Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lekker suf onderwerp: leesbril


Piroska

Aanbevolen berichten

Ik , als 45-plusser, probeerde net een draad door het oog van een naald te krijgen, en ook al ben ik volleerd kleermaker, het lukte niet...

 

Boven de 40 jaar gaan de meeste mensen langzaamaan een leesbril nodig hebben, we denken niet veel te gaan lezen als de pleuris uitbreekt, maar vergeet dus niet dat zo iets simpels als een draad door een naald krijgen dus ook niet meer mogelijk is en dat kan opeens WEL belangrijk zijn! (en zo zijn er meer dingen)

 

Dus, 40-plussers: vergeet je leesbrilletje niet in je BOB te stoppen, het kan veel uitmaken!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

In mijn BOB, op de wc,in de garage , naast mijn bed,in mijn zak,op mijn hoofd(meestal)bij mijn voorraad, in Fat Nelly . Ik struikel overal over die dingen , maar kan ze nooit vinden als ik ze nodig heb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn BOB, op de wc,in de garage , naast mijn bed,in mijn zak,op mijn hoofd(meestal)bij mijn voorraad, in Fat Nelly . Ik struikel overal over die dingen , maar kan ze nooit vinden als ik ze nodig heb .

 

hahahaha same here, daarom lukte die draad ook niet, ik koop ze telkens weer nieuw maar waar ze blijven???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik , als 45-plusser, probeerde net een draad door het oog van een naald te krijgen, en ook al ben ik volleerd kleermaker, het lukte niet...

 

Boven de 40 jaar gaan de meeste mensen langzaamaan een leesbril nodig hebben, we denken niet veel te gaan lezen als de pleuris uitbreekt, maar vergeet dus niet dat zo iets simpels als een draad door een naald krijgen dus ook niet meer mogelijk is en dat kan opeens WEL belangrijk zijn! (en zo zijn er meer dingen)

 

Dus, 40-plussers: vergeet je leesbrilletje niet in je BOB te stoppen, het kan veel uitmaken!

 

Ja mazzelaars, die dingen kosten geen drol (mijn min-glazen zijn veel duurder).

Dan kan je er gelijk 10 van halen in de sterktes van 1 tot 100 (voor als je nog wat ouder bent) :D

 

Wat ik nog wel ga halen ergens, zijn van die wegwerplenzen. Die zijn wel goedkoop te krijgen ergens (Action?).

Draag ik normaal niet, omdat ik er niet zo goed tegenkan.

Maar als prep wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je ook van die dingetjes voor met zo'n ijzeren lusje om door je oog van de naald te doen en dan de draad daar door te doen en dan door het oog te halen?

 

Leesbrillen zitten al ingepakt. Ik heb die krengen overal in voorraad liggen.

 

"Grappig" incident: Van de week denk ik: wat is mijn ene leesbrilglas schoon en wat is dat andere glas (nou ja glas het is natuurlijk plastic) goor zeg. Dus ik ga dat glas poetsen. zet hem op mijn neus, nog steeds zo goor. Bij nadere beschouwing, (had ik eigenlijk weer een andere leesbril nodig) bleek dat het ene glas niet schoon was, maar weg was. juist. Waar kan dat zijn. Nadenken. Vlak ervoor was mijn bril gevallen. Bij de houtkachel. Schat, heb jij toevallig een brillenglas bij de haard gezien? Nee, maar ik heb net wel alle houtsnippers en kool en as opgeveegd en in ... de houtkachel gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot . Je kunt er toch altijd een framepje ombuigen van ijzerdraad?

 

Hahaha, mister knutselaar. Daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht. :)

 

En dan kan jij zo'n leesbril fabriceren, met omhoog-klappende glazen.

Waarschijnlijk geïntrigeerd in een lasbril. Want die gebruik je nog meer geloof ik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mazzelaars, die dingen kosten geen drol (mijn min-glazen zijn veel duurder).

Dan kan je er gelijk 10 van halen in de sterktes van 1 tot 100 (voor als je nog wat ouder bent) :D

 

Wat ik nog wel ga halen ergens, zijn van die wegwerplenzen. Die zijn wel goedkoop te krijgen ergens (Action?).

Draag ik normaal niet, omdat ik er niet zo goed tegenkan.

Maar als prep wel handig.

 

wat nou mazzelaar... ik heb -7 en plus 2... echt niet goedkoop.. Nee action verkoopt geen wegwerplenzen, ik koop maandlenzen bij het Kruidvat. OOk koop ik lenzen die je een maand in kan houden (voor nood) bij lensway.. kan handig zijn als er weinig hygiëne is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je ook van die dingetjes voor met zo'n ijzeren lusje om door je oog van de naald te doen en dan de draad daar door te doen en dan door het oog te halen?

 

Leesbrillen zitten al ingepakt. Ik heb die krengen overal in voorraad liggen.

