Ga naar inhoud

Gast oliestel

Aanbevolen berichten

Op deze website is veel informatie over preppers-onderwerpen te downloaden.

http://modernsurvivalonline.com/survival-database-downloads/

 

All articles, reviews, manuals, etc are in Adobe pdf format.

 

Select a Catagory Below to Visit the Correct Download Page

 

First Aid/Medical

Books/Manuals

Civil Defense

Communication

EMP

Evacuation/Bugging Out

Fishing

Food/Water Storage

Gardening

General Survival

Hunting

Movies/TV Shows (Survival/Doomsday related)

Nuclear, Biological, Chemical (NBC) Warefare

Off-Grid Power

Retreat Preparedness - NEW!! 8/2011

Screen Savers/Desktop Wallpaper

Survival Tools

Terrorism

Weapons/Firearms

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb net even bij de muizenvallen gekeken op http://www.wildvallen.nl. Daar staat ook muizenlijm op. Ik ben daar laaiend over. Als je een muis in een klap dood weet te maken, dan kan ik me daar wel bij neerleggen, maar vastlijmen dient door justitie vervolgd te worden.

 

Artikel 36 lid 1 van Gezondsheids- en welzijnswet voor dieren bevat een bepaling, die een bruikbare omschrijving geeft van wat veelal onder dierenmishandeling verstaan wordt:

 

"Het is verboden, om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken, dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen".

 

dat zeg je nu wel. maar in een shtf worden ze een ware plaag.

een plaag die alles kapot vreet, tot en met je oogsten toe.

 

paar valletjes helpen niet meer dan hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Dutchprepper. Ik kan het ook niet helpen dat ik een enorme dierenliefhebber ben. Wel is het zaak om niet te snel over anderen te oordelen. Zo zat ik eens bij de Chinees, waar ik met de vent naast me aan de praat raakte. Die vertelde dat hij slachter was in het abattoir. Ik eet zelf bijna geen vlees en ik kon een anti reactie gewoon niet onderdrukken. Waarop die vent woest met zijn forse portie Babi Pangang de deur uitliep, terwijl hij nog riep: "die hufters met hun fuck oordelen ook altijd. Ik ben zelf een waanzinnige dierenliefhebber en daarom blijf ik dit werk doen. Kom maar eens kijken hoe ik die dieren afmaak en hoe mijn collega's dat doen". Zelden heb ik zo'n diepe les van iemand gekregen...

 

Maar Dutchprepper, niets is belangrijker dan het overeind houden van onze menselijkheid. Ook tijdens een SHTF! Anders heeft het leven voor mij geen enkele zin meer. En wat mij betreft blijkt onze menselijkheid vooral ook in de wijze waarop we met dieren omgaan. Als een klojo een blok beton op een muis gooit en het bloed en de muis onderdelen vliegen alle kanten op, dan zul je van mij geen enkele klacht horen. Maar als ik een vent in het vizier krijg, die probeert om een muis vast te lijmen, met alle afgrijselijke langdurige paniek en het doorknagen van eigen poten tot gevolg, kortom de ergste Fellini film die je je maar kunt voorstellen, als ik zo'n vent in mijn vizier krijg, dan is het maar goed dat ik geen vuurwapens heb en ze ook niet wil hebben, want ik schoot hem zonder een keer met mijn ogen te knipperen dwars door zijn kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

, als ik zo'n vent in mijn vizier krijg, dan is het maar goed dat ik geen vuurwapens heb en ze ook niet wil hebben, want ik schoot hem zonder een keer met mijn ogen te knipperen dwars door zijn kop.

 

Ik zeg niet dat jij ook zo iemand bent... maar je zult vreemd staan te kijken hoeveel mensen zich laten omleggen omdat ze toch die trekker niet kunnen overhalen.

Het is al niet leuk om over te praten, maar het doen is van een andere orde.

De meeste die hebben moeten doden blijven daar hun hele leven last van houden.

