Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het zit er bijna op

JohnVonSchutz
 Share

Recommended Posts

21-12-2012 komt er nu eindelijk aan. Wat er gaat gebeuren weten we nog niet. Maar wat doen we na 2012 met deze titel?

Wat mij betreft wordt het veranderd in Apocalypse. Ik denk dat 2012 voor veel mensen dit toch inhoud en omdat er in de toekomst altijd een dreiging zal blijven plaats vinden lijkt mij dit een goede alles omvattende titel.

Mensen een andere suggestie? We kunnen dan altijd nog een pole doen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja goed woord.

Ik denk dat de meeste preppers ook preppen voor een onvoorziene noodsituatie. Crisis, brand in huis, oorlog whatever. Dus preppen zal altijd goed zijn om te doen ook na 2012.

Juistum. En als het geprepte niet nodig blijkt, gaat het gewoon mee op vakantie in de caravan, zodat het ieder jaar weer ververst wordt ;)

Link naar reactie

Ik wil toch iets kwijt over het hele Doemdenken. ik wil jullie alleen iets geven om over na te denken. Bijv iemand houdt mogelijk heel erg van voetballen. Of van neuspeuteren. Maakt mij niet uit waar hij van houdt, neem iedere parallel. Misschien is het iets waar ik een enorme hekel aan heb. Kan toch? Misschien haat ik geverfd haar of vind ik spijkerbroeken lelijk. Maakt niet uit.

Ik bedoel ik zou me ook wel wezenloos kunnen ergeren aan voetballiefhebbers en hun uitlatingen die ze overal ventileren. Tja. Als die mensen gelukkig zijn met voetbal, dan laat ik ze in hun waarde ook al snap ik het niet.

Als iemand in de trein in het openbaar naar olie aan het boren is in zijn neus, dan erger ik me daar aan. Maar is het aan mij om die meneer of mevrouw op te voeden? Neh, ik laat die meneer of mevrouw lekker boorwerkzaamheden doen en ik kijk de andere kant op. Ik laat ze hun waarde.

Wat ik dan zo jammer vind, is dat mensen die denken dat er wat op 21-12-12 gebeurt, kennelijk geen recht hebben om dit te mogen denken.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Ja goed woord.

Ik denk dat de meeste preppers ook preppen voor een onvoorziene noodsituatie. Crisis, brand in huis, oorlog whatever. Dus preppen zal altijd goed zijn om te doen ook na 2012. Dus dan zou dit forumgedeelte inderdaad apocalyps kunnen heten. Of gewoon SHTF?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocalyps

Beetje bijbels he?

SHTF blijft een leuke term IMO.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Ik wil toch iets kwijt over het hele Doemdenken. ik wil jullie alleen iets geven om over na te denken. Bijv iemand houdt mogelijk heel erg van voetballen. Of van neuspeuteren. Maakt mij niet uit waar hij van houdt, neem iedere parallel. Misschien is het iets waar ik een enorme hekel aan heb. Kan toch? Misschien haat ik geverfd haar of vind ik spijkerbroeken lelijk. Maakt niet uit.

Ik bedoel ik zou me ook wel wezenloos kunnen ergeren aan voetballiefhebbers en hun uitlatingen die ze overal ventileren. Tja. Als die mensen gelukkig zijn met voetbal, dan laat ik ze in hun waarde ook al snap ik het niet.

Als iemand in de trein in het openbaar naar olie aan het boren is in zijn neus, dan erger ik me daar aan. Maar is het aan mij om die meneer of mevrouw op te voeden? Neh, ik laat die meneer of mevrouw lekker boorwerkzaamheden doen en ik kijk de andere kant op. Ik laat ze hun waarde.

Wat ik dan zo jammer vind, is dat mensen die denken dat er wat op 21-12-12 gebeurt, kennelijk geen recht hebben om dit te mogen denken.

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.

Iedereen mag alles onzin vinden wat hij/zij wil.

