Ga naar inhoud
GENEGEERD

Huisje voor $2000


Nonkel Jones

Aanbevolen berichten

Bouw hem gewoon dan.

 

http://www.instructables.com/id/How-to-Build-an-Earthbag-Dome/

 

Echt goedkoop om te maken.

Echt makkelijk, iedereen kan het.

 

Extra tip, bouw hem half ondergronds. 1 meter naar beneden, 1 meter naar boven (ongeveer). Het zand dat je uitgraaft, gebruik je in de zandzakken.

En....... Hij valt dan niet meer zo op en is legaal te bouwen, zonder bouwvergunning (als schuur).

@Jager vindt ze ook leuk voor Shelter Camping ;)

 

 

Dus bij deze Simmetje: hij is voor jou!

 

Helemaal fantastisch, ik heb me er ook ooit eens in verdiept. Heerlijk die huisjes en nog fijner om geen hypotheek te hebben.

Het lastige is gewoon: land! Waar vind je in Nederland, het liefst in het Oosten of NoordOosten een stukje betaalbaar land.

Ik had een stukje gevonden van 25 duizend, maar het mocht alleen maar gebruikt worden om te beleggen, je mocht er verder niets mee helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast gerbewoner
*PRIK* En daar barst de bubble...

 

In NL is dit niet de meest handige manier van bouwen.

Je zal echt een fundament moeten maken om op te bouwen

 

Dat hangt natuurlijk ook af van het gewicht en hoe je het spreid. Mijn ger weegt ongeveer 500 kilo. Met alle inventaris en 300 kilo brandhout zal ik nog onder de 1000 kilo blijven. Dat moet geen probleem opleveren. Daarnaast, Als je een constructie maakt die vrij staat van de grond, op stempels met iets van stelcon platen eronder, kun je de boel ook nog nagstellen als het allemaal te scheef wordt.

 

Dan de keuze van hout, het is nog moeilijk om tegenwoordig goed hout te vinden wat lang mee gaat (tenzij je echt gaat zoeken, maar dan kost het ook wat). Ik zou eerder de eerste meter in steen doen en daarna eventueel verder met hout.

Maar na +/- 20 jaar of eerder zul je waarschijnlijk toch echt stukken hout moeten vervangen.

 

 

Stel dat je dit in Nederland voor 5000 euro kan bouwen. Dan nog is vervangen na 20 jaar niet duur.

 

De ruimte, 14x14feet is ongeveer 4250mm (4,25 meter) in het vierkant. Dat is de gemiddelde woonkamer... Bedenk jezelf eens te wonen in alleen je woon kamer?

Doordat er een verdieping op zit is dit heel goed te doen. Gewoon loslaten dat je echt een 5 zits hoekbank moet hebben als je alleen woont. Ik heb voor mezelf een hele comfortabele stoel met voetenbank staan en eventuele visite kan op klapstoeltjes zitten. Een hele computerhoek is niet nodig, een laptop volstaat. Als je zo naar je huishouden gaat kijken kan je ineens met veel minder af.

Het wordt geen paleis maar het is zeker goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jeetje joh! Wat een idee! Beter iets dan niets toch? Wij zaten maar te denken om onder de schuur iets te graven, die hebben we toen ook zelf neergezet. Maar dat loopt geheid onder water hier..

 

O ja, je hebt een schuur. Wist ik dat al, of ben ik dat vergeten.

Er lopen meer draadjes over kleine huisjes, vandaar.

 

Waarom loopt het onder water?

 

Had ik al verteld dat je een schuur ook kan verstevigen met zandzakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
sowieso kun je voor weinig geld een prima huis neer zetten.

Probleem in Nederland is dat het gewoon niet mag door: bestemmingsplan, vergunningen, straatbeeldbeleid etc.

 

Schuur is geen probleem

Klein huis = Schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Helemaal fantastisch, ik heb me er ook ooit eens in verdiept. Heerlijk die huisjes en nog fijner om geen hypotheek te hebben.

Het lastige is gewoon: land! Waar vind je in Nederland, het liefst in het Oosten of NoordOosten een stukje betaalbaar land.

Ik had een stukje gevonden van 25 duizend, maar het mocht alleen maar gebruikt worden om te beleggen, je mocht er verder niets mee helaas.

 

Zoals ik al zei: Schuur bij je huis bouwen is geen probleem.

Dat kan en dat mag.

 

Punt 2: Als BOL hoeft het geen Paleis Soestdijk te zijn.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, je hebt een schuur. Wist ik dat al, of ben ik dat vergeten.

Er lopen meer draadjes over kleine huisjes, vandaar.

 

Waarom loopt het onder water?

 

Had ik al verteld dat je een schuur ook kan verstevigen met zandzakken?