Laten we maar hopen dat het er niet van komt lijkt me het beste voor ons allemaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dutchprepper. Ik kan het ook niet helpen dat ik een enorme dierenliefhebber ben. Wel is het zaak om niet te snel over anderen te oordelen. Zo zat ik eens bij de Chinees, waar ik met de vent naast me aan de praat raakte. Die vertelde dat hij slachter was in het abattoir. Ik eet zelf bijna geen vlees en ik kon een anti reactie gewoon niet onderdrukken. Waarop die vent woest met zijn forse portie Babi Pangang de deur uitliep, terwijl hij nog riep: "die hufters met hun fuck oordelen ook altijd. Ik ben zelf een waanzinnige dierenliefhebber en daarom blijf ik dit werk doen. Kom maar eens kijken hoe ik die dieren afmaak en hoe mijn collega's dat doen". Zelden heb ik zo'n diepe les van iemand gekregen...

 

Maar Dutchprepper, niets is belangrijker dan het overeind houden van onze menselijkheid. Ook tijdens een SHTF! Anders heeft het leven voor mij geen enkele zin meer. En wat mij betreft blijkt onze menselijkheid vooral ook in de wijze waarop we met dieren omgaan. Als een klojo een blok beton op een muis gooit en het bloed en de muis onderdelen vliegen alle kanten op, dan zul je van mij geen enkele klacht horen. Maar als ik een vent in het vizier krijg, die probeert om een muis vast te lijmen, met alle afgrijselijke langdurige paniek en het doorknagen van eigen poten tot gevolg, kortom de ergste Fellini film die je je maar kunt voorstellen, als ik zo'n vent in mijn vizier krijg, dan is het maar goed dat ik geen vuurwapens heb en ze ook niet wil hebben, want ik schoot hem zonder een keer met mijn ogen te knipperen dwars door zijn kop.

 

ik heb juist respect voor mensen die in een abbatior werken, we eten er goed van maar hebben geen scrupules omdat het een ver van de bed show is.

muisjes zijn zielig muisjes zijn maar klein, en wat met al die kleine torretjes en beestjes die bespoten (lees vergast)worden op de groentes van de vegetariers.

het is allemaal maar erg betrekkelijk en erg hypocriet naar mijn mening.

 

nee ik ben geen fan van muizenlijm in een huidige wereld(een wereld van rentokill en gemeentereiniging) maar het lijkt mij reuzehandig om een een paar potjes te hebben in een shtf.

zielig of niet zielig, je mag een pistool of geen pistool hebben je mag me voor mijn donder schieten(doe het wel gelijk goed, want ikke ben een mens he?? ik hoor niet te lijden;):p) moet je allemaal zelf weten.

maar waar je nu een dierliefhebber bent zul je ze dan vervloeken. kijken of je er nog zo over denkt als je kindjes liggen te creperen van de honger omdat die arme zielige muisjes beschermd moesten worden, en zeg nu niet dat er andere methodes zijn, want je zult aardig van bb kogeltjes en/of heel wat snelheid moeten hebben om ze alle 10000 te raken. ze fokken sneller dan je ze doodmaakt.

zelfde geldt voor ratten.

geldt hetzelfde ook voor kakkerlakken, torren,pissebedden etc etc??

 

waarschijnlijk niet he? draait dus puur om aaibaarheids factor..

de schattigheid en de aantrekkelijkheid geven dus de doorslag, ooit wel eens een pissebed geraakt met een dot gifgas?? die liggen nog minuten te spartelen hoor.

muizengif?? urenlange doodstrijd van een steeds zwakker wordend gestel, tot ze uiteindelijk verdrogen.

 

onze menselijkheid verliezen?? we gaan het allemaal zien(ik hoop het niet,maar vrees het ergste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dan ook maar sterk uit de hoek te komen:

 

Ik denk dat onze menselijkheid ook een van de luxe is die we ons kunnen veroorloven.

Ik heb het ook hoog in mijn vandel staan...

Maar zoals ik eerder opmerkte luxe zal als tshtf als eerste verdwijnen...

Voor je plezier dieren of mensen pijn doen of martelen, dat zijn zieke mensen heeft niks met menselijk te maken vind ik.

Dan vind ik weinig straffen te ver gaan!

