grote naruurverschijnselen.

 

Zoals bekend heeft de brandweer speciale Decontaminatie-unit 's Maar of die er op tijd zijn bij een grote overstoming?

 

Dit is meer voor chemische besmetting, maar geeft een idee hoe dit in zijn werk gaat.

En daarna gaat u in een opvang gelegengheid om dus niet weer besmet te raken door het water.

 

Dus denk niet mij kan niets gebeuren ik heb een (rubber) bootje want de gevaren liggen vooral op het gebied van gezondheid, zelfs contact met besmet oppervlakte water kan resulteren in ziektes

 

De ernstige gezondheidsrisico's die optreden bij overstromingen zijn;

Verdrinking, elektrocutie, en verhongering dit zijn slechts een paar dingen om te overwegen.

Met overstromingen komen ziekte's en als ze niet goed worden behandeld en kan het land en de omgeving voor een lange tijd verontreinigd blijven na de overstroming. Het is veilig om er van uit te gaan dat bij een grote overstroming het oppervlakte water verontreinigd is met afvalwater, dierlijk karkassen en vele andere ziektebronnen die gevaarlijk zijn voor mensen.

 

En in de buurt van chemische bedrijven/opslag kunnen er veel chemische stoffen vrij komen in het oppervlakte water.

 

Daarom heb ik niet alleen waterfilters, maar ook een opslag van schoon water in flessen e.d. zodat je de eerste weken schoon drinkwater hebt.

 

LEES VERDER OP DE LINK

 

 

 

 

LEES VERDER DE INSTUCTIE'S OP

http://americanpreppersnetwork.com/2012/12/the-importance-of-decontamination-after-a-disaster.html

 

via http://americanpreppersnetwork.com/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heel goed punt Tom!

 

Ik ben net af van een dubbele oorontsteking. Deze infectie heb ik ook opgelopen door contact met 'besmet water' terwijl mijn weerstand optimaal was (gezond eten, voldoende slaap etc.). Als je abrupt je huis moet verlaten en geen ontsmettingsmiddelen hebt kun je ook gebruik maken van je speeksel of traanvocht, omdat deze ook antibacteriële bestandsdelen bevatten. Toch lijkt me het me lastig om infecties te voorkomen als je een lange tijd in een 'besmette omgeving' moet doorbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt met het verstandigst om vlak na de overstroming eerst het water te filteren en te koken (als er geen chemische fabriek in de buurt is) en DAN pas je watervoorraad aan te spreken. Want het water raakt pas na dagen nog meer vervuild, dan het als was en dan heb je meer aan je schone drinkvoorraad.

Of is dit een onverstandige denkwijze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed punt Tom!

 

Ik ben net af van een dubbele oorontsteking. Deze infectie heb ik ook opgelopen door contact met 'besmet water' terwijl mijn weerstand optimaal was (gezond eten, voldoende slaap etc.). Als je abrupt je huis moet verlaten en geen ontsmettingsmiddelen hebt kun je ook gebruik maken van je speeksel of traanvocht, omdat deze ook antibacteriële bestandsdelen bevatten. Toch lijkt me het me lastig om infecties te voorkomen als je een lange tijd in een 'besmette omgeving' moet doorbrengen.

 

Was het een ontsteking van je gehoorgang? Dan kun je ook azijn in je oor doen met een propje watten als het mild is. Tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het een ontsteking van je gehoorgang? Dan kun je ook azijn in je oor doen met een propje watten als het mild is. Tip!

 

Jep, ontsteking van de gehoorgang inderdaad. Het was alleen niet echt mild en er was denk ik vrij weinig plaats (door de zwelling etc.) voor een propje watten. Ik heb het laten uitspuiten bij de huisarts en heb oordruppels (Otosporin) meegekregen.

 

Als ik ooit weer eens last begin te krijgen van een (beginnende) ontsteking ga ik een propje met azijn wel eens proberen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...