 

Hier zijn ze al 10 jaar aan het bouwen om ons heen. Vorig jaar zijn alle kelders volgelopen met water hier in de bouw, grond water staat erg hoog hier. dus gaat niet zomaar. De schuur zal voor ons de beste en onopvallenste oplossing zijn. Het is een houten schuur, dus die ga ik dicht metselen aan de binnenkant.. Lol hout van buiten en steen van binnen. wie verwacht nu dat er in een houten schuur mensen zitten in noodtijd.

en en steen van binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

duurzaam met de grond verenigd is een juridische term. Het is de voornaamste eis alshet gaat of iets als onroerend goed mag worden aangemerkt (of het een huis/kantoor/bungalow etc is). Een woonwagen is bijvoorbeeld geen onroerendgoed(het is verplaatsbaar en duz niet duurzaam verenigd met de grond net als een woonboot bv) en dan betaal je volgens mij in plaats van OZB belasting staanplaats geld als een vorm van huur geloof ik. Maar alsje dat duz zou doen opje eigen grond vervalt dat neem ik aan. Dat is iets wat ik nog een keer juridisch wil uitpluizen. Als ik me heb verdiept zal ik deze kennis uiteraard delen met jullie ;).

 

Nadeel van het bouwen van onroerend (huis) ipv roerend (auto, aanhanger etc) is duz dat alsje dat op eigen grond gaat doen, deze ongetwijfeld later zal worden getaxeerd en een WOZ waarde krijgt waarmee je OZB belasting wordt berekend door de gemeente. Als je deze simpele kostenpost kunt vermijden door het verplaatsbaar te maken door op een hijsbaar frame te bouwen lijkt me dat een mooie maas in de wet? Ben je niet slim alsje er geen gebruik van maakt alsje toch klein bouwt het direct op een frame of wielen te doen?;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja in Nederland is het idd niet makkelijk iets te bouwen, wij denken zelf dat het beter is om je huis te beveiligen, maar een schuilplaats, waar we net allemaal in kunnen lijkt ons ook niet verkeerd, misschien de schuur veiliger maken? Dan heb je ook een veilig huisje, onze fietsen enz.. staan altijd naast de schuur onder het afdak, kinderen zijn lui tegenwoordig, veel makkelijker de fiets daar neer te zetten dan in de schuur.. moeten ze moeite doen. Lol.. ik bedenk me dus net wat onze oplossing gaat worden. Toch wel fijn zo'n topic.. :D

 

Als je het niet leuk vind, je schuur af te breken en opnieuw te beginnen:

 

Plaats zandzakken aan de buitenkant. Een tweede muur dus. Laat die begroeien. Je kan daar plantjes in kweken ook.

 

[ATTACH=CONFIG]2260[/ATTACH]

 

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&q=vertical+gardening&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1291&bih=668&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ToTRULOTGomr0AXtyYCoDA

 

Je tuin oppervlakte vergroot je hiermee.

Dit kan ook langs je schuttingen.

Denk dan wel aan de zwakke plek (weet niet waar je schuur staat) waar geen zandzakken zijn.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
duurzaam met de grond verenigd is een juridische term. Het is de voornaamste eis alshet gaat of iets als onroerend goed mag worden aangemerkt (of het een huis/kantoor/bungalow etc is). Een woonwagen is bijvoorbeeld geen onroerendgoed(het is verplaatsbaar en duz niet duurzaam verenigd met de grond net als een woonboot bv) en dan betaal je volgens mij in plaats van OZB belasting staanplaats geld als een vorm van huur geloof ik. Maar alsje dat duz zou doen opje eigen grond vervalt dat neem ik aan. Dat is iets wat ik nog een keer juridisch wil uitpluizen. Als ik me heb verdiept zal ik deze kennis uiteraard delen met jullie ;).

 

Nadeel van het bouwen van onroerend (huis) ipv roerend (auto, aanhanger etc) is duz dat alsje dat op eigen grond gaat doen, deze ongetwijfeld later zal worden getaxeerd en een WOZ waarde krijgt waarmee je OZB belasting wordt berekend door de gemeente. Als je deze simpele kostenpost kunt vermijden door het verplaatsbaar te maken door op een hijsbaar frame te bouwen lijkt me dat een mooie maas in de wet? Ben je niet slim alsje er geen gebruik van maakt alsje toch klein bouwt het direct op een frame of wielen te doen?;)

 

Ah, wettelijke termen, daar was ik al bang voor. :)

Niets aan toe te voegen.

 

Ja, hijsbaar frame/wielen, kwestie van smaak.

Die Tiny Houses on Wheels trek je zelf mee achter een goede auto.

 

Op eigen grond een schuur bouwen doet iedereen. WOZ/OZB stijgt. Waarde van je huis ook.

 

Alweer een kwestie van smaak.

