Ga naar inhoud
GENEGEERD

Als ik zeg: JA fluor, dan zeggen jullie ...?


Aanbevolen berichten

dan zeggen jullie: NEEEEEE Natuurlijk niet, ome Blikvoer! Toch?

 

Zo niet, lees dit heel nuchtere stuk.

 

http://www.navigatingtheaether.com/2012/03/10/the-dangers-of-fluoride-conspiracy-or-myth/

 

Voor een ieder die het Engels te moeilijk vindt: De kern van het verhaal. Fluor is megagiftig. Een directe bijwerking van fluor is dat je bot ontkalkt en je tanden wolf krijgen en zelfs kunnen uitvallen. Need I say more?

 

Ja ik moet meer zeggen. Fluor is een bijproduct van grote industrieën dat ze kwijt moesten en door verkeerde rapporten en veronderstellingen (dan heb ik het niet over de grote pharmaceutische lobbies en conspiracytheorieën van Hitler die het in het drinkwater liet stoppen omdat het de massa beïnvloed (adhd bijvoorbeeld) ) in het drinkwater lieten stoppen omdat het gezond zou zijn. Not. Het zit zelfs in rattengif. Need I say more? okay zeg ik nog dit: Fluortabletjes voor kids? Kappen!

 

Bij kruidvat kun je fluorvrije tandpasta kopen die smaakt normaal en kost onder de euro. Het is niet zo stevig, maar wel beter voor je gezondheid. En ook Parodontax verkoopt fluorvrije tandpasta maar dat is wel wennen want dat smaakt goor.

 

Voor je gezondheid van je gezin moet je wat over hebben!

Denk zelf.

Zoek uit.

Wees geen schaap.

Doen mensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet dat ze vroeger wel eens fluor gaven aan psychiatrische patiënten om ze gehoorzaam te houden. Dit zullen echter wel andere hoeveelheden zijn dan dat er in tandpasta zit denk ik. :)

 

Kijk dat bedoel aan psychiatrische patiënten geven om ze gehoorzaam te houden! Dat had Hitler ook al door en daarom liet hij het door het drinkwater doen. Wat heel de wereld zo ongeveer gevolgd heeft en het ook is gaan doen. Tot een paar jaar geleden, toen werd er iemand wakker en gingen veel Nederlandse gemeenten het heel snel afschaffen. Maar pas op, niet iedere gemeente.

 

En in tandpasta zit niet zoveel, maar als je het vaak inslikt ben je grondig de pineut. Er hoort op verpakkingen te staan dat het schadelijk is voor kids onder de 6 jaar sowieso! en daarboven moet je het ook niet inslikken. Lees de kleine lettertjes maar eens op je tandpastadoos.

Alle kleine beetjes die je inslikt zijn troep.

 

En dan geven wij het uit voorzorg aan onze kindjes.

 

Ik poets liever zonder fluor (al drie jaar) en drink geen leidingwater meer (al 12 jaar niet meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat bedoel aan psychiatrische patiënten geven om ze gehoorzaam te houden! Dat had Hitler ook al door en daarom liet hij het door het drinkwater doen. Wat heel de wereld zo ongeveer gevolgd heeft en het ook is gaan doen. Tot een paar jaar geleden, toen werd er iemand wakker en gingen veel Nederlandse gemeenten het heel snel afschaffen. Maar pas op, niet iedere gemeente.

 

En in tandpasta zit niet zoveel, maar als je het vaak inslikt ben je grondig de pineut. Er hoort op verpakkingen te staan dat het schadelijk is voor kids onder de 6 jaar sowieso! en daarboven moet je het ook niet inslikken. Lees de kleine lettertjes maar eens op je tandpastadoos.

Alle kleine beetjes die je inslikt zijn troep.

 

En dan geven wij het uit voorzorg aan onze kindjes.

 

Ik poets liever zonder fluor (al drie jaar) en drink geen leidingwater meer (al 12 jaar niet meer).

