Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoofdluis


Davena

Aanbevolen berichten

Wij hebben gelukkig zelf nog nooit last gehad van hoofdluis, maar op school is het een hardnekkig probleem..... Adviezen over middeltjes veranderen nogal eens. Ook in een SHTF situatie kan dit wel eens flink de kop opsteken.

 

Kammen is beste optie, dus het aanschaffen van een luizenkam (of vlooienkam dierenwinkel) is misschien ook een goede preptip!

Maar hier is een link naar handige huismiddeltjes zoal kokosolie met tabaksblad of van de Indigostruik:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/dinah/20492631/__Last_van_hoofdluis___.html

 

Tegen gewone luis helpen trouwens de stelen van tabaksbladeren! Te koop bij de dierenwinkel, gebruiken ze nl ook in vogelnesten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Recept 2

Indigo shimaron

Latijnse naam: Indigofera tinctoria

Familie naam: Vlinderbloemigen

De te gebruiken deel: de bladeren

 

 

Bereiding en dosering: Doe 3 volle eetlepels gedroogde kruiden in ½ liter kokend water.

Laat 15 minuten op een zacht vuurtje doorkoken; laten afkoelen en daarna zefen

Masseer dit kruidenwater in de haren en op de hoofhuid. Laat dit 2 uren intrekken en daarna uitspoelen.

Opmerking: De Nederlandse naam voor Indigo shimaron is: ‘Indigo struik’

 

Volgens mij helpt dit recept niet alleen tegen luizen, maar ik verwacht dat je er ook blauwe haren van krijgt, want indigo is een kleurstof.

 

Ooit heb ik eens gehoord dat de hoofdhuid insmeren met petroleum ook helpt tegen luizen. (En daar hoef je het niet voor aan te steken :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gelukkig zelf nog nooit last gehad van hoofdluis, maar op school is het een hardnekkig probleem..... Adviezen over middeltjes veranderen nogal eens. Ook in een SHTF situatie kan dit wel eens flink de kop opsteken.

 

Kammen is beste optie, dus het aanschaffen van een luizenkam (of vlooienkam dierenwinkel) is misschien ook een goede preptip!

Maar hier is een link naar handige huismiddeltjes zoal kokosolie met tabaksblad of van de Indigostruik:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/dinah/20492631/__Last_van_hoofdluis___.html

 

Tegen gewone luis helpen trouwens de stelen van tabaksbladeren! Te koop bij de dierenwinkel, gebruiken ze nl ook in vogelnesten...

 

Hee, das handig, die heb ik bij mijn kippen liggen, dus voorhanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring, (afgezien dat het enorm jeukt;) is dat petroleum een effectief middel is tegen hoofdluis(als je geen andere middeltjes tot je beschikking hebt!)

 

koolwaterstoffen zijn niet echt gezond voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...