Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camouflage kleding goed of fout (Wat zegt het anderen over jou?)


Tom

Aanbevolen berichten

Als u probeert om te ontsnappen uit een stedelijke of voorstedelijke locatie zijn er twee dingen die je wilt vermijden

 

1. Eruit zien als iemand van Gezag.

2. Er uit zien als iemand (prepper) die zijn zaakjes op orde heeft, dus spullen die anderen willen hebben

 

Kleden om niet op te vallen

 

Als u gekleed bent in camouflage kleding of een ander type van kleding die kan worden verward met militaire of first responders dan heeft u zojuist een grote bulls eye geschilderd op je rug. U wordt nu gezien als ofwel een persoon van gezag of een burger die is voorbereid. In dit soort situatie zal donkere, robuuste, comfortabele, onopvallende kleding u helpen om u onder de menigte te mengen en in wezen te verdwijnen in de menigte.

 

 

BOB Kleuren die zeggen, 'HALLO HIER BEN IK, EEN PREPPER'

 

Veel mensen dragen rugzakken of akte-tassen vandaag. Ze komen in een verscheidenheid van vormen en kleuren en meestal worden gedragen door de meeste van ons. We zijn er zo gewend dat het niet meer opvalt. Echter, als je iemand ziet die draagt een volledige militaire outfit met rugzak in militaire kleuren die schreeuwt het uit "Ik weet wat ik doe, ik ben voorbereid. ' Waardoor je een perfect doelwit bent voor iemand die ook wil overleven en bereid is om hier alles voor te doen. (Roven, jatten, overvallen).

Bij het kiezen van uw BOB probeer om deze kleuren die militaire uitstraling hebben te vermijden.

 

• Camo

• Olijfgroen

• Khaki

• Coyote bruin

 

 

LEES MEER OP DE LINK

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Camouflage is het zodanig toepassen van kleur, tekening en vorm dat een normalerwijs zichtbaar object tegen zijn achtergrond verdwijnt of moeilijker wordt herkend. Er is bij camouflage dus sprake van gezichtsbedrog.

 

Dus ja, ik zou me zeker camouflage kleding gebruiken. In de stad zou dat een net pak kunnen zijn, in een buitenomgeving juist meer groen. Doe zoals de anderen doen. Stel dat je een DHL busje wil "lenen" om weg te komen. Dat is bruin juist de kleur die je moet dragen.

 

Overigens zag ik de tip dat je oogcontact moet mijden. Ik heb altijd geleerd dat mensen die hardnekkig oogcontact mijden juist eerder slachtoffer worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Mmmmm, verstandige dingen schrijft die juffrouw . Helaas ben ik mijn hele leven niet echt "grijs" geweest , en ga ik dat nu ook niet meer worden . Tot nog toe gaat het goed .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bug out kleding is zwart(neutraal) en mijn BOB is olijfgroen. Ik heb voor mijn BOB een zwarte regenhoes. Bij een Bug out kun je het beste in de nacht vertrekken en het liefst in heel slecht weer(wind en regen). Er zijn dan maar weinig mensen op straat. Daarnaast is het aan te raden om een stuk gereedschap(naar keuze) bij de hand te hebben voor zelfverdediging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de nieuwe generatie ziet camouflage als aansootgevend en straalt voor hun aggressie uit. Net als andere aanstootgevende kleding moet je het imago dat camouflage kleding volgens hun uitstraal kunnen waarmaken.

Als je gwoon erg veel vuurkracht hebt kan je best camouflage dragen en een ieder die te dichtbij komt moet het zelf weten om het zo maar te zeggen. Als je echter slechts een normale man bent met "agressieve en aanstootgevende" camouflage kleding zal je eerder in problemen komen met jeugdbendes en dat soort lieden.

 

Los daarvan is groene leger camouflage juist geen caouflage in een stedelijk gebied als Nederland, urban camouflage is meer urban/regular kleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor mij betekent camoufleren opgaan in de omgeving.

Zie niet in wat daar mis mee is tenzij je wilt opvallen, hulp nodig bv, of herkenbaar, voor andere prepper bv, enz enz.

 

In de algemen zin van preppen is niet gezien worden, niet duidelijk zichtbaar dat je voorraden hebt enz een noodzaak om problemen te voorkomen.

