Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cayennepeper wondermiddel?


Chinaka

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja dat klopt cayennepeper helpt als bloedstelpend middel.

daarnaast zorgt deze peper voor het volgende:

-Verse cayenne peper heeft een zeer sterke anti virale, anti bacteriële en anti schimmel werking hetgeen ten eerste grote voordelen heeft voor uw algemene gevoel van welbevinden en zekerheid tijdens griepepidemieën.

-Verse cayenne peper zorgt ervoor dat uw bloedsomloop verbeterd en zowel zuurstof en levensmiddelen beter uw cellen en organen kunnen bereiken.

-Op dit moment lopen er een aantal wetenschappelijke onderzoeken in Amerika en Europa op het gebied van Cayenne Peper.

1 wordt er gekeken of Cayenne Peper een “Eerste Hulp bij Hart en Vaatziekten en Herseninfarct” kan zijn.

In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden wonderen kan verrichten om weer bij

bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval.

2 Cayenne peper een krachtig bloedstollend middel ofwel direct te gebruiken bij verwondingen c.q. snijwonden. Dit komt omdat Cayenne Peper de bloeddruk controleert en direct herstelt. Daarnaast voorkomt het klonteren van het bloed. Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om

Hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt cayennepeper helpt als bloedstelpend middel.

daarnaast zorgt deze peper voor het volgende:

-Verse cayenne peper heeft een zeer sterke anti virale, anti bacteriële en anti schimmel werking hetgeen ten eerste grote voordelen heeft voor uw algemene gevoel van welbevinden en zekerheid tijdens griepepidemieën.

-Verse cayenne peper zorgt ervoor dat uw bloedsomloop verbeterd en zowel zuurstof en levensmiddelen beter uw cellen en organen kunnen bereiken.

-Op dit moment lopen er een aantal wetenschappelijke onderzoeken in Amerika en Europa op het gebied van Cayenne Peper.

1 wordt er gekeken of Cayenne Peper een “Eerste Hulp bij Hart en Vaatziekten en Herseninfarct” kan zijn.

In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden wonderen kan verrichten om weer bij

bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval.

2 Cayenne peper een krachtig bloedstollend middel ofwel direct te gebruiken bij verwondingen c.q. snijwonden. Dit komt omdat Cayenne Peper de bloeddruk controleert en direct herstelt. Daarnaast voorkomt het klonteren van het bloed. Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om

Hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal.

Hoi Nurse! Heb daar ook een beetje onderzoek naar gedaan en blijkbaar is dit een soort van wondermiddel. Toch loop ik vast bij, wat is nu verse cayenne peper. Hoe weet ik dat?

Nu kan je stellen, wil je verse cayenne maak het zelf. Maar daar zit juist de moeilijkheid cayenne peper bestaat uit meerdere pepers en ik ben er nog niet uit welke dat juist moeten zijn.

Eigenlijk is de benaming cayenne peper een beetje misleidend daar er blijkbaar heel veel verschillende soorten zijn en is er alleen onderscheid tussen hot or not, sweet enz...

Of zou dit niet zo belangrijk zijn en volstaat om bv 2 of drie soorten te drogen en te vermalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal."

 

Tegenstrijdig lijkt me zelfs nog zwak uitgedrukt. Het lijkt me een verrekte pijnlijke zaak om cayene peper in een open wond te strooien! Maar ja, als het helpt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Geen idee of het brand in de wond. Maar denk het niet want een wond heeft geen smaakpapillen. Dus volgens mij valt het wel

mee. En als het helpt........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chinaka,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, weet ook niet welke pepers ze gebruiken hiervoor. Kan uit de artikelen ook niet halen welke pepers ze gebruiken.

 

Het lijkt me ook inderdaad zeer pijnlijk, ik heb het in de praktijk zelf ook nog niet meegemaakt. Maar ik ga nog even verder met zoeken hierna.