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Dutchprepper @Kans. Tsja, het blijft lastige materie, dat maken jullie heel goed duidelijk. Iemand door zijn kop schieten omdat hij een muis vastlijmt, is natuurlijk ook buiten alle proporties. Maar ik kan het ook niet helpen, dat ik heel erg gek op dieren ben. Ze zijn zo onschuldig. Ratten en muizen zijn extreem lief als je ze tam maakt. Toch ben ik blij met jullie commentaar. Muizen verdelgen, daar moet je behoorlijk je koppie en vooral ook je hart bij gebruiken. We gaan geen dieren nodeloos pijn doen, maar nood breekt wet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchprepper, je hebt wel even een eye opener geplaatst.

Ik had over muizen en ratten nog niet al te veel nagedacht.

Maar ze zijn er en straks waarschijnlijk met een piek meer dan nu?

En waar zullen die naar toe gaan, juist daar waar iets te halen is.

Die krengen, sorrie Bert, komen werkelijk bijna overal.

Dus het wordt zaak om ook eens naar die Preventie/defensie te kijken...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

je martelt die beesten niet voor je plezier, je dood ze zelfs niet eens voor je plezier, je dood ze omdat dat zijn nut heeft.

 

zoek eens op youtube naar filmpjes over hoe dat toegaat in die schuren in engeland, ratten en muizen worden daar gewoon neergeschoten met luchtbuks s,nachts.

waarom?? omdat het een functie heeft, alles wordt letterlijk opgevreten anders.

http://www.youtube.com/watch?v=Ryifroorags&feature=fvwrel

en zelfs dat proberen ze nog met een kop of nekschot op te lossen om het creperen zo min mogelijk te laten zijn.

en ja ze hebben er ook plezier aan ja. verschil is deze beesten werden er niet eerst voor gefokt, het is een plaag, en daarom mag er ook vrij op gejaagd worden.

 

wat met de konijnenplaag in australie in het verleden?? alles werd weggevroten, een muizenplaag een rattenplaag een konijnenplaag is net zo erg als een sprinkhanenplaag.

allesomvattend en allesopvretend., en dat nog niet alleen ?? nee ze brengen ook ziektes door.

 

als ik dan in een shtf op de drempel van mijn schuur een strook met muizenlijm plak dan mag iedereen daar wat van vinden maar ik mag daar op zo,n shtf moment ook wat van vinden namelijk: ga lekker ergens anders hypocriet zitten doen, lijden jullie dan maar honger als je dat wilt van mij krijgen die beesten niks.

vergis je niet muizen kunnen nog veel meer eten hoor, alleen ze kiezen het makkelijkste voedsel en das bij de mensen in huis.

 

en ik praat nooit zomaar over iets als ik er niet eerst naar gekeken heb.

 

kans heeft gelijk: het is vanwege de welvaart dat we het menselijk houden, diervriendelijkheid is ook een welvaartsitem, heb je echt honger?? dan eet je de kat van je buren nog op.

 

een shtf is juist een tijd waarin alle beesten weer vrolijk vermenigvuldigen,

en alle dingen waarvan we dachten ze zo goed mogelijk onder controle te hebben juist weer de kop opsteken

zoals ik al zei: nu hebben we rentokill en gemeentereiniging die het werkje opknappen wat wij niet willen weten.

vorige week stond in de spits een foto van een man die op bisamratten jaagt met vallen, ook zo zielig?? ze ondergraven alle dijken met nog veel meer mensenlevens die verloren gaan van dien.

nee focus je juist maar een beetje op het ''hou die beestjes uit je woning verhaal''.

-kakkerlakkenspray

-vlooienspray

-luizenspray

-vliegen en wespen en muggenspray

-muizenvallen,muizengif,muizenlijm

-rattenvallen,rattengif, loden puntpellets.

-mierenpoeder

-slakkenkorrels

en al wat dies meer zij.