Het is makelijker om als je onzichtbaar bent, indien nodig, om contact te maken, dan als je contact maakt onzichtbaar te blijven.....

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de nieuwe generatie ziet camouflage als aansootgevend en straalt voor hun aggressie uit. Net als andere aanstootgevende kleding moet je het imago dat camouflage kleding volgens hun uitstraal kunnen waarmaken.

Als je gwoon erg veel vuurkracht hebt kan je best camouflage dragen en een ieder die te dichtbij komt moet het zelf weten om het zo maar te zeggen. Als je echter slechts een normale man bent met "agressieve en aanstootgevende" camouflage kleding zal je eerder in problemen komen met jeugdbendes en dat soort lieden.

 

Los daarvan is groene leger camouflage juist geen caouflage in een stedelijk gebied als Nederland, urban camouflage is meer urban/regular kleding.

 

Dus per jouw definitie ben ik al gewapend als ik nu met mijn camo jack loop?.

En als ik een provocerende straat schoffie zie van een afkomst niet zijnde de mijne met een urban broek

en een gekleurde gebruikte snotlap op zijn dop dan wat?.Hé die mentaliteit staat mij niet aan !.

 

Net zoiets stoms als het dragen van een mes,Dan moet je hem volgens jouw (definitie)gebruiken.

En dan maar janken dat wij discrimineren?

 

Er zijn wetten in dit land waar een ieder zich eraan dient te houden.

Dit topic gaat over een low profile verplaatsing en niet om advies om gangs uit de weg te gaan.

Ik begrijp je insteek wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik de openingspost lees gaat het hier over volledige camouflage kleding niet slechts een jas met camou opdruk, ikzelf heb totaal geen probleem met caouflage kleding. Maar voor mij hoef je in die situatie ook niet bang te zijn aangezien ikzelf al voorbereid ben en die spulletjes van jou niet nodig heb.

Het is mij aangeleerd dat de huidige generatie camouflage als aanstootgevend vind en ik zal dit zelf ook niet aantrekken tenzij ik in een bebost gebied zou zijn.

Preppen is ook vooral uittesten en hertesten zodat je weet dat je de juiste spullen hebt die ook werken, als je zelf van plan bent om in camouflage de stad door te trekken kan je dit het best zelf een paar keer uittesten zodat je weet of camouflage in jouw stad werkt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een shtf in het ergste geval is elke close encounter gevaarlijk, maakt niet uit hoe je er uit ziet.

Ben het wel eens met de stelling dat je in de stad juist normale (maar wel donkere) kleding moet dragen en in de nacht moet rwizen.

Stippel nu al verschillende routes uit om de stad te kunnen verlaten mocht dit nodig zijn. Liefst door zoveel mogelijk donkere steegjes en verlaten stukjes...

Het probleem met een BOB is dat het niet uitmaakt wat voor kleur en wel of niet camouflage. Elke tas ziet er uit alsof je iets nij je hebt wat nuttig kan zijn om af te pakken.

Daarom dus zoals hierboven beschreven: Neem gereedschap mee om jou en eventueel je gezin te kunnen beschermen. Goud of zilver is leuk als ruilhandel, maar verwacht niet dat eventuele plunderaars de wens bezitten om te ruilen. Houdt er rekening mee dat ze alles af willen pakken wat jij bezit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg te spreken over de kleding van fjall raven. De g1000 stof is oersterk en de natuurlijke kleuren vindt ik niet erg opvallend.

Ik zou oogcontact vermijden.In de dierenwereld als je een hond recht aankijkt ziet hij dat als een een aanval. De leider kijkt altijd

weg. In een bepaalde mate vindt ik mensen ook dieren. Langs mensen afkijken is veel minder bedreigend.

Ik heb wel altijd een belangstelling voor nonverbale communicatie en signalen. Goed leren observeren kan je leven redden.

Rangorde in dierengroepen bepalen is erg interresant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik de openingspost lees gaat het hier over volledige camouflage kleding niet slechts een jas met camou opdruk, ikzelf heb totaal geen probleem met caouflage kleding. Maar voor mij hoef je in die situatie ook niet bang te zijn aangezien ikzelf al voorbereid ben en die spulletjes van jou niet nodig heb.

