Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Vandaag had ik ineens een eye opener....ja, die domme Keyser....

7 jaar terug hypotheek afgesloten, deel aflossingsvrij. Nu, na 7 jaar aflossen, is er maar liefst 14.000 euro afbetaald. Wat heeft me dat gekost aan maandelijkse inleg, zonder naar de aftrekkosten van de belastingen te kijken? 77.700 euro....WAT? Nog een keer narekenen en ja hoor....het klopt %$#**@@@FR#$(::RS Oké, na aftrek belasting is het iets minder, maar uiteindelijk vangt de hypotheekverstrekker het wèl.

QED banken en hypotheken zijn echt hufters, we wisten natuurlijk al dat ze geld uit niets creëren, maar dit maakt het even zo lekker plastisch nietwaar?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kom je daar nu al achter?

Met een rente van krap 5% betaal je je huis in 30 jaar tijd DRIE keer.

(En maandlast: aflossing plus rente?!

Rente en aflossing moet je los zien.)

Dus wat doe ik?

Maak ik me kwaad en los ik in 10 jaar tijd het deel af wat ik moet aflossen?

Of prep ik?

Of leef ik en hoop ik op inflatie (met inflatiecorrectie voor salaris en/of een boom in de metalen)?

Hte gaat er niet om wat je betaalt maar wat je maandlast is.

Pas daarna de hele kostepost.

Maar dat stond al bij het verhaal toen je tekende. Of heb je dat nooit gelezen?

Ik ga in 2013 misschien wat aflossen in m'n aflossingsvrije deel. Eerst eens proberen.

....ja, die domme Keyser....

7 jaar terug hypotheek afgesloten, deel aflossingsvrij. Nu, na 7 jaar aflossen, is er maar liefst 14.000 euro afbetaald. Wat heeft me dat gekost aan maandelijkse inleg, zonder naar de aftrekkosten van de belastingen te kijken? 77.700 euro....WAT? Nog een keer narekenen en ja hoor....het klopt %$#**@@@FR#$(::RS Oké, na aftrek belasting is het iets minder, maar uiteindelijk vangt de hypotheekverstrekker het wèl.

QED banken en hypotheken zijn echt hufters, we wisten natuurlijk al dat ze geld uit niets creëren, maar dit maakt het even zo lekker plastisch nietwaar?

tja als dat nu nieuw voor je is waar dacht je dan aan toen je de hypotheek afsloot?

Ik hoor mvr "Suze" nu iets mompelen van " hij is een beetje dom geweest" :rolleyes:

Dit is gewoon 'slim' zaken doen, ik zie daar niks verkeerds in....

En het is ook niet helemaal zo zwart wit, met inflatie meegenomen ziet eea er toch wat anders uit....

Het is heel wat anders dat de overheid niet aflossen stimuleerd door de HR aftrek enz.

En dat is dus eigelijk alleen winst voor de banken en drijft de huizenprijs op.....

De overheid zou aflossen moeten stimuleren en teveel lenen onmogelijk moeten maken.

Maar ja de overheid is er natuurlijk niet voor de burger, als je dat denkt dan ben je nog dommer dan onze bekentenis van KS :cool:

ben natuurlijk wel blij met je nieuwe inzicht, wat ga je eraan/ermee doen:confused:

Blijft feit dat banken verder redelijk k.. Zijn!

Grt,

Kans

Heb je wel plezier gehad van je huis in de afgelopen 7 jaar?

Snel rekensommetje leert me dat je ca € 500,= netto per maand kwijt bent geweest om in je huisje te wonen. Ik ken de demografische variabelen niet van die volksbuurt waar je in verblijft:), maar een flatje in oud zuid kost toch echt meer per maand, en dan wordt je nooit eigenaar, en mag je niets veranderen aan het huis.

Voor de rest, of je stom bent geweest of niet zullen we over 30 jaar wel eens kunnen bekijken. Veel van de dingen die uiteindelijk voor mij goed uitpakten waren in eerste instantie behoorlijk stom, en een paar van mijn meest slimme momenten hebben me toch bij elkaar wel een modaal huisje gekost:p

• Leuk 1

Huren is ook niet alles,

Als huurder moet je steeds meer zelf extra betalen , servicepakket noemen ze dat. Er wordt ook steeds minder onderhoud gepleegd .

