Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op dit moment zijn ze bezig met de opnames van het derde seizoen van Dual Survival, in het nieuwe seizoen zal Dave Canterbury niet meer van de partij zijn, Cody Lundin wel Ikzelf vind het een leuk programma, vooral de kleurrijke Cody Lundin vind ik een boeiend persoon.

 

Discovery Channel is weer bezig met uitzenden van herhalingen, maandag tot en met vrijdag om 20:00.

Heb inmiddels alle afleveringen meerdere malen gezien (staan ook op youtube), ik kan er geen genoeg van krijgen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het beste survival programma is toch wel gewoon Dave Canterbury zijn youtube channel hoor. Hij heeft ondertussen al meer dan 500 filmpjes over survival en over leven van en in de natuur, maar ook vooral met de natuurlijk. Leven in een yurt, leven met de kano, in een hut, alles over trappen, boogschieten, vuur maken,... en noem maar op. 100 miljoen keer beter als alle discovery channel programma's bij elkaar! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste survival programma is toch wel gewoon Dave Canterbury zijn youtube channel hoor. Hij heeft ondertussen al meer dan 500 filmpjes over survival en over leven van en in de natuur, maar ook vooral met de natuurlijk. Leven in een yurt, leven met de kano, in een hut, alles over trappen, boogschieten, vuur maken,... en noem maar op. 100 miljoen keer beter als alle discovery channel programma's bij elkaar! ;)

 

Ray Mears is ook een aanrader hoor! Vooral de filmpjes over eten uit de natuur en aboriginal Britain zijn top. Ray is ook geen discovery, maar bbc!

 

[video=youtube;fSvs8-ke8yY]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray Mears is ook een aanrader hoor! Vooral de filmpjes over eten uit de natuur en aboriginal Britain zijn top. Ray is ook geen discovery, maar bbc!

 

[video=youtube;fSvs8-ke8yY]

 

Ja Ray Mears vind ik ook interessant, maar stelt het overleven veel te romantisch en te simpel voor naar mijn mening. Maar wel leuk dat zijn programma's gebaseerd zijn op een waar gebeurd verhaal. En de manier waarop hij hout kan bewerken => RESPECT!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cody zou een nieuwe partner krijgen, is daar al iets over bekend?

 

 

Op 1 januari is de première als ik het goed heb.

En de vervanger van Dave is ook weer een ex militair, Joseph Teti.

http://www.foxnews.com/entertainment/2012/11/30/exclusive-dual-survival-names-joseph-teti-its-new-military-survival-pro/

Een top show is dit !

 

Groeten, S.T.A.L.K.E.R.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste survival programma is toch wel gewoon Dave Canterbury zijn youtube channel hoor. Hij heeft ondertussen al meer dan 500 filmpjes over survival en over leven van en in de natuur, maar ook vooral met de natuurlijk. Leven in een yurt, leven met de kano, in een hut, alles over trappen, boogschieten, vuur maken,... en noem maar op. 100 miljoen keer beter als alle discovery channel programma's bij elkaar! ;)

 

Klopt, het Youtube kanaal van Canterbury (Pathfinder School) had ik een tijdje geleden ook gevonden.

Het is natuurlijk niet echt een survivalprogramma waar verschillende scenario's worden opgezet, maar het is zeer informatief en boeiend om te zien.

Absolute aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1 januari is de première als ik het goed heb.

En de vervanger van Dave is ook weer een ex militair, Joseph Teti.

http://www.foxnews.com/entertainment/2012/11/30/exclusive-dual-survival-names-joseph-teti-its-new-military-survival-pro/

 

Dank voor de link, ik wist niet wie de vervanger was van Canterbury.

Hoop dat de chemie goed is tussen Lundin en deze nieuwe meneer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even wat meer info opgezocht over Cody's nieuwe sidekick Joseph Teti, Cody Lundin's blog http://www.codylundin.com/wordpress/official-joseph-teti-is-new-partner-on-dual-survival-3/

Teti heeft ook een eigen website: http://josephteti.com/

Op Youtube heb ik niets kunnen vinden over deze man, ben toch wel erg nieuwsgierig.

Discovery Channel zend 1 januari 2013 een special uit over het nieuwe seizoen van Dual Survival.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vanmiddag heb ik inmiddels aflevering 7 van seizoen 3 gezien, alle afleveringen van het nieuwe seizoen zijn te vinden op fullseries.net.

Als je op Google de zoekterm 'Dual Survival season 3 episode 7' (bv) intikt kom je ze vanzelf tegen, gratis en voor niets. Het verbaast me dat Discovery Channel Nederland nog niet begonnen is met het uitzenden van seizoen 3, gelukkig hebben we internet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Ja Ray Mears vind ik ook interessant, maar stelt het overleven veel te romantisch en te simpel voor naar mijn mening. Maar wel leuk dat zijn programma's gebaseerd zijn op een waar gebeurd verhaal. En de manier waarop hij hout kan bewerken => RESPECT!

 

ray mears is meer gericht op het overleveren van oude methodes en voorbereiding

1 ding moet je hem nageven hoe hij dingen uitlegt kan iedereen er wat mee

geen 100 flashy ik drink mn pis grappen maar gewoon een paar duidelijke how to's per aflevering

en hij luistert lekker weg ipv het schreeuwen van Ben Gegrild

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray Mears heb ik nooit echt gevolgd, af en toe wel even blijven hangen tijdens het zappen, ikzelf vind hem een beetje traag en slaapverwekkend.

In tegenstelling tot Bear Grylls die een agressieve en snellere benadering heeft tot survival, hij neemt ook grotere/gevaarlijke risico's waardoor het leuk is om naar te kijken.

 

Maar goed, Dual Survival seizoen 3 gaat zo beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot Bear Grylls die een agressieve en snellere benadering heeft tot survival, hij neemt ook grotere/gevaarlijke risico's waardoor het leuk is om naar te kijken.

 

Uiteraard weet iedereen dat televisie staged is, maar Bear Grylls is wel erg nep als je het mij vraagt.

 

 

Ik heb seizoen 3 van dual survival inmiddels gezien, vond het een beetje tegenvallen. Met name de eerste paar episodes vond ik het gekibbel tussen de beide personen storend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn kids is Bear de held. Mijn dochter van 10 is altijd verbaasd waarom haar vriendinnen het niet leuk vinden om mee te kijken. In de series van de European Outdoor Film Tour kun je ook survival pareltjes vinden

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al het derde seizoen volledig gezien, vind het gekibbel onderling wel interessant om te zien, Cody en Joe komen van twee verschillende werelden met een andere kijk op overleven. Dat is het format van de Dual Survival reeks, kan niet echt zeggen dat ik dit seizoen beter of slechter vind dan de twee voorgaande seizoenen met Dave Canterbury.

 

Wat me wel is opgevallen is dat Discovery Channel niet begonnen is bij de eerste aflevering, opzich is dat niet zo heel erg omdat alle afleveringen los staan van elkaar.

Maar vanaf de eerste aflevering kun je zien dat Cody en Joe nog naar elkaar toe moeten groeien, Discovery gooit deze continuïteit door te beginnen met aflevering 6 ("Twin Peaks") nu een beetje overhoop. De eerste aflevering heet "Mars on Earth" en is opgenomen in de Chileense Atacana woestijn.

Wat ook minder is is dat op NGC om 21:00 uur Doomsday Preppers begint, das niet zo'n ramp want dat word om 23:00 uur herhaald en is morgen ook nog te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...