Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homeopathie voor hen die hierin geloven.


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@Heksenboot wat bedoel je met de zin ?

Heb ik wat gemist?

Helaas zijn die niet glutenvrij en door een hint van Keyser Suze, begin ik te vermoeden dat het uit die richting komt, @calimero.

 

O sorry, het ging over voedsel-allergie. Tarwe. Jij had het over spelt. Toen kwamen we op gluten. En nu komt KS dus met verhalen: alle granen.

 

Niet gemakkelijk idd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot, voor de rest van je tekst ben ik het met je eens, als dat zweverig wordt genoemd.

Dan zweef je niet alleen hoor!

 

En wat is een alu-hoedje?

 

O, zo noemen ze mensen die anders denken dan de massa (of gewoon denken, punt). Complottertje of alu-hoedje.

Alu-hoedje, omdat er ook weer doorgedraaide mensen zijn die met aluminiumfolie op hun hoofd bepaalde stralen willen tegenhouden.

Dat gaat dan vooral over mindcontrol-apparatuur. Hehe, :)

 

Terwijl de dingen die ik noemde al genoeg invloed hebben.

 

Hier in huis, heb ik slechte gsm-ontvangst, want ik ben goed aan het isoleren, en reflecterende folie is een van de dingen die ik daarbij gebruik.

Dat werkt dus wel, in principe, alu folie tegen bepaalde straling. :)

Maar het ging bij dan weer om de warmte. Die moet maar binnenblijven vindt ik. Behalve bij kampvuren en zo.

 

Jij hebt toch ook een hoedje? (ahoi ahoi) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot oke, ga eens kijken bij een biologische winkel daar hebben ze veel tarwe enof glutenvrije produkten.

En die kunnen jou goed adviseren.

Blijf zoeken!

 

Dank je, dat gaat wel lukken. Biologische winkels en reformhuizen ken ik al heel lang. Ook van binnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, ik loop inderdaad niet met de massa mee.

Ik werk nl met kruiden :) ed

En dat valt niet altijd mee over het onderwerp kruiden te praten ze vallen vaak over me heen als ik over zulke dingen begin, gelukkig mijn man denkt een heel eind met me mee!

Vooral het bewijs of het werkt, ik laat ze maar.

Ook al het om straling gaat ed, alhoewel ik niet ons huis aan het inpakken ben hoor.

Maar ben me wel bewust dat dit niet goed kan gaan in je lichaam die stralingen ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot, ik loop inderdaad niet met de massa mee.

Ik werk nl met kruiden :) ed

En dat valt niet altijd mee over het onderwerp kruiden te praten ze vallen vaak over me heen als ik over zulke dingen begin, gelukkig mijn man denkt een heel eind met me mee!

Vooral het bewijs of het werkt, ik laat ze maar.

Ook al het om straling gaat ed, alhoewel ik niet ons huis aan het inpakken ben hoor.

Maar ben me wel bewust dat dit niet goed kan gaan in je lichaam die stralingen ed

 

Huis inpakken i.v.m. warmte-isolatie he? :)

 

En eh, Heksen en Kruiden, je weet wel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, tja wat zal ik daar op zeggen ;) zal ik even mijn kristallenbol kijken, ha ha ha ha

Wij wonen in een oud huis uit begin vorige eeuw, en een huis moet wel wat ademen en wij ook.

Dus echt geisoleerd, ahum niet echt en de laatste jaren van ons leven trekken wij dit ook wel!

Zonder adem geen leven, zowel ons huisje als wij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot wij stoken niet veel en ik heb heerlijke warme wollen truien gebreid!

 

Dit is wel of topic :) of heeft homeopathie ook met een wollen trui van doen (geintje :) )

 

O jee, voor je het weet schiet je off topic inderdaad, sorry hoor. Delete maar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ziek word of een aandoening krijg probeer ik het eerst zelf op te lossen, als dat niet werkt probeer ik homeopatische middelen, als die uiteindelijk ook niet werken of de hele zaak verergeren, dan pas ga ik naar een doktor.

 

Heb zelf een manier gevonden op beginnende zweren snel kwijt te geraken zonder doktor of wondermiddeltjes. Nu bestaat er wel een "wondermiddeltje" tegen beginnende zweren die je zo bij de supermarkt kunt halen. Weliswaar niet bedoelt voor zweren, maar omdat er een zinkoplossing inzit, heeft het wel degelijk nut. Is eigenlijk bedoeld om rode babybilletjes (luieruitslag) mee te herstellen: Zwitsal Zinkzalf, maar als je die zalf rond de zweer smeert en dan een vochtige compress erop plaatst en dan verband erom en dat 1 week blijft herhalen elke dag, zou de zweer ook verdwijnen, maar laat een zeer dunne huidlaag achter wat zeker maanden duurt wil het weefsel onder die dunne laag huid ook volledig hersteld zijn.

