Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

Obama steunt antiwapenwet

Recommended Posts

lol, Ja Als jij iemand een vork in het voorhoofd plant, dan ben jij in het bezit van een single shot, big caliber, attack fork.

Een semi auto fork kan ik me moeilijk voorstellen of het moet een besteklade betreffen. :p

Vergeet de lepels niet die is voor hun ook verdacht!

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een wet heeft niets met criminelen te maken. die houden zich er namelijk toch niet aan. Strengere wspenwetten beperken slechts de rechtschapen burgers en geeft criminelen meer kans daar zij niet meer op gewapende tegenstand stuiten bij een inbraak of overval.

Kijk maar naar de cijfers in england dichterbij kan je het niet hebben,Daar is het aantal criminele excessen dramatisch gestegen dankzij

Mr Blair en zijn anti lobby met hun draconische wetswijziging.

Deze post delen

Kijk maar even helemaal:

http://www.youtube.com/watch?v=KRK2dKUQDRw

en volg deze blog voor meer:

http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/12/19/sandy-hook-massacre-is-een-setup-3/

en hier het hoe en waarom bij Tristan van der Vlis uit de shooter uit Alphen:

http://martinvrijland.wordpress.com/2012/12/16/nazis-all-over-the-place/

• Leuk 1

Deze post delen

Gast urbanprepper

krokodillentranen van obama. zolang hij zijn clintonban maar door krijgt

Deze post delen

Met mijn werk kom ik veel in aanmerking met allerlei tuig. Als het kleine mannetjes mogelijk wordt gemaakt om makkelkkler aan wapens te komen omdat ze te laf zijn om te vechten dan ben ik een felle tegenstander van een vrije wapenwet ja.

Dat kun je op twee manieren zien.

1) Je wilt dat je werk behouden blijft

2) Je kijkt erg eenzijdig naar dit vraagstuk.

Deze post delen

AANVALSGEWEER. een woord verzonnen door de antiwapenlobby. Als ik iemand wil vermoorden met een vork heb ik dan een aanvalsvork???? symboolpolitiek om dingen enger te laten klinken dan ze zijn. En voor de mensen die SEMI AUTO eng vinden doen er goed aan eerst eens uit te zoeken wat semi auto betekend. wederom: klinkt eng he??? en dat is nu precies wat de antiwapenlobby wil.

Weet je wat ik eng vind? Van die zwarte militaire geweren. Vooral die sinistere zwarte kleur is zo bedreigend.....brrrrrrrrr......doe ze dan maar in mooi roze oid. Die zijn er ook gelukkig.....:D

Het is net als met de economie. Het gaat niet zo lekker, laten we dan nog wat meer wetgeving er tegenaan gooien, dan laten we tenminste zien dat we serieus bezig zijn en er ook iets aan doen. En als we dt maar lang genoeg volhouden komt alles weer goed........in fabeltjesland.......

Deze post delen

Gast Jager
Dat kun je op twee manieren zien.

1) Je wilt dat je werk behouden blijft

2) Je kijkt erg eenzijdig naar dit vraagstuk.

1) Nee heeft niks met mijn werk te maken, anders dan dat je mensenkennis erg versterkt wordt

2) Leer de mensen kennen en weet dat fysiek zwakkeren eerder naar wapens zullen grijpen

Deze post delen

Leer de mensen kennen en weet dat fysiek zwakkeren eerder naar wapens zullen grijpen

Dat lijkt me nu niet direct een openbaring :)

Als ik zwak ben, dan grijp ik uiteraard naar een wapen om me te verdedigen.

Een van de voordelen van wapens is dat iedereen gelijk wordt. Mogelijk dat de fysiek zwakkeren dan minder "gepakt" worden omdat de sterkeren weten dat ze nu op gelijke voet staan.

Let wel, fysiek zwakkeren, niet geestelijk zwakkeren.

Deze post delen

Het gaat niet helpen.

En zelfs een 9mm van Glock (21 ofzo) is te verbouwen tot automaat.

Dan een groter magazijn en je doet nog steeds pauw.

Wat dacht je van de (dan zwarte) markt voor dit soort dingetjes?

Deze post delen

Gast Jager
Dat lijkt me nu niet direct een openbaring :)

Als ik zwak ben, dan grijp ik uiteraard naar een wapen om me te verdedigen.

Een van de voordelen van wapens is dat iedereen gelijk wordt. Mogelijk dat de fysiek zwakkeren dan minder "gepakt" worden omdat de sterkeren weten dat ze nu op gelijke voet staan.

Let wel, fysiek zwakkeren, niet geestelijk zwakkeren.

