Ga naar inhoud
GENEGEERD

nuchtere preppers gezocht voor serie over creatief en positief omgaan met de crisis


Questions

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Ik ben journalist en bezig een serie interviews (voor krant/tijdschrift) te maken over mensen die zich niet alleen maar bang laten maken door berichten over de crisis, maar er creatief en optimistisch mee omgaan.

 

Mijns inziens is iedereen zich erg afhankelijk gaan voelen van werk, uitkeringen en andere sociale zekerheden, van de beschikbaarheid van gas, water, licht en goede gezondheidszorg. Elk bericht dat deze zekerheden iets minder groot maakt (ontslagen, verkorting WW, etcetera) roept enorme angst en maatschappelijke verontwaardiging op. Ik ben op zoek naar de optimistische en positieve verhalen, verhalen van mensen die in de crisis kansen en mogelijkheden zien en die creatieve oplossingen zoeken. Door freelancer te worden, door zelfvoorzienend te zijn. Mensen die een moestuin beginnen of een stukje land in het buitenland kopen, die goud kopen of weer ouderwets een gevulde sok onder het bed verstoppen. Die creatief omgaan met het feit dat ze ineens minder geld op de bank hebben elke maand.

 

Omdat ik denk dat preppers bij uitstek op zoek zijn naar creatieve oplossingen, zou ik voor mijn serie graag een of meer nuchtere, positief ingestelde preppers interviewen. Mensen voor wie het preppen een manier is om iets minder afhankelijk te zijn van de overheid en andere (schijn?)zekerheden. Ik zou de reportage graag voorzien van een advies voor de lezer, bijvoorbeeld wat goede investeringen zijn of een geschikte voorraad, of een andere actie die je onafhankelijker maakt. Dat mag ook best humoristisch zijn. Het gaat mij erom lezers te laten zien dat ze niet hulpeloos zijn, ook niet als het tegenzit.

 

Het is fijn als iemand met naam en toenaam genoemd wil worden, want ik wil met de serie vooral vertrouwen uitstralen, en geen angst of wantrouwen. Maar over anoniem interviewen valt te praten en de tekst wordt pas gepubliceerd als de geïnterviewde zich er volledig in kan vinden. De bij het project betrokken fotograaf wil in de foto graag de nadruk leggen op de creatieve oplossing en daardoor kunnen we zorgen dat de geïnterviewde niet herkenbaar in beeld komt, bijvoorbeeld door het gezicht achter een object (voorraad geld, groente uit de moestuin?) te verbergen.

 

Als iemand van u geïnteresseerd is om geïnterviewd te worden voor mijn serie, stuur me dan een reply op dit bericht.

 

Alvast hartelijk dank voor uw reactie,

 

Meike Grol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Questions

 

Geachte mevrouw Grol,

 

Dit is zowaar de eerste oproep vanuit "de media" die alhier geplaatst wordt (en gelooft u mij, dat zijn er nogal wat) waaruit blijkt dat u zich uitermate goed ingelezen heeft op dit forum en u weet het perfect te verwoorden -en wellicht nog belangrijker- te voorkomen dat slechts hoon u ten deel zou vallen.

 

Complimenten!

 

Ik wens u oprecht succes met uw serie interviews.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johnny Bravo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Questions

 

Geachte mevrouw Grol,

 

Dit is zowaar de eerste oproep vanuit "de media" die alhier geplaatst wordt (en gelooft u mij, dat zijn er nogal wat) waaruit blijkt dat u zich uitermate goed ingelezen heeft op dit forum en u weet het perfect te verwoorden -en wellicht nog belangrijker- te voorkomen dat slechts hoon u ten deel zou vallen.

 

Complimenten!

 

Ik wens u oprecht succes met uw serie interviews.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johnny Bravo

 

Hear hear !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meike

 

Het feit dat jij je verdiept hebt in de materie scoor je bij mij gelijk al bonuspunten.

Veel beter dan die hart van NL gast met zijn "voorbereiden op de apocalypse"

 

Helaas ben ik zelf niet bereid om met naam en toenaam en in de media te verschijnen.

Als ik op een andere manier van dienst kan zijn hoor ik dat graag.

 

kijk ook eens naar deze youtube video

 

Suc6 met de serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meike Grol

 

Hallo, bent u de Meike Grol van Facebook met 146 vrienden?

Dan heb ik de volgende vraag,

bent u met uw opleiding;

 

HBO verpleegkunde en nu werkzaam als ervaringsdeskundige een journalist of meer een psychisch gerichte onderzoeksters.

Op facebook bij "vind ik leuk" interesses zie ik staan Gezondheid en psychologie.

 

Dus is de reportage nu een psychologisch gerichte benadering?

 

Als u niet bent degene die ik aanhaal dan kunt dit bericht als niet van toepassing op u zien.

Mocht u wel de juiste persoon zijn wilt u dan mijn vragen beantwoorden?

 

Vriendelijke groet,

 

Tom de Prepper

 

Had je dit niet beter via een PM kunnen doen Tom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meike Grol

 

Hallo, bent u de Meike Grol van Facebook met 146 vrienden?

Dan heb ik de volgende vraag,

bent u met uw opleiding;

 

HBO verpleegkunde en nu werkzaam als ervaringsdeskundige een journalist of meer een psychisch gerichte onderzoeksters.

Op facebook bij "vind ik leuk" interesses zie ik staan Gezondheid en psychologie.

 

Dus is de reportage nu een psychologisch gerichte benadering?

 

Als u niet bent degene die ik aanhaal dan kunt dit bericht als niet van toepassing op u zien.

Mocht u wel de juiste persoon zijn wilt u dan mijn vragen beantwoorden?

 

Vriendelijke groet,

 

Tom de Prepper

 

Even beter je huiswerk doen voordat je dit soort dingen tikt tom, ik vind dit niet heel netjes wat je nu doet.

Facebook lijkt me niet de beste manier of dit soort dingen op te zoeken

Zoek haar naam eens op linked in en je krijgt een hele andere zoekresultaten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrfallie

 

Even beter je huiswerk doen voordat je dit soort dingen tikt tom, ik vind dit niet heel netjes wat je nu doet.

Facebook lijkt me niet de beste manier of dit soort dingen op te zoeken

Zoek haar naam eens op linked in en je krijgt een hele andere zoekresultaten

 

Verdraait ja nu is het iemand anders, weer effe googelen

(eerder bericht aangepast:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Meike,

 

Trek je niets aan van de verwarring.

Mensen hier zijn allang blij (verrast) eens niet voor Maya data gevraagd te worden.

En dus ietwat gehaast in conclusies. Ikzelf zat ook al op de diverse social/professional media.:)

 

Wacht even af, wellicht grijpen enkele mensen de kans aan om het één en ander recht te zetten. Met naam en toenaam.

En zo, via jouw artikelen in krant en/of tijdschrift, de wereld van het voorbereiden op noodsituaties, en het meer zelfvoorzienend leven, te promoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de exacte omschrijving van haar tekst zou ik de aangewezen persoon zijn, maar om dan mijn redenen=prive leven en alle ellende erachter op

straat te gooien als reden voor de vraag "Waarom doet u het?" doet me denken aan een aflevering van Dr.Phil..maar ik zou zeer zeker sympathie opwekken

en preppers uit de negatieve hoek halen, maar ja met naam en toenaam..is een eigenschap van een prepper juist niet dat deze onzichtbaar is voor de buitenwereld

als SHTF??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...