Daar komt nog eens bij dat de huren flink stijgen dit jaar bij sommigen 6,5 %.

Je krijgt nauwelijks een hypotheek van 700 euro (nettolast) per maand ,maar je mag wel voor 850 euro huren (op de grond)

Al met al , is er best iets voor te zeggen

ai ai ai

dat is inderdaad niet leuk!

Ik had ooit een hypotheek van €135.000,- voor ons eerste huis, en ging na de aankoop (yay! eerste huis, wat mooi bla bla bla, ja is goed meneer de bank, mooi, ik wil mijn huis, ik teken alles wat je me voorlegt...) eens de contracten lezen. Toen ik bekomen was van de schrik heb ik het maar gauw afgelost voor €145.000,- hebben ze mooi €10.000,- aan me verdiend, maar was beter dan dat ik na 40 jaar in totaal €336.484,80 zou hebben betaald voor dat huis, dat was het me echt niet waard!

Tja, het geld dat je leent is uit niets gecreëerd, de rente en aflossing die je betaalt, is daarentegen wel echt geld.

Tja, het geld dat je leent is uit niets gecreëerd, de rente en aflossing die je betaalt, is daarentegen wel echt geld.

Het geld dat je leent is gerealiseerd krediet.

Dat krediet heb je zelf, dat breng je mee naar de bank als je om een lening vraagt.

Het is aan de bank te beoordelen of jij voldoende krediet hebt voor de lening.

Heb je onvoldoende krediet, dan krijg je de lening niet.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen krediet, de bank faciliteert slechts.

Het geld dat de bank creëert is slechts een bookkeeping systeem. Het is een manier om bij te houden hoeveel gerealiseerd krediet je nog uit hebt staan zonder precies te weten wie dat gerealiseerde krediet heeft.

• Leuk 1
Het geld dat je leent is krediet.

Dat krediet heb je zelf, dat breng je mee naar de bank als je om een lening vraagt.

Het is aan de bank te beoordelen of jij voldoende krediet hebt voor de lening.

Heb je onvoldoende krediet, dan krijg je de lening niet.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen krediet, de bank faciliteert slechts.

Het geld dat de bank creëert is slechts een bookkeeping systeem. Het is een manier om bij te houden hoeveel krediet je nog uit hebt staan zonder precies te weten wie dat gerealiseerde krediet heeft.

Ik vond de I.O.U. briefjes van vroeger toch overzichtelijker...

Vandaag had ik ineens een eye opener....ja, die domme Keyser....

Ik weet niet waarom je een minnetje kreeg, maar ik vind het goed dat je deze discussie opstart. Hypotheken zijn al meerdere malen voorbij gekomen maar volgens mij is er nog geen apart topic over hypotheken. Ook voor preppers is dit een enorm belangrijk onderwerp, waar velen nog veel te weinig van weten.

In Nederland kan je niet anders dan huren, flink betalen en het wordt nooit van jou...... of kopen.....3 dubbel betalen en misschien wordt het van jou.

Dus er is weinig keus, linksom of rechtsom, je wordt toch wel genaaid. Een slavenmaatschappij noemen ze dat :-)

In Nederland kan je niet anders dan huren, flink betalen en het wordt nooit van jou...... of kopen.....3 dubbel betalen en misschien wordt het van jou.

Dus er is weinig keus, linksom of rechtsom, je wordt toch wel genaaid. Een slavenmaatschappij noemen ze dat :-)

En als je na 30 jaar het huis wel afgelost hebt dan pakt de overheid het van je af om de zorgkosten van te betalen wanneer je ouder wordt. Terwijl je daar ook nog eens zorgverzekeringspremie voor hebt moeten betalen. Het is hier een grote dievenmaatschappij.:mad:

Sorry hoor jongens, niemand dwingt je te kopen. Ik heb ook een hypotheek en ik wist donders goed hoeveel ik ging betalen aan rente over 30 jaar. Wist je dat niet, moest je de akte maar beter lezen. Je krabbel zit toch echt op alle paginas. Dit is meer zeuren om het zeuren.

Wil je minder rente betalen, dan los je maar eerder af. Meestal kan je 10% per jaar, zonder boete extra aflossen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...