En mijn manier is (alleen bij beginnende zweren, als de zweren groter zijn dan de nagel van je pink, dan zou ik die zinkzalf uitproberen en als laatste redmiddel pas de doktor inschakelen, niet te lang mee wachten trouwens, want als de zweer het bot bereikt ben je nog verder van huis) --- maar mijn manier is door kleine stukjes dun wc-papier op de wond te leggen, het wondvocht zuigt het wc-papier op en dan leg je er weer een stukje op, net zolang totdat er geen wondvocht meer is om het wc-papier op te nemen. Daarna leg je er een pleister overheen in de vorm van een kruisje. En dat laat je zo zitten! Je zult de eerste 2 a 3 dagen nog even last hebben van de zweer, daarna ebt de pijn weg en na een week zie je dat door dat wc-papier, dat er een kunstmatige korst is ontstaan. Nu kan de zweer genezen. De huid duwt deze korst van binnenuit naar buiten totdat de korst er vanzelf vanaf valt. Na 2 weken is de zweer weg, geen dunne huid en volledig hersteld onderweefsel.

Litteken houd je zowiezo, of je nu naar de doktor bent geweest of niet, die zul je altijd houden met zweren.

 

Maar zorg er bovenal voor dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt, als je lichaam ongezond/ziekelijk is, zullen wonden e.d. ook minder snel genezen.

 

Allergiën kunnen ook voorkomen door slechte ventilatie of door de omgeving waarin je vaak verkeerd. Als blijkt dat de klachten minder worden als je van locatie veranderd, weet je voldoende. Lucht ook een paar keer je huis een keer goed door, wil ook een hoop schelen. Vooral als je huisdieren hebt of op een laag punt van een gebied woont waar veel vocht kan heersen.

 

Geneeskunde is ontstaan vanuit de natuur en experimenten van nieuwsgierige wetenschappers. Homeopathie staat daar het dichtste bij, de huidige wetenschap voegt er nog wat extra's toe waarvan ik denk dat je als mens er een beetje afhankelijk van kunt geraken (dat het medicijn vecht en het lichaam word lui), terwijl in de homeopathie de balans tussen medicijn en lichaam op een geëvenaard niveau samen vecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ziek word of een aandoening krijg probeer ik het eerst zelf op te lossen, als dat niet werkt probeer ik homeopatische middelen, als die uiteindelijk ook niet werken of de hele zaak verergeren, dan pas ga ik naar een doktor.

 

Heb zelf een manier gevonden op beginnende zweren snel kwijt te geraken zonder doktor of wondermiddeltjes. Nu bestaat er wel een "wondermiddeltje" tegen beginnende zweren die je zo bij de supermarkt kunt halen. Weliswaar niet bedoelt voor zweren, maar omdat er een zinkoplossing inzit, heeft het wel degelijk nut. Is eigenlijk bedoeld om rode babybilletjes (luieruitslag) mee te herstellen: Zwitsal Zinkzalf, maar als je die zalf rond de zweer smeert en dan een vochtige compress erop plaatst en dan verband erom en dat 1 week blijft herhalen elke dag, zou de zweer ook verdwijnen, maar laat een zeer dunne huidlaag achter wat zeker maanden duurt wil het weefsel onder die dunne laag huid ook volledig hersteld zijn.

En mijn manier is (alleen bij beginnende zweren, als de zweren groter zijn dan de nagel van je pink, dan zou ik die zinkzalf uitproberen en als laatste redmiddel pas de doktor inschakelen, niet te lang mee wachten trouwens, want als de zweer het bot bereikt ben je nog verder van huis) --- maar mijn manier is door kleine stukjes dun wc-papier op de wond te leggen, het wondvocht zuigt het wc-papier op en dan leg je er weer een stukje op, net zolang totdat er geen wondvocht meer is om het wc-papier op te nemen. Daarna leg je er een pleister overheen in de vorm van een kruisje. En dat laat je zo zitten! Je zult de eerste 2 a 3 dagen nog even last hebben van de zweer, daarna ebt de pijn weg en na een week zie je dat door dat wc-papier, dat er een kunstmatige korst is ontstaan. Nu kan de zweer genezen. De huid duwt deze korst van binnenuit naar buiten totdat de korst er vanzelf vanaf valt. Na 2 weken is de zweer weg, geen dunne huid en volledig hersteld onderweefsel.

