Ga naar inhoud
GENEGEERD

GMO troep


niki

Aanbevolen berichten

http://www.hln.be/hln/nl/15420/Doomsday/article/detail/1543849/2012/12/18/Ziektes-mogelijk-resistent-door-genetische-manipulatie.dhtml

 

Genetische manipulatie is iets waar we ons pas in de laatste decennia echt mee zijn beginnen bezighouden. Daarvoor gebruikten we natuurlijke methodes om planten- en dierensoorten te manipuleren. Denk maar aan het erwtenexperiment van Mendel of de fruitvliegjes waarover we allemaal in de les biologie te horen kregen. Sinds we zelf met de genetica van al die levensvormen zijn beginnen te sjoemelen, hebben we echter nieuwe bedreigingen in ons leven geïntroduceerd.

 

even om de mayabullshit heen lezen.. ik vond nergens een onderwerp hierover, maar ik neem aan dat dit bij iedereen hier wel hiermee bekend is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Tsja, die GMO troep komt er hier niet in! (voor zover ik weet)

 

het is er al... alleen noemen ze het nu "voor de wetenschap"

 

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1550150/2012/12/17/Genetisch-gewijzigde-mais-ook-op-het-veld-groter.dhtml

 

nu nog

zonder mannelijke pluim die verplicht verwijderd werd

 

maar als deze resulaten nu op deze manier bekend gemaakt worden is het alleen nog maar een kwestie van tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wacht even! wat lees ik daar ineens naast het voorgaande bericht!!

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1522154/2012/10/23/Europese-Unie-keurt-GGO-mais-goed.dhtml

 

De Europese Commissie geeft toestemming om MIR162 voortaan in te voeren en te verwerken in de EU en te gebruiken in voedsel en in dierenvoeder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor biologische boeren is het trouwens ook een crime. Hun oogst kan namelijk ook besmet raken wanneer die zaai van nabij gelegen boeren letterlijk overgewaaid komt. Als klap op de vuurpijl kunnen ze het dan ook nog aan de stok krijgen met de leverancier van die genetische gemanipuleerde zooi, omdat dat allemaal gepatenteerd is.

 

 

 

Iedereen die brood eet, eet reeds gemanipuleerd voedsel. Iedereen.

 

Theoretisch zou biologisch brood gentech vrij moeten zijn. Wanneer biologisch graan besmet is met gmo, verliezen deze biologische erkenning. Ik zeg bewust theoretisch omdat het natuurlijk altijd zou kan zijn dat een besmetting van biologisch graan met gmo niet opgemerkt wordt.

 

Sowieso is het vooral tarwe dat genetisch gemodificeerd wordt. Brood hoeft natuurlijk niet van tarwe gemaakt te worden. Als je dus roggebrood, of speltbrood of gerstebrood of weet ik wat eet, zeker van biologische oorsprong ben ik er van overtuigd dat dit niet genetisch gemanipuleerd is.

 

Speltbrood is overigens sowieso geen slecht keuze. Ik vind het lekker en er zit aanzienlijk minder fytinezuur in dan in tarwebrood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn vrijwel alle zaden, voor groentes etc, ook niet al jaren gemanipuleerd?

 

In principe wel, verdelen is immers ook een vorm van manipulatie. Als je het zo bekijkt wordt het voedsel al eeuwenlang, wat zeg ik, millennia lang gemanipuleerd. Maar dat is een andere vorm van manipulatie dan bedrijven als monsanto er op na houden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor biologische boeren is het trouwens ook een crime. Hun oogst kan namelijk ook besmet raken wanneer die zaai van nabij gelegen boeren letterlijk overgewaaid komt. Als klap op de vuurpijl kunnen ze het dan ook nog aan de stok krijgen met de leverancier van die genetische gemanipuleerde zooi, omdat dat allemaal gepatenteerd is.