Het is mij aangeleerd dat de huidige generatie camouflage als aanstootgevend vind en ik zal dit zelf ook niet aantrekken tenzij ik in een bebost gebied zou zijn.

Preppen is ook vooral uittesten en hertesten zodat je weet dat je de juiste spullen hebt die ook werken, als je zelf van plan bent om in camouflage de stad door te trekken kan je dit het best zelf een paar keer uittesten zodat je weet of camouflage in jouw stad werkt of niet.

 

Hallo Survival,

Ik begrijp je insteek alleen dat gang related gebeuren in je eerdere response komt op mij een beetje twijvelachtig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet wijs is om outdoor camo te dragen in de stad/woonwijk... om de doodeenvoudige reden dat het dan geen cammo meer is...

 

cammouflage is niks anders dan opgaan in je omgeving. Een stad is vol met mensen en de beste manier om daarin op te gaan is door je te kleden als een "gewoon" stadsmens. Dus gewoon in je spijkerbroek, je shirt of overhemd etc... Op mijn klassenfoto van jáááren terug staat een jochie in cammo broek en t-shirt, hij valt serieus wel op tussen de 25 andere kindertjes die "normale" kleding aanhebben.

Dus wil je tussen de mensen niet opvallen, kleed je dan als een van de mensen, liefst zonder felle kleuren. Kijk mensen niet te lang aan, gezicht naar beneden en loop in een consequent tempo heen waar je heen wilt gaan. Wordt je aangesproken? -> negeren en doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag in het normale leven al redelijk vaak zwart,grijs en groen, maar nooit cammouflage tekening op de kleren.mijn rugzak is ook zwart.

In een bos is de rugzak -tijdelijk- te verstoppen is niet echt een probleem...hier en daar een stokje met bladeren in riempjes steken, wat mos bovenop, en je bent klaar. Makkelijk te pakken als je snel moet terug trekken, moeilijker te zien als ze achter je aan komen en je moet het -tijdelijk- achterlaten.

 

Zwart,grijs en groen zijn zo al makkelijk om mee weg te komen...zowel tegenover burgers als militie/politie. Dus zolang je niet echt de grote binnenstad opzoekt (wat al af te raden is in de meeste situaties) zou ik er mee oké zijn.

 

Over dat mensen niet aan kijken ben ik het niet helemaal mee eens. Als je je hoofd naar beneden houd,niemand aan kijkt en schouders ook maar iets opgetrokken houd dan ben je ook een doel. Mensen gewoon aan kijken, maar niet staren, gewoon zelf verzekerd lopen, en houd de handen en lichaamstaal van de mensen in de gaten. Eerst wat jijzelf wilt uitvogelen is wie de baas is, wie gevaarlijk is, en waar de wapens en vluchtwegen zijn.

Ga je jezelf in een situatie plaatsen dat je mensen niet aan kijkt en om hun heen loopt zullen ze gaan komen kijken wat jij hebt om dat zichzelf toe te eigenen. Als je aangesproken word kan je proberen ermee weg te komen om niet te antwoorden, maar probeer dat eens gewoon op straat zoals het nu is.....als shtf is het 20 keer erger. probeer gewoon afstand van die persoon te houden, schat in wat ze kunnen/gaan doen, en pas je gedrag daaraan aan. De afstand is gewoon dat je voldoende tijd hebt om jezelf te kunnen verdedigen of weg te komen als dat zich voor doet. Dat is tenminste mijn mening :)

 

Als je de kans hebt moet je zo al eerst een stad/dorp observeren zo ver het kan om de situatie in te schatten. Als je van een afstand de mensen kan zien kan je eventueel je kleding en gedrag aanpassen, en weet je vaak ook wel wat je mee kan nemen of beter kan verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hier in Drenthe is het geen probleem. Ik draag zwart/groen (altijd), soms camo shirt. Dan vragen de mensen, hee, ben je ook visser (vest met zakjes)? Nee, zeg ik, natuurliefhebber en fotograaf. Waar is er wat te vangen dan? Blabla, enz. gezellig.

 

In de stad (50 jaar Den Haag) slaan de mensen altijd hun blik neer als ik langskom (behalve sommige dames), vreemd he? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...