Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn preppers gek?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vond met name dat eerste artikel (als de vrachtwagens niet meer rijden) een eye opener.

Nooit bij nagedacht hoe ver dat zou kunnen gaan.

Kan alleen moeilijk inschatten of dat ooit zou kunnen gebeuren.

Zijn er er truckers op dit forum? Kan iemand een inschatting geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transportsector (wereldwijd), zorgt er voor dat alle producten via de winkels de consument bereiken. Mocht om welke reden dan ook deze sector geraakt worden, waardoor transport niet meer mogelijk is, dan heeft de consument een serieus probleem. De gevolgen zijn dan niet te overzien. Van levensmiddelen tot brandstof enz enz zijn dan niet meer verkrijgbaar. Dit is dan ook één van de vele redenen dat wij preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transportsector (wereldwijd), zorgt er voor dat alle producten via de winkels de consument bereiken. Mocht om welke reden dan ook deze sector geraakt worden, waardoor transport niet meer mogelijk is, dan heeft de consument een serieus probleem. De gevolgen zijn dan niet te overzien. Van levensmiddelen tot brandstof enz enz zijn dan niet meer verkrijgbaar. Dit is dan ook één van de vele redenen dat wij preppen.

 

Ik maak mij hier ook zorgen over. Vorig jaar was er al een groot probleem in Frankrijk (staking) en meteen konden mensen niet meer tanken omdat de benzine stations niet meer bevoorraad werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb gezegd tegen 'goede' kennissen van ons dat we ons op een SHTF voorbereiden, met name het aanleggen van een voedselvoorraad en aanschaffen van equipment voor het zuiveren van oppervlaktewater. Via via horen wij dat ik volslagen gek ben. Gekke Henkie zal dus voortaan zijn mond houden en deze 'vrienden' hebben in ieder geval géén toegang tot onze voorraden en tools als de SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben ook benieuwd wat die mensen zullen denken als er echt een keer iets aan de hand is. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld hadden we dat geval dat een legerhelikopter een stroomkabel had weggetrokken en dat de omwonenden 4 dagen geen stroom hadden. Dan ga je wel merken dat een beetje voorbereiding handig is.

 

Maar goed, laten we ook blij zijn dat alles goed loopt als dat zo is. De luxe die we met de moderne maatschappij hebben opgebouwd mag ook wel gekoesterd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond met name dat eerste artikel (als de vrachtwagens niet meer rijden) een eye opener.

Nooit bij nagedacht hoe ver dat zou kunnen gaan.

Kan alleen moeilijk inschatten of dat ooit zou kunnen gebeuren.

Zijn er er truckers op dit forum? Kan iemand een inschatting geven?

 

ik blijf rijden tot het niet meer te doen is (kapingen enzo)

maar als ik eerlijk ben, mijn familie gaat voor die van jouw

ben jij afhankelijk van mijn leveringen? dikke pech als ik moeite heb de mijne te onderhouden

 

ze zijn toch bezig de hele transportsector kapot aan het maken

die t***s oostblokkers, rij en rust tijden wet veelste lage basissalarissen noem het maar op

Link naar reactie
Delen op andere sites

mwa, ik denk dat we als nuttige mensen die dingen (of mensen/dieren) kunnen maken etc etc

wel een soort van verantwoording hebben

mocht 12/12 waar zijn (ik noem maar wat) ben ik liever thuis dan dat ik aan het rijden ben

 

ghandi zei; be the chance you want to see in the world

ik zou wel mn steentje bij proberen te dragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he, nu worden wij als preppers voor gek uitgemaakt of domweg uitgelachen.

Straks staan die mensen met een bijl op jou deur in te hakken omdat jij als aso je spullen niet wilt delen.

 

Ja we zijn gewoon idiote asociale klootzakken, en daar kan ik wel me leven, jammer dat de rest, en dan vooral straks, daar zo een moeite mee heeft!

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he, nu worden wij als preppers voor gek uitgemaakt of domweg uitgelachen.

Straks staan die mensen met een bijl op jou deur in te hakken omdat jij als aso je spullen niet wilt delen.

 

Ja we zijn gewoon idiote asociale klootzakken, en daar kan ik wel me leven, jammer dat de rest, en dan vooral straks, daar zo een moeite mee heeft!

 

Grt

Kans

 

Nou ja, dat weten we natuurlijk niet zeker hè, er is ook een kans dat SHTF nooit komt, of in hapklare brokken, of een langzaam uitdoven van het één en overstappen op het ander.

En jouw geestesoog die een familielid met bijl in deur voor zak rijst ziet, das feitelijk jouw eigen zieke geest, want je weet niet zeker of diegene dat zou doen, of je buurman of nog iemand anders, maar kennelijk is het iets dat jij je kan voorstellen. Dat je gaat vechten over voedsel en water. Ik denk net zo. Ik denk zelfs dat iedereen hier zo denkt. Maar dat is juist de reden waarom de niet preppers het zo griezelig vinden. Die nemen zichzelf in het ootje door -en das pure psychologie- het dreigende gevaar weg te wuiven. Want dan is het niet echt, als je de boodschapper van het ontij, gewoon uitlacht.