 

Dat gebeurt aan de vleet. Monsanto legt beslag op boerderijen als daar Roundup Ready zaad aangetroffen wordt. De boeren worden veroordeeld wegens patent infringement ook al komt het zaad van een naburig perceel. Ze moeten dan al hun gewassen afstaan aan Monsanto en mogen dan ook niet meer hun eigen zaden gebruiken en moeten dan een contract met Monsanto afsluiten willen ze met hun bedrijf doorgaan. Op die manier krijgt Monsanto de controle over steeds meer boerderijen.

 

http://thegranddisillusion.wordpress.com/monsanto-vs-farmer/

http://www.activistpost.com/2012/02/judge-sides-with-monsanto-over-small.html

 

Google ook maar eens op Indian farmer suicides. Monsanto dwingt boeren daar om woekerprijzen voor hun zaden te betalen waardoor die boeren failliet gaan en om hun familie te sparen geen andere keus zien dan zelfmoord plegen. Dat is al duizenden keren voorgekomen.

 

http://naturalsociety.com/monsantos-gmo-seeds-farmer-suicides-every-30-minutes/

 

En dan hebben we het nog niet gehad over de geboorteafwijkingen en obesitas die door GMO's ontstaan. Steeds meer Amerikanen willen die niet meer eten maar het wordt op de verpakkingen geheim gehouden zodat ze niet weten of ze het eten. Monsanto besteedt dan ook kapitalen om te lobbyen tegen labeling van GMO producten. Want anders zouden de klanten die wel eens kunnen laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood in Nederland is toch GMO vrij?

GMO verminderd de vruchtbaarheid bij mannen en bij vrouwen ik probeer hier dus ook vandaan te blijven. Ik dacht dat graan in Nederland gewoon natuurlijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Granen waren pas voorhanden op het moment dat we neerstreken in een bepaalde regio en daar ook bleven. Grassen werden geselecteerd op hun korrelgrootte en al snel heeft de mens een heel aantal granen gekruist en veredeld. De huidige tarwe is bijvoorbeeld een halve meter korter, draagt meer en zwaardere korrels en is robuuster dan 5.000 jaar geleden. Dit gaf een groot voordeel want het kon gemakkelijk worden gezaaid en geoogst en was bovendien langer houdbaar dan veel andere voedingsbronnen.

Granen bestaan uit zetmeel en eiwitten en zetmeel is niets anders dan aan elkaar gekoppelde suiker moleculen. Overigens is de verhouding van eiwitten en koolhydraten in een graankorrel drastisch veranderd door kruisingen, intensieve landbouwtechnieken, pesticiden en tegenwoordig ook door genetische manipulatie; bevatte tarwe rond 1900 nog 90% eiwitten, tegenwoordig is dat nog maar 9% (sic!). De Amerikaanse Cardioloog William Davis noemt de 'nieuwe granen' daarom Frankengrains. Hij beargumenteert verder, dat we letterlijk verslaafd zijn aan graan-producten; het bevat onder andere amylopectine A, een eiwit met affiniteit voor onze opioïd receptoren, dat direct naar onze hersenen stijgt.

In het uitstekend wetenschappelijk onderbouwde 'The Dark Side of Wheat' van de Amerikaan Sayer, geeft de auteur aan dat Coeliakie wellicht het topje van de ijsberg is van een scala aan klachten die we tegenwoordig hebben. De mensen met Coeliakie zijn diegenen, met de ernstigste klachten (diarree, buikkrampen, verlies van bepaalde structuren in de dunne darm) en klinisch onderzoek bevestigt deze diagnose. In het kort komt zijn betoog erop neer, dat een zaadje natuurlijk niet gebaat is bij opeten door zoogdieren, vogels en insecten of aantasting door schimmels. Dus naast de koolhydraten en eiwitten die nodig zijn om bij het ontkiemen een nieuwe plant te groeien, bevat een tarwe korrel ook eiwitten die 'giftig' zijn. Tarwe heeft driemaal zoveel genen als de mens en er zijn reeds 23.788 eiwitten aangetroffen in Triticum gestivum – de tarwe waar wij brood mee maken. Een van die eiwitten is Wheat Germ Aglutinine (WGA) wat een aangetoonde relatie heeft met IgA nefropathy. Een groep Italiaanse onderzoekers die hij citeert, hebben een statistisch verband gelegd tussen de hoeveelheid brood consumptie en de kans op niertumoren. WGA is een potentieel toxische stof; indien alle WGA uit een heel brood direct in de bloedbaan zou worden geïnjecteerd, zouden we het waarschijnlijk niet overleven door directe bloedklont vorming.

