Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homeopathische geneesmiddelen


Aanbevolen berichten

Kruiden hebben hun medicinale werking bewezen, homeopathie niet, das ook een verschil.

 

Zo is dat.

 

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het doodzonde is geld te besteden aan het preppen van homeopathische middelen. Koop dan iets waarvan bekend is dat het werkt.

 

Homeopathie stamt nog uit de tijd dat de werking van de elementaire deeltjes nog niet bekend waren. Sommige van de homeopathische ‘middelen’ worden zo zeer verdund dat het onwaarschijnlijk is dat er ook nog maar één molecuul van de oorspronkelijke stof aanwezig is. Moderne homeopaten hebben iets bedacht om zich daar uit te kletsen: het herinneringsvermogen van water! Homeopathie is niets meer dan pseudo-wetenschap, kwakzalverij waarvan de werking nog nooit wetenschappelijk is aangetoond.

 

Zonde van het geld, zonde van de ruimte die het in de voorraad inneemt.

 

Sluit ik me bij aan. Afgezien van een placebo effect, heeft Homeopathie naar mijn idee niets te bieden.

Kruiden hebben zich al vele jaren bewezen. Vele jaren? Is de mensheid er niet mee opgegroeid?!

Jammer, die verwarring tussen homeopathie en kruidengeneeskunde.

Een boekje over wilde kruiden en hun werking lijkt mij een betere investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zelfs het placebo effect lijkt alleen te bestaan op psychisch gebied, niet op het fysieke.

:) Daar heb je gelijk in. Het placebo effect is enkel psychisch.

 

Overigens, binnenkort een review over het boek 'PlukPlanten voor als de Pleuris uitPreekt', van Roos Boum.

Een pocket over eetbare planten in het wild, en hun evt. medicinale werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs het placebo effect lijkt alleen te bestaan op psychisch gebied, niet op het fysieke.

Dat wil zeggen, mensen voelen zich beter dankzij het placebo effect, maar medisch gezien helpt het niet.

 

Nou, het opvallende is dat er ook meetbare verbeteringen optreden. Zelfs bij zoiets als hoge bloeddruk placebo's. Rationeel gezien zeg je: zit tussen je oren....kennelijk zit er ook een deel bloeddruk tussen je oren. en wat al niet meer voor ziekten en klachten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het opvallende is dat er ook meetbare verbeteringen optreden. Zelfs bij zoiets als hoge bloeddruk placebo's. Rationeel gezien zeg je: zit tussen je oren....kennelijk zit er ook een deel bloeddruk tussen je oren. en wat al niet meer voor ziekten en klachten....

 

Wat dus de vraagt opwerpt, in hoeverre je psychisch in staat bent je fysiek te verbeteren.

En als een dergelijk meetbaar effect optreed na, in principe, 'voor de gek' gehouden te zijn, hoe krijg je het dan bewust voor elkaar.

Heel interessant, dat placebo verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat.

 

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het doodzonde is geld te besteden aan het preppen van homeopathische middelen. Koop dan iets waarvan bekend is dat het werkt.

 

Homeopathie stamt nog uit de tijd dat de werking van de elementaire deeltjes nog niet bekend waren. Sommige van de homeopathische ‘middelen’ worden zo zeer verdund dat het onwaarschijnlijk is dat er ook nog maar één molecuul van de oorspronkelijke stof aanwezig is. Moderne homeopaten hebben iets bedacht om zich daar uit te kletsen: het herinneringsvermogen van water! Homeopathie is niets meer dan pseudo-wetenschap, kwakzalverij waarvan de werking nog nooit wetenschappelijk is aangetoond.

 

Zonde van het geld, zonde van de ruimte die het in de voorraad inneemt.

 

Ik beschouw het trouwens als een schande dat de meeste zorgverzekeringen behandelingen op basis van homeopathie vergoeden. Daardoor ben ik verplicht mee te betalen voor mensen die zich graag met een duur kluitje in het riet laten sturen.