 

ik denk ook niet dat je vrouw nog wat intiemer wil zijn als je samen in bed ligt op de bedwantsen en er kruipen muizen over jullie sprei heen:o(ik denk dat ik nu nog het meest doorslaggevende punt heb gegeven):rolleyes:

een vrij rieeel iets in een 3e wereldland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@ Dutchprepper. Menselijkheid en diervriendelijkheid omschrijven als een welvaartsziekte. Hoe diep kun je zinken... Af en toe bekruipt mij de neiging om dit forum definitief te verlaten. Daar zal ik zeker een aantal mensen een plezier mee doen. Je moet je eens verdiepen in de cultuur van de oude Indianen. Niks welvaartsziekte, maar wel een onmetelijk respect voor dieren.

 

Ik ga niet al je filmpjes bekijken. Bovendien ben ik geen expert in rattenbestrijding. Maar mijn voorlopig oordeel over het eerste filmpje is, dat die vent die op die ratten schiet groot respect verdient. Hij heeft een fors probleem en is dus gedwongen om flink wat ratten af te schieten. Hij richt keurig op hun kop, om daarmee nodeloos lijden te voorkomen. Een rat die dreigt te ontsnappen, omdat hij zijn hoofd niet in het vizier krijgt maar alleen zijn buik, laat hij keurig lopen. Alle lof daarvoor. Niks mis met dit filmpje. Het bewijst ook dat uiterst wrede methoden om ratten of muizen te doden volstrekt overbodig zijn.

 

Maar Dutchprepper moet natuurlijk toch weer met zijn martel lijm komen aankakken, om aan te tonen dat hij ook nodeloos wreed kan zijn en te bewijzen dat hij geen welvaartsziekte heeft. Maar misschien is gewetenloosheid wel de grootste welvaartsziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts:

 

Ik weet niet meer waar de volgende quote vandaan komt maar ze is misschien wel toepasselijk voor je aanklacht:

 

“It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.”

 

Empathie en mededogen zit van nature in de mens, er zijn echter mensen die je zullen wijsmaken dat dit niet zo is, immers als het onnatuurlijk is hoef je je ook niet te schamen voor de dingen die je doet bij een gebrek daaraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutchprepper. Menselijkheid en diervriendelijkheid omschrijven als een welvaartsziekte. Hoe diep kun je zinken... Af en toe bekruipt mij de neiging om dit forum definitief te verlaten. Daar zal ik zeker een aantal mensen een plezier mee doen. Je moet je eens verdiepen in de cultuur van de oude Indianen. Niks welvaartsziekte, maar wel een onmetelijk respect voor dieren.

 

Ik ga niet al je filmpjes bekijken. Bovendien ben ik geen expert in rattenbestrijding. Maar mijn voorlopig oordeel over het eerste filmpje is, dat die vent die op die ratten schiet groot respect verdient. Hij heeft een fors probleem en is dus gedwongen om flink wat ratten af te schieten. Hij richt keurig op hun kop, om daarmee nodeloos lijden te voorkomen. Een rat die dreigt te ontsnappen, omdat hij zijn hoofd niet in het vizier krijgt maar alleen zijn buik, laat hij keurig lopen. Alle lof daarvoor. Niks mis met dit filmpje. Het bewijst ook dat uiterst wrede methoden om ratten of muizen te doden volstrekt overbodig zijn.

 

Maar Dutchprepper moet natuurlijk toch weer met zijn martel lijm komen aankakken, om aan te tonen dat hij ook nodeloos wreed kan zijn en te bewijzen dat hij geen welvaartsziekte heeft. Maar misschien is gewetenloosheid wel de grootste welvaartsziekte.

 

van enige kalmte ben je ook gelijk weer in vuur en vlam he?? die gashendel bij jou zit alleen maar standje 1 en standje 10 op geloof ik, dengg zeg hee:D

 

maar dude waar heb je het in vredesnaam over,?? wie heeft het over dat menselijkheid en diervriendelijkheid een welvaartsziekte is?? ik heb dat nergens gezegd hoor en kans ook niet, als schrijver zijnde zou je ook wat beter moeten lezen misschien??:confused::)

 

wat ik zei was: ''kans heeft gelijk: het is vanwege de welvaart dat we het menselijk houden, diervriendelijkheid is ook een welvaartsitem, heb je echt honger?? dan eet je de kat van je buren nog op.''

maargoed misschien heb ik ongelijk dat kan.

ik denk niet dat ik ongelijk heb maargoed proof me otherwise.

