Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beetje een rare "prep" tik.


Richa

Aanbevolen berichten

Ik betrap mezelf af en toe op een beetje grappige tiks als het gaat om preppen en ik ben benieuwd of jullie dat ook weleens hebben.

Laatst kreeg ik van een lieve oom en tante van mij een leuk bloempotje met hyancinten erin.

De opmerking was: "het leek ons wel leuk om voor de kerst te geven, witte hyancinten zijn helemaal in".

 

En..... het eerste wat ik dacht was "ha fijn, aanmaakhoutjes"... :D

 

bakje.jpg.ab2075a3322deb3a294235db5c13261a.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ik betrap mezelf af en toe op een beetje grappige tiks als het gaat om preppen en ik ben benieuwd of jullie dat ook weleens hebben.

Laatst kreeg ik van een lieve oom en tante van mij een leuk bloempotje met hyancinten erin.

De opmerking was: "het leek ons wel leuk om voor de kerst te geven, witte hyancinten zijn helemaal in".

 

En..... het eerste wat ik dacht was "ha fijn, aanmaakhoutjes"... :D

 

bakje.jpg.ab2075a3322deb3a294235db5c13261a.jpg

 

Hahaha, beroepsdeformatie.

Leuk he, dat je de wereld op een andere manier gaat bekijken, afhankelijk van je interesses en de dingen waar je je mee bezig houdt.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "probleem" hebben wij ook al jaren. En áls we dan ergens werkelijk geen nut meer voor hebben of werkelijk niet te repareren valt gaat het naar de stort, alwaar we met een auto vol weer terugkomen met spullen die mensen weggooien en werkelijk nog gebruikt kunnen worden. Markant voorbeeld. We rijden naar de stort met oude tuinstoelen nog van ijzer buisframe die echt op teveel plekken waren doorgeroest om nog te repareren. En het waren al krijgertjes. Ligt er op de stort een complete tuinset van 4 stoelen. 2 waren kapot en hebben ze die andere ook maar weggegooid. Dat was minimaal 10 jaar geleden. Bij ons doen ze het nog steeds prima, gerepareerd en wel.

Het is niet eens altijd de zuinigheid of weinig geld hebben, maar gewoon omdat we het zo zonde vinden dat er zoveel wordt weggegooid.

 

Dus ja @Richa jouw hernieuwde kijk op de wereld is alleen maar lovend te noemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrap mezelf af en toe op een beetje grappige tiks als het gaat om preppen en ik ben benieuwd of jullie dat ook weleens hebben.

Laatst kreeg ik van een lieve oom en tante van mij een leuk bloempotje met hyancinten erin.

De opmerking was: "het leek ons wel leuk om voor de kerst te geven, witte hyancinten zijn helemaal in".

 

En..... het eerste wat ik dacht was "ha fijn, aanmaakhoutjes"... :D

 

bakje.jpg.ab2075a3322deb3a294235db5c13261a.jpg

 

oh dit heb i zo vaak, met bijna alles wat door mijn handen gaat denk ik "hoe kan ik dit anders gebruiken"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "probleem" hebben wij ook al jaren. En áls we dan ergens werkelijk geen nut meer voor hebben of werkelijk niet te repareren valt gaat het naar de stort, alwaar we met een auto vol weer terugkomen met spullen die mensen weggooien en werkelijk nog gebruikt kunnen worden. Markant voorbeeld. We rijden naar de stort met oude tuinstoelen nog van ijzer buisframe die echt op teveel plekken waren doorgeroest om nog te repareren. En het waren al krijgertjes. Ligt er op de stort een complete tuinset van 4 stoelen. 2 waren kapot en hebben ze die andere ook maar weggegooid. Dat was minimaal 10 jaar geleden. Bij ons doen ze het nog steeds prima, gerepareerd en wel.

Het is niet eens altijd de zuinigheid of weinig geld hebben, maar gewoon omdat we het zo zonde vinden dat er zoveel wordt weggegooid.

 

Dus ja @Richa jouw hernieuwde kijk op de wereld is alleen maar lovend te noemen!

