Ga naar inhoud
GENEGEERD

De AutoWeekend Top 10: Apocalypse-overlevers (Bug Out Verhicle)


Tom

Aanbevolen berichten

Eindelijk is er dan een top 10 van Bug Out Verhicle's hierna te noemen BOV.

Al jaren loop ik met de kwellende vraag rond welke is de beste BOV wat moet ik nu nemen of zelf een voertuig ombouwen tot BOV

 

Is het de geheime BOV van @Johnny BravoNL of het oude gebakkie van de @deruiterwa (inmiddels wel een TV legende) of gewoon mijn snelle onopvallende BOV als vluchtauto uitgerust waarmee ik in 3 uren naar een plek kan rijden van 1000 meter hoogte (Scheekopf)

 

Maar gelukkig zijn de deskundigen van autoweek op pad geweest en hebben een top 10 van BOV 's samengesteld, welk nu te kiezen

 

AUTOWEEK;

Zaterdag, lijstjesdag. Ieder weekend behandelen we een top 10, van goedlopende modellen tot de meest gewilde kleuren. Kortom: alles op het gebied van de Nederlandse autowereld, samengevat in een lijstje. Deze week: tien auto's om de Maya-apocalypse mee te doorstaan!.

 

Het is dan echt zover. Nog een kleine week en het is 21 december, de dag dat we allemaal ten onder gaan omdat een stel Maya's geen zin meer had om hun kalender verder door te tellen. Zijn we mooi klaar mee. Om toch nog enige kans te maken om het nadere einde te overleven, hebben we een tiental tank-achtige alleskunners voor je uitgezocht. Aangezien totale chaos zal neerdalen op ons aardbewoners en je in één van deze voertuigen een van de weinigen bent die het overleeft, gaan we er vanuit dat de benzinevoorraad bij het lokale pompstation gratis toegankelijk is. Het verbruik van deze bakbeesten is namelijk nog aan de hoge kant.

 

LEES VERDER OP DE LINK (KLIK)

 

de foto's uit de autoweek bij het rechter menu met de kleine foto's, opklikken voor grotere foto's

 

Wie kan er al een keus maken, ik weet het nog steeds niet:confused:

 

Ik denk dat dit de beste is;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeker bruut geweld allemaal...maar ik heb mn keus al gemaakt.Deze komt niet voor op t lijstje

Ik heb m al eens gepost maar doe t gewoon nog een keer:D...Voor mij is er maar eentje...(Mits genoeg munten dan he)

Zou deze graag op de Sheltercamping parkeren:cool:Dat wit moet wel ff desert camo worden

http://www.earthroamer.com/wp-content/uploads/2011/03/XV-LT-and-XV-HD-with-Kelci-Master-big.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn BOV zou zijn een onopvallende auto met een laag verbruik zodat ik zo lang mogelijk met de brandstof kan doen,heb zelf een 14% bijtellingsauto met een verbruik van 1/20 en als het echt moet puur voor de km's 1/30.

Het is een combi met een trekhaak en heb en mooi klein aanhangertje .voor de extra's.

 

Natuurlijk een 4x4 met lier en een verhoogde luchthapper zou mooi zijn...........dromen

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot het in het artikel genoemde "overvloed aan brandstof" denk ik dat de meeste van deze voertuigen sneller stil zullen staan dan de aandelen van Apple. Mocht er een echt probleem komen zal een voertuig slechts voor een enkeltje dienen waarna deze met een lege tank gedumpt zal worden. Met de meeste auto' s uit het lijstje zul je op basis van de afmetingen niet ver komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
Zeker bruut geweld allemaal...maar ik heb mn keus al gemaakt.Deze komt niet voor op t lijstje

Ik heb m al eens gepost maar doe t gewoon nog een keer:D...Voor mij is er maar eentje...(Mits genoeg munten dan he)

Zou deze graag op de Sheltercamping parkeren:cool:Dat wit moet wel ff desert camo worden

http://www.earthroamer.com/wp-content/uploads/2011/03/XV-LT-and-XV-HD-with-Kelci-Master-big.jpg

 

dat is een heftig beest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Zeker bruut geweld allemaal...maar ik heb mn keus al gemaakt.Deze komt niet voor op t lijstje

Ik heb m al eens gepost maar doe t gewoon nog een keer:D...Voor mij is er maar eentje...(Mits genoeg munten dan he)

Zou deze graag op de Sheltercamping parkeren:cool:Dat wit moet wel ff desert camo worden

http://www.earthroamer.com/wp-content/uploads/2011/03/XV-LT-and-XV-HD-with-Kelci-Master-big.jpg

Kwijlllllll................:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Dik ding..

Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van deze:

 

800px-Ural-4320-armoured-Russian_Army.jpg.31ed285b418f57ef5f27386b800710c5.jpg

Mmmmmm , ja geweldig . Ik mocht van vriendinnetje al geen unimog met radiobak achterop , dus dit gaat echt niet lukken . ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een lelijke eend. Rij zelf een Le Patron, kitcar op basis van een eend. (lepatron.nl)

 

Eendjes zijn redelijk zuinig, kunnen behoorlijk goed over ruig terrein. Oudere versies rijden zonder computer, nog met ontstekingspuntjes, dus die doet het na een EMP ook nog, al die moderne bakken staan dan stil.

En heel belangrijk, ze zijn ongelovelijk makkelijk te repareren, als ze al stilvallen. Met een eend kun je zelfs op drie wielen doorrijden (lees boekje Peking Eend, een ruige rally van Parijs naar Peking). Brandstof pomp kapot? Petfles met benzine op het luchtfilter leggen en zwaartekracht het werk laten doen. V-snaar kapot, oude nylonkous en je hebt weer stroom, etc. etc.

 

En je valt niet zo op.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...