Laten we hopen dat de zombies gelijk krijgen. Preppers zijn malloten met teveel verbeelding en paranoia. Laten we er ons vooral NIETS VAN AANTREKKEN.

 

WIE HET LAATST LACHT, LACHT HET BESTE. Of: wie te laat prept, zal plunderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek is een woord om aan te geven dat je niet aan de normaal voldoet.

Dus ja, preppers zijn gek.

Tenminste zolang de rest niet inziet dat zoiets nodig is....

 

Iedereen boven 35 jaar *ongeveer*

 

1970 olie crisis

1980 olie crisis

1980 zure regen

1985 ozon lag

1980 dreiging VS ....Rusland en Israël

 

derde wereld aids en honger/armoede *en miljarden hulp*

Kanker onderzoek meer kanker dan ooit

 

 

 

Voedsel de supermarkt bracht Te veel

E nummers de Eu heeft goed gekeurd *vreten maar*

 

Overgewicht 50 % van bevolking heeft het

 

Aspartaam is in 1970 al kankerverwekkend verklaard

 

Ik ben 45 jaar en ik heb alles al drie keer gehoord

 

koude oorlog

atoom dreiging

olie crisis

voedsel crisis

op warming aarde

af koeling aarde

dreiging midden oosten

zure regen

ozo laag

op komst super markt

klonen

boeren stop

geef land terug aan natuur

E nummer *zat in opleiding 1980 huishoud school*

suikervervanger is kanker verwekker

 

en zo kan ik door gaan

Dan vraag ik mij af wie er gek is ?

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het woord lachen niet gebruiken.

Al zijn ze nog zo dom al heb ik ze persoonlijk gewaarschuwd, niet genoeg? , lachen zal ik niet kunnen integendeel..

Verder 100% mee eens, ik vind het dan ook niet zo heel erg om voor gek uitgemaakt te worden, dat is; om mijn preppen door mensen die zelf niet preppen.

 

Als je te vroeg had geroepen dat niet de aarde het middelpunt van ons zonnestelsel is maar de zon dan werd je door de kerk tot heidenen verklaard, tot daar aan toe, en ook nog in een kerker gegooid, of erger, en dat is minder......

 

Grt kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke links, Cyberbeer! Dat het Just in Time (JiT) systeem kwetsbaar is, werd bij mij (opmerkelijk genoeg) al door de docent Aardrijkskunde op de middelbare school aangestipt. Slimme vent, je zou haast denken die was z'n tijd vooruit, wellicht is hij (nu) ook wel een prepper :).

 

Met het hele voorbereid/'die gekke preppers' verhaal in het achterhoofd: hoe stom het ook is, ik denk dat mensen bij de activiteiten van preppers al snel denken: 'vast hetzelfde volk dat zich bezighield met Y2K'. Dat is misschien deels ook zo. En zoals ook aangestipt door anderen op het forum, er zijn zulke grote verschillen tussen motivatie. Sommige mensen preppen vanwege conspiracy theories, Mayakalenders of religieuze opvattingen. Allemaal heel ver-van-mijn-bed voor mij. Maar anderen preppen omdat ze zich zorgen maken over de wereldeconomie, schuldencrisis, voedselproductie/groeiende wereldbevolking, vervuiling, politieke spanningen, het opraken van fossiele brandstoffen, de kans op een natuurramp.. Allemaal 'tastbare' calamiteiten waarvan veel zich in het verleden al eens hebben voorgedaan. Ik denk dat veel preppers best rationeel zijn in hun afwegingen, maar het moeilijk is dit over te brengen op mensen die zich nergens zorgen over maken.

 

Daarnaast denk ik, maar is een gevoelig onderwerp wellicht, dat juist de mensen met erg van de norm afwijkende opvattingen (religie/conspiracy theory/mayakalender motivatie) de beeldvorming echt kleuren. Bot gezegd: they make us look bad. Preventieve verontschuldigingen voor Preppers die zich door bijvoorbeel de Mayakalender hebben laten inspireren :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke links, Cyberbeer! Dat het Just in Time (JiT) systeem kwetsbaar is, werd bij mij (opmerkelijk genoeg) al door de docent Aardrijkskunde op de middelbare school aangestipt. Slimme vent, je zou haast denken die was z'n tijd vooruit, wellicht is hij (nu) ook wel een prepper :).