 

Helaas mag je bij ons op de stort niks mee nemen. Erg flauw.

En alle bruikbare dingen verdwijnen in een speciale container voor een tweedehands winkel. Daar mogen we niks uithalen.

 

Hier ook. In een hoop dingen zie ik weer iets bruikbaars. En zie ik het niet dan ziet mijn man er wel een nieuw doel in. Erg leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas mag je bij ons op de stort niks mee nemen. Erg flauw.

En alle bruikbare dingen verdwijnen in een speciale container voor een tweedehands winkel. Daar mogen we niks uithalen.

 

Hier ook. In een hoop dingen zie ik weer iets bruikbaars. En zie ik het niet dan ziet mijn man er wel een nieuw doel in. Erg leuk

 

Ja toch, niet dan?

 

Nu mag het ook niet meer. Maar 10 jaar geleden kon dat nog.

 

Ik schaam me ook niet om te stoppen als ik iets leuks op vuilnisdag langs de kant van de weg zie staan. Heb zo twee keer minitafeltjes of bijzettafeltjes gered. 1 poot gespleten. Waar heb je toch die goeie lijmen tegenwoordig voor? En 1x was het handvatje van een laatje gebroken. Ook dat kun je voor een habbekrats bijkopen. En het is gewoon leuk om het te recupereren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, beroepsdeformatie.

Leuk he, dat je de wereld op een andere manier gaat bekijken, afhankelijk van je interesses en de dingen waar je je mee bezig houdt.

 

:D

 

Ja inderdaad, en daarnaast gelukkig niet dwangmatig (ahum) als we er de lol ook maar van blijven inzien he? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toch, niet dan?

 

Nu mag het ook niet meer. Maar 10 jaar geleden kon dat nog.

 

Ik schaam me ook niet om te stoppen als ik iets leuks op vuilnisdag langs de kant van de weg zie staan. Heb zo twee keer minitafeltjes of bijzettafeltjes gered. 1 poot gespleten. Waar heb je toch die goeie lijmen tegenwoordig voor? En 1x was het handvatje van een laatje gebroken. Ook dat kun je voor een habbekrats bijkopen. En het is gewoon leuk om het te recupereren!

 

Dat doe ik ook.

 

Zo zijn de buurvrouw en ik een bank een een leuke tv kast rijker geworden. Zij de bank en ik de tv kast. En een bed stond er ook nog. Iedereen blij. Ik heb ook wel bij bouwvakker gevraagd of ik hout uit de container mocht halen. Zat spul in dat ik voor de kippenhok wou gebruiken. En dat was geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op de stort mag het idd ook niet meer, mijn partner neemt ook van alles mee, weet alles te fixsen, handjes van goud heeft ie. Het verbaast ons ook wat mensen allemaal weg gooien, maar ja we leven in een wegwerp maatschappij. Leuk om te lezen dat meerdere mensen dit doen, ik heb mijn partner wel eens beschuldigd vroeger dat ie niet altijd die rotzooi mee naar huis moest nemen, hij gooit ook nooit iets weg!! Kan het nu erg waarderen, alles kan die man maken.. :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "probleem" hebben wij ook al jaren. En áls we dan ergens werkelijk geen nut meer voor hebben of werkelijk niet te repareren valt gaat het naar de stort, alwaar we met een auto vol weer terugkomen met spullen die mensen weggooien en werkelijk nog gebruikt kunnen worden. Markant voorbeeld. We rijden naar de stort met oude tuinstoelen nog van ijzer buisframe die echt op teveel plekken waren doorgeroest om nog te repareren. En het waren al krijgertjes. Ligt er op de stort een complete tuinset van 4 stoelen. 2 waren kapot en hebben ze die andere ook maar weggegooid. Dat was minimaal 10 jaar geleden. Bij ons doen ze het nog steeds prima, gerepareerd en wel.

Het is niet eens altijd de zuinigheid of weinig geld hebben, maar gewoon omdat we het zo zonde vinden dat er zoveel wordt weggegooid.

