Ga naar inhoud
GENEGEERD

Probleem Feuerhand 276 baby special


Dristal

Aanbevolen berichten

Hey lieve mensen,

 

 

Ik heb me twee nieuwe feuerhands 276 aangeschaft, maar ik heb een probleem...

 

Als ik beide lampen aansteek gaat de vlam al zeer snel zeer laag staan en wordt de lont abnormaal snel verbruikt/verbrand.

 

Ik heb al drie nieuwe en verschillende lonten geprobeerd en de olie werkt wel in mijn andere (juist dezelfde, maar oudere) feuerhand.

 

Ik heb al wat opgezocht op google en hier is een forum waar iemand hetzelfde probleem heeft, maar mijn Duits is niet zo goed. Ik zie wel dat iemand zegt dat je de lont in het wasmachine moet doen of uitwassen met detergent ofzoiets, maar van de rest kan ik (en mijn vertaalprogrammatje) weinig opmaken.

 

Iemand ervaring met dit probleem of goede Duitse skills? :)

 

Heel erg bedankt!

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Dristal

 

Heb het zelfde gehad met een grotere de Dietz Jupiter, met een fles lampolie erbij gekocht.

Nu had ik dus gelijksoortige problemen, maar het blijkt dat de lampolie eerst een nacht moet intrekken in de lont.

 

(er vanuitgaande dat je geen vocht in de lont hebt door condens in het tankje tijdens de opslag, of in de petroleum.lampolie)

 

De volgende dag was de vlam zoals het hoort , erg vredig en lieflijk ik werd weer helemaal vrolijk door het mooie vlammetje :)

 

Als je kijkt op de site van Miles Stairs kun je ook al veel te weten komen, je kunt hem zelfs emailen

 

http://www.milesstair.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dristal en Tom,

 

Het probleem is de brandstof die jullie gebruiken.

 

Lampenolie is (het klinkt misschien raar) niet geschikt voor olielampen. Daarvoor moet je petroleum gebruiken. In lampenolie zit paraffine, die hard wordt en het lont verstopt. Mijn advies is het lont uit te wassen en te drogen en de lampenolie in de lamp te vervangen door petroleum. De lampenolie kun je eventueel nog gebruiken met navulbare tuinfakkels of andere open lampen met een dikke lont, maar ook daar zal na verloop van tijd verstopping optreden.

 

Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom: Neen helaas dat helpt niet. :(

@Benedictus: Dat heb ik ook al ergens gelezen, maar al mijn andere olielampen (en ook feuerhand) werken wel perfect op de blanke lampolie dus waarom deze ineens niet? Ik gebruik die echt bijna elke avond een paar uur en nog nooit problemen mee gehad.

 

`Bedankt voor de reacties!

 

 

dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dat het antwoord: de paraffine krijgt door het regelmatige gebruik geen kans om in te drogen. Ik zou petroleum gaan gebruiken; dat werkt naar mijn mening beter.

 

Maar waarom gaat het met die andere dan wel en met deze niet? Moet ik mss eerst even petroleum gebruiken en dan overgaan op lampolie en dagelijks gebruiken? :)

 

Nu ik er bij nadenk: zo had ik het met die andere feuerhand ook gedaan. eerst petroleum, dan stank en dan lampolie (met dezelfde lont).

 

Bedankt voor het antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dristal en Tom,

 

Het probleem is de brandstof die jullie gebruiken.

 

Lampenolie is (het klinkt misschien raar) niet geschikt voor olielampen. Daarvoor moet je petroleum gebruiken. In lampenolie zit paraffine, die hard wordt en het lont verstopt. Mijn advies is het lont uit te wassen en te drogen en de lampenolie in de lamp te vervangen door petroleum. De lampenolie kun je eventueel nog gebruiken met navulbare tuinfakkels of andere open lampen met een dikke lont, maar ook daar zal na verloop van tijd verstopping optreden.