 

Oei, nu klinkt het een stuk ernstiger... Zal ik voortaan ook maar doen dan, hoewel kiespijn hebben en geen tandarts in de buurt behoorlijk klote kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als ik nu stop met fluor tandpasta ik helemaal onhandelbaar zal worden ;)

 

Greener

 

:cool:

 

 

 

 

Ik denk eerlijk gezegd dat wel mee zal vallen. Je hoort zoveel wilde conspiracies tegenwoordig. Dat het in te hoge doses giftig is staat buiten kijf natuurlijk, maar wat Hitler er mee te maken heeft zie ik niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat wel mee zal vallen. Je hoort zoveel wilde conspiracies tegenwoordig. Dat het in te hoge doses giftig is staat buiten kijf natuurlijk, maar wat Hitler er mee te maken heeft zie ik niet zo.

 

Hitlers mensen hadden uitgevonden dat je er het volk mee rustig kon houden, net dus als psychiatrische patiënten die het toegediend kregen om rustig te blijven. Rustige mensen zijn volgzaam. Maar dat van Hitler hoef je niet te geloven van mij, zoek maar op internet.

 

Wat je wel moet weten is dat het een giftig afvalproduct is van diverse industrieën en het profijtelijker is je afval te verkopen dan tegen hoge kosten te moeten opslaan of dumpen.

 

En nu ga ik heel ver:

Twee keer per jaar tandartscontrole was erg profijtelijk voor de tandartsen. Dat is afgeschaft. 1x per jaar is genoeg. Waarom niet nog steeds twee jaar? Als het zo belangrijk was? Welnee, het is helemaal niet belangrijk.

 

Mijn persoonlijke situatie. Ik had altijd wat bij de tandarts. Ik besloot gewoon niet meer naar de tandarts te gaan. Ook niet meer voor controle. En ja als ik dan echt wat heb, dan zit ik met de verzekering. I know, maar dat hoort bij zoveel mogelijk off grid. Maar ik heb nu in meer dan 10 jaar geen tandarts meer bezocht ook niet voor controle. Geen gaatje meer gehad. Rara.

 

Poetsen is goed, maar kan ook je tandemail beschadigen. Ik poets nu al jáááren zonder fluor en ik heb er niet meer gaatjes doorgekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je tandpasta eet (en dan heb ik het over meerdere tubes) is fluoride absoluut niet gevaarlijk. Fluoride komt van het fluor-ion en is iets anders dan fluor.

 

Nog sterker je hebt fluor zelf nodig in beperkte mate.

Reactie glazuur met fluoride: Ca5OH(PO4)3 + F- → Ca5F(PO4)3 + OH-

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27991-fluoride-gebruik-in-tandpasta.html

 

Dus nogmaals fluor is niet hetzelfde als fluoride.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geweten over fluor.. :o

 

I know. Veel mensen niet. Ik ben al járen op zoek naar van allerlei antwoorden op heel veel dingen. Dit is er een van. Het schokkendst vond ik dat het een afvalproduct is waar ze een slimme uitlaat voor gevonden hebben: Stop gif in het drinkwater. En alle schaapdorpen, schaapsteden, schaaplanden hebben meegelopen. Immers als er een rapport is dat zegt dat het heel erg goed is voor de gezondheid dan wil iedereen dat wel in zijn drinkwater. Dus vraag je af waarom veel gemeenten in NL het afgeschaft hebben om fluor door het drinkwater te doen. Men kwam erachter dat er in Amerika burgers hun gemeente gingen aanklagen. En dat moeten we niet hebben, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know. Veel mensen niet. Ik ben al járen op zoek naar van allerlei antwoorden op heel veel dingen. Dit is er een van. Het schokkendst vond ik dat het een afvalproduct is waar ze een slimme uitlaat voor gevonden hebben: Stop gif in het drinkwater. En alle schaapdorpen, schaapsteden, schaaplanden hebben meegelopen. Immers als er een rapport is dat zegt dat het heel erg goed is voor de gezondheid dan wil iedereen dat wel in zijn drinkwater. Dus vraag je af waarom veel gemeenten in NL het afgeschaft hebben om fluor door het drinkwater te doen. Men kwam erachter dat er in Amerika burgers hun gemeente gingen aanklagen. En dat moeten we niet hebben, nietwaar?