Litteken houd je zowiezo, of je nu naar de doktor bent geweest of niet, die zul je altijd houden met zweren.

 

Maar zorg er bovenal voor dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt, als je lichaam ongezond/ziekelijk is, zullen wonden e.d. ook minder snel genezen.

 

Allergiën kunnen ook voorkomen door slechte ventilatie of door de omgeving waarin je vaak verkeerd. Als blijkt dat de klachten minder worden als je van locatie veranderd, weet je voldoende. Lucht ook een paar keer je huis een keer goed door, wil ook een hoop schelen. Vooral als je huisdieren hebt of op een laag punt van een gebied woont waar veel vocht kan heersen.

 

Geneeskunde is ontstaan vanuit de natuur en experimenten van nieuwsgierige wetenschappers. Homeopathie staat daar het dichtste bij, de huidige wetenschap voegt er nog wat extra's toe waarvan ik denk dat je als mens er een beetje afhankelijk van kunt geraken (dat het medicijn vecht en het lichaam word lui), terwijl in de homeopathie de balans tussen medicijn en lichaam op een geëvenaard niveau samen vecht.

 

Hear, hear. En de meeste genezing komt ook nog eens vanuit je zelf. Zie NLP (Neuro Linguïstisch programmeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vind ik het zo erg dat cannabis als genezing voor kanker uit de media wordt gehouden. De grote farmacieën hebben er geen belang bij. Regeringen al helemaal niet want dan moet je iets wat illegaal is gaan telen. En toch het heeft zijn nut bewezen tegen kanker.

 

Zie hier een artikel met onderaan een link naar een mooie documentaire.

 

http://www.trektuwplant.be/csc/CANNABIS-EN-KANKER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonsiostreen van VSM tegen keelpijn en kleine hoest

Luffanil van VSM helpt tegen hooikoorts en lichte allergische huisstofmijtklachten

Okugest van VSM helpt tegen diarree en buikpijn

Cupricum metallicum D6 helpt tegen een blafhoest en krampen

Ik geloofde er vroeger ook niet in maar na proberen ben ik overtuigd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Tonsiostreen van VSM tegen keelpijn en kleine hoest

Luffanil van VSM helpt tegen hooikoorts en lichte allergische huisstofmijtklachten

Okugest van VSM helpt tegen diarree en buikpijn

Cupricum metallicum D6 helpt tegen een blafhoest en krampen

Ik geloofde er vroeger ook niet in maar na proberen ben ik overtuigd!

 

 

Dank je wel Mrs. Lotte.

En jullie ook @Vantazzy en @Blik(voer) op oneindig.

@Jager is voorlopig nog niet uitgelezen, maar al een heel eind op de goede weg.

Het verhaal van Vantazzy over vocht, huisstofmijt en huisdieren is ook belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is niet echt homeopatisch maar helpt wel goed bij bijv. verkoudheid en griep om je weerstand een boost te geven: Sambucol, gemaakt van vlierbessen http://www.tsproducts.nl/index.php/nl/sambucol Bij ons te koop bij de reformwinkel, niet goedkoop maar heb wel het idee dat de periode dat wij ziek zijn hiermee iets verkorten.

 

In Duitsland verkopen ze ook vlierbessensap gewoon bij de supermarkt en is dus goedkoper maar minder geconcentreerd: Fliederbeersaft (zoeter) Holunderbeersaft (ongezoet), kun je gebruiken als grog of in de thee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nisyleen tabletten (VSM) gebruik ik al heel mijn leven als ik voel dat ik verkouden wordt. Gevoelsmatig werkt dit uitstekend bij mij. Echinaforce (A. Vogel) gebruikte ik vroeger als ik al griep/verkoudheid had.

 

Tegenwoordig neem ik zoveel vitaminen C in voordat ik ziek word en dat werkt nog beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen medicijn, maar zeker preventief, kokosolie. De vetzuren hierin worden in het lichaam voor meer dan 50% omgezet in laurinezuur. Dit is het vetzuur dat ook in moedermelk zit om een baby de eerste weerstand te geven. Laurinezuur is bewezen effectief tegen bakterieen en virussen en schijnt ook schimmelwerend te zijn. Zeker in combinatie met Vit D3 een krachtige combinatie TEGEN ziek worden, dan hoeft er ook niets genezen te worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...