 

ja de indianen waren een toonbeeld van medemenselijkheid net als de rest van de mensheid, scalperen, mierenmarteling etc etc.

kunnen ze diervriendelijk geweest zijn dat zal best maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen dieren aten, dat je een dier op een humane manier laat sterven inplaats van doodmartelt lijkt me nogal logisch immers??

 

je hebt niet alle filmpjes gezien?? nee want de laatste betreft een muizenplaag in australie, nou daar mag je wel heel wat buksen tegelijk opzetten voordat je die allemaal dood hebt.

dus je bewijs bewijst niks.

miljarden muisjes dude, en ze vraten alles op, (2011)

 

ik moet helemaal nergens mee aanzetten, ik heb het spul niet eens. je moet alleen eens een keer nadenken voordat je gelijk in de hens schiet en mensen bij voorbaat beledigd die je niet kent

ik heb duidelijk gezegd dat in een huidige tijd van rentokill en gemeentereiniging er geen muizenlijm nodig is dunkt me, en in een shtf is het fijn om het wel te hebben omdat diezelfde instanties er dan niet meer zullen zijn.

ik hoef helemaal niks te bewijzen, en al helemaal niet dat ik gewetenloos kan zijn of een welvaartsziekte zou hebben(kan niet geloven dat ik inga op dit geraaskal maargoed ik ga er van uit dat ik met een meneer op leeftijd een normale discussie kan voeren dus vooruit maar weer).:o

 

maargoed als jij het al nodig vind om zo tekeer te gaan over een geschreven stukje tekst wat je dan ook nog eens verdraait en dan jezelf nog eens voert waardoor je nog kwader wordt door zo een stukje te typen tja , dan wil ik inderdaad wel aannemen dat als je dat pistool hebt je ook zou schieten(between the eyes please sir??):o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Even een clash met de gashendel op 10. Moet kunnen. Blijft bij mij nooit hangen. Dat scalperen vind ik wel een sterk argument van je. En schieten op de hoogste diersoort, omdat hij een lagere diersoort mishandelt, dat schiet natuurlijk ook niet op. Ik ga de verhuizing van dr. Prepper maar niet lastiger maken. Gashendel op 1: Nog steeds met hartelijke groet, DB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts:

 

Ik weet niet meer waar de volgende quote vandaan komt maar ze is misschien wel toepasselijk voor je aanklacht:

 

“It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.”

 

Empathie en mededogen zit van nature in de mens, er zijn echter mensen die je zullen wijsmaken dat dit niet zo is, immers als het onnatuurlijk is hoef je je ook niet te schamen voor de dingen die je doet bij een gebrek daaraan.

Fijne tekst, dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zeer sterk, ik heb dan ook maar even op die plus knop gedrukt, die schijnt ervoor te zijn....

 

Ach ik kan eea wel relativeren, ik heb liever mensen die enorm over de zeik kunnen gaan , dan mensen die zelf weigeren na te denken en als een zombie achter een of andere even domme meute aan loopt.

 

Soms even een kopje thee, met valium pilletje :o , kan natuurlijk geen kwaad voordat je op de "plaats bericht" knop drukt :eek:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

http://www.hiking-site.nl/index.php

 

 

Zoals o.a. elke dag nieuwe update's

 

Meest actuele onderwerpen op het prikbord:

Optimus Nova betrouwbaar? (23-08-2012, 21:27)

Fotoquiz 946 (23-08-2012, 21:26)

Kaart ardennen met ingetekende ... (23-08-2012, 21:06)

camera-accu opladen (23-08-2012, 20:58)

vlekken op de Exped Down UL7 (23-08-2012, 19:23)

Onderwerpen die in de afgelopen 24 uur zijn gewijzigd

Neem ook deel aan het prikbord (forum) van Hiking-site.nl

 

Te veel op op te noemen, kijk eens op de site

http://www.hiking-site.nl/index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...