Alletwee hebben ze evenveel recht.

Alles en niets, dat geloof ik.

Link naar reactie

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.

Iedereen mag alles onzin vinden wat hij/zij wil.

Alletwee hebben ze evenveel recht.

Alles en niets, dat geloof ik.

Dat ben ik met je eens @Heksenboot. Het zou zo fijn zijn als dat ook in respect naar elkaar geuit zou kunnen worden en dat doemdenkers niet zo negatief en vooral niet zo dom afgeschilderd zouden worden.

Link naar reactie

Je hebt natuurlijk gewoon een goed punt. Leven en laten leven.

Soms is dat alleen moeilijk. Ik heb namelijk vaak het idee dat de '21-december preppers' zorgen voor een verkeerde beeldvorming van preppers en dat maakt mij meteen wat minder tolerant. Terwijl iedereen gelukkig het recht heeft om te geloven en doen wat ze zelf willen. :)

Link naar reactie

Juistum. En als het geprepte niet nodig blijkt, gaat het gewoon mee op vakantie in de caravan, zodat het ieder jaar weer ververst wordt ;)

Dit zal het geval zijn indien:

- Amerika zijn neo-imperialistische beleid laat varen en zijn defensie budget afbouwd tot een normaal bedrag

- de fiscal cliff wordt afgewend en Amerika serieus hervormingen gaat doorvoeren

- de euro crisis ten einde is

- de banken elite vanuit de schaduw komt en schuld bekent en aankondigt het bankensysteem te hervormen

- alle regeringen op aarde maatregelen treffen tegen CO2 uitstoot en de Kyoto verdragen serieus nemen

- terroristische organisaties als Al Qaida zichzelf opheffen

- Derde Wereld landen eerlijk betaalt worden voor hun grondstoffen

- jonge democratieën geholpen worden en dan niet 'om zeep'.

- er daadwerkelijk werk gemaakt wordt van duurzame energie

- vervuilende industrieën een halt wordt toegeroepen

- megastallen en mega landbouwbedrijven ontmanteld worden

En nog zo wat van die dingen. Er is dus nog hoop :confused:

Verder zal ik blij zijn als het 22 dec is, dan kunnen we ons weer gewoon richten op preppen voor slechte tijden. Niet voor eindtijden.

Link naar reactie

Je hebt natuurlijk gewoon een goed punt. Leven en laten leven.

Soms is dat alleen moeilijk. Ik heb namelijk vaak het idee dat de '21-december preppers' zorgen voor een verkeerde beeldvorming van preppers en dat maakt mij meteen wat minder tolerant. Terwijl iedereen gelukkig het recht heeft om te geloven en doen wat ze zelf willen. :)

Dank je. Je slaat de spijker op zien kup.

Link naar reactie

Titel maakt voor mij niet zoveel uit. Ik heb gewoon een agenda gekocht voor 2013 en er ook al afspraken in gezet... Die wil ik gewoon blijven maken.... Afspraken kunnen in geval van nood ook verzet worden, gebeurt nu toch al vaak in ons 'drukke' leven. Of we gaan naar een leven zonder afspraken, ook wel lekker.... gewoon naar de buuf om een kopje suiker te ruilen tegen een paar zakjes thee of zoiets.

Ook blijf ik plannen maken om verder te gaan met preppen, ook in 2013. Er zijn nog een aantal dingen die ik wil leren, gaan doen en op termijn wil kopen.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Dat ben ik met je eens @Heksenboot. Het zou zo fijn zijn als dat ook in respect naar elkaar geuit zou kunnen worden en dat doemdenkers niet zo negatief en vooral niet zo dom afgeschilderd zouden worden.

Wat dat betreft heb je gelijk.

Zeggen dat ze dom zijn is arrogant.

Negatief zijn ze wel, want doem = negatief.

Welles-nietes is zinloos. Discussiëren doe ik dus nooit.

Samen aan oplossingen werken wel. Dat heet converseren.