Dus wij staan allebei in de kroeg en krijgen een woordenwisseling. Ik denk Sh#t die obl is groot, dat redt ik niet tegen hem. Gelukkig heb ik een pistool dus trek ik die wel???

Zoiets???

Dat is wat er namelijk gebeurt als zomaar iedereen aan wapens kan komen...

I rest my case! ;)

Deze post delen

Dus wij staan allebei in de kroeg en krijgen een woordenwisseling. Ik denk Sh#t die obl is groot, dat redt ik niet tegen hem. Gelukkig heb ik een pistool dus trek ik die wel???

Zoiets???

I rest my case! ;)

Nee, want dan heb je met een geestelijk zwakkere te maken.

Deze post delen

Zóveel wordt er ook weer niet gemoord in de USA, of wel?

Deze post delen

Gast Jager

You got no point my friend.....

Deze post delen

Zoiets???

I rest my case! ;)

Of die grote OBL zal denken: Jee, wellicht heeft die kleine Jager een vuurwapen bij zich, beter kan ik hem niet tot pulp proberen te slaan. Your case is moot. Doe eens wat onderzoek, en baseer je oordeel niet op eenzijdige anekdotes.

Dit is werkelijk een van de slechtste argumenten die ik in lange tijd gezien heb.

Deze post delen

Gast Jager
Of die grote OBL zal denken: Jee, wellicht heeft die kleine Jager een vuurwapen bij zich, beter kan ik hem niet tot pulp proberen te slaan. Your case is moot. Doe eens wat onderzoek, en baseer je oordeel niet op eenzijdige anekdotes.

Dit is werkelijk een van de slechtste argumenten die ik in lange tijd gezien heb.

Ik basseer mijn onderzoek op jarenlange ervaring met de allerlaagsten in de bevolking. Dat zegt meer dan alle andere onderzoeken!

Nu u weer mijn vriend ;)

Deze post delen

Ik basseer mijn onderzoek op jarenlange ervaring met de allerlaagsten in de bevolking. Dat zegt meer dan alle andere onderzoeken!

Nu u weer mijn vriend ;)

Jij denkt dat persoonlijke ervaring met een specifiek kader van de bevolking meer zegt dan alle onderzoeken? Nu ik weer: ga eens even heel snel opzoeken hoe statistiek werkt en doe wat aan je misplaatste arrogantie voordat je een oordeel trekt.

Deze post delen

Gast Jager
Wacht, dus jij denkt dat persoonlijke ervaring met een specifiek kader van de bevolking meer zegt dan alle andere onderzoeken? Nu ik weer: ga eens even heel snel opzoeken hoe statistiek werkt en doe wat aan je arrogantie voordat je een oordeel trekt.

Ja dat zeg ik!

U klinkt nou wel heel erg als een premier Rutte die zegt dat alles goed komt, terwijl alle normale en een gezond verstand bezittende mensen weten dat dat absoluut niet het geval is.

Nee ik vertrouw niet op statistieken nee. Net als ik piet paulusma niet met het weer vertrouw. Het geld naar Griekenland zou ook weer terugkomen toch?

Waar ik wel op vertrouw is mijn gezond verstand en levenservaring.

Die weet het inderdaad vaak beter ;)

(Arrogantie modus uit)

Deze post delen

Gast Heksenboot
Jij denkt dat persoonlijke ervaring met een specifiek kader van de bevolking meer zegt dan alle onderzoeken? Nu ik weer: ga eens even heel snel opzoeken hoe statistiek werkt en doe wat aan je misplaatste arrogantie voordat je een oordeel trekt.

"ga nu even heel snel....."

:confused:

:D

Succes met de Mythbusters, @Jager ;)

Deze post delen

Ja dat zeg ik!

U klinkt nou wel heel erg als een premier Rutte die zegt dat alles goed komt, terwijl alle normale en een gezond verstand bezittende mensen weten dat dat absoluut niet het geval is.

Nee ik vertrouw niet op statistieken nee. Net als ik piet paulusma niet met het weer vertrouw. Het geld naar Griekenland zou ook weer terugkomen toch?

Waar ik wel op vertrouw is mijn gezond verstand en levenservaring.

Die weet het inderdaad vaak beter ;)

(Arrogantie modus uit)

Laat ik het dan zo formuleren: hoe trek jij een oordeel over alle mensen (statistiek) op basis van je ervaring met een specifiek soort mensen (persoonlijke ervaring)? Hoe trek jij een oordeel over het totaalplaatje, op basis van een eenzijdig deel van dat totaalplaatje? Wat zegt jouw observatie dat meer zwakke criminelen naar een wapen zouden grijpen als ze dat konden over de totale hoeveelheid criminaliteit, dus ook meegenomen dat dit ook betekent dat ook zwakke vredelievende en wetsgetrouwe burgers sneller naar een wapen kunnen grijpen? En meegenomen dat vrijwel alle criminelen sterker, agressiever en/of meedogenlozer dan hun slachtoffers zijn, en vaak toegang hebben tot illegale wapens?