Verder is WGA óók een stof die de terugkoppeling van leptine (vanuit de volle vetcellen) naar de hypothalamus blokkeert. Daarom smaakt brood waarschijnlijk ook naar meer. Begint u te snappen waardoor het dikker worden van de bevolking zo snel gaat? Veel graan/tarwe producten, insulinespiegels te hoog, mononatriumglutamaat in een scala aan kant en klaar producten, hogere spiegels van vetten in het bloed, diverse terugkoppelingsmechanismen naar onze hersenen functioneren niet meer en daarnaast worden er bepaalde eiwitten aangetroffen in tarwe die zich binden aan opioïd receptoren in ons brein (oooh....ik snak naar een boterham!). Wat deze stoffen precies doen met ons brein is nog niet duidelijk, maar de eerder genoemde resultaten met naloxon doen vermoeden dat we inderdaad kunnen snakken naar een boterham. We leven van 'Happy Glucose Moment' naar het volgende 'Happy Glucose Moment'. Kennelijk is brood (en pasta!) ook gewoon Junk Food.

Gliadine is een ander eiwit welke in tarwe gevonden wordt. Gliadine heeft aangetoond verantwoordelijk te zijn voor het vrijkomen van zonuline in dunne darmcellen. Zonuline op haar beurt, veroorzaakt een verhoogde permeabiliteit (doorlaatbaarheid) van de darmcellen – de darm raakt 'lek'. In een Zweedse studie van patiënten met type I Diabetes, had 42% (141 van de 339) van de patiënten abnormaal hoge concentraties zonuline in vergelijking met gezonde mensen van dezelfde leeftijd. Deze verhoogde waardes correleerden weer met verhoogde permeabiliteit van de darm in vivo. Opvallend was dat een groep eerstegraads verwanten van de mensen met type I Diabetes ook verhoogde waardes zonuline vertoonden (tweemaal de standaard deviatie). Er werd een duidelijk verband aangetoond tussen eerstegraads familieleden van de type I Diabeten (die dus nog geen type I hadden!) en verhoogde zonuline spiegels; een aanzienlijk deel van hen ontwikkelde inderdaad binnen enkele jaren type I Diabetes. De onderzoekers stellen, dat één en ander verklaard kan worden door een genetische predispositie voor (bepaalde) auto-immuun aandoeningen (zoals type I Diabetes) en blootstelling aan bepaalde stoffen (gliadine, een bestanddeel van tarwe). Kort door de bocht, zeer waarschijnlijk is type I Diabetes een gevolg van de consumptie van tarwe.

 

Zo....iemand nog een boterhammetje? Wanneer gaan 'we' eisen dat we gewoon willen eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit gaat over Americ het is bekend dat americanen erg dik en ongezond worden door verplicht GMO voedsel te eten.

Maar in Nederland is het graan volgens mij nog niet genetisch gemanipuleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit gaat over Americ het is bekend dat americanen erg dik en ongezond worden door verplicht GMO voedsel te eten.

Maar in Nederland is het graan volgens mij nog niet genetisch gemanipuleerd.

 

 

U vraagt wij draaien.....

Wat doen al die sneetjes brood en aardappels in mijn lijf? Die worden opgenomen door de darmcellen, komen als glucose in de bloedbaan en dan begint mijn alvleesklier insuline te maken om die suikers de cellen in te jagen. Het kuiltje jus lift gemakkelijk mee de vetcellen in.