 

Zoals ik in eerder stukje binnen dit topic schreef, heb ik persoonlijk meer met kruiden en heb ik zelf niet zoveel met homeopathie. Maar om homeopathie als kwakzalverij en onbewezen af te schilderen vind ik te ver gaan. Er zijn hele volkstammen die er baat bij hebben. Artsen genoeg die er succesvol mee werken. En dat bewezen zou zijn dat het niet werkt, dat ligt eraan welk onderzoek je leest. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat het wel werkt.

Als we het dan over verspilling van ziektekostengeld hebben, dan kunnen we hier volgens mij ook een een groot deel van de cholesterolverlagers en antidepressiva's onder brengen. Er zijn genoeg medicijnen die schadelijk zijn, niet hadden hoeven voorgeschreven of zelfs niet werken. Zonde van het geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in eerder stukje binnen dit topic schreef, heb ik persoonlijk meer met kruiden en heb ik zelf niet zoveel met homeopathie. Maar om homeopathie als kwakzalverij en onbewezen af te schilderen vind ik te ver gaan. Er zijn hele volkstammen die er baat bij hebben. Artsen genoeg die er succesvol mee werken. En dat bewezen zou zijn dat het niet werkt, dat ligt eraan welk onderzoek je leest. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat het wel werkt.

Als we het dan over verspilling van ziektekostengeld hebben, dan kunnen we hier volgens mij ook een een groot deel van de cholesterolverlagers en antidepressiva's onder brengen. Er zijn genoeg medicijnen die schadelijk zijn, niet hadden hoeven voorgeschreven of zelfs niet werken. Zonde van het geld.

 

Tja, zoals met wel meer zaken is ook dit moeilijk zwart/wit te maken. En ongetwijfeld houd de homeopathie er zalfjes en drankjes, pilletjes en poedertjes op na die wel wat doen.

Buiten een mogelijk placebo effect, waarbij dus niet het pilletje werkt, maar de gedachte dat het helpt.

Zelf kijk ik ook liever naar de al eeuwen werkzame kruid geneeskunde. Waar uiteindelijk de homeopathie van is afgeleid.

 

Ziektekostengeld? :) Ik meen dat ik nog steeds verzekering tegen zwangerschap in mijn basis pakket heb zitten.

Laten we het maar niet hebben over de tegenwoordige klucht in de zorg. Daar kunnen we beter een nieuw topic over beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps. Ik kan het niet laten. Sorry.

 

Marketing technisch gezien is homeopathie geniaal.

Hoe verdien je zoveel mogelijk met een zo laag mogelijke investering.

 

Men neme 1 grote ui, á € 0,10, een paar liter water á € 0,20, wat stroom voor de sap centrifuge en de mengkuip á € 0,50, en 600 flesjes, á € 0,50 per stuk.

 

Et voila, 600 flesjes haargroeimiddel á € 7,95 per stuk.

 

Hm, misschien wordt het tijd om een nieuw vak te kiezen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige dingen kunnen we meten en andere dingen niet. We kunnen meten hoe hard we rijden. We kunnen meten hoe de bloedsuikerspiegel daalt door insuline injecties tegen suikerziekte. We kunnen telkens dezelfde meting van snelheid doen bij alle auto's die langsrijden, telkens met een betrouwbaar resultaat. Hetzelfde geldt voor insuline.

 

We kunnen geen consequent effect meten bij iriscopie, kleuren therapie, aroma therapie, acupunctuur, kristal therapie, homeopathie, piskijkerij en ga zo maar door. Dat wil NIET zeggen dat er op INDIVIDUEEL: niveau geen positieve resultaten gerapporteerd kunnen worden, maar ga je het bij tien, twintig of honderd mensen onderzoeken, dan is er geen meetbaar, persisterend en consequent effect. En that's the point. Het zou zo zijn alsof een ibuprofen in de ene mens uitstekend werkt, maar bij negen andere mensen niet. Dan is dat geen goed geneesmiddel, of wel?