 

Met het hele voorbereid/'die gekke preppers' verhaal in het achterhoofd: hoe stom het ook is, ik denk dat mensen bij de activiteiten van preppers al snel denken: 'vast hetzelfde volk dat zich bezighield met Y2K'. Dat is misschien deels ook zo. En zoals ook aangestipt door anderen op het forum, er zijn zulke grote verschillen tussen motivatie. Sommige mensen preppen vanwege conspiracy theories, Mayakalenders of religieuze opvattingen. Allemaal heel ver-van-mijn-bed voor mij. Maar anderen preppen omdat ze zich zorgen maken over de wereldeconomie, schuldencrisis, voedselproductie/groeiende wereldbevolking, vervuiling, politieke spanningen, het opraken van fossiele brandstoffen, de kans op een natuurramp.. Allemaal 'tastbare' calamiteiten waarvan veel zich in het verleden al eens hebben voorgedaan. Ik denk dat veel preppers best rationeel zijn in hun afwegingen, maar het moeilijk is dit over te brengen op mensen die zich nergens zorgen over maken.

 

Daarnaast denk ik, maar is een gevoelig onderwerp wellicht, dat juist de mensen met erg van de norm afwijkende opvattingen (religie/conspiracy theory/mayakalender motivatie) de beeldvorming echt kleuren. Bot gezegd: they make us look bad. Preventieve verontschuldigingen voor Preppers die zich door bijvoorbeel de Mayakalender hebben laten inspireren :).

 

Beste Hiro P,

Fraai geformuleerd, maar waarom de verontschuldiging naar 'malle preppers' die Maya kalender theorie aanhangen? Die zijn, imho, net zo mal als die Moslim enclave die ze vorige maand in Rusland (of Oezbekistan?) vanonder de grond hebben gepeuterd of de Waco club, of de mensen die in één of ander Frans dorp de UFO's op staan wachten.....om met de woorden van Bravo te spreken: aluhoedjes! Net zo mal als die lui die de komst van de Messias af zitten te wachten en hun tijd verdoen met bidden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hiro P,

Fraai geformuleerd, maar waarom de verontschuldiging naar 'malle preppers' die Maya kalender theorie aanhangen? Die zijn, imho, net zo mal als die Moslim enclave die ze vorige maand in Rusland (of Oezbekistan?) vanonder de grond hebben gepeuterd of de Waco club, of de mensen die in één of ander Frans dorp de UFO's op staan wachten.....om met de woorden van Bravo te spreken: aluhoedjes! Net zo mal als die lui die de komst van de Messias af zitten te wachten en hun tijd verdoen met bidden....

 

Ha Keyser! Ik zit helemaal op dezelfde lijn als jij hoor! Ik ben niet gelovig, heb een redelijk vertrouwen dat er nog steeds wel kwaliteitsmedia bestaat, sta uiterst sceptisch tegenover de meeste conspiracy theory websites/bronnen/aanhangers en heb ronduit niks op met fuzzy reli-gekkies, de alufolie brigade en de illuminati/bilderberg/the grey/lizardpeople/aliens/Zionistische complot/wat-dies-meer-zei. Maar ik zit hier nog maar dus wilde ook niet meteen all-out gaan. To each its own. Zelfs iemand die hier prept omdat hij een invasie van de bloedlinke dwarsgestreepte Mars-tripod verwacht deze herfst kan nuttige tips hebben over een voedselvoorraad aanslaan, moestuintje aanleggen undsoweiter, was mijn redenatie :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Keyser! Ik zit helemaal op dezelfde lijn als jij hoor! Ik ben niet gelovig, heb een redelijk vertrouwen dat er nog steeds wel kwaliteitsmedia bestaat, sta uiterst sceptisch tegenover de meeste conspiracy theory websites/bronnen/aanhangers en heb ronduit niks op met fuzzy reli-gekkies, de alufolie brigade en de illuminati/bilderberg/the grey/lizardpeople/aliens/Zionistische complot/wat-dies-meer-zei. Maar ik zit hier nog maar dus wilde ook niet meteen all-out gaan. To each its own. Zelfs iemand die hier prept omdat hij een invasie van de bloedlinke dwarsgestreepte Mars-tripod verwacht deze herfst kan nuttige tips hebben over een voedselvoorraad aanslaan, moestuintje aanleggen undsoweiter, was mijn redenatie :).

Hou wel even rekening met de resonantie, die is altijd sterker op maandag, zeker nu venus in de assendant vissen staat, gelukkig duurt het nog even voor het volle maan is anders zou ik zeker de landing van Marsianen nu verwachten, maar in december staan pluto en venus beiden in de assendant vissen dus de resonantie is dan ook een stuk heftiger, vooral bij vloed. De komende uren zou ik toch adviseren een alu hoed te dragen, of bladgoud, das nog beter en bovendien verhandelbaar als SHTF; vanavond rond 18.00u kan hoed weer af, maar vanaf 6 december (de feitelijke geboortedag van Sinterklaas, maar das waarschijnlijk ook een Alien geweest met Kracht stok -scepter- en buitenaardse helpers, Zwarte Pieten, waarschijnlijk van Aldebaran afkomstige astrale wezens) tot 21 december de hoed weer op....;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...