Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waterfilter vs flessenwater


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Ik lees dat er verschillenden zijn die flessenwater preppen. Waarom ipv gebruik maken van een waterfilter? Het water neemt erg veel ruimte in beslag en oppervlakte-, grond- of regenwater is toch op veel plaatsen in NL redelijk voldoende aanwezig.

 

Ben benieuwd of ik zelf soms iets over het hoofd zie. Ik ga niet uit van nuclaire ellende, dus het natuurlijke water blijft na filteren drinkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij hebben heel veel stockage van regenwater. 3000 liter dat 5x gefilterd wordt en wij drinken. We gebruiken bijna geen gemeente leiding water. Toch in de droogte van afgelopen zomer, ging die voorraad op. Daarom hebben we flessenwater in huis. Ook heel veel. Blijft 2 jaar goed. Als dat beide op zou zijn hebben we een vuilwater-direct-drinkbaar filter met tabletten. (is niet echt goed die tabletten, mag je maar beperkt gebruiken) Het filter en de tabletten zitten in onze BOBs. Voor als we van huis moeten. Ook de flessen zijn zo in de BOV ingeladen als het moet en als je kranen het niet meer doen, kun je geen jerrycans vol tappen.

Vandaar dus. Dus inderdaad niet of, maar en, en en, en en. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde vandaag flessen water meenemen van de aldi maar de datum die daar op stond was 5-5 2003 dus ik dacht dan doe maar niet.

Ik heb nog moeite met organiseren omdat ik echt een hele nieuweling ben.

Wel heb ik al een plank waar ik blikken en potten zet houdbaar tot 2005.

Zal wel 5-5-2013 geweest zijn en dat is de MINIMALE houdbaarheidsdatum,

daarna KAN het mogelijks anders gaan smaken en zo... maar daarom niet ondrinkbaar hé!

 

Ten minste houdbaar tot en ten laatste gebruiken tot zijn twee TOTAAL verschillende datum aanduidingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gebruikersnaam... stel dat er een overstroming is geweest, dan kun je door de vervuiling dat slootwater niet meer gebruiken. Evt. opgevangen regenwater wel, maar dus niet uit die regenton die in de tuin stond en nu ook is overstroomd of weggespoeld.. Of bij een snelle evacuatie waarbij je geen tijd en mogelijkheid hebt om jerrycans vol water mee te nemen. Voor dat soort scenarios dus toch een filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@gebruikersnaam, wat je doet hangt af van jouw persoonlijke situatie. Indien je naast een meer woont zul je water in overvloed hebben nabij je woning.

 

Sommige mensen wonen nu eenmaal in een meer droog gebied dan anderen of wonen verder weg van een mogelijke drinkwater bron.

 

Hier lijkt het wel de vinkeveense plassen, alleen dan zuidelijker, er zijn idd ook gebieden met weinig oppervlaktewater ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...