 

Dus....ophouden nou anders ga ik echt lelijk doen GRRRRR!;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat homeopathie het onderwerp is waar op dit forum geen vragen over gesteld mogen worden. Door een groot deel van de wereld worden we als rare mensen beschouwd. Op dit forum zijn er onder ons mensen die geloven in UFO's onder de polen, duistere figuren die de wereld naar de verdoemenis sturen, vaccinaties die slechter zijn dan goed. Overal is een klankbord voor, maar voor homeopathie is dit het derde draadje waarin iemand het wil bekijken, ontdekken, al is het maar bespreken, het een draadje word waarin men niets anders kan roepen: bewijs dan...

 

 

In een laatste poging en oproep aan de moderators hierbij te helpen, zal ik een draadje straten over homeopathie met het vriendelijke verzoek om hierin elkaar te ondersteunen en informeren over homeopathie als je hier wel in geloofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat homeopathie het onderwerp is waar op dit forum geen vragen over gesteld mogen worden. Door een groot deel van de wereld worden we als rare mensen beschouwd. Op dit forum zijn er onder ons mensen die geloven in UFO's onder de polen, duistere figuren die de wereld naar de verdoemenis sturen, vaccinaties die slechter zijn dan goed. Overal is een klankbord voor, maar voor homeopathie is dit het derde draadje waarin iemand het wil bekijken, ontdekken, al is het maar bespreken, het een draadje word waarin men niets anders kan roepen: bewijs dan...

 

 

In een laatste poging en oproep aan de moderators hierbij te helpen, zal ik een draadje straten over homeopathie met het vriendelijke verzoek om hierin elkaar te ondersteunen en informeren over homeopathie als je hier wel in geloofd.

 

Je gebruikt het juiste woord: als je hier wel in gelooft. (d)

Maar als jij een draadje start zal ik mijn mond houden, ik vind het ook waardevol dat men blijft kijken naar oplossingen voor problemen met het menselijk welzijn, dus ook homeopathie. En ook acupunctuur. Alleen moet je ook op een gegeven moment durven erkennen dat iets niet doet wat je er van verwacht.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in eerder stukje binnen dit topic schreef, heb ik persoonlijk meer met kruiden en heb ik zelf niet zoveel met homeopathie. Maar om homeopathie als kwakzalverij en onbewezen af te schilderen vind ik te ver gaan. Er zijn hele volkstammen die er baat bij hebben. Artsen genoeg die er succesvol mee werken. En dat bewezen zou zijn dat het niet werkt, dat ligt eraan welk onderzoek je leest. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat het wel werkt.

Als we het dan over verspilling van ziektekostengeld hebben, dan kunnen we hier volgens mij ook een een groot deel van de cholesterolverlagers en antidepressiva's onder brengen. Er zijn genoeg medicijnen die schadelijk zijn, niet hadden hoeven voorgeschreven of zelfs niet werken. Zonde van het geld.

 

Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat homeopathische producten enige werking hebben. Kennelijk ben je niet bekend met wat homeopathie is.

 

Zeggen dat er artsen zijn welke baat hebben gehad bij homeopathische middelen is hetzelfde als zeggen dat er paragnosten zijn welke daadwerkelijk misdaden hebben helpen oplossen (en nee, deze zijn er niet zoals de politie onlangs nogmaals bevestigd heeft).

 

Het is dezelfde onzin als mensen welke claimen dat anti anti-oxidanten vrij radicalen in het lijf aanvallen. Gebaseerd op een idee 20 jaar geleden aangedragen door iemand en 19 jaar geleden verworpen als complete nonsense.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat homeopathische producten enige werking hebben.