 

Dus ja @Richa jouw hernieuwde kijk op de wereld is alleen maar lovend te noemen!

 

Dit heb ik ik al jaren voordat ik van preppen gehoord had. Heb een tijdje geleden een stel barkrukken meegesleept die bij de vuilcontainer stonden. Ze zagen er gewoon zo puik nog uit, ik vond het zonde dat ze in de kraakwagen zouden belanden. Heb geen bar maar ze staan voor de boekenkast zodat ik er op kan zitten als ik een boek eruit wil pakken.

 

Heb ook eens zo'n fitness traploper meegesleept over een afstand van meer dan 2km. Ding deed het nog dus waarom niet dacht ik toen. Ik had toen wel een beetje veel gedronken, kwam uit het cafe. ;) Hij doet nu vooral dienst als droogrek. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja inderdaad, en daarnaast gelukkig niet dwangmatig (ahum) als we er de lol ook maar van blijven inzien he? :)

 

Je ziet het aan de reacties, het hoort er gewoon bij.

Veel van mijn spullen zijn gevonden, gerepareerd, gerecycled, noem maar op.

 

Dwangmatig. Nee. Niks moet. Ik heb me we moeten leren inhouden, dat wel. De neiging om te veel op te slaan, bewaren.

Ik zie nu de wereld als mijn voorraadkast. Als ik iets nodig heb, kom ik het vanzelf wel tegen.

Even naar de kringloop en hup. Even rondvragen en ja hoor. Gratis spullen van internet, genoeg.

 

Jullie weten het misschien niet, maar dat zijn Heksen-neigingen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ff zitten koekelen..enne de wilde hyacint is giftig..het witte sap er van..maaaaar..http://www.meneba.com/Passage/nl/cms.nsf/0/848703B204FFDFEAC12574FD005540AD

 

ze zijn dus soorten te eten

 

mvg zippo

 

Tja, heb ook even zitten zoeken.

En vond alleen wat over de Wilde Hyacint.

Onduidelijk dus. Wel of niet eetbaar. Verschillende soorten verschillende antwoorden?

Zolang ik ze niet met zekerheid kan herkennen, blijf ik er maar vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrap mezelf af en toe op een beetje grappige tiks als het gaat om preppen en ik ben benieuwd of jullie dat ook weleens hebben.

Laatst kreeg ik van een lieve oom en tante van mij een leuk bloempotje met hyancinten erin.

De opmerking was: "het leek ons wel leuk om voor de kerst te geven, witte hyancinten zijn helemaal in".

 

En..... het eerste wat ik dacht was "ha fijn, aanmaakhoutjes"... :D

 

bakje.jpg.ab2075a3322deb3a294235db5c13261a.jpg

 

Als wij hyancinten (of andere bollen) in een bloempot krijgen, krijgt de bloempot in mijn gedachten meteen een andere bestemming: kacheltje!!! ;)

 

bloempotkachel_DSC02384.jpg.9139b38a391f04e3ea2ab1a515b04727.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij dit berichtje over aanmaakhoutjes hielp het mij herinneren daarvan even twee zakken te halen voor de Rocketstove, daarop ga ik met de Dutch Oven een kerstmaaltje maken! Preppen met kerst....Tevens maar even een blikschaar gekocht, altijd handig....

 

Dat is mijn Preppertic, dat ik bij alles probeer iets met Preppen te doen...of het onder de aandacht te brengen. Een kennis heeft toch maar na een gesprek met mij eindelijk een petroleumkachel gekocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ik al jaren voordat ik van preppen gehoord had. Heb een tijdje geleden een stel barkrukken meegesleept die bij de vuilcontainer stonden. Ze zagen er gewoon zo puik nog uit, ik vond het zonde dat ze in de kraakwagen zouden belanden. Heb geen bar maar ze staan voor de boekenkast zodat ik er op kan zitten als ik een boek eruit wil pakken.

 

Dus jij hebt een stoel nodig om te zitten alleen voor het pakken van een boek?

 

Ik dacht dat ik lui was! :p

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...