 

Lees even mijn vorige posting (laatste op de 1e pagina), je informatie klopt maar deels. In tandpasta zit geen fluor maar fluoride.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees even mijn vorige posting (laatste op de 1e pagina), je informatie klopt maar deels. In tandpasta zit geen fluor maar fluoride.

 

Dag @Badlaken, lees het stuk in de link in mijn eerste post even. Een man die heel nuchter is, die alles wat ik over conspiracy (Hitler enzo) naast zich neerlegt maar heel duidelijk uitlegt waarom je geen tandpasta met fluoride erin moet gebruiken en waarom je geen leidingwater moet drinken waar nog fluoride in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

 

Ik poets liever zonder fluor (al drie jaar) en drink geen leidingwater meer (al 12 jaar niet meer).

Ik heb een tijdje zonder gedaan en had toen voor het eerst in 20 jaar een gaatje. Toeval? Zou kunnen maar ik vond het wel wat snel.

 

Over water in flessen. Kijk eens goed naar het etiket. Er zijn waters in Nederland te koop met zoveel fluor erin dat het niet gedronken mag worden door kinderen (oa Top van de Nettorama). Als je dat constant drinkt is het ook niet gezond voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
@ Blik(voer) op oneindig, Ik heb altijd flessen water gedronken, tot mij werd aangeraden leiding water te gaan drinken vanwege de bacteriën die er in zitten en je lichaam die nodig heeft?? Ben dus niet goed voorgelicht.. Mmm

 

Inderdaad. Dat is het risico met internet. Voor je het weet krijg je de tip dat je iedere dag een malariapil moet nemen anders krijg je malaria. Dat zal best zo zijn, maar niet in Nederland :-D

 

Ten aanzien van fluor in Nederlands drinkwater

 

Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater [2]. In het arrest stelde de raad dat deze ingreep van de overheid geen wettelijke grondslag had: "de toevoeging van stoffen aan het drinkwater teneinde daarmee een geheel buiten de eigenlijke drinkwatervoorziening gelegen doel te dienen daarom een maatregel is van zo ingrijpende aard dat, zonder wettelijke grondslag, niet kan worden aangenomen dat een waterleidingbedrijf daartoe bij de vervulling van zijn taak tot het leveren van 'deugdelijk drinkwater' de vrijheid heeft" [3].

 

Dat er wel fluor in Nederlands drinkwater kan zitten lijkt me logisch. Afhankelijk van waar het water vandaan komt zal het in meer of mindere mate in het water aanwezig zijn, net als in dat pure bronwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit geen Fluor in uw tandpasta. Wel fluoride. Fluor is een gas...

 

Fluoride wordt toegevoegd omdat deze stof het glazuur van het gebit versterkt en bacteriën minder kans krijgen om uw eethoek te vernielen.

 

Overigens, tandpasta voor kinderen tot 5 jaar, bevat geen fluoride. Juist omdat het voor hen giftig kan zijn als het in grote hoeveelheden doorgeslikt wordt (lees= een paar tubes achter elkaar leegzuigen). Overigens, sinds 1973 wordt er geen fluoride meer aan het Nederlandse drinkwater toegevoegd, niet omdat het schadelijk zou zijn, maar omdat het geen enkele aantoonbare meerwaarde had.

 

Uw natuurlijke tandpasta, daar zou ik ook maar niet al te veel op vertrouwen. Hij kan wel fluoride vrij zijn, maar er kan natriummonofluorfosfaat, kiezelzuur en/of propyleenglycol in zitten. Ook niet echt lekker (als ik Wikipedia gebruik en het niet vertel lijkt het nèt of ik heel slim ben!). ;)

 

En dat fluor of fluoride van de "grote industriële bedrijven afkomt en die niet wisten waar ze het moesten dumpen" is onzin. Fluor komt in vele vormen gewoon in de natuur voor. Dat fluor of fluoride een industrieel proces ondergaat voordat het in tandpasta wordt verwerkt is de juiste nuance. Fluoride dat aan kraanwater in sommige landen wordt toegevoegd, dat is een ander verhaal... Daar zit inderdaad een behoorlijke kern van waarheid in!