In de praktijk, heb ik gemerkt dat keiharde bewijzen niets uitmaken (in het algemeen). Daar heb je dus ook niets aan.

Het enige wat je kan doen is wachten tot het voorbij is (2012). En zelfs dat zal niet helpen voor de meesten, let maar op.

Dat is niet cynisch of betweterig bedoelt. Het is gewoon een feit. Vaak genoeg meegemaakt.

Ook dit is weer niet bedoelt om iemand waar dan ook van te overtuigen. Ik vertel gewoon wat over mezelf, niks belangrijks. Zelfs niet interessant.

Absoluut verspilde energie, je daar mee bezig houden. Druk maken over andersdenkenden bedoel ik dan.

Dat is ook niet respectloos bedoelt. Want mij krijg je ook niet van mijn geloof af.

Ik geloof alles. Alles is waar. Ik geloof niets. Niets is waar.

Zo ben ik dan weer.

Scheer mij maar over 1 kam. Maar welke?

:D

Link naar reactie

Laten we 21-12-12 gewoon lekker vieren! Het gaat tenslotte wel om een ander en heel lang en nieuw tijdperk wat mag gaan komen. En wel met een nieuwe bewustzijnsvorm wanneer ik zo al het leesvoer tot mij mag nemen wat hierover onlangs allemaal is verschenen. Afijn, ik geloof het allemaal wel, maar voor mij is het belangrijk wat ik zelf kan ondernemen m.b.t. diverse scenario's. En in het ergste geval bij wijze van spreken: "Als de hemel valt, dan zijn we allemaal dood toch..." Preppen houdt nooit op lijkt mij, ook niet na de 21e van deze maand. Het is je longterm fysieke en mentale backup. In goede tijden en in slechte tijden. Preppen zal zo ongeveer een levenshouding geworden zijn. Duidelijk niet de mentaliteit waarop de doorsnee moderne mens zich heeft ingesteld. En daarnaast voor velen ook weer een hobby geworden. Moet zelf zeggen dat ik er zoveel plezier uit haal en gigantisch veel leer mede dankzij dit forum! Buiten dit forum ben ik nog niemand tegengekomen die ook prepperminded is. Zelfs van hen die ik eerlijkgezegd toch ietwat anders inschatte, laten het op deze prepper filosofie ideeën mooi afweten. Doe ook geen moeite meer om dit gedachtengoed verder te brengen, aangezien ik wel eens te horen krijg dat ik niet meer de oude ben en wat er met me aan de hand is waarom ik zo negatief denk. Men maakt daar gemakshalve negatief denken van omdat het niet aanspreekt bij hun persoonlijke huidige visie en angst voor verandering is een grote factor en om het gezellig te houden moet je vooral geen scenario's schetsen van wat als de stroom uitvalt, je geen water meer hebt etc... Kan me voorstellen dat een kersverse prepper zijn of haar ideeën graag wil delen of de omgeving wil overtuigen. Maar ja, dan ga je vroeg of laat in veel situaties mooi op je bekkie. Afijn, het zij zo, ik maak me er niet meer zo druk om. De tijd zal het leren. Ik prep gestaag door en heb er plezier in en 21-12 is voor mij reden voor een feestje namelijk dat mijn basis preps in ieder geval naar mijn wens compleet zijn gemaakt en ik mijn persoonlijke prep deadline heb gehaald. Ik heb mezelf permissie gegeven om even achterover te leunen en de balans van dit jaar op te maken. Even rust, ook in het preppen! Of juist niet nu er zoveel lekkers wordt aangeboden in blik etc. juist met de kerst om op te slaan voor later. De verleiding blijft altijd erg groot! Tja, preppen als een levensstijl en beetje als sport! Laat mij lekker mijn eigen gangetje gaan en daarmee ben ik happy. De 21e werk ik gewoon en vier ik mijn basis prep afronding. Een mooie datum vind ik zelf :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...