 

Benedictus

 

Voor het eerst dat ik iemand het verschil zie maken tussen lampolie en petroleum. Bravo! Heb je de keuze, neem dan in 9-10 gevallen gewoon petroleum. Dus ook in je kachel, liever geen lampolie gebruiken......zoals hier op het forum al eens is voorgesteld.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het eerst dat ik iemand het verschil zie maken tussen lampolie en petroleum. Bravo! Heb je de keuze, neem dan in 9-10 gevallen gewoon petroleum. Dus ook in je kachel, liever geen lampolie gebruiken......zoals hier op het forum al eens is voorgesteld.....

 

Ik wel net petroleum vermijden omdat ik het binnen wil gebruiken... De ene feuerhand gaat wel gewoon op lampolie en de 2 nieuwe niet...

Toch vreemd? Ze zijn echt volkomen nutteloos als ik ze niet binnen kan gebruiken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dristal en Tom,

 

Het probleem is de brandstof die jullie gebruiken.

 

Lampenolie is (het klinkt misschien raar) niet geschikt voor olielampen. Daarvoor moet je petroleum gebruiken. In lampenolie zit paraffine, die hard wordt en het lont verstopt. Mijn advies is het lont uit te wassen en te drogen en de lampenolie in de lamp te vervangen door petroleum. De lampenolie kun je eventueel nog gebruiken met navulbare tuinfakkels of andere open lampen met een dikke lont, maar ook daar zal na verloop van tijd verstopping optreden.

 

Benedictus

 

Wat een onzin, mijn feuerhands branden prima op lampenolie. Check wel even het vlampunt, moet voor feuerhand 276 65 graden zijn:

 

http://www.olielampen.nl/downloads/handleiding%20Feuerhand%20276.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke

 

Ik denk dat ik de oplossing heb!

 

 

1: Lonten 5 minuten in acetone leggen

2: Een klein beetje zeer zuivere petroleum in lampen doen (was ongeveer al 30 jaar oud!!!! :))

3: Lonten in de brander en brander in tankje

4: 10 minuten laten trekken

5: aansteken en 10 minuutjes wachten

6: Na 10 min tankje volgieten met gewone lampenolie

 

Na een uurtje branden ze nog altijd dus ik hoop dat het zo blijft.

 

Dat zou ook verklaren waarom mijn oude feuerhand gewoon werkt op lampenolie (in het begin gebruikte ik heel goede petroleum en daarna pas lampolie).

 

I'll keep you posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin, mijn feuerhands branden prima op lampenolie. Check wel even het vlampunt, moet voor feuerhand 276 65 graden zijn:

 

http://www.olielampen.nl/downloads/handleiding%20Feuerhand%20276.pdf

 

Dat is ook het probleem met sommige lampolie soorten die hebben een te laag vlampunt. Ik brand uitsluitend petroleum. @Dristal waarom zou je petroleum binnen niet branden? Petroleum kachels (Zibro) staan ook binnen. Zolang je zorgt voor enige ventilatie en eventueel een CO meter, dan is er niets aan de hand. Je lont even uitwassen en goed laten drogen na lampolie gebruik is wel aan te raden als je problemen hebt..... Je kan ook gezuiverde petroleum nemen, die ruikt iets minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het probleem met sommige lampolie soorten die hebben een te laag vlampunt. Ik brand uitsluitend petroleum. @Dristal waarom zou je petroleum binnen niet branden? Petroleum kachels (Zibro) staan ook binnen. Zolang je zorgt voor enige ventilatie en eventueel een CO meter, dan is er niets aan de hand. Je lont even uitwassen en goed laten drogen na lampolie gebruik is wel aan te raden als je problemen hebt..... Je kan ook gezuiverde petroleum nemen, die ruikt iets minder.

 

Hey prepass!

 

Van petroleum krijg ik hoofdpijn en dan stinkt heel het huis. Mijn foetsjie petroleum kacheltje stinkt enkel bij het aan-en uitdoen (dat doe ik dan ook buiten), mijn olielampen stinken constant met petroleum. Lampolie vind ik aangenaam ruiken :)

 

groetjes,

 

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...