 

Hou ons op de hoogte, en kijk nog even naar deze leuke plaatjes:

 

http://www.google.nl/search?q=earthbag+root+cellar&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=0&sugexp=chrome,mod%3D18&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=iobRUMHTD-aX0QX1yIDQDA&biw=1291&bih=668&sei=j4bRUJy3GpGb1AXAz4HgAw#um=1&hl=nl&tbo=d&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&tbm=isch&sa=1&q=sandbag+root+cellar&oq=sandbag+root+cellar&gs_l=img.3...33425.34127.0.34854.4.4.0.0.0.0.144.291.3j1.4.0...0.0...1c.1.sR1L77HfEio&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&fp=9ec1f87a59f16a75&bpcl=40096503&biw=1291&bih=668

 

Ik neem aan dat jij dat Vossehol gaat noemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet leuk vind, je schuur af te breken en opnieuw te beginnen:

 

Plaats zandzakken aan de buitenkant. Een tweede muur dus. Laat die begroeien. Je kan daar plantjes in kweken ook.

 

[ATTACH=CONFIG]2260[/ATTACH]

 

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&q=vertical+gardening&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1291&bih=668&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ToTRULOTGomr0AXtyYCoDA

 

Je tuin oppervlakte vergroot je hiermee.

Dit kan ook langs je schuttingen.

Denk dan wel aan de zwakke plek (weet niet waar je schuur staat) waar geen zandzakken zijn.

 

:)

 

Een hele goede tip, misschien als ik 1 kant zo doe? Wij wonen namelijk in een plastic buurt, zoals ik dat zeg, Status en buitenkant.. Arrgg.. Dus moet om mijn buurtjes tevreden te houden me aanpassen hier. 10 cm bij de grens en er word meteen geklaagd en ik kan de schuur weghalen. De binnenkant bewerken lijkt me dan een betere oplossing. Ja wij willen graag verhuizen, maar dat gaat niet zomaar.. :( We moeten het rooien met wat we hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een hele goede tip, misschien als ik 1 kant zo doe? Wij wonen namelijk in een plastic buurt, zoals ik dat zeg, Status en buitenkant.. Arrgg.. Dus moet om mijn buurtjes tevreden te houden me aanpassen hier. 10 cm bij de grens en er word meteen geklaagd en ik kan de schuur weghalen. De binnenkant bewerken lijkt me dan een betere oplossing. Ja wij willen graag verhuizen, maar dat gaat niet zomaar.. :( We moeten het rooien met wat we hebben.

 

Ja, dan kan je de binnenkant van je schuur doen.

 

En als je die zandzak muren zou gaan maken, zorg dan eerst voor mooie uitgeprinte plaatjes. Maak daar een collage van op een groot stuk karton.

Zet namen van planten erbij. Dan kan je de buren laten zien hoe het gaat worden. Wie weet wordt het een rage!

 

Zeg erbij dat je een architect hebt ingehuurd. Dat ben ik (echt), alleen hoef je er niet bij te vertellen dat ik het hier gratis doe ;)

Dat maakt meestal wel indruk :D

 

Hier wat plaatjes:

 

http://www.google.nl/search?q=verticaal+tuinieren&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D18&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=1YjRUIgXsKnQBfLBgMAB&biw=1291&bih=668&sei=2IjRUKulNcGf0QWx_IDoBQ

 

Uitprinten, knippen, plakken. Crea Bea Simmetje!

 

Lekker veel groenten en kruiden en aardbeien gebruiken in het echt.

 

Succes, :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan kan je de binnenkant van je schuur doen.

 

En als je die zandzak muren zou gaan maken, zorg dan eerst voor mooie uitgeprinte plaatjes. Maak daar een collage van op een groot stuk karton.

Zet namen van planten erbij. Dan kan je de buren laten zien hoe het gaat worden. Wie weet wordt het een rage!

 

Zeg erbij dat je een architect hebt ingehuurd. Dat ben ik (echt), alleen hoef je er niet bij te vertellen dat ik het hier gratis doe ;)

Dat maakt meestal wel indruk :D

 

Hier wat plaatjes:

 

http://www.google.nl/search?q=verticaal+tuinieren&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D18&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=1YjRUIgXsKnQBfLBgMAB&biw=1291&bih=668&sei=2IjRUKulNcGf0QWx_IDoBQ

 

Uitprinten, knippen, plakken. Crea Bea Simmetje!

 

Lekker veel groenten en kruiden en aardbeien gebruiken in het echt.