 

Voor tandpasta geldt gewoon hetzelfde als met bijna alle andere consumenten producten, bij gewoon normaal gebruik is er niets aan de hand. Dus nee, niet de hele schuimbek doorslikken en als toetje de halve tube nog eens in de mond uitknijpen, maar gewoon uitspugen. Daarnaast raad ik u aan te flossen en tandenstokers te gebruiken. En nee, ik ben geen tandarts :)

 

Verder is het een ieder natuurlijk vrij om te gebruiken wat hij/zij wil.

 

En dan nog even de Godwin van de week; Hitler en Fluor/Fluoride. Tsja, die Nazi waren een stel beesten. Als ze probeerden om kinderen een andere kleur ogen te geven d.m.v. injecties met inkt, ledematen afzaagden en op de verkeerde plak weer aannaaiden, Zyklon B gebruikten voor de gaskamers en God mag weten wat voor compleet zieke, idiote, bizarre en mensonterende dingen nog meer, dan zullen ze ongetwijfeld met Fluor hebben liggen kloten op weerloze slachtoffers...

 

Sjezus, dit begon met tandpasta en eindigt met Nazi's...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Badlaken, lees het stuk in de link in mijn eerste post even. Een man die heel nuchter is, die alles wat ik over conspiracy (Hitler enzo) naast zich neerlegt maar heel duidelijk uitlegt waarom je geen tandpasta met fluoride erin moet gebruiken en waarom je geen leidingwater moet drinken waar nog fluoride in zit.

 

Je bron berust zich op foute informatie. Kennelijk heeft hij nooit chemie gestudeerd.

 

Er zit geen Fluor in uw tandpasta. Wel fluoride. Fluor is een gas...

 

Fluoride wordt toegevoegd omdat deze stof het glazuur van het gebit versterkt en bacteriën minder kans krijgen om uw eethoek te vernielen.

 

En bedankt. Dat heb ik dus ook al 2 keer duidelijk proberen te maken. Ik werk met fluor en het in tandpasta verwerken is toch wel erg moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje de fluoridevrije tandpasta van Paradontax gebruikt, toevallig of niet, maar na jaren had ik weer het eerste gaatje. Ik heb ook gevraagd bij de tandarts waarom er fluoride in tandpasta zit. Dat kwam er ongeveer op neer dat fluoride ionen je glazuur beschermen. Tandpasta zonder fluoride bieden deze bescherming niet. Ook gaf hij aan dat de hoeveelheid zo minimaal is dat het geen invloed kan hebben.

Natuurlijk spreekt een tandarts vanuit zijn eigen vakgebied, maar op zich is mijn ervaring zonder fluoride niet zo positief en vind ik de uitleg van nut en noodzaak plausibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik daar nu een advies om tandenstokers en flosdraad te gebruiken? Ook die zijn tegenwoordig gedrenkt in fluoride.... Check de kleine lettertjes op de verpakking! Wat een moeite moet ik doen om dat spul zonder fluoride tegenwoordig op de kop te tikken. Net zoals die tandenragertjes... Ook weer voorzien van fluoride!!!! En is het toevallig niet zo dat door het slijmvlies in onze mond dat fluoride supersnel wordt opgenomen in de bloedbaan? Voor mij in ieder geval een high alert voor wat betreft fluoride! Not done in mijn bekkie! Poets met Marseille of Alepzeep of Kruidvat zonder fluor pasta! Als extraatje wat bakingsoda (natriumbicarbonaat) en oilpulling voor wat extra extra verzorging wanneer ik dat weer nodig acht! Vertel mijn tandarts niet dat mijn verzorging op deze wijze geschiedt! Zolang ik van hem verneem dat mijn gebit ok is en dat mijn tandvlees in een goede conditie verkeert heb ik een heerlijk binnenpretje voor mezelf. Ik zal hoe dan ook fluoride altijd bewust proberen te mijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...