Als ik er iets over vindt laat ik het weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het brand in de wond. Maar denk het niet want een wond heeft geen smaakpapillen. Dus volgens mij valt het wel

mee. En als het helpt........

 

Het gaat niet om smaakpapillen. Peper in je ogen doet ook pijn, en ik ben er redelijk zeker van dat er geen smaakpapillen in je ogen zitten ;) In (hete) peper zit o.a. capsaïcine, in spaanse pepers komt ook pipperine voor welke ook de pijnzenuwen in de mond activeert. Vandaar dat het wel degelijk zeer zal doen in een wond...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Heb even wat opzoekingen gedaan en kom tot de volgende conclusie.

Dat er weinig of zelfs geen medische rapporten te vinden zijn rond het gebruik van cayenne peper is enkel en alleen te wijten aan en daar gaan we weer, geld en nog is geld.

Je kan namelijk geen patent nemen op een kruid. Voila daar zijn we al uit :)

Nu wat ik uit al de bronnen die ik geraadpleegt heb wel kan opmaken is dat het wel werkt en tijdens een levensbedreigende bloeding, denk hierbij aan een schot of steekwonde het je leven redde kan.

Wees er ook maar zeker van dat wanneer je nog niet van je stokje ligt door de wonde, je na het toedienen van cayenne op zijn minst sterretjes zal zien.

Ook voor inwendige bloeding zou het zeer werkzaam zijn ( 1 kl cayenne oplossen in warm water)

Ik ga niet alle voordelen van cayenne opsommen want dat zijn er gewoon teveel.

Wel wil ik vermelde dat wanneer je nu al een of andere allergische reactie heb van pepers, paprika, tomaat en al die andere van de familie der nachtschade enige voorzichtigheid wel op zijn plaats is. Maar mijn besluit staat vast, 50gr cayenne gaat in mijn bob is het niet voor een of andere wonde dan maar voor op mijn rijstschotel.

 

Groetjes Chinaka

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hey leuk dat dit draadje al bestaat. Ik had het niet kunnen vinden en er een nieuw draadje over gestart. http://preppers.nl/forum/threads/3449-Cayennepeper-wondermiddel?p=72724#post72724 maar dat is nu niet meer relevant hier staat al veel van wat ik weten wil.

Heb ik het dan goed dat cayenne een ander woord is voor chilipepers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt cayenne ook gebruiken op stijve spieren, rugpijn en dat soort dingen. In de drogist vind je ok zg. "warmte pleisters". Daar zit cayenne in. Ooit had ik last van mijn rug en zo'n pleister hielp geweldig goed!

 

:p en ik gebruik het ook nog eens graag inwendig (smul smul) :p Bij verkoudheid komt je snot helemaal los als je heet eet :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt cayenne ook gebruiken op stijve spieren, rugpijn en dat soort dingen. In de drogist vind je ok zg. "warmte pleisters". Daar zit cayenne in. Ooit had ik last van mijn rug en zo'n pleister hielp geweldig goed!

 

:p en ik gebruik het ook nog eens graag inwendig (smul smul) :p Bij verkoudheid komt je snot helemaal los als je heet eet :p

 

 

Klopt ja inderdaad, dat zit ook in die warmteplijsters. Ik geloof dat ze voor weinig verkrijgbaar zijn bij (waar anders) de Action.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal."

 

Tegenstrijdig lijkt me zelfs nog zwak uitgedrukt. Het lijkt me een verrekte pijnlijke zaak om cayene peper in een open wond te strooien! Maar ja, als het helpt...

Zodra ik weer eens een wondje heb ga ik het zeker proberen.

Zal geen verse maar gewoon een potje ceyennepeper zijn..

Ben wel benieuwd of dat reageerd zoals jodium of ander ontsmettingsmiddel?

Zou me eigenlijk in twee vingers moeten snijden dan kan ik de stolling vergelijken......

 

Hmm of dat net zo makelijk zal zijn als die injectie?.......

 

Grr

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...