 

Succes, :D

 

Wow Thx, dat gaat zeker werken hier in de buurt.. Heb genoeg hier aan tijdschriften liggen om een collage te maken. Aanleggen en bouwen is ook geen probleem voor ons. Zal alles wel posten hier. Misschien hebben anderen er ook wat aan. Maar dit ga ik uitwerken! Thx.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we dan maar een stuk grond kopen in de Ardennen en daar alvast wat van die huisjes opzetten........... lekker hoog :)

 

laat zeggen met 25 deelnemers, hoeveel grond ? ik noem maar wat 2 hectare (100.000 : 25 = 4000, kan misschien wel goedkoper, of meer grond)

......gezamenlijk boeren..... kleine huisjes kleine tuintjes voor eigen gebruik

huisjes rondom de grote gezamenlijke boerderijgrond voor veiligheid ?

 

ff denken, huisje 2000, deelname grond 4000, gezamenlijke kennis, gezamenlijk kringloop afstruinen, ombouwen enz...1000 voor extra kosten, b.v. solar system gezamenlijk......

 

Das dan 7000 per deelnemer, hmmmmm 2 jaar geen vakantie, maar dan heb je wel een denk leuke BOL locatie.

 

Ach, zit zomaar wat te dromen........ toch klinkt het best leuk, en daar kun je vakantie houden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Lol.. Stapelbed voor 6 personen.. Kun je je kont niet keren.. :D Ga het zeker uitwerken!

 

In geval van nood wil je in je schuur trekken heb ik begrepen?

 

Je huis kan je ook omtoveren tot een vesting. O.a. met zandzakken, die voordelen heb je al begrepen in de tussentijd.

Die hoef je nog niet gelijk te vullen. Zand zat in je tuin. Bodem uit een grote emmer halen en je hebt een vul-mond. Paar scheppen extra preppen.

Gebruik prikkeldraad tussen de lagen zandzakken, tegen het wegglijden. Prikkeldraad is handig spul en ook goedkoop :)

 

Er is gewoon heel veel mogelijk. Laat je vooral niet tegenhouden door mensen die negatief doen met "dat kan niet en dat mag niet". Dat zijn we nu wel gewend als preppers :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
laten we dan maar een stuk grond kopen in de Ardennen en daar alvast wat van die huisjes opzetten........... lekker hoog :)

 

laat zeggen met 25 deelnemers, hoeveel grond ? ik noem maar wat 2 hectare (100.000 : 25 = 4000, kan misschien wel goedkoper, of meer grond)

......gezamenlijk boeren..... kleine huisjes kleine tuintjes voor eigen gebruik

huisjes rondom de grote gezamenlijke boerderijgrond voor veiligheid ?

 

ff denken, huisje 2000, deelname grond 4000, gezamenlijke kennis, gezamenlijk kringloop afstruinen, ombouwen enz...1000 voor extra kosten, b.v. solar system gezamenlijk......

 

Das dan 7000 per deelnemer, hmmmmm 2 jaar geen vakantie, maar dan heb je wel een denk leuke BOL locatie.

 

Ach, zit zomaar wat te dromen........ toch klinkt het best leuk, en daar kun je vakantie houden !

 

Hahaha, het kriebelt he, Dree?

Dat zijn nou precies de dingen die we allemaal gaan zitten uitbroeien op Shelter Camping.

 

Hier nog de link voor de nieuwelingen:

 

http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=25

 

 

Volgens mij valt mijn onderschrift nog niet zo op :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geval van nood wil je in je schuur trekken heb ik begrepen?

 

Je huis kan je ook omtoveren tot een vesting. O.a. met zandzakken, die voordelen heb je al begrepen in de tussentijd.

Die hoef je nog niet gelijk te vullen. Zand zat in je tuin. Bodem uit een grote emmer halen en je hebt een vul-mond. Paar scheppen extra preppen.

Gebruik prikkeldraad tussen de lagen zandzakken, tegen het wegglijden. Prikkeldraad is handig spul en ook goedkoop :)

 

Er is gewoon heel veel mogelijk. Laat je vooral niet tegenhouden door mensen die negatief doen met "dat kan niet en dat mag niet". Dat zijn we nu wel gewend als preppers :D

 

Wij zijn wel gewent anders te zijn en houden ons zeker niet in. Ons huis is nr 1 igg als nood de schuur en we kunnen altijd meteen weg en laten alles achter zonder problemen. Het is alleen de kunst in deze buurt iets onopvallend te doen. Voorkomen is beter dan genezen.. Dank voor al je advies, ga je zeker wat van terug zien op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto's van de eerste posting (link) lijkt het dat je je kont nog niet kunt draaien in een dergelijke cabine. Ik heb toch liever wat ruimte.

 

Denk je nou echt, dat je na een SHFT situatie, zoveel tijd hebt, om in je huisje te zitten ?

Je ben dan een hele dag bezig met jagen/verzamelen, en een tv is er dan niet meer hoor.

 

Een huis is dan weer waarvoor het bedoelt is: warmte, veiligheid en slaapplaats.

 

En je kan lekker je kont in je tuintje omdraaien dan, als je in een extreem geval een keer niks te doen hebt :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...