 

In het topic over homeopathie voor gelovigen is iemand die beweert dat er wel onderzoeken zijn waarbij aangetoond is dat het helpt. Mijn vraag met zo'n onderzoeksresultaat te komen, ééntje maar, is spoorloos verdwenen terwijl het antwoord juist ook voor de gelovigen de kern van de zaak zou raken. Zolang er geen bewijsmateriaal voorligt, beschouw ik homeopathie als dat waar de alchemisten zo lang naar zochten: de Steen der Wijzen, een steen waarmee je van lood goud kan maken. In dit geval van water muntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat homeopathische producten enige werking hebben. Kennelijk ben je niet bekend met wat homeopathie is.

 

Zeggen dat er artsen zijn welke baat hebben gehad bij homeopathische middelen is hetzelfde als zeggen dat er paragnosten zijn welke daadwerkelijk misdaden hebben helpen oplossen (en nee, deze zijn er niet zoals de politie onlangs nogmaals bevestigd heeft).

 

Het is dezelfde onzin als mensen welke claimen dat anti anti-oxidanten vrij radicalen in het lijf aanvallen. Gebaseerd op een idee 20 jaar geleden aangedragen door iemand en 19 jaar geleden verworpen als complete nonsense.

Gelukkig is er een draadje waar de water met een vleugje brandneteltopjes extract tegen elkaar aan mogen schurken, kunnen we hier ons ei kwijt over het ingestraalde water met een geheugen enzo....gelukkig heet het 'andere' draadje ook homeopathie voor hen die er in geloven....QED er valt waarschijnlijk weinig te 'meten'....toch maar af en toe even meelezen met ze....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ries, het zit je wel hoog he? Haha, ik snap je frustratie wel. Ik moet me ook inhouden om niet in dat topic te reageren, maar volgens mij is de homeopathie discussie net zo oneindig als discussies over religie. Je gelooft erin óf je gelooft het niet.

 

Ik blijf zelf stug geloven in gerandomiseerd onderzoek met controlegroep. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat homeopathische producten enige werking hebben. Kennelijk ben je niet bekend met wat homeopathie is.

 

Zeggen dat er artsen zijn welke baat hebben gehad bij homeopathische middelen is hetzelfde als zeggen dat er paragnosten zijn welke daadwerkelijk misdaden hebben helpen oplossen (en nee, deze zijn er niet zoals de politie onlangs nogmaals bevestigd heeft).

 

Het is dezelfde onzin als mensen welke claimen dat anti anti-oxidanten vrij radicalen in het lijf aanvallen. Gebaseerd op een idee 20 jaar geleden aangedragen door iemand en 19 jaar geleden verworpen als complete nonsense.

 

Wat een overspannen reacties hier. Voor mij maakt het niet zoveel uit of homeopathie bewezen is of niet. Als mensen hier baat bij hebben en verschillende artsen hier succesvol als arts mee WERKEN vind ik het prima. Maar het af doen als kwakzalverij (zo'n makkelijk woord) vind ik te ver gaan, daar doe je de mensen mee te kort voor wie het wel werkt.

 

Maar vooruit ik doe wel een gooi en verder vind ik deze welles/nietus discussie niet zo interessant

International Journal fo Oncology

De video van de president of the Complementary Association hier

Een gezondheidsforum

Veel plezier ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh: zoals je dus ook duidelijk in je OP hebt gezet.

Ik snap niet dat er dan toch nog gezeik moet ontstaan. Als het je niet interesseert reageer dan gewoon niet. Ik heb daar mijn persoonlijke ervaring neergezet zoals gevraagd werd. Wat een ander ermee doet moet hij of zij dan toch zelf weten. Ik ga er in ieder geval meestal vanuit dat mijn medeforumleden hier wel zelf na kunnen denken en zelf de afweging kunnen maken of ze wel of niet in iets willen geloven. Vandaar dat oeverloze discussies die toch niemand gaat winnen in mijn ogen totaal overbodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een overspannen reacties hier. Voor mij maakt het niet zoveel uit of homeopathie bewezen is of niet. Als mensen hier baat bij hebben en verschillende artsen hier succesvol als arts mee WERKEN vind ik het prima. Maar het af doen als kwakzalverij (zo'n makkelijk woord) vind ik te ver gaan, daar doe je de mensen mee te kort voor wie het wel werkt.