 

"Grappig" incident: Van de week denk ik: wat is mijn ene leesbrilglas schoon en wat is dat andere glas (nou ja glas het is natuurlijk plastic) goor zeg. Dus ik ga dat glas poetsen. zet hem op mijn neus, nog steeds zo goor. Bij nadere beschouwing, (had ik eigenlijk weer een andere leesbril nodig) bleek dat het ene glas niet schoon was, maar weg was. juist. Waar kan dat zijn. Nadenken. Vlak ervoor was mijn bril gevallen. Bij de houtkachel. Schat, heb jij toevallig een brillenglas bij de haard gezien? Nee, maar ik heb net wel alle houtsnippers en kool en as opgeveegd en in ... de houtkachel gedaan!

 

hahahaha,... zo dronk een vriend van mij eens mijn lenzen op die in een glaasje op het aanrecht stonden.. :-)

 

En nee die dingen met een ijzeren lusje zijn voor mensen die niet heel erg wiebelvaste handen hebben, met 45 plus ogen gaat het nog steeds niet lukken met die dingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 45+ ogen en mij helpt het wel. Alleen ik krijg nu andere ouderdomsklachten want ik heb Alzheimer light want hoe heet zo'n dingetje nou? Een draad-door-oog-van-de-naald-haal-werktuigje?

 

hahaha een draaddoorhalert, nou dat had ik zelf kunnen verzinnen.

https://www.google.com/search?q=draaddoorhaler&hl=nl&client=firefox-a&hs=ohd&tbo=u&rls=org.mozilla:nl:official&channel=fflb&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=yMnMUMb7ONGAhQeyqYCgDQ&ved=0CDIQsAQ&biw=1087&bih=530

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
wat nou mazzelaar... ik heb -7 en plus 2... echt niet goedkoop.. Nee action verkoopt geen wegwerplenzen, ik koop maandlenzen bij het Kruidvat. OOk koop ik lenzen die je een maand in kan houden (voor nood) bij lensway.. kan handig zijn als er weinig hygiëne is..

 

Ach, ik had het kunnen weten. Je hebt weer wat bijzonders. ;)

 

En ik maar denken dat je het over een gewone leesbril had.

Okee, die lensway was ik even vergeten. Thanx weer.

Zeker beter, anders blijf je met je vingers in je ogen zitten steeds. Daarom heb ik ook liever een gewone bril.

 

Leuke verhalen hier, brillen opdrinken en lenzen verbranden :D

Zo suf is dat onderwerp dus ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het verouderen van normale ogen (i.e. geen brildrager) zijn brillen tot +2 wel handig. Tot +3 is wellicht overbodig, maar omdat het toch bijna niets kost...

Kun je bij elke groter warenhuis voor slechtst enkele euro's krijgen.

 

En dan is er ook nog de gaatjes bril. In noodsituaties kun je die ook zelf maken. En ze werken echt!

 

wagy.gif.9a9fa0704b1f88a02bca2aec2b62307d.gif

 

Als je een gaatjesbril koopt, wees dan zeker dat je niet te veel betaald. Zo'n stukje plastic mag natuurlijk niet meer dan een paar euro's kosten. Er zijn echter handelaren die er 30 euro voor vragen. In duitsland op ebay vindt je ze veel goedkoper.

 

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=rasterbrille&_sacat=0&_from=R40

 

PS: Brillen zijn waarschijnlijk ook een uitstekend ruilmiddel!

 

Ik weet wel dat als je een heel klein "ruitje" maakt van je duimen en wijsvingers dat het dan ahw een soort lensje vormt, maar hoe werkt dit dan met die gaatjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 45+ ogen en mij helpt het wel. Alleen ik krijg nu andere ouderdomsklachten want ik heb Alzheimer light want hoe heet zo'n dingetje nou? Een draad-door-oog-van-de-naald-haal-werktuigje?

 

hahahahahahahahahahahahaha, wat herkenbaar.

Ik ben ook 45+ en heb tegenwoordig een bril aan een touwtje (ja lach maar, heb ik ook gedaan).

Ik heb -4, en tegenwoordig ook een +. Een dubbelfocus gehad, maar dat was na een half jaar al niet meer afdoende.

Toen maar weer een gewone bril, aan een touwtje, en dichtbij dan zonder bril wat nog steeds lukt.

Dat touwtje is leuk, camo kleuren, maar doe het wel om je nek, ik heb al een paar keer mijn bril op de grond gegooid, dat staat pas echt raar............:rolleyes:

 

Moet je eigenlijk na een tijdje dan ook nog een leesbril erbij, want dan word het helemaal een gekke boel, 2 brillen aan een touwtje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als tussen duim, wijsvinger en middelvinger: Het diafragma wordt kleiner, en daardoor wordt het beeld scherper.

De lens in je oog is bv 4mm diameter. Als je nu een klein gaatje voor je oog houdt van bv 1mm diameter, dan wordt het buitenste deel van je oog-lens niet gebruikt. En omdat juist daar de onscherpte veroorzaakt wordt houd je dus ook die onscherpte van je netvlies weg.

 

Ah so.................. tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...