En dan begint het probleem, volgens Dr George Cahill van Harvard, arts en expert op het gebied van insuline. Want insuline dirigeert ook de vetopslag in positieve zin. Is er veel insuline, dan worden suikers èn vetten in de cellen opgeslagen. Bij alle suikers die we nuttigen, gebeurt dat dus; ook bij dat ene glaasje fris tussendoor, of dat blikje energydrink waar de jeugd tegenwoordig verslaafd aan is. Maar ook bij het stukje fruit, de boterham, de plak ontbijtkoek bij de koffie om 10 uur met de collega's.

Braaf doen we dan wel aspartaam in de koffie. En telkenmale zet de insuline de deuren open naar de (vet)cellen in één richting, insuline is de 'Minister van Opslag in de humane Voorraadschuur'. En meestal zit men na de aardappels voor de buis of achter de laptop. Dus al die suikers en vetten worden niet verbrand. Dat gebeurt pas als we gaan bewegen. Want vet wordt pas verbrand op het moment dat die insuline wegvalt; overgewicht is dan ook niet een probleem van vet eten, het is een insulineprobleem. Het strookt ook met mijn eigen waarnemingen wanneer mensen met overgewicht gevraagd worden naar hun eetgewoonten. Helaas voelen mensen zich direct in de verdediging gedrukt en vertellen ze braaf maar 2 broodjes 's morgens met magere kaas en mager rookvlees te eten, 's middags dito met een sinaasappel. En 's avonds de gebruikelijke Hollandse pot met aardappels of iets met pasta. Driemaal per dag een shot insuline voor de glucosebommen. Zo klinkt het inderdaad als Junk Food.

Dat vertaalt zich ook in het steeds jonger (dikker!) worden van de type II Diabeet. Was het twintig jaar geleden een ziekte die mensen overkwam na hun pensioen, tegenwoordig is het vrij gebruikelijk om van de huisarts te vernemen op je 45e dat je suikerziekte hebt en gratis en voor niets is ook het cholesterol te hoog, de bloeddruk te hoog, het gewicht te veel. Was het nou zo dat het met wat pillen verholpen is, dan was het geen ramp. Maar door de combinatie van aandoeningen, gaat de kans op ernstige cardiovasculaire complicaties gigantisch omhoog.

Ernstig overgewicht kost direct al ruim 500 miljoen euro per jaar in Nederland, indirect (ziekteverzuim, arbeidsongeschikt, medische complicaties) nog eens 2 miljard euro. Van de volwassenen heeft 48% momenteel (2012) overgewicht of obesitas, bij kinderen is dit maar liefst 16%. En het 'landelijk gewicht' is groeiende. De voornoemde kosten vloeien voort uit ernstig overgewicht, het topje van de dikke ijsberg. Hoeveel 'gewoon overgewicht' kost, is lastig vast te stellen en daarom ook niet eenvoudig te achterhalen in publicaties over dit onderwerp, maar het moet een kolossaal bedrag zijn passend bij een kolossaal probleem van dito mensen.

 

WE WORDEN NIET DIK VAN VET ETEN, WE WORDEN DIK VAN KOOLHYDRATEN, OF DIE NOU IN FRISDRANK ZITTEN OF IN BROOD OF KOEK, MAAKT GEEN DONDER UIT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me niet aangesproken hoer ik ben geen dikkertje :).

Wel goede informatie, dat aspertaam slecht is weet ik natuurlijk en gebruik daarom gewoon rietsuiker.

Maar dit verhaal bevstigd ook niet dat GMO in Nederlands brood zit, volgens mmij waren de Nationale regeringen er goed in geslaagd om dit gevaar buiten de deur te houden.

De EU echter zal ons dit vergif verplicht laten eten net als in USA door labellen te verbieden in de toekomst.

Extra vitamine en mineralen zou een deel van het bovengenoemde verhaal ook verder verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...