 

Maar vooruit ik doe wel een gooi en verder vind ik deze welles/nietus discussie niet zo interessant

International Journal fo Oncology

De video van de president of the Complementary Association hier

Een gezondheidsforum

Veel plezier ermee.

 

 

Ja prachtig verhaal wat je aanhaalt....The use of ultra-diluted natural products in the management of disease and treatment of cancer has generated a lot of interest and controversy. We conducted an in vitro study to determine if products prescribed by a clinic in India have any effect on breast cancer cell lines. We studied four ultra-diluted remedies (Carcinosin, Phytolacca, Conium and Thuja) against two human breast adenocarcinoma cell lines (MCF-7 and MDA-MB-231) and a cell line derived from immortalized normal human mammary epithelial cells (HMLE). The remedies exerted preferential cytotoxic effects against the two breast cancer cell lines, causing cell cycle delay/arrest and apoptosis. These effects were accompanied by altered expression of the cell cycle regulatory proteins, including downregulation of phosphorylated Rb and upregulation of the CDK inhibitor p27, which were likely responsible for the cell cycle delay/arrest as well as induction of the apoptotic cascade that manifested in the activation of caspase 7 and cleavage of PARP in the treated cells. The findings demonstrate biological activity of these natural products when presented at ultra-diluted doses. Further in-depth studies with additional cell lines and animal models are warranted to explore the clinical applicability of these agents.

 

In Vitro - wil zeggen in een bakje, dus niet in een mens....de laatste zin laat zien dat er nog veel onderzoek nodig is....

 

Gelukkig heeft iemand ze opnieuw getest....

Integr Cancer Ther. 2006 Dec;5(4):356-61.

Homeopathic medicines do not alter growth and gene expression in prostate and breast cancer cells in vitro.

Thangapazham RL, Gaddipati JP, Rajeshkumar NV, Sharma A, Singh AK, Ives JA, Maheshwari RK, Jonas WB.

Source

 

Department of Pathology, Uniformed Services University of the Health Sciences, Bethesda, Maryland, USA.

Abstract

BACKGROUND:

 

Homeopathy is an alternative medical system practiced in all parts of the world. Although several theories are proposed to explain the mechanisms of action, none are scientifically verified. In this study, the authors investigate the effect of selected homeopathic remedies often used to treat prostate and breast cancer. Materials and

METHODS:

 

The authors investigated the effect of the homeopathic medicines Conium maculatum, Sabal serrulata, Thuja occidentalis, Asterias, Phytolacca, and Carcinosin on prostate and breast cancer cell (DU-145, LNCaP, MAT-LyLu, MDA-MB-231) growth and on gene expression that regulates apoptosis, using MTT and multiprobe ribonuclease protection assay.

RESULTS:

 

None of the homeopathic remedies tested in different potencies produced significant inhibitory or growth-promoting activity in either prostate or breast cancer cells. Also, gene expression studies by ribonuclease protection assay produced no significant changes in mRNA levels of bax, bcl-2, bcl-x, caspase-1, caspase-2, caspase-3, Fas, or FasL after treatment with homeopathic medicines.

CONCLUSIONS:

The results demonstrate that the highly diluted homeopathic remedies used by homeopathic practitioners for cancer show no measurable effects on cell growth or gene expression in vitro using currently available methodologies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het trouwens een idee om gewoon ook een draadje te openen voor mensen die sceptisch zijn over homeopathie? Ik bedoel dit op een positieve manier. Dit als plek waar inderdaad de tegens besproken kunnen worden zodat mensen zelf een afweging kunnen maken tot welke groep zij behoren en ook voor een complete beeldvorming...........immers .......we zijn toch , geen schapen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...