Deze post delen

Welles / nietes

On topic, het ging om het soort wapens. Niet over de eindeloze-wapen-wet-discussie in het algemeen.

En ik blijf erbij dat binnen het kader van vrije wapenwet daar niet dit soort aanvalsgeweren thuis horen, half automaat, vol automaat of voor mijn part zelfdenkend :confused: maakt niet uit.

Waar baseer je dit op? Mij lijkt het juist dat hoe meer ervan in omloop zijn (in het legale circuit), hoe minder gretig hongerige bendes zijn hun ding te doen, omdat ze immers meer kans lopen zo'n ding tegen het lijf te lopen.

Zelfs als dit niet zo zou zijn is het nietszeggend, omdat je het ook af moet zetten tegen de toegevoegde waarde van een effectiever middel om jezelf te verdedigen, tegen wat dan ook.

Nee, voor je handtasje is een vuistvuurwapen meer geschikt. De meeste mensen zijn echter niet 24/7 op pad. Thuis, al helemaal op een woonstee oid, kan zo'n aanvalsgeweer toch een stuk handiger zijn.

Rothbart, Psst, het is nog vrede... ;)

Dus jij zegt eigenlijk; wat anderen hebben moet ik ook kunnen hebben? In dit geval een aanvalsgeweer. En wat als blijkt dat criminelen RPG's hebben? Moeten burgers daar dan ook het recht op hebben? Waar ligt jou (de) grens?

Wat je krijgt is een wapenwedloop, zijn we net vanaf na de koude oorlog.

Wat is nou het belang van dit soort wapens in handen van burgers?

Deze post delen

Gast Jager

Omdat het zo is PUNT.

Beste Rothbard, ik ken en waardeer je meningen hier op de site. Je bent duidelijk een gestudeerd en/of een intelligent persoon die over bepaalde zaken meer weet dan ieder ander.

In dit geval is mijn PERSOONLIJKE mening dat je dit keer helemaal fout zit. Je probeert mijn verhaal ook tot een statistiek te betrekken, maar wederom persoonlijk vindt ik dan dat we van het verhaal afdwalen.

Laat ik het anders zeggen:

Ik ken de wereld, zowel de legale als de illegale, ook kom ik uit een millieu die je kunt aanmerken als de laagste bevolkingsgroep. Ik woon niet in een koophuis in een nette buurt, maar in een huurwoning tussen de mensen die elkaar nog oom en tante noemen.

Mijn levenservaring heb ik van kleins af aan mee gekregen. Voor mij dus geen boeken of statistieken om uit te leren. Ik zit er namelijk midden in!!!

Angst is de reden om naar wapens te grijpen. Angst is dus de reden dat ook fysiek zwakkere mensen uit een goede omgeving eerder de wapens zullen trekken.

Criminelen zijn sterker, meedogenlozer en agressiefer??? Ben geen crimineel maar de eerste die mijn huis binnendringt kan op net zo'n sterke, meedogenloze en agressieve afrekening rekenen.

Dat ligt namelijk allemaal aan de fysiek geestelijke gesteldheid van de persoon die tegenover je staat, of die je zelf bent!

Mensen die angst kennen zullen een vrijere wapenwetgeving willen. Mensen die angst gebruiken om geestelijk sterk te worden hebben dit niet nodig.

Ik hou van wapens. Heb er zelf diverse. Toch zou ik eerder op mijn ouderwetse twee vuisten vertrouwen dan een pistool bij me dragen (shtf uitgezonderd). Doordat ik op mijn twee ouderwetse vuisten vertrouw straal ik dit ook uit. Mensen die dit niet doen stralen angst uit.

Wie denk je nu dat er lastig gevallen wordt buiten op straat? Wie denk je dat als hij/zij lastig gevallen wordt een wapen trekt?

Deze post delen

Zoiets???

I rest my case! ;)

Je zou dit denken, de praktijk wijst echter uit dat men zulks niet doet wanneer men vermoed dat de ander ook wel een vuurwapen op zak zou kunnen hebben...

Lees daarom de statistieken er eens op na (los van wat je zelf al meegemaakt hebt of aanvoelt is dat eerder toepasbaar is op de rest van de samenleving...)

Een mening mag iedereen hebben, een gefundeerde mening is wat anders en ik besef maar al te goed dat dit voor interpretatie vatbaar is niet niet altijd absoluut vast te stellen wat dat dan wel is :)

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...